OPTIMÁLNÍ OTÁČKY A SPOTŘEBA GIV 1,6 16V

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
DandyCZ
Závodník
Závodník
Příspěvky: 594
Registrován: 21.04.2009 08:56
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

OPTIMÁLNÍ OTÁČKY A SPOTŘEBA GIV 1,6 16V

Příspěvek od DandyCZ »

Zdar lidi.
Jelikož jezdím denně do práce autem a nepatřím k těm co peníze přehazujou vidlema tak se snažím jezdit na spotřebu :)
Jezdím to tak půl na půl město a mimo město.
Nemáte někdo zkušenosti jaký jsou optimální otáčky tohodle motoru při ježdění po městě mezi 50-60km/h....kdy to cca žere nejmíň? nemám palubák tak to nemám možnost vysledovat. Trojku nějakých cca 2200 až 2500 ot nebo čtyřka cca 1800 až 2000? Zase když se to podtáčí tak to taky nemá pozitivní vliv na spotřebu co.
Kombinovanou s pneu 225/45 R17 mám cca 7,5l na 100km s N98 (orientačně podle tankování), ale každý deci dolů dobrý :)
Za městem jzdím tak těch 90 až 100, ale tam už moc voleb na přeřazení není když je to jen 5kvalt:(

Nepochybuju že někoho napadne ať tam dám menší kola :) tak rovnou řikám že ty tam zůstanpu dokud nás smrt nerozdělí nebo se nezamiluju do jinech :D jinak zima je klasika 195/65 R15 :( ale tam je spotřeba cca na stejno

Díky za tipy :)

Uživatelský avatar
grabeplate
Řidič
Řidič
Příspěvky: 180
Registrován: 06.04.2009 11:46
Bydliště: Troppau /Opava/
Kontaktovat uživatele:

Re: OPTIMÁLNÍ OTÁČKY A SPOTŘEBA GIV 1,6 16V

Příspěvek od grabeplate »

No, ja kdyz jsem mel 1.6 tak jsem jezdil i za prum. spotrebu 6.5 L, zalezi jak dojizdis krizovatky, jestli vyrazujes apod., vetsinou bych rek ze lepsi na spotrebu na tu trojku po meste..

Uživatelský avatar
DandyCZ
Závodník
Závodník
Příspěvky: 594
Registrován: 21.04.2009 08:56
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: OPTIMÁLNÍ OTÁČKY A SPOTŘEBA GIV 1,6 16V

Příspěvek od DandyCZ »

Krizovatky povetsinou dojizdim bez kvaltu kdyz uz vidim cervenou a jen dobrzduju....nekdy kdyz vidim z dalky jeste zelenou tak ted pridam :) no a kdyz je nejakej delsi kopecek dolu tak taky bez kvaltu a kdyz uz to zpomaluje tak tam davam kvalt a necham to samovolne roztocit tak ke 2 tisicum

Uživatelský avatar
grabeplate
Řidič
Řidič
Příspěvky: 180
Registrován: 06.04.2009 11:46
Bydliště: Troppau /Opava/
Kontaktovat uživatele:

Re: OPTIMÁLNÍ OTÁČKY A SPOTŘEBA GIV 1,6 16V

Příspěvek od grabeplate »

No, presne tak jsem to delal taky :) , co se tyce te prum. spotreby tak to ale hodne hodne zavisi na mnoha aspektech, ja osobne treba mivam tak nizkou protoze jezdim sice 50-50 mesto/obec ale jzdim brzo rano kdy jeste ve meste neni ani noha nebo okrajem mesta kde je to sice delsi ale jsem doma rychleji.. :wink:

Uživatelský avatar
DandyCZ
Závodník
Závodník
Příspěvky: 594
Registrován: 21.04.2009 08:56
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: OPTIMÁLNÍ OTÁČKY A SPOTŘEBA GIV 1,6 16V

Příspěvek od DandyCZ »

jo to je jasny....kdyz popjizdi clovek v kolonach coz se mi taky stava nebo kdyz mas pred sebou brzdu a musi sji predjet..t o v tu ranu poskoci.....
uvidime treba to jeste doladim o nějakou tu decku :)

Uživatelský avatar
grabeplate
Řidič
Řidič
Příspěvky: 180
Registrován: 06.04.2009 11:46
Bydliště: Troppau /Opava/
Kontaktovat uživatele:

Re: OPTIMÁLNÍ OTÁČKY A SPOTŘEBA GIV 1,6 16V

Příspěvek od grabeplate »

A taky zalezi jestli menis kupr. filtry, zapla klima nebo v jakem je stavu vubec cela soustava..

