MOTOR, VODA: únik chladiacej kvapaliny z expanzky prepadom

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR, VODA: únik chladiacej kvapaliny z expanzky prepadom

Příspěvek od abeljozef »

Skusil by som druhe veko a sledoval by som ci sa straca voda. :roll:

Uživatelský avatar
widle
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6549
Registrován: 25.09.2007 18:49
Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, VODA: únik chladiacej kvapaliny z expanzky prepadom

Příspěvek od widle »

když máš nastartovaný motor a odšroubuješ víčko expanzky....cirkuluje v něm voda?
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz

Uživatelský avatar
jardarc
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Zlín

Re: MOTOR, VODA: únik chladiacej kvapaliny z expanzky prepadom

Příspěvek od jardarc »

loser_2006 píše:No tohle je právě taky možná porucha - večer přijedu a ráno když příjdu k studenýmu autu, otevřu expanzku tak nádržka pšoukne tlak ven - celkem velkej přetlak, řekl bych. To si myslím, že by dělat nemělo. Zvlášť jestli říkáš, že víčko má tlak upouštět.
Tak se mám bát nebo nee?
P.
A když to natočíš jde bílí kouř nebo jak 8O . I když pokud to ten tlak drží tak dlouho tak se dostávají jen spaliny do vody, (přitom tlaku co je ve válci) :lol: Podle mě je to těsnění pod hlavou v té nejprvotnější fázi kdy stačí to těsnění vyměnit bez broušení hlavy a bloku (prvotní je hlava). :) V chladícím systému je za provozu přetlak asi 2 atm nevím přesně, ale u vychladnutého motoru musí být tlak pryč. :arrow: Těsnění pod hlavou je složeno z asi 5 ocelových plechů s malinkou vrsvou těsnící hmoty (je celokovové) proto je ten vývoj tak pomalý :wink: . U klasiky ti foukne ocelový lem těsnění u válce a je doježděné ihned. :cry:

Uživatelský avatar
loser_2006
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 29
Registrován: 21.10.2007 09:13
Bydliště: Brno

Re: MOTOR, VODA: únik chladiacej kvapaliny z expanzky prepadom

Příspěvek od loser_2006 »

Jo, když nastartuji tak zakouřím bíle. Docela hodně, ale je to jen při blafnutí, pak je to čistý.
A když běží motor, tak voda normálně cirkuluje.

Co to v praxi znamená výměna těsnění? Cena, složitost práce, na co dát bacha, atd.

Děkuji
P.

Uživatelský avatar
trepifajxl
Profík
Profík
Příspěvky: 961
Registrován: 04.04.2008 18:15
Bydliště: u Turnova

Re: MOTOR, VODA: únik chladiacej kvapaliny z expanzky prepadom

Příspěvek od trepifajxl »

sundat rozvody, vyndat vačku, PD jednotky, hydroštely, odvézt někomu kdo hlavu srovná, zabrousí ventily, připravit si nový šrouby na hlavu, šrouby a těsnění na PD jednotky, těsnění, momenťák ,aretační přípravek na rozvody no a až přivezeš tu hlavu tak složit pozor na stržení těsnících kroužků na PD jednotkách při montáži mylím že do bůra bys ses měl vejít, když to zvládneš sám
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz


Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666

Uživatelský avatar
jardarc
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Zlín

Re: MOTOR, VODA: únik chladiacej kvapaliny z expanzky prepadom

Příspěvek od jardarc »

Jak jsem psal již dříve po kontrole rovinnosti a tvaru v místě úniku jsem usoudil že jen výměna těsnění to vyřeší a je to tak. šoruby jsou přikoupi součástí těsnění. Ten momenťák je nutný, dodržení postupu utahování jednotlivých šroubů taky. U té aretace stačí mín označené drážky na kolech a zuby na řemenu a být obezřetný při zpětné montáži, nevím kolik má tvůj řemen neběháno ale pokud je to více jak 50 tis tak zrovna řemen, kladka a pumpa. A zase odpočítat zuby na řemenu několikrát (pro jistotu a nasadit (nemordovat - nasadit) Během opravy jsem se držel zpátky (abych něco nezapomněl) a proběhlo to v pohodě. Jakmile budeš mít šrouby sežeň si bit na dle hlavy šroubu síla utažení je dosti velká tak musí sedět

Ivan34
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 01.06.2010 03:28
Bydliště: Milovice

Re: MOTOR, VODA: únik chladiacej kvapaliny z expanzky prepadom

Příspěvek od Ivan34 »

Ahoj mám stejnej problém,taky se my strácí voda,měl jsem to v servisu,tam koukali na těsnění a na hlavu dělali i tlakovou zkoušku,nakonec my řekli že je to v pořádku akorád je špatné výčko od expanzky,tak ted čekám až příjde a uvidím jesli to bude dobrý.
Ivan

Martin 231
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 13.04.2011 22:01

Re: MOTOR, VODA: únik chladiacej kvapaliny z expanzky prepad

Příspěvek od Martin 231 »

Zdravím všetkých, čítam vaše problémy a potreboval by som poradiť tiež s únikom chladiacej kvapaliny (Seat Alhambra, 85 kW, 2001, TDi). Minulý rok v novembri mi vymieňali tesnenie pod hlavou, zabrusovali hlavu a tlakovali. Unikala voda do oleja, čo malo za následok aj zničenie turba. Pred mesiacom som turbo vymenil a zase mi začala unikať kvapalina z nádobky, ale nemôžem prísť na to, kde. Stále sa mi vytvárajú kvapky na viečku od oleja, po utretí sú tam zase cca po 15 km (stav oleja sa nemení, predtým sa menil). Našiel som pár kvapiek na olejovej vani (kde sa spája olejová vaňa o blok motora). Pozerali sme všetky hadice a nikde sme nenašli otečené. Teraz mám na pláne pozrieť okolo radiátorov (predného aj zadného) a potom už neviem, či mám dať znova spraviť hlavu. Mal niekto podobný problém, viete mi poradiť? Bojím sa, že mi znovu odíde turbo, a to si teraz zase nemôžem finančne dovoliť :-) Ďakujem za rady.

