tdi PD na bionaftu
Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6
-
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 18.05.2008 19:01
tdi PD na bionaftu
Zdravím,zajímá mě jestli už někdo jezdil nějakou dobu na tzv.směsnou naftu (bionaftu) s motory tdi pd 96kw.U jednoduchých tdi s radialním čerpadlem jsem problém neměl ale s PD se mi do toho moc nechce:roll:
- šimek
- VWexpert
- Příspěvky: 4502
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: tdi PD na bionaftu
bio je humus, pokud k tomu není uspúsobeno čerpadlo, respektive jeho gumové části, tak je to časem rozežere, vím že se snad pro Škodu dodávala nějaká Bio sada, právě veškeré těsnění atd...stebel lukas píše:Zdravím,zajímá mě jestli už někdo jezdil nějakou dobu na tzv.směsnou naftu (bionaftu) s motory tdi pd 96kw.U jednoduchých tdi s radialním čerpadlem jsem problém neměl ale s PD se mi do toho moc nechce:roll:
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1571
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Teplice v Čechách
- Kontaktovat uživatele:
Re: tdi PD na bionaftu
hele a co rostlinej olej?to bude asi to samé co mám teda b4 ale s rostoucí cenou se o to začínám zajímat hodte sem někdo nějaké poznatky.
Musí se něco předělat? dodělat má to někdo? co na to motor
Musí se něco předělat? dodělat má to někdo? co na to motor
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1571
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Teplice v Čechách
- Kontaktovat uživatele:
Re: tdi PD na bionaftu
Zapomeňte na naftu či benzín, vyrobte si vlastní palivo
Nová americká společnost E-Fuel Corp doufá, že řidiči zavrhnou naftu či benzín a „uvaří“ si doma vlastní palivo, etanol, pouze za cenu vstupních surovin.
E-Fuel Corp představila ve čtvrtek MicroFueler, první přístroj na světě, který lidem umožní vyrobit si doma vlastní palivo a tankovat ho přímo do jejich aut. Jednotka je schopna vyrobit 35 galonů (132 litrů) stoprocentního etanolu týdně.
Přenosná jednotka, která se prodává za 10 tisíc dolarů tj. cca. 170 000 Kč, se dost podobá čerpadlu na benzinové stanici včetně hadice s tankovací hlavicí. Chybí tu jen počítadla udávající cenu litru paliva a částku, kterou musíme zaplatit. Tedy právě ty údaje, které stále rostou spolu se světovými cenámi ropy, a kde se zastaví, to dnes nikdo ani netuší.
Místo čerpání paliva z podzemní nádrže je zadní část čerpadla propojena s elektrickou sítí uživatele a jeho rozvodem vody a vyrábí prý galon (3,8 litru) paliva za dolar (16,26 Kč). Tedy litr za 4,28 Kč.
Společnost říká, že jednou ze základních charakteristik zařízení, je jeho chuť na sladké. Palivo tu kvasí z cukru, jehož světové ceny jsou velmi nízko díky nadměrným zásobám.
To znamená, že se domácí výroba etanolu vyhybá Achillově patě jeho dnešní americké výroby, kdy je výchozí surovinou kukuřice. "V Americe není žádná matka, která by plakala kvůli tomu, že její děti nedostávají dost cukru," říká Tom Quinn, výkonný ředitel a zakladatel E-Fuel.
Obyčejný cukr, který máme doma, je ovšem pro výrobu příliš drahý, proto E - Fuels říká, že umožní zákazníkům dostat se k levnějším nadbytečným dodávkám, včetně nepoživatelného cukru z Mexika, který se prodává za zlomek ceny toho normálního. Také doufá, že uživatelé dostanou možnost platit za výchozí produkt prostřednictvím emisních povolenek, protože etanol z cukru vytváří méně skleníkových plynů než ten, který se dělá z obilí
"Rozbijeme tradiční systém výroby etanolu," říká Quinn, kalifornský vynálezce v oblasti počítačů a počítačových her, který financoval společnost E-Fuel částkou, o níž říká, že to byly „miliony, nikoli multimiliony“ dolarů.
Quinn tvrdí, že se navzdory vysokým počátečním nákladům zařízení rychle zaplatí. V rodině se dvěma automobily, které ujedou přes 55 tisíc km za rok, se prý MicroFueler zaplatí za méně než dva roky, předpokládáme-li průměrnou cenu benzínu za galon 3,60 dolaru. Pokud jsou opravdu v USA takové ceny u benzinových pump, odpovídá to 15,40 Kč za litr benzínu. U nás by se tedy tento přístroj zaplatil mnohem dříve.
Nová americká společnost E-Fuel Corp doufá, že řidiči zavrhnou naftu či benzín a „uvaří“ si doma vlastní palivo, etanol, pouze za cenu vstupních surovin.
E-Fuel Corp představila ve čtvrtek MicroFueler, první přístroj na světě, který lidem umožní vyrobit si doma vlastní palivo a tankovat ho přímo do jejich aut. Jednotka je schopna vyrobit 35 galonů (132 litrů) stoprocentního etanolu týdně.
Přenosná jednotka, která se prodává za 10 tisíc dolarů tj. cca. 170 000 Kč, se dost podobá čerpadlu na benzinové stanici včetně hadice s tankovací hlavicí. Chybí tu jen počítadla udávající cenu litru paliva a částku, kterou musíme zaplatit. Tedy právě ty údaje, které stále rostou spolu se světovými cenámi ropy, a kde se zastaví, to dnes nikdo ani netuší.
