ÚNIK OLEJE 1.6 16V AUS
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- DandyCZ
- Závodník
- Příspěvky: 594
- Registrován: 21.04.2009 08:56
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
ÚNIK OLEJE 1.6 16V AUS
Zdar clubáci...už delší dobu řeším co dělá moje auto s těma litrama oleje co tam furt leju.
když sem měl 5W-40 tak sem dolejval olej po 1300 až 1500km litr oleje, ted tam leju 10W40 a zatím to drží přes 2000km ale i tak to není nic hezkýho.
Asi nejhorší na tom je že auto nenafouká emise, a když tak jen tak tak (takže ten unikající olej jde nejspíš do spalování.
Je mi divný že auto nekouří, ani nějak významě nesmrdí, jen kapku když stojím tak sou plyny cejtit, ale to je asi tím že to má výfuk pod sebe.
Tak mě napadají různý varianty.
1) těsnění ventilů
2) těsnění pod palici
3) pístní kroužky
zespod je auto suchý, teda aspoň tam kde člověk normálně vidí, bohužel nemám jámu, takže sem závislej na nejvyšším obrubáku v okolí abych se na to mrknul, nebo hever.
těsnění hlavy a ventilů hodlám dělat jen co na to našetřím love, autí má už 142tis km, tak by to možná chtělo.
Nemá někdo nějaký fígle jak třeba zkontrolovat že není těsnění pod hlavou v háji (olej ve vodě není to už sem zjišťoval, naopak taky v pořádku), dají se po sundání ventilovýcho víka (pokud v něm nejsou chycený vačky nějak) zjisti třeba nějaký vůle těch ventilů ve vodítkách, nějakej únik kolem odvětrání klikovky?
To vše myšleno bez velkýho rozebrání motoru, víceméně rozeberu cokoli, ale do rozvodů šahat nechci (bojim bojim ) jinak sem schopnej rozebrat cokoli....a snad to i složit.
A už vidím že když to dám do servisu tak mi řeknou ještě hromadu věcí navíc aby si nahrabali.
Nejvíc mě dlabe že hlavu sám neshodím páč je to 16V a nevím proč motor drží v autě za hlavu, což je pěkně na pytel a ještě ty rozvody.
Je to GIV 1,6 16V AUS 77KW rv. 2000
Dík za tipy, už se ten olej začíná prodražovat
když sem měl 5W-40 tak sem dolejval olej po 1300 až 1500km litr oleje, ted tam leju 10W40 a zatím to drží přes 2000km ale i tak to není nic hezkýho.
Asi nejhorší na tom je že auto nenafouká emise, a když tak jen tak tak (takže ten unikající olej jde nejspíš do spalování.
Je mi divný že auto nekouří, ani nějak významě nesmrdí, jen kapku když stojím tak sou plyny cejtit, ale to je asi tím že to má výfuk pod sebe.
Tak mě napadají různý varianty.
1) těsnění ventilů
2) těsnění pod palici
3) pístní kroužky
zespod je auto suchý, teda aspoň tam kde člověk normálně vidí, bohužel nemám jámu, takže sem závislej na nejvyšším obrubáku v okolí abych se na to mrknul, nebo hever.
těsnění hlavy a ventilů hodlám dělat jen co na to našetřím love, autí má už 142tis km, tak by to možná chtělo.
Nemá někdo nějaký fígle jak třeba zkontrolovat že není těsnění pod hlavou v háji (olej ve vodě není to už sem zjišťoval, naopak taky v pořádku), dají se po sundání ventilovýcho víka (pokud v něm nejsou chycený vačky nějak) zjisti třeba nějaký vůle těch ventilů ve vodítkách, nějakej únik kolem odvětrání klikovky?
To vše myšleno bez velkýho rozebrání motoru, víceméně rozeberu cokoli, ale do rozvodů šahat nechci (bojim bojim ) jinak sem schopnej rozebrat cokoli....a snad to i složit.
A už vidím že když to dám do servisu tak mi řeknou ještě hromadu věcí navíc aby si nahrabali.
Nejvíc mě dlabe že hlavu sám neshodím páč je to 16V a nevím proč motor drží v autě za hlavu, což je pěkně na pytel a ještě ty rozvody.
