skrtici klapka 1.4 16V AHW nastaveni
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- MaF
- VWagenista
- Příspěvky: 1463
- Registrován: 24.02.2006 21:02
skrtici klapka 1.4 16V AHW nastaveni
hi,
potreboval bych ve VAGu nastavit klapku na tenhle motor... mam ji vycistenou ale nenastavenou, nijak zvlast se to neprojevuje, mozna za studena semtam zahapruje... co jsem byl u 2 lidi tak tam v sekci golf 1.4 vubec muj kod motoru nemaji a nevim si rady... kdyz jsme to zkouseli na jiny typ motoru tak jsme se dostali k prvnim hodnotam, ale pak melo na dalsim radku vyskocit dalsi nastaveni ale nebylo tam... poradi nekdo?
je to klapka s lankem btw...
potreboval bych ve VAGu nastavit klapku na tenhle motor... mam ji vycistenou ale nenastavenou, nijak zvlast se to neprojevuje, mozna za studena semtam zahapruje... co jsem byl u 2 lidi tak tam v sekci golf 1.4 vubec muj kod motoru nemaji a nevim si rady... kdyz jsme to zkouseli na jiny typ motoru tak jsme se dostali k prvnim hodnotam, ale pak melo na dalsim radku vyskocit dalsi nastaveni ale nebylo tam... poradi nekdo?
je to klapka s lankem btw...
OOOO A4 3.0TDI
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: skrtici klapka 1.4 16V AHW nastaveni
Najprv zmaz adaptacne hodnoty - motor, prisposobenie, kanal 000 ulozit. Potom motor, zakladne nastavenie, kanal 098 start. Po dokonceni musi byt v 4 poli hodnota ADP OK. Potom treba vypnut zapalovanie na min. 30 sekund. Este som zabudol - vsetky spotrebice vypnute a teplota vody minimalne 80°C. Ak by si mal problem napis. Mam AHW a s klapkou som si uzil svoje kym som ju opravil..
- MaF
- VWagenista
- Příspěvky: 1463
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: skrtici klapka 1.4 16V AHW nastaveni
takze, byl jsem dnes na VAGu a zjistil jsem ze Kodovani mam 00000 (coz by asi byt nemelo - zkousel jsem nastavit podle VIS hodnoty podle vybavy - abs klima airbag manual prevodovka, i bez klimy bo mam manual...) potvrdil jsem, pak jsem vypl zapalovani na 60 sekund, zapl, a stejne mam kodovani porad 00000
dalsi vec vymazani adaptacnich hodnot mi taky nejak nefungovalo... v okynku pocatecni hodnota mam " ---" a kdyz chci dat novou hodnotu 00 na kanalu 000 tak se po pouziti nevlozi, proste dam pouzit, a pak kdyz dam zase vycist tak mam stale pravdne okenko "---" zkousel jsme jine kanaly a normalne je mohu i testovat atd, ale akcni cleny nejak nefunguji ( zapomel jsem nejak potvrdit nebo neco?)
a ve finale zakladni nastaveni kanal 098 zkousel nastavit klapku, ale v poslednim policku mam stale CHYBA... Klapka se snazila nastavit, jakoby spadly otacky jak se steluje, ale stejne je tam porad ta CHYBA
zkousel jsem akcni cleny klapka se normalne otaci, v klidnym stavu mam otevreni klapky 12%
co je spatne pls? diky za rady
dalsi vec vymazani adaptacnich hodnot mi taky nejak nefungovalo... v okynku pocatecni hodnota mam " ---" a kdyz chci dat novou hodnotu 00 na kanalu 000 tak se po pouziti nevlozi, proste dam pouzit, a pak kdyz dam zase vycist tak mam stale pravdne okenko "---" zkousel jsme jine kanaly a normalne je mohu i testovat atd, ale akcni cleny nejak nefunguji ( zapomel jsem nejak potvrdit nebo neco?)