Uživatelský avatar
DandyCZ
Závodník
Závodník
Příspěvky: 594
Registrován: 21.04.2009 08:56
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: OPTIMÁLNÍ OTÁČKY A SPOTŘEBA GIV 1,6 16V

Příspěvek od DandyCZ »

jo to menim, filtry oleje atd..ted se chystam casem na palivovej filtr...to jediny sem jeste nedelal.....preci jen chci aby to nejakej cas jezdilo....

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: OPTIMÁLNÍ OTÁČKY A SPOTŘEBA GIV 1,6 16V

Příspěvek od bifur »

K tomu jazdeniu z kopca, pokial ides dolu kopcom a mas tam neutral, tak mas spotrebu taku ako na volnobeh. Pokial mas zaradenu rychlost a otacky nad 1300, tak mas spotrebu nulovu.. V pripade ze by to tak nebolo ma opravte, ale uz som tuto skutocnost vypozoroval na viacerych autach..

Uživatelský avatar
DandyCZ
Závodník
Závodník
Příspěvky: 594
Registrován: 21.04.2009 08:56
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: OPTIMÁLNÍ OTÁČKY A SPOTŘEBA GIV 1,6 16V

Příspěvek od DandyCZ »

to je zajímavé.....má to jedno ale, jsou i kopečky který se zařazenám kvaltem auto neutáhne a otáčky jsou dlů a dolů a na silnici kde je 90ka nepojedu víc jak 60, když vyřadím tak o drží rychlost až dolů, hold není kopec jako kopec (což je můj případ) ale na větší krpály to je dobré vědět :) až pojedu zas někam na naše velehory :D

Uživatelský avatar
PoloTom
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 245
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Re: OPTIMÁLNÍ OTÁČKY A SPOTŘEBA GIV 1,6 16V

Příspěvek od PoloTom »

jasan že z kopce se zařazenou rychlostí, PAL PC pak ukazuje 0,0.To samé dojíždění křižovatek. Po městě pokud jedu 60 dávám 5ku.Spotřeba je výrazně nižší a motor to krásně utáhne cca 1900 otáček.S kombíkem jezdím s kombinovanou spotřebou 7,0 až 7,3.

Uživatelský avatar
g*o*l*f*
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 291
Registrován: 19.02.2008 13:50
Bydliště: skoro Brno :-)

Re: OPTIMÁLNÍ OTÁČKY A SPOTŘEBA GIV 1,6 16V

Příspěvek od g*o*l*f* »

Přesně tak, jak říká PoloTom. Absolutní blbost vyřazovat z kopce nebo při dojíždění.Vždy pod kvaltem a nešlapat na plyn!!! Vyzkoušeno u mnoha aut. A když je kopec malinký a otáčky klesají už moc? Podřaď a jeď zase bez plynu. A to město? na 4ku bo 5ku, záleží na terénu. Prostě drž otáčky kolem 2 tis a bude to ok :-). SAmozřejmě u Dvou tis je výkon téměř nulový a reakce pomalá, ale říkal jsi, že chceš jezdit na spotřebu, tak ti nic jiného nezbyde :-)

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: OPTIMÁLNÍ OTÁČKY A SPOTŘEBA GIV 1,6 16V

Příspěvek od bifur »

Tak tak, pekne ste to napisali. Akurat k tomu nulovemu vykonu a pomalej reakcii pri 2000 ot, ved podradis o dve rychlosti a vytnes tomu plny kotol.. :wink: :D Tych par sekund co predbehnes ti spotrebu az tak nedokafre..

Uživatelský avatar
PoloTom
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 245
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Re: OPTIMÁLNÍ OTÁČKY A SPOTŘEBA GIV 1,6 16V

Příspěvek od PoloTom »

bifur píše:Tak tak, pekne ste to napisali. Akurat k tomu nulovemu vykonu a pomalej reakcii pri 2000 ot, ved podradis o dve rychlosti a vytnes tomu plny kotol.. :wink: :D Tych par sekund co predbehnes ti spotrebu az tak nedokafre..
JJ, přesně tak.

Uživatelský avatar
Rouballik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1050
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jilemnice

Re: OPTIMÁLNÍ OTÁČKY A SPOTŘEBA GIV 1,6 16V

Příspěvek od Rouballik »

drž otáčky mezi 1800-2200. Nikdy nevyřazuj a ve městě se snaž jezdit tak, aby jsi nikde nemusel řadit jedničku. A spotřeba ti půjde razantne dolů.

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: OPTIMÁLNÍ OTÁČKY A SPOTŘEBA GIV 1,6 16V

Příspěvek od bifur »

A predbehnu ta vsetci dochodcovia na skodach 105. Dakujem za super rady :twisted: :roll: A mimochodom, podtacanie na dvojke ked sa ledva hybes je horsie ako ked tam das jednotku. Radsej budem mat o trosku vecsiu spotrebu ako by som mal ten motor trapit..

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“