Je to GIV 1,6 16V AUS 77KW rv. 2000
Dík za tipy, už se ten olej začíná prodražovat
- Marah
- Řidič
- Příspěvky: 190
- Registrován: 26.06.2009 22:08
- Bydliště: Olomouc
Re: ÚNIK OLEJE 1.6 16V AUS
V tvém případě by se vyplatilo koupit 50ti litrovej soudek s olejem...Pak tě to vyjde levněji
Podle toho kolik dolevas na tento motor, tak je jasny ze ho papá. (pokud teda každý ráno nenajdeš pod autem 30ti centimetrovej flek ). Takže nějaké té opravě se nevyhneš...
Jinak vše nejlíp zjistíš až motor rozebereš. Zkus ještě jestli nejde cítit benzín v oleji, a doporučuji sundat hadici od odvětrávání klikové skříně a tam poznáš jak motor moc fouká...Troška foukají i nový motory, ale pokud máš kroužky KO, tak to rozhodně poznáš. Dále zkus vyčistit klapku a udělat základní nastavení a pak cca po 2000 km ji znovu okouknout jestli se na ní dostává olej. Pokud jsou kroužky OK, tak po 2000 km by měla být rozhodně čistá
Je toho tady na foru plno
Podle toho kolik dolevas na tento motor, tak je jasny ze ho papá. (pokud teda každý ráno nenajdeš pod autem 30ti centimetrovej flek ). Takže nějaké té opravě se nevyhneš...
Jinak vše nejlíp zjistíš až motor rozebereš. Zkus ještě jestli nejde cítit benzín v oleji, a doporučuji sundat hadici od odvětrávání klikové skříně a tam poznáš jak motor moc fouká...Troška foukají i nový motory, ale pokud máš kroužky KO, tak to rozhodně poznáš. Dále zkus vyčistit klapku a udělat základní nastavení a pak cca po 2000 km ji znovu okouknout jestli se na ní dostává olej. Pokud jsou kroužky OK, tak po 2000 km by měla být rozhodně čistá
Je toho tady na foru plno
- DandyCZ
- Závodník
- Příspěvky: 594
- Registrován: 21.04.2009 08:56
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: ÚNIK OLEJE 1.6 16V AUS
Tu hadici myslis sundat uplne?..na bloku?....uz sem resil to ze sem na ni dal oddechovej filtr, protoze normalne to maji zapojeny do airboxu a desne to mastilo klapku, cca za 3-4tis km z ni tekl olej. Kdyz to tou hadici hazi olej , vicemene by to znamenalo ze jsou krouzky KO a tlakuje to do motroru?
Možná se blbě ptám, ale sem v tomhle směru amatér
Možná se blbě ptám, ale sem v tomhle směru amatér
- MaF
- VWagenista
- Příspěvky: 1463
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: ÚNIK OLEJE 1.6 16V AUS
s tim zapojenim do airboxu te klikovky oddechu musim souhlasit opravdu to tam maji zapojene i na 1.4, je s podivem ale ze ted treba me to uz vubec airbox nemasti, a kdyz tu hadici odpojim tak jde pozorovat ze z ni fouka nejakej vzduchovej tlak takze asi pracuje okDandyCZ píše:Tu hadici myslis sundat uplne?..na bloku?....uz sem resil to ze sem na ni dal oddechovej filtr, protoze normalne to maji zapojeny do airboxu a desne to mastilo klapku, cca za 3-4tis km z ni tekl olej. Kdyz to tou hadici hazi olej , vicemene by to znamenalo ze jsou krouzky KO a tlakuje to do motroru?
Možná se blbě ptám, ale sem v tomhle směru amatér
OOOO A4 3.0TDI
- Marah
- Řidič
- Příspěvky: 190
- Registrován: 26.06.2009 22:08
- Bydliště: Olomouc
Re: ÚNIK OLEJE 1.6 16V AUS
Staci jen v místě kde je napojená od klikové skříně a nebo ji klidně sundej celou od filtru až ke klapce. Každopádně pokud bude po krátké době klapka zaplivaná od oleje a z klikovky ti to bude foukat jak z fénu (víc než je normál), tak ti už motor neslouží jak má. Olej jde přes kroužky a tlakem je foukán přes klikovku ven. To už má motor ty nejkrásnější chvíle za sebou
Je to trocha větší investice, ale všechno se dá spravit...Horší co tě bude čekat až rozděláš motor...šály, gufera, zdvihátka atd...
Je to trocha větší investice, ale všechno se dá spravit...Horší co tě bude čekat až rozděláš motor...šály, gufera, zdvihátka atd...
