Automat versus manuál...co je lepší? životnost , údržba, atd
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- rockyteam
- Řidič
- Příspěvky: 100
- Registrován: 05.12.2009 13:57
- Bydliště: Ostrava
Automat versus manuál...co je lepší? životnost , údržba, atd
Zdravím všechny kteří jezdí s automatem (konkrétně 2.8 V6). Mám nabídku koupit motor 2.8. V6 s automatem (tiptronic). Četl jsem nějaké recenze k automatu, které se hodně liší. Jedna skupina automat chválí a říká, že vydrží hodně až 500tis.km, druhá skupina píše , že má životnost kolem 200tis.km. Rozcházejí se tam názory co se týče oleje do převodovky. Prý je doživotní, ale zase někdo tvrdí, že se mění co 100tis.km. Spotřeba benzínu je prý nižší než u manuálu díky přesnému řazení převodovky(automat.) Nejlepší názor asi bude o vás co automat máte a napíšete realitu. Mám možnost koupit r.2003 tak si myslím, že automaty kolem tohoto roku by už mohly být ok. díky za příspěvky
Passat Variant 1.9 66kw r.2000 (AHH)
-
- Řidič
- Příspěvky: 54
- Registrován: 21.10.2009 23:47
- Bydliště: Brno
Re: Automat versus manuál...co je lepší? životnost , údržba, atd
Nemám osobní zkušenost s automatem, ale co jsem zjišťoval tak automat ani náhodou. Spotřeba je všeobecně vyžší, životnost určitě závisí hodně na řidiči, ale pokud se něco poláme tak se s toho po.... Olej výrobce tvrdí že je doživotní, otázka je co je to doživotní, němec nebude jezdit s 12 let starým autem, které má najeto 300 000Km Podle mně výměnou doporučeného oleje nemůžeš nic pokazit, já přidávám i přísady proti opotřebení (když nic jiného tak pro dobrý pocit). Automat je pohodlnější, ale s manuálem si výc užiješ.
- sphinxx
- VWjunior
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Slavkov u Opavy
Re: Automat versus manuál...co je lepší? životnost , údržba, atd
mám 2,8 V6 automat v B5,5
jediné nevýhody automatu? Je ve zrychlení pomalejší a auto má "vyšší spotřebu".
Osobně zrychlení vůbec neřeším, rozdíl 1s na 100km/h je prd rozdíl, a spotřeba?? Hodně záleží na stylu jízdy.. i automat může mít v dobrých rukách menší spotřebu než manuál..
Je to o pohodlí a pohodlnosti.. O ničem jiném..
A olej v převodovce je sice bezúdržový, ale je lepší jej vyměnit, alespoň 50% z něj..
jediné nevýhody automatu? Je ve zrychlení pomalejší a auto má "vyšší spotřebu".
Osobně zrychlení vůbec neřeším, rozdíl 1s na 100km/h je prd rozdíl, a spotřeba?? Hodně záleží na stylu jízdy.. i automat může mít v dobrých rukách menší spotřebu než manuál..
Je to o pohodlí a pohodlnosti.. O ničem jiném..
A olej v převodovce je sice bezúdržový, ale je lepší jej vyměnit, alespoň 50% z něj..
- kipo
- Závodník
- Příspěvky: 603
- Registrován: 16.04.2009 21:30
- Bydliště: SloVWensko-NO---Ostrava
Re: Automat versus manuál...co je lepší? životnost , údržba, atd
Ja jazdím s automatom rok,a som úplne spokojný,pred tým som mal manuál,a už by som ho nechcel.Zatial som nemal žiaden problém,čo sa týka oleja,tak sa len kontroluje hladina a dolieva sa,ak náhodou chýba,ale ešte som nedolieval,všetko tesní ako má,nikde žiaden únik,takže je to v pohode.Známi mal audi a6 2.8 v6 tiptronic,a zisťoval priamo v audi servise ako to je s tým olejom,povedali mu že pokiaľ mu prevodovka radí bez problémov,tak nech určite olej nemeni,a je jedno kolko má nabehané,vraj mali aj také prípady,že si dali vymeniť olej po 100 tis,že im to niekdo doporučil,a po výmene začal tiptronic blbnúť.Spotreba o liter vyšia ako manuál,ale to pohodlie je na nezaplatenie Takže tolko z mojej strany.Dlhšie trasi v pohode za 8,5 litra.