Uživatelský avatar
jeff78
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 269
Registrován: 02.01.2010 16:19

Re: MOTOR, VODA: únik chladiacej kvapaliny z expanzky prepad

Příspěvek od jeff78 »

Ivan34 píše:Ahoj mám stejnej problém,taky se my strácí voda,měl jsem to v servisu,tam koukali na těsnění a na hlavu dělali i tlakovou zkoušku,nakonec my řekli že je to v pořádku akorád je špatné výčko od expanzky,tak ted čekám až příjde a uvidím jesli to bude dobrý.
Ahoj ja jsem se chtel taky zeptat na to jak velky unik je jeste v normalu??. Pred mesice jsem doleval na horni mez destilku a ted koukam ze uz je tam mezi riskama na polovine. Je to normalni. Nebo to jeste nemusim resit.
VW Sharan 1,9 TDI 85KW AUY, tiptronic 5kv. 2005 HEX CAN VAGCOM 10.6.5

Uživatelský avatar
jeff78
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 269
Registrován: 02.01.2010 16:19

Re: MOTOR, VODA: únik chladiacej kvapaliny z expanzky prepad

Příspěvek od jeff78 »

Jeste chci podotknout, ze mi v zime spravovali vodni cerpadylko na bufika, ale tam bohuzel nedohlednu. I bufika hodne pouzivam.
VW Sharan 1,9 TDI 85KW AUY, tiptronic 5kv. 2005 HEX CAN VAGCOM 10.6.5

Uživatelský avatar
Charlie.007
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 263
Registrován: 22.03.2008 10:57
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: MOTOR, VODA: únik chladiacej kvapaliny z expanzky prepad

Příspěvek od Charlie.007 »

No podle mě nemusíš mít strach. Pokud se ti ta chladící kapalina udrží mezi ryskama, tak je vše v pořádku. V systému mohla být po opravě třeba ještě nějaká vzduchová bublina a proto ti hladinka trochu klesla...
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW - prodáno
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M

Martin 231
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 13.04.2011 22:01

Re: MOTOR, VODA: únik chladiacej kvapaliny z expanzky prepad

Příspěvek od Martin 231 »

Ahojte, chcem sa spýtať, či je normálne, že pri motore PD sa tvorí na olejovom viečku emulzia a vodné kvapky. Chladiaca kvapalina zmizne cca po 700 km 1 liter. Môj problém s chladiacou kvapalinou som podrobnejšie popísal vyššie. Myslíte, že je to hlavou?

Uživatelský avatar
jeff78
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 269
Registrován: 02.01.2010 16:19

Re: MOTOR, VODA: únik chladiacej kvapaliny z expanzky prepad

Příspěvek od jeff78 »

podle me mas bohuzel problem s hlavou. V lepsim pripade tesneni. V horsim pripade praskla hlava
VW Sharan 1,9 TDI 85KW AUY, tiptronic 5kv. 2005 HEX CAN VAGCOM 10.6.5

Uživatelský avatar
Lolik
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 272
Registrován: 02.12.2009 18:25
Bydliště: Třebíč - Znojmo - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, VODA: únik chladiacej kvapaliny z expanzky prepad

Příspěvek od Lolik »

:sorry: Tak to vypadá že už patřím i sem!!! :sorry:
Vypadá to na provalený těsnění nebo prasklou hlavu. Mám opakovaný únik vody z expanzky ven. Teplota motoru je v normálu jako vždy a v oleji nic není. Vodní okruch se ale tlakuje, po otevření víčka si vždy pěkně pšoukne, na hladině vody se tvoří pěna a z nádržky se mírně kouří ale bez zápachu. Indikátor jsem zatím nezkoušel ale myslím že je to jasný. Jen najít někoho šikovnýho z okolí kdo by se mě na to mrknul. Jako na potvoru ho příští týden potřebuji mít opět pojízdnýho. :roll:
Moje autíííí - http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=1876442#p1876442
Prodám doklady od bržděného přívěsu O2 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=2363012#p2363012" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
007houmr
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 319
Registrován: 16.02.2009 20:54
Bydliště: Třebíč

Re: MOTOR, VODA: únik chladiacej kvapaliny z expanzky prepad

Příspěvek od 007houmr »

Jo, to je taky zajímavý téma. Někde se mě strácí voda, ale nevím kde. Z výfuku bílý kouř nejde, že by někde něco kapalo, to taky ne, na tlakování mě servisák řekl, že je v normálu...tak nevím. Pokaždý když ale dolívám, tak si všimnu, že kolem závitu víčka je růžová voda. Tak si říkám (a doufám v to), že je buď špatný víčko u expanzky, nebo je někde malá netěsnost, která se stačí odpařit. Ach jo. :roll:
VW Sharan, 2.0Tdi, 110kW, CUVC, r.2016

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“