Spotřeba 4Motion versus předokolka

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
StandaS
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2209
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 4

Re: Spotřeba 4Motion versus předokolka

Příspěvek od StandaS »

FandaTDI píše:jsem spíš zastánce "čistokrevnýho" Torsenu, ale bohužel spotřeba neni jediná nevýhoda ... furt ho hodně zvažuju, ale na moje ježdění (hodně město, podélný parkování, atd.) má víc nevýhod než výhod ... u stálý čtyřkolky totiž taky bohužel víc trpěj klouby, čepy, atd. hlavně při plnym rejdu, protože zadní náprava ty natočený kola ještě "tahá" nebo "tlačí" :wink:
To je volovina, nic netrpí. Jedinej kdo bude trpět budeš ty, pokud si na ni zvykneš a po dvou letech ti ji seberou čerti :P , jako se to stalo mě. Osedláš předohrab a trpíš a trpíš. Na druhou stranu i s 2,0 jezdím o litr míň.
3C VW Passat Variant 103 kw 2.0 TDI

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Spotřeba 4Motion versus předokolka

Příspěvek od FandaTDI »

StandaS píše:
FandaTDI píše:jsem spíš zastánce "čistokrevnýho" Torsenu, ale bohužel spotřeba neni jediná nevýhoda ... furt ho hodně zvažuju, ale na moje ježdění (hodně město, podélný parkování, atd.) má víc nevýhod než výhod ... u stálý čtyřkolky totiž taky bohužel víc trpěj klouby, čepy, atd. hlavně při plnym rejdu, protože zadní náprava ty natočený kola ještě "tahá" nebo "tlačí" :wink:
To je volovina, nic netrpí. Jedinej kdo bude trpět budeš ty, pokud si na ni zvykneš a po dvou letech ti ji seberou čerti :P , jako se to stalo mě. Osedláš předohrab a trpíš a trpíš. Na druhou stranu i s 2,0 jezdím o litr míň.
:lol: ... tak jo, netrpí, ale chceš mi říct, že při plnym rejdu nejsou minimálně čepy (imho hlavně vršek ... klouby jsem psát asi nemusel, stejně jako jiný zanedbatelný části) víc namáhaný než u předohrabu? Zkušenosti s tim nemam, naopak se snažim zjišťovat informace a tohle mi zní celkem logicky a co vim, tak čtyřkola má stejný ramena jako předohrab ... možná to bude nepatrnej rozdíl, protože bych řekl, že při jízdě rovně se naopak pohybujou v menších drahách ...
... koukam, že ty máš docela nepříjemnou zkušenost se čtyřkolou :mrgreen: (sorry...) ... na Slovinskejch hranicích jsem měl taky celkem staženou pr... a čekal co na mě vybalej, ale naštěstí bylo vše ok, i když ten jeden celník se tvářil jako bych pášu ukradl jeho manželce :lol:

Uživatelský avatar
Currahee
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3692
Registrován: 25.09.2007 10:11
Bydliště: StoVWěžatá Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba 4Motion versus předokolka

Příspěvek od Currahee »

Áááá Standa si pořídil nového angličáka :lol: ať ti to šlape, chlape! Jinak Fando, co se tu občas objeví za moudra, člověk žasne. A co takhle dělení hnací síly? Předokolka táhne celou káru za sebou, čtyřkolka jí z 50% pomáhá tlačit. Co myslíš, unavíš se víc, když potáhneš káru sám nebo, když ti vzadu, pomůže tlačit kamarád? Jinak zadní náprava je u předokolky traverza, co má na každym konci kolečko. Čtyřkolka má každý zadní kolo nezávisle zavěšený na samostatných ramenech a proto má výrazně lepší jízdní vlastnosti a je to dost znát.
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Spotřeba 4Motion versus předokolka

Příspěvek od FandaTDI »

