Názor na olej Castrol

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
g*o*l*f*
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 291
Registrován: 19.02.2008 13:50
Bydliště: skoro Brno :-)

Re: Názor na olej Castrol

Příspěvek od g*o*l*f* »

Tak tenhle příspěvěk se mi líbí Pelo, přesně popsané a vysvětlené :wink: . Jen jedna věc, existuje vůbec longLife mineral? Jezdím na longLife 5W30, takže plná syntetika a dodržuji intervaly výměny i s filtry, tak si říkám, že motoru dávám kvalitu, co ty na to?

Uživatelský avatar
danopanci
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Slovensko

Re: Názor na olej Castrol

Příspěvek od danopanci »

No tie debaty o olejoch sú naozaj scestné - servisujem jedno PD, ktoré má najazdených 750 000 km na oleji CASTROL 50501 a zatiaľ ešte ani hlava motora nebola demontovaná.
No poznám aj OCTAVIU RS 1.8T, na ktorej majiteľ nemenil olej 45 000 km a keď ho na to upozorňovali v servise - tak im povedal že to s ním ešte potiahne do nasledujúcej servisnej prehliadky. Nedalo mi a to viečka oleja som odtočil a čakalo ma pekné prekvapenie :lol: :lol: :lol:

Ja sám osobne používam Castrol (originál), Mobil, Shell a som spokojný, prechádzam na oleje zn. FUCHS z dôvodu cenovej prístupnosti.

Je jedno aký tam máte olej, keď ten olej máte v motore 2 roky a jazdíte 3km denne v mestskej premávke - garantujem Vám že v každom oleji sa vytvorí kondezát, karbón, .... ktorý zamáša motor.

Kolega to opísal dobre:
futy píše:Nechápem tie stále debaty ktorý olej je lepší :roll: A aký je castrol na h***o!..Všetko záleží hlavne aj od toho ako sa jazdí s tým motorom, či mu nenakladáš riadne kým nie je zohriaty, či je dodržaná množstvo, či nie je pod risku a pod...od pravidelnej výmeny...a celkových podmienok. A auto ktoré najazdí 300t-400t- 500t na castrol tak si myslím že polemizovať či má zakarbónovaný motor od takého alebo hentakého zlého oleja je hovadina :roll: A máme v prevádzke takých aut dosť a jazdia v pohode :wink: Ale každý nech si leje čo chce...aj ten friťák.. :mrgreen: A fabka čo mám vo firme má cez 250t a medzi výmenou dolejem max 0,5 l za 15t :!: a ide v pohode, keby je ten olej na h***o tak polovicu aut vo firme máme rozpadlých :mrgreen:

Uživatelský avatar
pelo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Názor na olej Castrol

Příspěvek od pelo »

g*o*l*f* píše:Tak tenhle příspěvěk se mi líbí Pelo, přesně popsané a vysvětlené :wink: . Jen jedna věc, existuje vůbec longLife mineral? Jezdím na longLife 5W30, takže plná syntetika a dodržuji intervaly výměny i s filtry, tak si říkám, že motoru dávám kvalitu, co ty na to?
S tim longlife mineralem to bylo mysleny spis obrazne, nevim, jestli neco takoveho existuje... Ale casto se tady porovnavaji ruzne technologie a dostavame potom dost zcestne informace... Jinak sam na longlife nejezdim, menim olej dost casto, zase takova financni castka to neni a vsechno si delam sam doma v garazi, takze platim jen za material. Hlavu sem zatim nesundaval, ani nemenil gufera, ale kdyz se jen orientacne kouknu na svicky a jsou zcela ciste, tak myslim, ze me zadne nemile prekvapeni v motoru neceka...

A co se tyce zakarbonovaneho motoru, nesvadel bych vsechno na olej. Staci si uvedomit, jaky "super" system "cisteni emisi" na nasich motorech mame. Mam na mysli ten uzasny EGR ventil, u ktereho staci dat dolu vystupni trubku a pak se muzeme bavit, odkud se nam karbon v motoru vzal. V oleji bych pricinu nehledal, problem je spis v tom, ze mineral motor necisti a spis se trosku usazuje spolecne s karbonem z EGR, kdezto syntetika karbon rozpousti a cisti ten bordel, ktery je ve valci ve velke mire prave diky EGR...

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: Názor na olej Castrol

Příspěvek od bifur »

Chlapi, hlavne trosku skludnite hormon. Naco takyto flame.. Pelo, ak si narazal na moj prispevok, tak si ho precitaj este raz. Ja som to cital a videl fotky, co neznamena ze to je pravda. Papier znesie vela a web este viac. Ak si spravne spominam, tak islo o jeden motor, tusim volvo (ale fakt si uz presne nepametam..), ktory bol nachylny na silne zakarbonovanie pri niektorych olejoch. Bola to konstrukcna vada motoru a nie chyba oleja. (co som v povodnom, prispevku nepisal..) Ak si precitas moj prispevok este na prvej strane, tak som pisal ze pouzivam Castrol, nemam s nim ziaden problem a dodavam ze budem aj nadalej, lebo sa mi osvedcil. Nemienim tam pri kazdej vymene pchat daco ine.. Najdolezitejsie je spravat sa k motoru ako clovek a dodrziavat servisny plan. Moj nazor je ze Castrol nie je sice jednotka, ale kto moze objektivne povedat ktory olej je? Rozhodne patri k tym lepsim. Davam ho do tretieho auta a ani jedno nikdy nemalo problem a lietali slusne (v ramci svojich moznosti).