Moj passat http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=126&t=123255" onclick="window.open(this.href);return false;
- standokan
- Moderátor
- Příspěvky: 3077
- Registrován: 17.04.2008 11:59
- Bydliště: Uplnej sever
Re: Automat versus manuál...co je lepší? životnost , údržba, atd
tiptronic je pohodovej já jsem spokojenej manual už ani náhodou
w8 4.0 2004 variant čiping na 224kw
- kipo
- Závodník
- Příspěvky: 603
- Registrován: 16.04.2009 21:30
- Bydliště: SloVWensko-NO---Ostrava
Re: Automat versus manuál...co je lepší? životnost , údržba, atd
Presne tak
Moj passat http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=126&t=123255" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Řidič
- Příspěvky: 167
- Registrován: 06.11.2009 20:31
Re: Automat versus manuál...co je lepší? životnost , údržba, atd
Jedině automat. Tiptronic je poměrně vyspělej. Člověk ze začátku musí pochopit logiku řazení, která je třeba trošku jiná, než jak člověk byl zvyklý u manuálu. Po pár kilometrech se dá ale velice dobře zvyknout. Chápu, že u nějakáho hothatche chce člověk řádit, ale u auta velikosti Passatu si už nedokážu představit "klacek".
Pohodlí 4rever!
P.S.: Standokane, dneska mi vychlad motor po více jak 2,5 hodinách Prostě W8...
Pohodlí 4rever!
P.S.: Standokane, dneska mi vychlad motor po více jak 2,5 hodinách Prostě W8...
- standokan
- Moderátor
- Příspěvky: 3077
- Registrován: 17.04.2008 11:59
- Bydliště: Uplnej sever
Re: Automat versus manuál...co je lepší? životnost , údržba, atd
Recaro lover ahoj jj to znám motor je zahřatej a i po dlouhé zastávce je na 60
w8 4.0 2004 variant čiping na 224kw
- elit
- VWjunior
- Příspěvky: 1573
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automat versus manuál...co je lepší? životnost , údržba, atd
Pomalejší zrychlení kompenzuješ tím, že auto je i během řazení neustále v tahu. Takže na světlech se obvykle stejná motorizace nechytá.sphinxx píše:mám 2,8 V6 automat v B5,5
jediné nevýhody automatu? Je ve zrychlení pomalejší a auto má "vyšší spotřebu".
Osobně zrychlení vůbec neřeším, rozdíl 1s na 100km/h je prd rozdíl, a spotřeba?? Hodně záleží na stylu jízdy.. i automat může mít v dobrých rukách menší spotřebu než manuál..
Je to o pohodlí a pohodlnosti.. O ničem jiném..
A olej v převodovce je sice bezúdržový, ale je lepší jej vyměnit, alespoň 50% z něj..
Passat 2008 BMP
-
- Jezdec
- Příspěvky: 262
- Registrován: 29.11.2009 09:21
Re: Automat versus manuál...co je lepší? životnost , údržba, atd
měl sem ML 320 v automatu=naprostá pohoda
mám oktávku TDI s kvedlou a je o 0.5litru mín žízmivá než v dsg ....(ps:kolega ji prodal a koupil v TSI a dsg)
mám passata 2.8 V6 30v 4x4 v automaiu a pohoda, abych pravdu řek tak sem zhaněl jedině v automatu a benzína
pokud jezdím jako člověk tak i za 8litrů přítulkině se dostala i pod 8 je fakt že třeba z liberce sem jel za 10.3 průměr ale moc sem se s tím nemazlil ...
nespornou výhodou je pak dálnice při 150 to točí tuším kolem 3000ot/min tak to ani moc nežere to tomu vyhovuje...
po většinou se spotřeba pohybuje 9.8 pruměr
pS: slabši motor bych nebral já posobně si neumím představit jak to jede třeba s tím 2.0 85kw nebo 2.3V5
a v dieslu je fakt že se tipronic sype víc hodl prudké nárusty kroutáku a turbo efekt moc neprospívá lamelám v převodovce
mám oktávku TDI s kvedlou a je o 0.5litru mín žízmivá než v dsg ....(ps:kolega ji prodal a koupil v TSI a dsg)
mám passata 2.8 V6 30v 4x4 v automaiu a pohoda, abych pravdu řek tak sem zhaněl jedině v automatu a benzína
pokud jezdím jako člověk tak i za 8litrů přítulkině se dostala i pod 8 je fakt že třeba z liberce sem jel za 10.3 průměr ale moc sem se s tím nemazlil ...
nespornou výhodou je pak dálnice při 150 to točí tuším kolem 3000ot/min tak to ani moc nežere to tomu vyhovuje...
