Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku
Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6
- Biblbrox
- VWexpert
- Příspěvky: 4252
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kněžpole
- Kontaktovat uživatele:
Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku
Tak jsem dneska zjistil, že jednotka opět nekomunikuje a čtyřkolka je nefunkční. Zajímavé je, že ESP nehlásí závadu, jako když úplně odpojím haldex. Asi mě z toho jebne.
Co to dělá přesně tobě. Já dokonce pozoruju mírnou pulzaci maxidotu, která zmizí, když odpojím pojistku haldexu.
Co to dělá přesně tobě. Já dokonce pozoruju mírnou pulzaci maxidotu, která zmizí, když odpojím pojistku haldexu.
NEPROPADEJTE PANICE
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 27.02.2009 18:32
Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku
Uz som volal na nejake vrakace a maju tam Haldex. Len teraz potrebujem vediet nejake cisla bud celeho haldexu alebo tej riadiacej jednotky. Kde ich vycitam resp. kde je ich oznacenie.
Aku mam istotu ze chyba je v tej riadiacej jednotke?
Aku mam istotu ze chyba je v tej riadiacej jednotke?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 22
- Registrován: 16.06.2009 22:03
- Bydliště: Praha
Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku
Jistotu? To Ti asi tady a takto NIKDO nepotvrdí. Máš ale pořád ještě možnost to dát do autorizovaného servisu. Jak jsem slyšel z důvěryhodného zdroje - řeší tam bravůrně a rutinně problémy s Haldexem tak, že - ho celý vymění za 60k. Možná proto, aby byla ta..Jistota.
Mimochodem - doufám, že volíš ČSSD - to je prý samá jistota - včetně státního krachu...
Čísla? Ta vyčteš asi z katalogu ND na Tvůj model auta, případně ze součásti, kterou hodláš měnit, nebo na které je díl.
I mně připadá tato má odpověď poněkud stupidní. Zdá se mi však, s pardonem, že otázka není až tak odborná.
Mimochodem - doufám, že volíš ČSSD - to je prý samá jistota - včetně státního krachu...
Čísla? Ta vyčteš asi z katalogu ND na Tvůj model auta, případně ze součásti, kterou hodláš měnit, nebo na které je díl.
I mně připadá tato má odpověď poněkud stupidní. Zdá se mi však, s pardonem, že otázka není až tak odborná.
- Biblbrox
- VWexpert
- Příspěvky: 4252
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kněžpole
- Kontaktovat uživatele:
Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku
Je to tak - jistota není. Dá se vycházet je s indicií, které máš. To znamená, co ukazal VAG atd. Čísla jsou problém. Na Haldexu čísla jsou a můžu se ti podívat na ten můj původní, co jsem demontoval. Na řídící jednotce je zvenčí štítek, ale není to číslo dílu z etky.
NEPROPADEJTE PANICE
-
- Nový člen
- Příspěvky: 22
- Registrován: 16.06.2009 22:03
- Bydliště: Praha
Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku
Tak jsem na Haldexu vyměnil řídící jednotku za novou a zdá se, že je spojka nyní bezchybná. Pro potřebu dalších postižených jsem do tématu "Haldex - výměna řídící jednotky" sepsal podrobný návod k její výměně. Třeba se někomu bude hodit.
- Biblbrox
- VWexpert
- Příspěvky: 4252
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kněžpole
- Kontaktovat uživatele:
Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku
Protože jsem měnil celý Haldex a už je tam i třetí řídící jednotka, chvíli to komunikuje a pak zase nic, tak se chci zeptat, jestli si myslíte, že následující závada by mohla s nefunkčností Haldesu seoviset a nebo ho způsobovat. Diagnostika mi dnes ukázala toto:
VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 022 906 032 E
Komponent a/nebo - verze: MOTRONIC ME7.1 G 0008
Kódodvání softwaru: 00132
Kód opravny: WSC 31414
1 Nalezeny chyby:
18057 - Pohon datove sbernice Chybi odezva rid.jednotky ABS
P1649 - 35-10 - - - Sporadicky
Ve VISu jsem našel, že by to mohlo být i vadnou řídící jednotkou ABS/ESP nebo řídící jednotkou motoru.
VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Číslo dílu řídícího modulu: 022 906 032 E
Komponent a/nebo - verze: MOTRONIC ME7.1 G 0008
Kódodvání softwaru: 00132
Kód opravny: WSC 31414
1 Nalezeny chyby:
18057 - Pohon datove sbernice Chybi odezva rid.jednotky ABS
P1649 - 35-10 - - - Sporadicky
Ve VISu jsem našel, že by to mohlo být i vadnou řídící jednotkou ABS/ESP nebo řídící jednotkou motoru.
NEPROPADEJTE PANICE
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 27.02.2009 18:32
Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku
Ahoj chalani,
nepodarilo sa mi zohnat riadiacu jednotku HALDEXU, chodim ako dvojkolka, vybrata poistka HALDEXU, tak chcem riesit blokovanie prednych kolies pri vytacani do plneho rajdu , tak ze sa namontuje vypinac, aby sa dalo jazdit v jeseni a v zime s HALDEXOM.
Pohon z HALDEXOM by bol stale zapnuty a pri potrebe zatacat s kolesami do plneho rajdu pri parkovani alebo pomalej jazde na jednotke odpojit HALDEX.
Riesil to niekto. Dajte vediet.
nepodarilo sa mi zohnat riadiacu jednotku HALDEXU, chodim ako dvojkolka, vybrata poistka HALDEXU, tak chcem riesit blokovanie prednych kolies pri vytacani do plneho rajdu , tak ze sa namontuje vypinac, aby sa dalo jazdit v jeseni a v zime s HALDEXOM.
Pohon z HALDEXOM by bol stale zapnuty a pri potrebe zatacat s kolesami do plneho rajdu pri parkovani alebo pomalej jazde na jednotke odpojit HALDEX.
Riesil to niekto. Dajte vediet.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 22
- Registrován: 16.06.2009 22:03
- Bydliště: Praha
Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku
Jako východ z nouze by myslím šlo řešit vypínačem. Sám jsem o tom ze zoufalství také uvažoval.
Celkem URČITĚ bych ale nejezdil takovou "čtyřkolku" celou zimu. Konstrukčně na to není stavěná. Nevím, co máš za auto, resp. generaci Haldexu. Jestli první (např. VW Golf IV), pak dlouhodobé "furt 4x4" by krátilo podstatně životnost
- oleje v Haldexu
- elektrického čerpadla Haldexu
- tepelné pojistky Haldexu (i s takto porouchanou spojkou můžeš odzkoušet, že po cca 10 minutách mordování auta na sněhu, či šotolině se 4x4 na to vykašle a zadek to odepne '(resp. se vypne pojistkou čerpadlo) a po ochladnutí oleje to zase sepne.
Takže - spínač ano, ale třeba s LED kontrolkou zapnutí a zapínat jen když máš pocit, že by Ti 4x4 pomohlo.
Vadná řídící jednotka Haldexu je nejčastější příčinou vadné funkce spojky. Není to laciná věc (cca EUR 600). Bývá tam nejčastěji v pr...
ovládání krokového motorku, co tahá za jehlu a ta "škrtí" tlakový olej. Když nechodí, pak tam jde plná nálož oleje, tzn. 4x4 a čerpadlo se může zbláznit.
Ověř si j
Celkem URČITĚ bych ale nejezdil takovou "čtyřkolku" celou zimu. Konstrukčně na to není stavěná. Nevím, co máš za auto, resp. generaci Haldexu. Jestli první (např. VW Golf IV), pak dlouhodobé "furt 4x4" by krátilo podstatně životnost
- oleje v Haldexu
- elektrického čerpadla Haldexu
- tepelné pojistky Haldexu (i s takto porouchanou spojkou můžeš odzkoušet, že po cca 10 minutách mordování auta na sněhu, či šotolině se 4x4 na to vykašle a zadek to odepne '(resp. se vypne pojistkou čerpadlo) a po ochladnutí oleje to zase sepne.
Takže - spínač ano, ale třeba s LED kontrolkou zapnutí a zapínat jen když máš pocit, že by Ti 4x4 pomohlo.
Vadná řídící jednotka Haldexu je nejčastější příčinou vadné funkce spojky. Není to laciná věc (cca EUR 600). Bývá tam nejčastěji v pr...
ovládání krokového motorku, co tahá za jehlu a ta "škrtí" tlakový olej. Když nechodí, pak tam jde plná nálož oleje, tzn. 4x4 a čerpadlo se může zbláznit.