Currahee píše:Áááá Standa si pořídil nového angličáka :lol: ať ti to šlape, chlape! Jinak Fando, co se tu občas objeví za moudra, člověk žasne. A co takhle dělení hnací síly? Předokolka táhne celou káru za sebou, čtyřkolka jí z 50% pomáhá tlačit. Co myslíš, unavíš se víc, když potáhneš káru sám nebo, když ti vzadu, pomůže tlačit kamarád? Jinak zadní náprava je u předokolky traverza, co má na každym konci kolečko. Čtyřkolka má každý zadní kolo nezávisle zavěšený na samostatných ramenech a proto má výrazně lepší jízdní vlastnosti a je to dost znát.
o tom žádná ... -viz. "při jízdě rovně se naopak pohybujou v menších drahách ... " (myšleno čepy předních ramen ) ... takže tvoje věta je de facto jen předpoklad pro mnou citovanej závěr :wink:
o jízdních vlastnostech a nezávislym zavěšení zadních kol vim, to jsem taky neřešil, řešil jsem namáhaní přední nápravy a na to jsi reagoval v podstatě jen tou zvýrazněnou částí ... kdyby nebyly ramena u pašíka "spotřební zboží", taky bych to tu nevytahoval, když se tu řeší spotřeba ... on ten +-litr nahoru je řekl bych přijatelná "daň" za rozdíl v jízdních vlastnostech, ale už ne tolik, když k tomu připočteš event. včasnější výměnu ramen, o který sice nejsem přesvědčenej, ale to se hodně odvíjí od stylu jízdy a za určitejch podmínek(př. když nejezdíš 90% dálnice, ale tam zas tak moc přednosti čtyřkoly nevyužiješ) to blbost asi nebude ... jenže zas je jasný, že těžko někdo z praxe bude mít vhodný srovnání a zkušebny se na takový rozdíly zaměřovat asi nebudou :P :wink: takže jsem asi vyvolal obdobu debaty "o nesmrtelnosti brouka Pytlíka" :mrgreen:
edit: zakončil bych to trošku jinou úvahou týkající se vývoje tohohle zavěšení, ale asi bych se do toho zas zamotal, tak to raději nechme plavat...

Uživatelský avatar
StandaS
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2209
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 4

Re: Spotřeba 4Motion versus předokolka

Příspěvek od StandaS »

o tom žádná ... -viz. "při jízdě rovně se naopak pohybujou v menších drahách ... " (myšleno čepy předních ramen ) ... takže tvoje věta je de facto jen předpoklad pro mnou citovanej závěr :wink:
o jízdních vlastnostech a nezávislym zavěšení zadních kol vim, to jsem taky neřešil, řešil jsem namáhaní přední nápravy a na to jsi reagoval v podstatě jen tou zvýrazněnou částí ... kdyby nebyly ramena u pašíka "spotřební zboží", taky bych to tu nevytahoval, když se tu řeší spotřeba ... on ten +-litr nahoru je řekl bych přijatelná "daň" za rozdíl v jízdních vlastnostech, ale už ne tolik, když k tomu připočteš event. včasnější výměnu ramen, o který sice nejsem přesvědčenej, ale to se hodně odvíjí od stylu jízdy a za určitejch podmínek(př. když nejezdíš 90% dálnice, ale tam zas tak moc přednosti čtyřkoly nevyužiješ) to blbost asi nebude ... jenže zas je jasný, že těžko někdo z praxe bude mít vhodný srovnání a zkušebny se na takový rozdíly zaměřovat asi nebudou :P :wink: takže jsem asi vyvolal obdobu debaty "o nesmrtelnosti brouka Pytlíka" :mrgreen:
edit: zakončil bych to trošku jinou úvahou týkající se vývoje tohohle zavěšení, ale asi bych se do toho zas zamotal, tak to raději nechme plavat...[/quote]
Tak ještě jednou. Větší opotřebení ramen - ani omylem. Nepatrně větší spotřeba - ano, další součástky na opotřebení (poloosy, dyferák, kardanka, torsen)ano. Ríkat, že někdo nejezdí celou zimu na sněhu na horách - nesmysl. Jízdní vlastnosti jsou o mnoho lepší i za deště, znečištěné vozovce, při rozjezdech a pod. Prostě 4x4 je super za každých okolností.
3C VW Passat Variant 103 kw 2.0 TDI

Uživatelský avatar
Currahee
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3692
Registrován: 25.09.2007 10:11
Bydliště: StoVWěžatá Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba 4Motion versus předokolka

Příspěvek od Currahee »

No a to znamená, že u čtyřkolky je přední náprava namáhaná o 50% méně než u předokolky. Poměr hnací síly je na všech kolech a tedy na všech zavěšeních rozložený. Jedinou drobnou nevýhodu ještě čtyřkolka má a tou je větší opotřebení zadních pneu z důvodu stálého záběru a lehkého souběhu kol.
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!