po většinou se spotřeba pohybuje 9.8 pruměr
pS: slabši motor bych nebral já posobně si neumím představit jak to jede třeba s tím 2.0 85kw nebo 2.3V5
a v dieslu je fakt že se tipronic sype víc hodl prudké nárusty kroutáku a turbo efekt moc neprospívá lamelám v převodovce
- rockyteam
- Řidič
- Příspěvky: 100
- Registrován: 05.12.2009 13:57
- Bydliště: Ostrava
Re: Automat versus manuál...co je lepší? životnost , údržba, atd
Tak jsem našel tento článek :
http://www.prevodovka.cz/opravy-automat ... dovek.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Výměnna oleje co 30 - 60 tis. km. Celkem často. A když budu tahat přívěz s nákladem (dřevo , štěrk atd...) tak to taky není dobré??? připadá mi to , že to spíše kritizují...
http://www.prevodovka.cz/opravy-automat ... dovek.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Výměnna oleje co 30 - 60 tis. km. Celkem často. A když budu tahat přívěz s nákladem (dřevo , štěrk atd...) tak to taky není dobré??? připadá mi to , že to spíše kritizují...
Passat Variant 1.9 66kw r.2000 (AHH)
- standokan
- Moderátor
- Příspěvky: 3077
- Registrován: 17.04.2008 11:59
- Bydliště: Uplnej sever
Re: Automat versus manuál...co je lepší? životnost , údržba, atd
ten článek je dost laickej a netýká se tiptroniku spíš starých automatu
w8 4.0 2004 variant čiping na 224kw
- rockyteam
- Řidič
- Příspěvky: 100
- Registrován: 05.12.2009 13:57
- Bydliště: Ostrava
Re: Automat versus manuál...co je lepší? životnost , údržba, atd
U toho automatu je tam + a - to je pro ruční řazení? V jakém stylu, sportovním, používáte to? Není lepší raději nechat zařadit D ?
Passat Variant 1.9 66kw r.2000 (AHH)
- standokan
- Moderátor
- Příspěvky: 3077
- Registrován: 17.04.2008 11:59
- Bydliště: Uplnej sever
Re: Automat versus manuál...co je lepší? životnost , údržba, atd
když chci jet s automatem sportovnějš tak to používám podřadím a trhám asfald a když jedu z dětma tak tam šoupnu D a o nic se nestarám
w8 4.0 2004 variant čiping na 224kw
- samurai
- Řidič
- Příspěvky: 97
- Registrován: 18.08.2009 12:54
- Bydliště: Praha
Re: Automat versus manuál...co je lepší? životnost , údržba, atd
Neříkám, že se mi manuál k tomuto motoru a autu nehodí. Asi bych se za něj taky nezlobil. Ale tiptronic má velkou výhodu i když se člověk podívá na stav motoru a součástí - člověk může jezdit na plný automat, nebo tiptronic, tedy řadí si plus a mínus. Výhoda ovšem je, že i když člověk řadí ručně, auto ho nenechá motor podtáčet, nebo přetáčet, když tedy člověk koupí auto s větším nájezdem s tiptronicem, tak ví, že auto nikdo nehuntoval, jelikož převodovka to ani neumožní. Možná mi u převodovky vadí absence režimu S - ať již jako Snow, tak jako Sport, ale na druhou stranu je převodovka celkem "chytrá" a "pochopí", když člověk chce mít motor v otáčkách. A pak je tu stále možnost tiptronicu, pokud potřebuji opravdu Start s velkým S (ok, nepotřebuji ale chci) dám tiptronic a nechám na automatickém přerazení někde u 6500 otáček...
Rozjezd je asi pomalejší, ale pro lemry, jako jsem já, který s benzínem neumí řadit a meziplyny mi nejsou zrovna nejbližší je to rozhodně rychlejší způsob startu, už jen kvůli tomu, že motor je stále v tahu.
Spotřeba po městě 11 litrů, na dovolenou (tiptronic) 8,4 a cesta zpět na automat 8,3.
Jakmile se ho člověk naučí chápat, můžou být kamarádi.
Jo, a taky se více opotřebovávají brzdy, jelikož brzdění motorem je celkem neznámý pojem, aspoň tedy na stupeň D...
Prostě nastartovat, zařadit D a plně se soustředit na situaci kolem. Nebo na snědení bagety.
Rozjezd je asi pomalejší, ale pro lemry, jako jsem já, který s benzínem neumí řadit a meziplyny mi nejsou zrovna nejbližší je to rozhodně rychlejší způsob startu, už jen kvůli tomu, že motor je stále v tahu.
Spotřeba po městě 11 litrů, na dovolenou (tiptronic) 8,4 a cesta zpět na automat 8,3.
Jakmile se ho člověk naučí chápat, můžou být kamarádi.
Jo, a taky se více opotřebovávají brzdy, jelikož brzdění motorem je celkem neznámý pojem, aspoň tedy na stupeň D...
Prostě nastartovat, zařadit D a plně se soustředit na situaci kolem. Nebo na snědení bagety.