Ověř si j
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 27.02.2009 18:32
Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku
Dakujem ti za odpoved.
Mam Golf 1.9 TDI 96 kW 2002 4 motion 195 tis. km. Myslim si ze Haldex mi funguje normalne, ze nie je zapnuty permanentne. Blokaciu prednych kolies mam uz asi 2 roky. Nikdo mi nevedel vysvetlit tu chybu. Co som sa napocuval roznych teorii. Aj mechanici zo znackoveho servisu len krutili hlavami, ze nic take na skoleniach nepoculi.
Az na tomto fore som sa dozvedel aka je to mozna chyba. v Haldexe je pravidelna vymena oleja a filtra (30 000 km olej a 60 000 km filter a olej).
Ak Haldex funguje pri normalnej jazde a blokacia prednych kolies sa prejavuje len pri rozjazde a pomalej jazde na jednotke a spatecke s plnym rajdom, tak to chcem riesit tym vypinacom.
Pri tejto chybe je uvedena ako pricina mozna chybna riadiaca jednotka alebo chybne snimace ABS alebo chybne snimace priecneho a pozdlzneho nastavenia alebo zanedbana vymena oleja a filtra Haldexu. Viaceri pisali ze vymenili olej viac krat a ze uvedena porucha sa prestala prejavovat.
Proste chcelo by to aby sa na to niekto pozrel kto to uz opravoval a ma s tym skusenosti.
Mam Golf 1.9 TDI 96 kW 2002 4 motion 195 tis. km. Myslim si ze Haldex mi funguje normalne, ze nie je zapnuty permanentne. Blokaciu prednych kolies mam uz asi 2 roky. Nikdo mi nevedel vysvetlit tu chybu. Co som sa napocuval roznych teorii. Aj mechanici zo znackoveho servisu len krutili hlavami, ze nic take na skoleniach nepoculi.
Az na tomto fore som sa dozvedel aka je to mozna chyba. v Haldexe je pravidelna vymena oleja a filtra (30 000 km olej a 60 000 km filter a olej).
Ak Haldex funguje pri normalnej jazde a blokacia prednych kolies sa prejavuje len pri rozjazde a pomalej jazde na jednotke a spatecke s plnym rajdom, tak to chcem riesit tym vypinacom.
Pri tejto chybe je uvedena ako pricina mozna chybna riadiaca jednotka alebo chybne snimace ABS alebo chybne snimace priecneho a pozdlzneho nastavenia alebo zanedbana vymena oleja a filtra Haldexu. Viaceri pisali ze vymenili olej viac krat a ze uvedena porucha sa prestala prejavovat.
Proste chcelo by to aby sa na to niekto pozrel kto to uz opravoval a ma s tym skusenosti.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 22
- Registrován: 16.06.2009 22:03
- Bydliště: Praha
Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku
On ten výraz "blokace předních kol" asi není až tak určitý. Ve skutečnosti to je asi tak, že řídící jednotka Haldexu by při plném rejdu měla spojku vypnout - právě aby šlo zatáčet za roh, resp. vyjíždět z parkovacího místa. Nevypíná-li v tomto režimu, pak dochází ke smýkání kol. Je li to na suchém, adhezivním povrchu - může to i vytrhávat závěsy kol přední nápravy z gum (můj případ).
První generace (co je mi známo) komunikuje v triumvirátu, tj. ŘJ motoru, ŘJ Haldexu a ŘJ ABS.
Vyřešilo se to výměnou ŘJ Haldexu (shodou okolností jsem také nechával přeprogramovat ŘJ motoru - ukradli mi auto a šoupli tam jinou jednotku s částečně vymazaným SW, aby vyřadili immo).
Řádná, pravidelná výměna oleje v Haldexu je asi opravdu důležitá. Možná, že ani ne tak kvůli spojce samotné, ale kvůli ŘJ Haldexu, kde je regulační ventil (něco aktivně ovládaná jehla) a ta se často zasekává.
kluci z autorizovaných servisů o tom většinou opravdu vědí velký kulový. Obvykle to servisy řeší výměnou celého Haldexu (rána za Kč 60tis+).
První generace (co je mi známo) komunikuje v triumvirátu, tj. ŘJ motoru, ŘJ Haldexu a ŘJ ABS.