a ve finale zakladni nastaveni kanal 098 zkousel nastavit klapku, ale v poslednim policku mam stale CHYBA... Klapka se snazila nastavit, jakoby spadly otacky jak se steluje, ale stejne je tam porad ta CHYBA
zkousel jsem akcni cleny klapka se normalne otaci, v klidnym stavu mam otevreni klapky 12%
co je spatne pls? diky za rady
OOOO A4 3.0TDI
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: skrtici klapka 1.4 16V AHW nastaveni
Clovece a aky mas VAG? Pri adaptacnych hodnotach ked dam precitat hodnotu, tak mi v tych styroch okienkach vyhlasi ze kanal 00 ulozi vyrobne hodnoty a do pola kde sa zadava hodnota sa vpise 000. Potom dam save a hotovo. A ako to myslis ze pri zakladnom nastaveni spadnu otacky? Ty to snad robis pri zapnutom motore? Vsetko treba robit pri vypnutom motore a zapnutom zapalovani. Ak ti hodi po zakladnom nastaveni error, tak su dve moznosti. Bud mas v prdeli elektroniku klapky (asi potenciometer) a lebo sa z nejakeho dovodu nedokaze uplne zavriet. Bud je spinava, alebo mozes mat taky problem ako ja. Mne ked ju nejaky hnup cistil, tak ju zdeformoval a nesla uplne zavriet, lebo bola sirsia ako hrdlo klapky. Proste som srobovakom zarovnal tie vystrbene casti a uz zavriet isla a aj spravila zakladne nastavenie. Tych 12% si vycital kde? Klapka by ti mala ukazovat na kolko stupnov (°) je otvorena a nie %. Vycistil si klapku poriadne aj zospodu? Ak si to robil pri zapnutom motore, tak sa vobec necudujem ze akcne cleny nesli. Spustit akcne cleny len tak ti je aj tak prd platne. Treba to spustit a sledovat ci dany clen robi to co ma. Pokial ti aj pri vypnutom motore neurobi zakladne nastavenie a klapka je na 100% cista, tak nastartuj motor a za chodu klapku nasilu zavri tak aby motor skapal. Potom by ti zakladne malo urobit. Ak motor neskape, tak klapke nieco brani aby sa uplne zavrela. Ak skape ale zakladne neurobi, tak este mozes vyskusat otvorit elektroniku a vystriekat kontoxom alebo podobnym sragorom.. To kodovanie je haluz. Pozeras urcite na spravne miesto?
PS:Ak robis vsetko spravne a kodovanie sa nuluje a nejdu zmazat adaptacne hodnoty, tak moze byt v prdeli aj RJ motora, alebo kablovacka, alebo konektor pri rj. Ak to bude stale blbnut, skus odpojit rj a prestriekat kontoxom konektor. Ale nechaj to poriadne vyschnut, pre istotu aspon 12 hodin..
PS:Ak robis vsetko spravne a kodovanie sa nuluje a nejdu zmazat adaptacne hodnoty, tak moze byt v prdeli aj RJ motora, alebo kablovacka, alebo konektor pri rj. Ak to bude stale blbnut, skus odpojit rj a prestriekat kontoxom konektor. Ale nechaj to poriadne vyschnut, pre istotu aspon 12 hodin..
- MaF
- VWagenista
- Příspěvky: 1463
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: skrtici klapka 1.4 16V AHW nastaveni
- adaptacni hodnoty - ja kdyz dam na kanalu 000 vycist hodnoty, tak hned vpravo je okenko "aktualni hodnota" a v ni zadna cisla nemam, v policku je akorat vyplneno "---" ( tam by asi mela nejaka byt po tom co to ulozim, ne?)