Uživatelský avatar
StandaS
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2209
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 4

Re: Spotřeba 4Motion versus předokolka

Příspěvek od StandaS »

Currahee píše:No a to znamená, že u čtyřkolky je přední náprava namáhaná o 50% méně než u předokolky. Poměr hnací síly je na všech kolech a tedy na všech zavěšeních rozložený. Jedinou drobnou nevýhodu ještě čtyřkolka má a tou je větší opotřebení zadních pneu z důvodu stálého záběru a lehkého souběhu kol.
Pravda, na to jsem úplně zapoměl. Alespoň měníš všechny čtyři najednou a né že tam honíš zadní pět let a dokupuješ jen nové přední. :lol:
Jinak Roberte mám novou káru a zatím (až na nějaké drobnosti) spokojenost. Jediné, co jsem zatím nepřekousl je právě ten 4x4 :evil: Uvažuji, že bych si to auto od Němců koupil ještě jednou, pokud za něj budou chtít rozumnou cenu. Potom bych ho ale nechal klukovi a nebo prodal. To je ale zatím ve hvězdách, naše policie pracuje úplně na housle a já jsem se tím pádem stal dalším, co jim přestal důvěřovat. Připsali si bodíky za zadržené auto a aby se také snažili vyjít vstříc poškozenému, tak to ani omylem. Parchanti. Ještě čekám, jestli se mi ozvou z Jablonce a potom uvažuji, že jim udělám reklamu na Nově. :evil:
3C VW Passat Variant 103 kw 2.0 TDI

Uživatelský avatar
Currahee
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3692
Registrován: 25.09.2007 10:11
Bydliště: StoVWěžatá Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba 4Motion versus předokolka

Příspěvek od Currahee »

Jo, tak tu absenci kardanu ti nezávidím :) Ojetiny jdou furt dolu, tak možnosti mít budeš a co se týká reklamy v TV, tak tam asi díru do světa neuděláš. Lidi jsou na to už zvyklí, TV štáby jdou jen do právně jasných případů a policie tě klasicky "šikanuje" podle základních řádů. Tak co si tady v tom kocourkově pomůžeš? 8)
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Spotřeba 4Motion versus předokolka

Příspěvek od majkl1 »

Tak pánové, myslím, že v dnešních dnech je celkem o ničem hovořit o výhodách předokolky, ne? :twisted:
Když vidím, jak to i na tom popadaným listí a jeřabinách lítá po škarpách, tak ten litřík (v mém případě půl litríku)navíc je k zasmátí pod fousy. :mrgreen:
A to se nezmiňuju o sněhu na silnicích.
Já i když mám nápravu s odpuštěním "nasráč", tak stále průjezd kruhákem, kdy ho beru po vnitřní dlažbě, tak předokolka se svou zadní traverzou mi tam nechutně uskakovala i v létě na suchu, ale opravdové auto , tím myslím čtyřkolka, se krom pazvuků z čepů ani nehne.

A co se namáhanosti přední nápravy týče, tak si stačí představit, jaký síly asi působí na čepy a silentbloky ramen, které vlastně pohyb auta jako celku umožňují. Bez nich by si kolo odfrčelo a kastle by stála na místě. Takže když se tyto síly díky našemu torsenu rozdělí na polovinzu, tak opotřebení ramen vlivem přenosu hnací síly jsou poloviční. Nepočítám opotřebení vznikající nerovností povrchu apod. Navíc já vidím výhodu i v tom, že pokud nebrzdím jako dobytek (což už nedělám :P ) tak opotřebení všech kol mám rovnoměrné a sada pneu jako celek mi vydrží déle.

Jinak Stando vydrž!!! Jednou se k nám, co lezem po čtyřech určitě zase vrátíš. :mrgreen:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

živočich
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1387
Registrován: 07.07.2009 22:33
Bydliště: Žďár nad Sázavou a kósek k tomu

Re: Spotřeba 4Motion versus předokolka

Příspěvek od živočich »

Tak na zimní podmínky je všehraboš stokrát lepší,proti tomu není co podotknout a kdo to chce tak se nesmí na spotřebu dívat. Každá 4kolka ma vetší spotřebu .
Zdraví a sílu najdeš ve VW

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Spotřeba 4Motion versus předokolka