Vyřešilo se to výměnou ŘJ Haldexu (shodou okolností jsem také nechával přeprogramovat ŘJ motoru - ukradli mi auto a šoupli tam jinou jednotku s částečně vymazaným SW, aby vyřadili immo).
Řádná, pravidelná výměna oleje v Haldexu je asi opravdu důležitá. Možná, že ani ne tak kvůli spojce samotné, ale kvůli ŘJ Haldexu, kde je regulační ventil (něco aktivně ovládaná jehla) a ta se často zasekává.
kluci z autorizovaných servisů o tom většinou opravdu vědí velký kulový. Obvykle to servisy řeší výměnou celého Haldexu (rána za Kč 60tis+).
- yessmen
- Profík
- Příspěvky: 1192
- Registrován: 28.08.2011 22:43
- Bydliště: Jablonec n/N
Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíč
Bohužel mám na svém autě výše zmíněný problém s blokací náprav při plném rejdu a couvání.
Olej + filtr se v haldexu zkoušel měnit 2x, vždycky to po té chvilku fuungovalo, ale po pár pokusech se to opět "roluje".
Vyřešil tento typ problému už někdo? Samozřejmě kromě výměny celého haldexu, řídící jednotky či super "tuning" on/off spínače.
Olej + filtr se v haldexu zkoušel měnit 2x, vždycky to po té chvilku fuungovalo, ale po pár pokusech se to opět "roluje".
Vyřešil tento typ problému už někdo? Samozřejmě kromě výměny celého haldexu, řídící jednotky či super "tuning" on/off spínače.
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
-
- Jezdec
- Příspěvky: 485
- Registrován: 09.07.2009 12:28
Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíč
já bych to udělal na manuální ovládání.. jsou s tim akorat problémy a přes léto to nevyužijete prakticky vůbec, v zimě pokud nebydlite někde na kopci tak se dá s předkem jezdit s přehledem.. sice jsem s tim nejel ale brácha to má a stežuje si v zimě že to ma snahu házet do smyku jak sepne haldex a jste třeba zrovna v zatáčce. sice nevim jak to přesně funguje.. ale tu jehlu bych vysunul a zajistil at to jede 50:50 a čerpadlo na vypinač.. akorat myslim že to neni tak jednoduche..ale takhle bych si to udelal než kupovat haldex.. stejně je to jen tah na komfort a sere se to a mě by opravdu nezabilo v případě potřeby natahnout ruku a zapnout ho
Polo 1.4TDI
- Biblbrox
- VWexpert
- Příspěvky: 4252
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kněžpole
- Kontaktovat uživatele:
Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíč
Manuálně ano, ale když vypneš čerpadlo, tak to neznamená, že se haldex hned vypne. Je tam tlak, takže to ještě chvíli drží. Kdysi jsem se bavil s Čajíčkem s Turbodevils a ti to měli uděláno tak, že vykuchali řídící jednotku a otevírání a zavírání jehly řešili páčkou přehazovačky s jízdního kola.
NEPROPADEJTE PANICE
- Pietro1820
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 03.08.2013 05:58
Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku
Zdravím,
mám zase jiný problém... Psal jsi tady, že jsi vytáhl pojistku od haldexu v pojistkové skříňce.. Kde ji najdu a jaká se tam dává.. Mám zase problém v tom, že mám ESP mrtvé úplně.. Při otočení klíčku, kontrolka ESP ani neblikne a tlačítko na palubce také nereaguje..
Dík za radu
Petr
mám zase jiný problém... Psal jsi tady, že jsi vytáhl pojistku od haldexu v pojistkové skříňce.. Kde ji najdu a jaká se tam dává.. Mám zase problém v tom, že mám ESP mrtvé úplně.. Při otočení klíčku, kontrolka ESP ani neblikne a tlačítko na palubce také nereaguje..
Dík za radu
Petr
Golf IV 2.8 V6 4motion
- yessmen
- Profík
- Příspěvky: 1192
- Registrován: 28.08.2011 22:43
- Bydliště: Jablonec n/N
Re: Haldex u Golf IV - čerpadlo se točí hned po zapnutí klíčku
Pojistka číslo 31 vlevo v kastlíku pojistek.
Ale chce to spíš projed VAGem.
Ale chce to spíš projed VAGem.
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*