kdyz teda vyplnim aby a potvrdim ze nova hodnota byla 00 tak se me to zepta jestli do kodovani "ted tam je vzdy nejake nahodne cislo, tez nechapu co to".... chci do kanalu 000 vlozit hodnoty 00, potvrdim ze OK a hotovo.... pak kdyz dam ale znovu na zkousku vycist kanal 000 tak tam mam zase v policku aktualni hodnota "---"
a nastaveni klapky jsem zkousel pri vypnutem motoru a psalo to tez CHYBA, akcni cleny jsem delal pri vypnutem motoru a vse pracovalo, klapka se hybala, zrejme se opravdu nedovira cela jak pises... Jinak to otevreni klapky jsem nasel v zakladnim nastaveni a vypsal mi to myslim kanal 002 nejsem si jist... bylo tam jak ve stupnich tak v procentech otevreni klapky plus dalsi udaje v tech okynkach....
jinak potenciometr me napadl ze by mohl byt vychozeny...
kdyz teda vyplnim aby a potvrdim ze nova hodnota byla 00 tak se me to zepta jestli do kodovani "ted tam je vzdy nejake nahodne cislo, tez nechapu co to".... chci do kanalu 000 vlozit hodnoty 00, potvrdim ze OK a hotovo.... pak kdyz dam ale znovu na zkousku vycist kanal 000 tak tam mam zase v policku aktualni hodnota "---"
a nastaveni klapky jsem zkousel pri vypnutem motoru a psalo to tez CHYBA, akcni cleny jsem delal pri vypnutem motoru a vse pracovalo, klapka se hybala, zrejme se opravdu nedovira cela jak pises... Jinak to otevreni klapky jsem nasel v zakladnim nastaveni a vypsal mi to myslim kanal 002 nejsem si jist... bylo tam jak ve stupnich tak v procentech otevreni klapky plus dalsi udaje v tech okynkach....
jinak potenciometr me napadl ze by mohl byt vychozeny...
OOOO A4 3.0TDI
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: skrtici klapka 1.4 16V AHW nastaveni
Skus urobit screenshot z tych adaptacnych hodnot. Ja urobim screenshoty na mojom.. K tej klapke - otvorenie klapky je iba v stupnoch. V percentach su prave nejake kalibracne parametre.. Vlastne vypisem ti to presne po kanaloch:
kanal 0 nebudem rospisovat.
kanal 1: otacky, teplota chl. zmesi, lamda sonda, stav motora (rozvadzat nebudem..)
kanal 2: otacky, dlzka vstreku, napajanie RJ, teplota nasvaneho vzduchu
kanal 3: otacky, zatazenie motora (v podstate tlak v nasavani), uhol otvorenia klapky, nastavovac klapky (tato hodnota sa meni ako hybes s klapkou, ale nekopiruje presne uhol otvorenia. keby nebola tato hodnota, tak by motor dost sklbal. v podstate linearizuje graf otvorenia aby neboli prudke sklbania pri prudkom stlaceni a pusteni plynu)
kanal 4: otacky, zatazenie motora, rychlost, stav klapky (overrun, idling (volnobeh), part throttle (ciastocna akceleracia), full thr. (plny plyn)
kanal 5: otacky, filter duty - toto by aj mna zaujimalo, spotreba paliva, kalibracia klapky (sleduje stav elektroniky klapky)
kanal 6: korekcia zmesi, nic, nic, kalibracne parametre klapky (hmm, kanal 6 som este nikdy nelogoval - neviem si teraz presne vybavit co zobrazuje posledna polozka..)
kanal 98: klapka - G69, klapka - G88 (sleduje napetie na klapke - neviem teraz presne co je co, ale su to udaje o napeti na elektronike klapky ktore potom preklada do stupnov alebo percent..), stav motora, stav adaptacie (zakladneho nast.) - Idle, Run, OK, Error. (neviem kedy pise idle, ale run pise pri nastavovani, ok by malo byt po nastaveni, error je jasny..)
