Rozdělovač - bezkontaktní

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
Uživatelský avatar
zdendul
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 08.07.2008 09:38

Rozdělovač - bezkontaktní

Příspěvek od zdendul »

Sehnal jsem bezkontaktní rozdělovat a chci ho dát do VW Derby, ten má ještě normální kontaktní, ale nevím zapojení. Je to Bosh s 3 kontaktním konektorem (dva dráty do rozdělovače a jeden jako stínění okolo).
Poradte prosím
Všem děkuji za odpověď.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Rozdělovač - bezkontaktní

Příspěvek od lister »

tak si ještě sežeň výkonej spínací modul (z jakýkoliv G2 s bezkontaktním zapalováním, nebo i z jinýho vw) je to černá 7mi pinová jednotka přinejtovaná na alu pasivním chladiči a k tomu konektor s kusem drátu.

schéma je sice pro 1,8 , ale je to stejný.

G40 je halluv snimač v bezkontakt. rozdělovači, N41 výkonej modul.

pin 1 - svorka 1 indukčky (buzení)
pin 2 - kostra
pin 3 - ukostření halla
pin 4 - napájení
pin 5 - napájení halla
pin 6 - signál
Přílohy
12.gif
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
zdendul
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 08.07.2008 09:38

Re: Rozdělovač - bezkontaktní

Příspěvek od zdendul »

Tak trochu jsem doufal že to bude skoro stejný jako u fordů r.v. 80-90. Tam stačilo sehnat bezkontakt, také od toho vedly dva dráty ale tam to chtělo jen +12 a kostru a jinak měl všechno uvnitř.
Znamená to že tenhle rozdělovač potřebuje nutně k funkci řídící jednotku ??
Jinak děkuji za rychlou odpověď

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Rozdělovač - bezkontaktní

Příspěvek od lister »

potřebuješ tohle - výkonej modul, není to řídící jednotka v pravým slova smyslu, neumí měnit předstih, to dělá rozdělovač samotnej (podtlakovou a odstředivou regulací), tohle je jen zesilovač kterej zvládene velkej proud protékající primárním vinutím indukčky.

btw. trochu doufám že je to lepší než u fordu (FORD = Fix Or Repair Daily) :wink:
Přílohy
spinacijednotka.gif
spinacijednotka.gif (18.67 KiB) Zobrazeno 1498 x
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
zdendul
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 08.07.2008 09:38

Re: Rozdělovač - bezkontaktní

Příspěvek od zdendul »

JJ Díky seženu si to

VW rozdělovač co mám je: Bosch JGFU 4 (a ještě pár čísel)
Černý a červený drát to stínění okolo nikam nevede, ale ustí do konektoru na krajní pin
Ještě to porovnám, proměřím s tím od fordů, protože mi to fakt připadá skoro stejný
Mimochodem měl jsem 1,6 XR3I r.v. 86 4-bod mechanický vstřiky K-Jetronic a nejezdil zrovna pomalu, byl jsem sním docela spokojen než se mi nějaký magor podíval do kufru,byl to držák :cry:

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Rozdělovač - bezkontaktní

Příspěvek od lister »

označení JGFU4 mě nic neříká, bosch zančí svoje produkty desetimístným číslem, pak by tam ještě mohlo být devítimístný označení vw případně s nějakým písmenem na konci.

jinak jestli je to rozdělovač z vw, tak má tří pólovej konektor, bez stínění co nikam nevede, prostě 3 dráty +, - a signál.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
zdendul
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 08.07.2008 09:38

Re: Rozdělovač - bezkontaktní

Příspěvek od zdendul »

Odpovídám až teď protože jsem na to zkrátka neměl čas. Derby přestal v březnu jezdit --- vada motoru a
dostalo se na něj až po půl roce. Po otevření (sundání hlavy a vyndání pístů) jsem se až zhrozil jak tohle mohlo jezdit. Prasklé všechny
první pístní kroužky, karbonu jak nas..děláno a o hlavě ani nemluvě. Ventily a voditka totéž v hajz..zachodě a
prasklá pruzina na jednom ventilu. Nutno podotknout že i takto zhuntovaný motor jezdil za 8l LPG ale benzin
neměřitelně (hodně). Proběhla celková oprava hlavy (nové ventily, vodítka, zbroušení atd.
Dále pak pístní kroužky, vodní pumpa, těsnění atd.. ale teď zpátky k rozdělovači.