Příspěvek od FandaTDI »

vzdávám se :kap: ... jednodušší bude, když vám dam za pravdu i s vašima 50%, i když je to imho vyjma jízdy rovně mírně řečeno "nepravděpodobný" .... :P ... než aby někdo zmínil vyšší boční přetížení jako daň za lepší jízdní vlastnosti, tak ty lepší jízdní vlastnosti bude jen a jen vychvalovat ... :roll: ... já chápu, že každej vychvaluje to svoje a stejně jako v případě "zaslepení" láskou popírá existenci nedostatků, ale občas je holt potřeba se na to podívat trošku nezaujatě :wink:
... a abyste si to zas někteří svérázní čtenáři nevykládali jako hanění čtyřkolky, tak to uvedu trošku na pravou míru ... čtyřkolka JE, a to bez debat, na ježdění výrazně lepší, než předohrab, ale do města je to přežitek a po ekonomický stránce dvojnásob. :wink: ...

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Spotřeba 4Motion versus předokolka

Příspěvek od majkl1 »

Čistě z fyzikálního hlediska (bez lásky k právě používanému brmbrm)-
Mě připadá jako bys měl pocit, že zadní náprava tu přední před sebou hrne, což za stejné adheze obou náprav není pravda (bavíme se o torsenu a starých B5 - B5.5 bez elektroniky upravující rozdělení kroutícího momentu v mezinápravový diferenciálu).
To boční přetížení bych pochopil pouze v případě, že bys s oběma typy vozů chtěl jezdit na hraně smyku, protože pak by určitě čtyřkolka měla ono boční zatížení větší, díky rychlejšímu průjezdu zatáčkou, čímž by se pochopitelně zvýšila i odstředivá síla působící na ramena. Pokud ovšem projedeš stejnou zatáčku stejnou rychlostí dle mně bude síla z bočního zatížení působící na ramena jak u dvoukolky, tak u čtyřkolky stejná.

Veškeré postavy účinkující v tomto příběhu jsou v případě podobnosti se skutečností čistě náhodné a jsou výplodem bujné fantazie volnomyšlenkářsky smýšlejícího autora, proto ho prosím kdyžtak ukamenujte. :mrgreen:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Spotřeba 4Motion versus předokolka

Příspěvek od FandaTDI »

Hurááá :999: ... - nejsem jedinej, kdo se tady nechá dobrovolně ukamenovat :mrgreen:
no netvrdim, že jsem o tom úplně stopro přesvědčenej, ale zatim mě nikdo nijak logicky nevyvrátil, že krom toho mezního projíždění zatáček se to samý děje i při pomalý jízdě s plnym rejdem (krom úhlu natočení kol je asi dobrý vzít v potaz i úhel jejich náklonu, kterej s největší pravděpodobností způsobuje nestejnoměrnost tohohle namáhání při jízdě vpřed/vzad (podélný parkování) - vzad je to imho ve větší míře) a vzhledem k tomu, že většina paštik jsou předokolky a přední ramena maj (jak jsem psal) co vim stejný se čtyřkolama (lepší jízdní komfort oproti "zaběhnutejm" McPhersonům, ale zato problematičtější), mam za to, že moje domněnka je správná ... kdyby se paštiky dělaly jako zadokoly a čtyřkoly, věřil bych, že tomu bude naopak (větší namáhání při pohonu pouze zadní nápravy... ), ale v tom případě by ty ramena byly nejspíš řešený malinko jinak ... ale uvědomuju si tu kompenzaci v podélným směru, takže pro někoho, kdo netočí 10*denně plnej rejd je tahle informace asi dost zcestná :wink: tak či onak asi nemá smysl to dál pitvat na úrovni domněnek ... :wink:

živočich
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1387
Registrován: 07.07.2009 22:33
Bydliště: Žďár nad Sázavou a kósek k tomu

Re: Spotřeba 4Motion versus předokolka

Příspěvek od živočich »

vy jste ale filosofové,je vás na fóru škoda :idea: :D :D :D
Zdraví a sílu najdeš ve VW

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Spotřeba 4Motion versus předokolka

Příspěvek od majkl1 »

Nikoliv filosofové, nýbrž fyzikové-amatéři. :mrgreen:
Jinak dneska jsem si tu sněhovou kalamitu u nás vyloženě užíval. Prubnul jsem ho na louce do svahu a pokud jsem ho držel v režimu aktivního EDS, tak jel jak tank. Jen jsem hrnul sníh přes haupnu, takže pak chudák připomínal širokýho sněhuláka se svítícíma koulema. :mrgreen:
Jen na silnici bych ještě ocenil ESP :cry:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“