Ak by si chcel aj podrobnosti ktore som nerozpisal, tak ich najdes v subore: c:\vag-com\labels\036-906-014.lbl (popripade zmen "c:\vag-com" na adresar kde mas nainstalovany vag)
Uz si skusal klapku nasilu zavriet pri spustenom motore ako som ti pisal? Vyskusaj. Tym vpodstate dotlacis klapku na spodny doraz a potom by malo nastavenie zbehnut..
kanal 0 nebudem rospisovat.
kanal 1: otacky, teplota chl. zmesi, lamda sonda, stav motora (rozvadzat nebudem..)
kanal 2: otacky, dlzka vstreku, napajanie RJ, teplota nasvaneho vzduchu
kanal 3: otacky, zatazenie motora (v podstate tlak v nasavani), uhol otvorenia klapky, nastavovac klapky (tato hodnota sa meni ako hybes s klapkou, ale nekopiruje presne uhol otvorenia. keby nebola tato hodnota, tak by motor dost sklbal. v podstate linearizuje graf otvorenia aby neboli prudke sklbania pri prudkom stlaceni a pusteni plynu)
kanal 4: otacky, zatazenie motora, rychlost, stav klapky (overrun, idling (volnobeh), part throttle (ciastocna akceleracia), full thr. (plny plyn)
kanal 5: otacky, filter duty - toto by aj mna zaujimalo, spotreba paliva, kalibracia klapky (sleduje stav elektroniky klapky)
kanal 6: korekcia zmesi, nic, nic, kalibracne parametre klapky (hmm, kanal 6 som este nikdy nelogoval - neviem si teraz presne vybavit co zobrazuje posledna polozka..)
kanal 98: klapka - G69, klapka - G88 (sleduje napetie na klapke - neviem teraz presne co je co, ale su to udaje o napeti na elektronike klapky ktore potom preklada do stupnov alebo percent..), stav motora, stav adaptacie (zakladneho nast.) - Idle, Run, OK, Error. (neviem kedy pise idle, ale run pise pri nastavovani, ok by malo byt po nastaveni, error je jasny..)
Ak by si chcel aj podrobnosti ktore som nerozpisal, tak ich najdes v subore: c:\vag-com\labels\036-906-014.lbl (popripade zmen "c:\vag-com" na adresar kde mas nainstalovany vag)
Uz si skusal klapku nasilu zavriet pri spustenom motore ako som ti pisal? Vyskusaj. Tym vpodstate dotlacis klapku na spodny doraz a potom by malo nastavenie zbehnut..
-
- Řidič
- Příspěvky: 67
- Registrován: 25.01.2009 14:16
- Bydliště: Moravskoslezsky kraj
zak. nastaveni škrtici klapky
Caute, mohl by mi tady nekdo napsat presny postup zakladniho nastaveni... Jsem myslel ze to delam dobre ale ted jsem zase cetlneco jineho tak ted nevim... dik
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: zak. nastaveni škrtici klapky
Keby si napisal aspon kod motora, tak by sa lahsie radilo. Inak je tu toho kopec po celom fore. Najprv sa spojis s rj motora, prisposobenie a ulozis kanal 00 (das precitat a ulozit - je to hodnota 000), tym vymazes adaptacne hodnoty. Potom kliknes zakladne nastavenie a zadas kanal - 060 pre elektricku klapku alebo 098 pre lanko. Kliknes start. Po dokonceni musi byt v poslednom poli ADP OK. Predpoklady su - motor stoji, zapnute zapalovanie, vsetky spotrebice vypnute, teplota cca 30° pre elektriku alebo minimalne 80° pri lanku. Po zakladnom nastaveni treba vypnut zapalovanie na minimalne 30 sekund. Hotovo. Ak zakladne nezbehne, tak bud neboli vsetky predpoklady ako maju byt, alebo je klapka spinava.. alebo v prdeli..
- falko1983
- VWjunior
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 12.08.2008 16:30
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: zak. nastaveni škrtici klapky
Ještě bych dodal že musí být prázdná paměť závad.Jak píše Bifur dopiš si nejlépe kod motoru...
VW GIV 1.6 16V
- MaF
- VWagenista
- Příspěvky: 1463
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: skrtici klapka 1.4 16V AHW nastaveni
chtel jsem se zeptat jak je to s tim kodovanim? Muze to byt duvod pro mi nejde nastavit klapka?