Éře kontaktních rozdělovačů už asi odzvonilo a tak jsem si sehnal jiný, novější bezkontaktní - BOSH JGFU4 0237009051,
výkonovej modul jak jsi radil ale né. Jak ze mě nekoukaly na vrakáči prachy tak se se mnou pomalu nikdo nebavil.
A co s tím ?? Po rozdělání rozdělovače jsem zjistil že je ůplně stejný jako rozdělovač na favorita a tak mě napadlo že bych ho mohl také tak připojit. Je tam jen cívka, permanentní magnet a kolem cívky otočný segment.
Pracuje to na principu změny naindukovaneho napětí, mimochodem to samé měly všechny rozdělovače co přecházely
na modernější hned po kontaktním. Přesný název systému neznám ale není to Hallův snímač!
Elektroniké zapalování - ETZ jsem doma měl a tak to stačilo jen zapojit. Zapojil jsem, a ... a nic... žádná jiskra :(
Sundání, měření.... zjistil jsem že cívka má jinou indedanci (odpor) než u favoriota, co teď s tím ?? Zoulalý pokus..
přemotání cívky. Opět rozborka rozdělovače, ten se samozdřejmě nedal rozdělat ůplně.
Celou cívku jsem použít nemohl neboť byla trochu větší a neseděla by tam....přemotávání cívky..v ruce a ve večerních hodinách cca 2 dny. Několikrát se mi to přetrhlo a tak jsem pájel, nic - moc pájet drátek který je slabší než vlas, ale nakonec to bylo tam...heuréka.. cívka se dá koupit jak jsem se dozvěděl z netu za cca 80-300kč nová do favotrita, já jsem použil mnou jetou po 10letech poté co se mi rozsypal rozdělovač na š120. Opetovné složení a zkouška. Nasadím, připojím a .. a nic.. do hajz... háje.
První školácká chyba... neměl jsem ukostřenou ETZ a to potom nehází vůbec žádnou jiskru zkrátka ETZ je nefukční!!
Po ukostření vše OK jiskra byla. Zapojím kabely ke svíčkám a startuji. Po delším točení to konečně nastartovalo, ale... co to bylo za zvuk a proč to nedrží otáčky ??..... že by velký předstih ?...co když ten rozdělavač je posunutý a celá práce na nic ??
Druhá školácká chyba... zapojil jsem kabely špatně sice ve správné pořadí ale špatný směr otáčení rozdělovače. To potom zapalovaly jen dva válce a ty dva další bůh ví kdy?? Po té co jsem si vynadal do debilů a kreténů jsem to zapojil tak jak má a po otočení klíčku se ozvalo kýžené mohutné burácení (nemám ještě výfukové svody) .... konečně to co jsem chtěl.
Tohle není návod jak zabíjet svůj volný čas, jen jsem chtěl vyzkoušet jestli to bude fungovat, protože ETZ a rozdělovačů z fáva je zatím na vrakáčích habaděj narozdíl od VW. Pokud by někdno měl tento rozdělovač navíc a chtěl by se ho za rozumnou
cenu zbavit, ať mě prosím kontaktuje a domluvíme se. Potřebuji mít nějaký na případnou výměnu a na test zda to bude funkční
i bez přemotání :)
Příkládám pár foto:

Sorry za možné hrubky a překlepy
Předem děkuji za případné nabídky.
Přílohy
IMG_1633.JPG
IMG_1634.JPG
IMG_1636.JPG
IMG_1641.JPG

Uživatelský avatar
zdendul
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 08.07.2008 09:38

Re: Rozdělovač - bezkontaktní

Příspěvek od zdendul »

Vymazáno z důvodů opakování textu
Naposledy upravil(a) zdendul dne 27.09.2010 17:55, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
zdendul
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 08.07.2008 09:38

Re: Rozdělovač - bezkontaktní

Příspěvek od zdendul »

Teď teda to foto :)
Naposledy upravil(a) zdendul dne 24.09.2010 02:37, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Rozdělovač - bezkontaktní

Příspěvek od lister »

se nedivím že ti to tak dlouho trvalo, když převíjíč indukčku :wink:

btw: zkus najít googlem výraz "0237009051"
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
zdendul
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 08.07.2008 09:38

Re: Rozdělovač - bezkontaktní

Příspěvek od zdendul »

Díky za radu,
promiň ale myslel jsem za rozumnou cenu a né nové za cca 400euro. To by potom rozdělovač byl dražší než celá oprava i s autem :cry: Tenhle jsem koupil na aukru tak snad tam zase neco někdy bude.
Tak kdyby o něj někdo zakopával v garáži, tak do 500,-kč :wink: nebo mi nezbude než zase něco vymyslet :) , myslel jsem že toto téma bude diskutovanější, ale vypadá to že staré auta každý raději hodil do šrotu :(
...ale dík za rychlou odpověď
Zatím
Zdendul (kutil Tim)

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4934
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: Rozdělovač - bezkontaktní

Příspěvek od lister »

já nemyslel, že máš ten rozdělovač koupit za 400E, ale narážím na to že se ve výsledcích hledání objevuje peugeot 205 a citroen...

těžko můžeš čekat smysluplnou diskuzi, když ti trvá rok než napíšeš přesný označení rozdělovače, bez kterýho se těžko hledá schéma zapojení.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
zdendul
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 08.07.2008 09:38

Re: Rozdělovač - bezkontaktní

Příspěvek od zdendul »

No jóó to máš pravdu, asi jsme si tak ůplně nerozuměly, myslel jsem podobný co by pasoval na VW minimálně jako tenhle a měl indukční cívku. Myslíš že to sním nebude fungovat správně ? ....vyměnil jsem podtlakovou regulaci a pružiny na odstředivce se zdály být stejné.

Uživatelský avatar
zdendul
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 08.07.2008 09:38

Re: Rozdělovač - bezkontaktní

Příspěvek od zdendul »

Pokud by chtěl někdo vědět jak to dopadlo asi po roce ježdění.
Každé tankování si zapisuji a tak dnes můžu udělat nějaký závěr (feedback)
Dnes 20.04.12 mám najeto 344893 a před GO 32609 tj. celkem najeto 24284km, natankováno celkem 1729,29l LPG a z toho plyne že průměrná spotřeba je 7,1l/100km tj. cca 1,2kč na 1km. Nejnižší spotřeba 5,2l a nejvyšší byla 9,65l, samozdřejmě se to odvíjí od toho jak moc na to šlapu a také zimní měsíce. S rozdělovačem jsem neměl zatím žádné potíže, prakticky vlastně nevím ani že tam je narozdíl od starého kontaktního. Pravidelný a kultivovaný běh ve všech otáčkách. Starty v zimě stejné jako v létě (pokud je dobrá baterka) Maximálka 150km víc jsem radši nezkoušel, mám jen 4q převodovku a 29kw a nerad bych to zkur....aby mi vyběhnul ven, přeci jenom mě vozí do práce. BA jsem to toho natankoval jen jednou, ale protože nemám seřízený karburátor tak jsem to vypotřeboval na zimní starty abych nemusel dlouho točit.
Závěr nechám na vás...za mě dobrý

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“