KamilGTTDI
Pilot
Pilot
Příspěvky: 868
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: tam za humny

Re: Názor na olej Castrol

Příspěvek od KamilGTTDI »

vse je zapricenene uzivatelem, nedodrzene prohlidky, predepsane vymeny, atd.

Uživatelský avatar
Tomi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 193
Registrován: 29.11.2007 11:40
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Názor na olej Castrol

Příspěvek od Tomi »

g*o*l*f* píše:Tak tenhle příspěvěk se mi líbí Pelo, přesně popsané a vysvětlené :wink: . Jen jedna věc, existuje vůbec longLife mineral? Jezdím na longLife 5W30, takže plná syntetika a dodržuji intervaly výměny i s filtry, tak si říkám, že motoru dávám kvalitu, co ty na to?
já osobně jsem to nějak neřešil, mám od novoty longLife servis, tak jiný olej bych tam nelil.

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: Názor na olej Castrol

Příspěvek od vwCharlie »

culo píše:Zdar klubáci, viem ze olej sa tu velakrat rozoberal ale pocul som ze oleje castrol maju vacsiu vyparnost ako povoluju normy. Kamarat na motore AEH po 10 rokoch pouzivania Castrol magnatec 10W-40 mal tak zakarbonovane skrutky na hlave zenebolo vidiet ci je na 6-hranny imbus alebo torx. Ma niekto podobnu skusenost? S ktorymi znackami olejov nie su podobne problemy? Nerad by som podobnu skusenost mal na mojom 1,6 16V AZD. Vopred dik.
ono taky záleží jak často ten olej měníš a v jakých podmínkách jezdíš. Nejhorší pro motor jsou krátké trasy,se studenými starty a když se motor neohřeje ani na provozní teplotu. V tomto případě bych doporučoval měnit olej dřív než je dáno servisním intervalem. Někteří jezdí na jeden servisní interval až tři roky,k tomu krátké trasy ve městech,nestálé otáčky,střídání teplot atd.

Castrol není určitě špatný,patří mezi ty dobré oleje,akorát si myslím,že dost těží z reklamy a využívá toho na ceně. Jsou oleje,které se kvalitou srovnají a jsou za levnější peníz. To,že u VW se používá Castrol,v tom hraje trošku loby a vzájemná reklama,dobře to k sobě jde,obě značky mají velké jméno a oblibu,ale kdyby byl špatný,tak by určitě spolu nespolupracovali,to by se VW myslím nevyplatilo :) .

Reska píše:Pokud si projedete weby o motorových olejích vychází Castrol prakticky nejhůř ze všech velkých značek ... Doporučuju Shell a Total,samozřejmě syntetiku když to nebude moc žrát olej
Rád bych viděl nějaký nezávisle prověřený test motorových olejů. :) :)
Jestli mi ho někdo předloží,tak je borec a aspoň by nám otevřel oči,který je nejlepší :wink:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dost lidí si to taky zdupe špatnou volbou typu viskózní třídy oleje nebo oleji typu long life.
Olejům typu long life bych se vyhýbal velkým obloukem. Ano,ony se dávají od novoty,píše se na nich 30-50tis. km,ale to bych možná snesl,když by to auto bylo úplně nové a ty km bych najel za rok po dálnicích. Pak bych okamžitě přešel na olej s klasickým výměnným intervalem.
Další pakárna je,nedávno jsem to viděl u kamaráda,který si koupil do svého pola 1.2 r.2004 olej Castrol Edge 0W-30 a jezdil na něj přes léto. Tento olej je jak voda a je dobrý možná tak někde "na sibiř,kde je -30 a v létě teplota nepřeleze přes 20°C". Olej stál přes 2000,- a samozřejmě ho to papalo,takže né všechno nejdražší je zrovna optimální.

Jinak dnes už všechny oleje,jak syntetické,tak minerální,obsahují aditiva proti karbonu. Pro naše klima a vozy s běžným provozem jsou optimální oleje s viskózní třídou 5W-40,přes léto klidně 10W-40 a ani minerál 15W-40 neuškodí,spíše jestli má ten motor už něco za sebou,má nějaké vůle v třecích plochách a byl zvyklý jezdit celou dobu na minerál,tak nalét syntetiku do takového motoru je pochopitelně blbost,protože je řidší,nevytěsní tak vůle a motor tak může být hlučnější nebo papat olej.
Kdo chce třeba dobrý olej na léto tak si může pořídit od castrolu tento http://www.auto-oleje.cz/auto-oleje/esh ... 10W-60-4-l" onclick="window.open(this.href);return false; ,který si zachovává svou viskozitu i v extrémtě vysokých teplotách.

Ještě dodatek,né nadarmo se říká,že dobrá značka je ta,která dodává oleje i do motocyklového průmyslu,zejména sportovních motorek,které točí v otáčkách jednou tolik co osobní automobil,dále značky,které se používají v rally u formulí atd. :wink:

Sicco
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1365
Registrován: 02.10.2009 11:03

Re: Názor na olej Castrol

Příspěvek od Sicco »


Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: Názor na olej Castrol

Příspěvek od vwCharlie »

je to pravda,nicméně ta norma se dá brát jako nějaké minimum,které musí olej splňovat,aby si mohl na etiketu napsat těch pár písmenek. "Můžou" být ale i oleje,které mají od té normy ještě navíc a testem neprolezly jenom tzv. "s odřenýma ušama". Ale o těch se už my nedovíme a nezbývá nám nic jiného než naše zkušenosti jak komu co pasuje.Důležitá je ale především včasná výměna a minimální množství, co v motoru za provozu musí být a dřívější výměnou se nikdy nic nepokazí.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“