- Marah
- Řidič
- Příspěvky: 190
- Registrován: 26.06.2009 22:08
- Bydliště: Olomouc
Re: ÚNIK OLEJE 1.6 16V AUS
Jojo, trochu fouká, to je normál...Pokud nezasírá klapku a nebere si moc oleje, tak není co řešitMaF píše:s tim zapojenim do airboxu te klikovky oddechu musim souhlasit opravdu to tam maji zapojene i na 1.4, je s podivem ale ze ted treba me to uz vubec airbox nemasti, a kdyz tu hadici odpojim tak jde pozorovat ze z ni fouka nejakej vzduchovej tlak takze asi pracuje okDandyCZ píše:Tu hadici myslis sundat uplne?..na bloku?....uz sem resil to ze sem na ni dal oddechovej filtr, protoze normalne to maji zapojeny do airboxu a desne to mastilo klapku, cca za 3-4tis km z ni tekl olej. Kdyz to tou hadici hazi olej , vicemene by to znamenalo ze jsou krouzky KO a tlakuje to do motroru?
Možná se blbě ptám, ale sem v tomhle směru amatér
- DandyCZ
- Závodník
- Příspěvky: 594
- Registrován: 21.04.2009 08:56
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: ÚNIK OLEJE 1.6 16V AUS
No tak ted se to bojim rozdelat o vikendu se v tom porejpu,
Na kolik kůže cca vyjít toto:
Výměna gufer pod ventilama, těsnění pod hlavou, nový pístní kroužky (s tím spojená asi úprava spalovacího prostoru předpokládám)
Takvá ta základní oprava cca.....
Na kolik kůže cca vyjít toto:
Výměna gufer pod ventilama, těsnění pod hlavou, nový pístní kroužky (s tím spojená asi úprava spalovacího prostoru předpokládám)
Takvá ta základní oprava cca.....
- Marah
- Řidič
- Příspěvky: 190
- Registrován: 26.06.2009 22:08
- Bydliště: Olomouc
Re: ÚNIK OLEJE 1.6 16V AUS
Záleží kdo ti to bude dělat, pokud se budou měnit jen kroužky, gufera, samo že těsnění, tak se vlezeš do 15ti...Alespoň za tydle ceny to znám já. Pokud budou špatný šály na klice, hydroštely, ventily atd. Tak pak počítej tak 30
Samozřejmě ne u VW, tam bych jim to raději nechal...To by byla cena jak za novýho golfa
Samozřejmě ne u VW, tam bych jim to raději nechal...To by byla cena jak za novýho golfa
- DandyCZ
- Závodník
- Příspěvky: 594
- Registrován: 21.04.2009 08:56
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: ÚNIK OLEJE 1.6 16V AUS
No samo že do VW ani nepachnu, jen sem se tam jednou omylem zeptal na vymenu rozvodu a jejich cena byla cca 16tisic, sem nebyl schopnej řict ani slovo jak sem byl v šoku
No asi začnu hledat sponzora pěknej mazec......myslím že je na čase zjišťovat škody a pomalu šetřit lováky
Možná by bylo lepší nějakýmu svátečnímu jezdci šikovně stčit čumák, dostat prachy za totálku a shánět jinýho mazla
Kámoš dostal jen za blbou feldu z 96 roku 26klacku
No asi začnu hledat sponzora pěknej mazec......myslím že je na čase zjišťovat škody a pomalu šetřit lováky
Možná by bylo lepší nějakýmu svátečnímu jezdci šikovně stčit čumák, dostat prachy za totálku a shánět jinýho mazla
Kámoš dostal jen za blbou feldu z 96 roku 26klacku
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: ÚNIK OLEJE 1.6 16V AUS
Ta koncepcia je proste uplne super . Z vrchu ti ide na klapku mastny vzduch od klukovky (popripade rovno olej ak to mas nacate) a zo spodu ti pod nu fuka sadze z vyfuku cez EGR. Potom sa cudujme ze ju treba furt cistit. Mne to vytvorilo uplne tvrdu plombu na trubke od egr. V podtate sa mi sama zaslepila Vsetky sracky sa takto usadzaju priamo na klapke..MaF píše:s tim zapojenim do airboxu te klikovky oddechu musim souhlasit opravdu to tam maji zapojene i na 1.4, je s podivem ale ze ted treba me to uz vubec airbox nemasti, a kdyz tu hadici odpojim tak jde pozorovat ze z ni fouka nejakej vzduchovej tlak takze asi pracuje okDandyCZ píše:Tu hadici myslis sundat uplne?..na bloku?....uz sem resil to ze sem na ni dal oddechovej filtr, protoze normalne to maji zapojeny do airboxu a desne to mastilo klapku, cca za 3-4tis km z ni tekl olej. Kdyz to tou hadici hazi olej , vicemene by to znamenalo ze jsou krouzky KO a tlakuje to do motroru?