Proc se tam hodnoty ktere zadam neulozi ale zustane tam 00000? Ulozi se tam snad jen skutecne ta spravna a zadna jina?
Jinak vcera vecer jsem cistil klapku jak voteklej, cista jak psi kulky, ale jeste jsem ji nezkousel nastavovat, ted bez nastaveni mi ale volnobeh lita mezi 1100-1600
taky jsem se dival do klapky na ten potenciometr a moc z toho poznat neni rekl bych, proste jezdec kterej jezdi po tom platu je ok, stejne tak vsechny ostatni soucastky vevnitr, vse bylo v naprostem poradku a ciste...
Proc se tam hodnoty ktere zadam neulozi ale zustane tam 00000? Ulozi se tam snad jen skutecne ta spravna a zadna jina?
Jinak vcera vecer jsem cistil klapku jak voteklej, cista jak psi kulky, ale jeste jsem ji nezkousel nastavovat, ted bez nastaveni mi ale volnobeh lita mezi 1100-1600
taky jsem se dival do klapky na ten potenciometr a moc z toho poznat neni rekl bych, proste jezdec kterej jezdi po tom platu je ok, stejne tak vsechny ostatni soucastky vevnitr, vse bylo v naprostem poradku a ciste...
OOOO A4 3.0TDI
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: skrtici klapka 1.4 16V AHW nastaveni
To s tym kodovanim je pekna haluz. Mohlo by to poukazovat na odpalenu RJ motora a to moze byt dovod preco ti neurobi zakladne nastavenie. A co sa tyka elektroniky, tak prechodovy odpor nie je vidiet Ja som ju pre istotu vystriekal kontaktom..
- MaF
- VWagenista
- Příspěvky: 1463
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: skrtici klapka 1.4 16V AHW nastaveni
no ja mam zato ze jsem tam kdyz jsem byl poprve na vagu nejakou hodnotu videl... ale od te doby tam mam same nuly tak nevim jestli dotycny neco neposral
jo a cetl jsem ve VISu ze ta klapka musi byt v poloze 0,0% otevreni, kdezto ja mel predtim 12% v klidovym stavu takze to bude asi ten problem...
jo a cetl jsem ve VISu ze ta klapka musi byt v poloze 0,0% otevreni, kdezto ja mel predtim 12% v klidovym stavu takze to bude asi ten problem...
OOOO A4 3.0TDI
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: skrtici klapka 1.4 16V AHW nastaveni
Ako som ti uz pisal, smerodajne su stupne a nie percenta. Motor AHW vo VISe vobec nie je. Pri podobnych klapkach je napisane klapka musi byt cista, stupne neudava.. Ak si videl tu klapku rozobranu, tak ti musi byt jasne ze na 0° v klude sa nikdy nedostane. Ked je v kludovom stave, tak sa da este zvriet (rj cez krokovy motorcek, alebo ty nasilu) a pri tom zatvarani prekonavas silu pruziny. Takze sama od seba nikdy uplne zavreta nebude. Ja mam pri cistej klapke tusim 3° alebo 4°.
-
- Řidič
- Příspěvky: 67
- Registrován: 25.01.2009 14:16
- Bydliště: Moravskoslezsky kraj
Re: zak. nastaveni škrtici klapky
Chlapi tak teda diky moc... no a motor 1.6 16V BCB
- MaF
- VWagenista
- Příspěvky: 1463
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: zak. nastaveni škrtici klapky
jo jenze jak muze byt prazdna pamet zavad, kdyz ja mam na motoru zavadu " nebylo provedeno zakladni nastaveni" a kdyz ji smazu tak tam naskoci zase... tim padem tuhle zavadu asi nepocitam do seznamu protoze ta tam bude svitit dokoud se klapka nenastavi, je to tak nefalko1983 píše:Ještě bych dodal že musí být prázdná paměť závad.Jak píše Bifur dopiš si nejlépe kod motoru...
OOOO A4 3.0TDI