Možná se blbě ptám, ale sem v tomhle směru amatér
- DandyCZ
- Závodník
- Příspěvky: 594
- Registrován: 21.04.2009 08:56
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: ÚNIK OLEJE 1.6 16V AUS
jo jo to vim, egr sem cisil celej den
Jinak vcera probehl radoby test tlaku, pod dohledem meho dvorniho mechanika a bylo usouzeno ze pisty budou asi OK, z klikovky to pofukuje normalne, a z merky, nebo vicka pro nalivani oleje to je taky cajk (olej nechlejsta ven ani tam neni pruvan)
Pak me napadla jedna vec, ze sem asi pred 3/4 rokem objevil zatopenou svicku na 3 valci(z vrchu jak je kabel) tak me napadla myslenka jestli neni tesneni pod vikem ventilu v haji a neprosakuje tam olej, a jelikoz je motor horkej tak se odparuje a dparujea zase natyka znova, coz by mohlo zpusobovat znacnej unik oleje. Tak sem zvedavej co objevim az na to mrknu o vikendu, protoze od ty doby sem to nekontroloval.
Jinak vcera probehl radoby test tlaku, pod dohledem meho dvorniho mechanika a bylo usouzeno ze pisty budou asi OK, z klikovky to pofukuje normalne, a z merky, nebo vicka pro nalivani oleje to je taky cajk (olej nechlejsta ven ani tam neni pruvan)
Pak me napadla jedna vec, ze sem asi pred 3/4 rokem objevil zatopenou svicku na 3 valci(z vrchu jak je kabel) tak me napadla myslenka jestli neni tesneni pod vikem ventilu v haji a neprosakuje tam olej, a jelikoz je motor horkej tak se odparuje a dparujea zase natyka znova, coz by mohlo zpusobovat znacnej unik oleje. Tak sem zvedavej co objevim az na to mrknu o vikendu, protoze od ty doby sem to nekontroloval.
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: ÚNIK OLEJE 1.6 16V AUS
Presne tento problem som mal na prvom valci. Po pretesneni to bolo lepsie. Ale ja som mal viac unikov. Sviecka, mierka, okolo filtra...
- DandyCZ
- Závodník
- Příspěvky: 594
- Registrován: 21.04.2009 08:56
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: ÚNIK OLEJE 1.6 16V AUS
Me nastesti (nebo spis na nestesti - pac kdyz tece dovnitr hur se hleda) ven z motoru nic netece, tam je to suchy......akorat ted sem si ho polil kdyz sem dolival uvidim co zjistimk az vyndam aspon kabely od svicek....jenze az o vikendu pac domu jezdim za tmy:( a pod lampou se to delat neda
- Marah
- Řidič
- Příspěvky: 190
- Registrován: 26.06.2009 22:08
- Bydliště: Olomouc
Re: ÚNIK OLEJE 1.6 16V AUS
V tomto případě budeš šťastnej člověkDandyCZ píše:jo jo to vim, egr sem cisil celej den
Jinak vcera probehl radoby test tlaku, pod dohledem meho dvorniho mechanika a bylo usouzeno ze pisty budou asi OK, z klikovky to pofukuje normalne, a z merky, nebo vicka pro nalivani oleje to je taky cajk (olej nechlejsta ven ani tam neni pruvan)
Pak me napadla jedna vec, ze sem asi pred 3/4 rokem objevil zatopenou svicku na 3 valci(z vrchu jak je kabel) tak me napadla myslenka jestli neni tesneni pod vikem ventilu v haji a neprosakuje tam olej, a jelikoz je motor horkej tak se odparuje a dparujea zase natyka znova, coz by mohlo zpusobovat znacnej unik oleje. Tak sem zvedavej co objevim az na to mrknu o vikendu, protoze od ty doby sem to nekontroloval.
- DandyCZ
- Závodník
- Příspěvky: 594
- Registrován: 21.04.2009 08:56
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: ÚNIK OLEJE 1.6 16V AUS
to jo...ale je to zatím jen teorie, taky může být všechno úplně jinak. Svět je plný překvapení