Místo čerpání paliva z podzemní nádrže je zadní část čerpadla propojena s elektrickou sítí uživatele a jeho rozvodem vody a vyrábí prý galon (3,8 litru) paliva za dolar (16,26 Kč). Tedy litr za 4,28 Kč.
Společnost říká, že jednou ze základních charakteristik zařízení, je jeho chuť na sladké. Palivo tu kvasí z cukru, jehož světové ceny jsou velmi nízko díky nadměrným zásobám.
To znamená, že se domácí výroba etanolu vyhybá Achillově patě jeho dnešní americké výroby, kdy je výchozí surovinou kukuřice. "V Americe není žádná matka, která by plakala kvůli tomu, že její děti nedostávají dost cukru," říká Tom Quinn, výkonný ředitel a zakladatel E-Fuel.
Obyčejný cukr, který máme doma, je ovšem pro výrobu příliš drahý, proto E - Fuels říká, že umožní zákazníkům dostat se k levnějším nadbytečným dodávkám, včetně nepoživatelného cukru z Mexika, který se prodává za zlomek ceny toho normálního. Také doufá, že uživatelé dostanou možnost platit za výchozí produkt prostřednictvím emisních povolenek, protože etanol z cukru vytváří méně skleníkových plynů než ten, který se dělá z obilí
"Rozbijeme tradiční systém výroby etanolu," říká Quinn, kalifornský vynálezce v oblasti počítačů a počítačových her, který financoval společnost E-Fuel částkou, o níž říká, že to byly „miliony, nikoli multimiliony“ dolarů.
Quinn tvrdí, že se navzdory vysokým počátečním nákladům zařízení rychle zaplatí. V rodině se dvěma automobily, které ujedou přes 55 tisíc km za rok, se prý MicroFueler zaplatí za méně než dva roky, předpokládáme-li průměrnou cenu benzínu za galon 3,60 dolaru. Pokud jsou opravdu v USA takové ceny u benzinových pump, odpovídá to 15,40 Kč za litr benzínu. U nás by se tedy tento přístroj zaplatil mnohem dříve.
- Mára_VR6
- Moderátor
- Příspěvky: 5888
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou
Re: tdi PD na bionaftu
Do PD nesmí přijít nic jinýho než kvalitní nafta a nevím jak u tvýho, ale u novejch modelů je na víčku nádrže i varování, že BIO ne
Vezmi si jen vstřikovací tlaky, kdy u klasickýho rotačního je to cca 200 barů a u PD je to nevím přesně 2000 - 2500 barů
Vezmi si jen vstřikovací tlaky, kdy u klasickýho rotačního je to cca 200 barů a u PD je to nevím přesně 2000 - 2500 barů
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla
- duduh
- VWsenior
- Příspěvky: 2407
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Krnov - Jëgerndorf
Re: tdi PD na bionaftu
Tak tedy podle "nařízení EU" jsou v naftě již až 2% BIO. Benzín to čeká v létě.
Jestli jsem řekl něco špatně, tak mne někdo opravte.
Jestli jsem řekl něco špatně, tak mne někdo opravte.
- g.r.
- Řidič
- Příspěvky: 159
- Registrován: 06.07.2009 16:44
Re: tdi PD na bionaftu
mam otazku muzu mit bio za 16 ale docela se bojim , rozere mi to casim ty gumicky u toleda TDi afn?
- DonSalieri
- Jezdec
- Příspěvky: 205
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: tdi PD na bionaftu
A je to skutecne bio?? Ono hodne lidi rika smesne nafte bionafta ovsem smesna nafta je neco jineho...Jde o 70% nafty a cca 30% MERO. Smesna nafta ma proti normalni nafte lepsi cistici ucinky cili hodne lidem se po prechodu na ni ucpe palivak, protoze rozpusti bordel v nadrzi a auto pak nejede...Proto je dobry zjistit zda v nadrzi neni nejaky bordel a nebo po urcite dobre vymeni palivovy filtr.Obvykle ma na smensou naftu auto lehce nizsi vykon coz je poznat v zatezi napr. s nalozenym autem v dalnicnim stoupaku a mirne vyssi spotrebu...Na dieselpower foru nekteri jezdi i s PD na smesnou a nemaji problem.Ja osobne bych ji daval max od jara do podzimu..Kdo se boji at ji tam radsi nedava, osobne si myslim ze PD by to zkouslo, rotacky bez problemu taky.
VW Passat Variant 1.9TD
Pár BMW
Pár BMW
-
- Jezdec
- Příspěvky: 262
- Registrován: 29.11.2009 09:21
Re: tdi PD na bionaftu
odděláš čerpadlo a těsnění v palivovém systémuKADEL píše:hele a co rostlinej olej?to bude asi to samé co mám teda b4 ale s rostoucí cenou se o to začínám zajímat hodte sem někdo nějaké poznatky.
Musí se něco předělat? dodělat má to někdo? co na to motor
- g.r.
- Řidič
- Příspěvky: 159
- Registrován: 06.07.2009 16:44
Re: tdi PD na bionaftu
od zejtrka jezdim na tu smesnou naftu tak uvidim , i kdyby se mi melo za 3 roky vysrat cerpadlo tak nekupte ji za 15 kc l.
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10095
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: tdi PD na bionaftu
Pozor! Na první pohled nerozeznáš "směsnou naftu" od lehkých topných olejů! Určitě si mnozí pamatujete za ty motorový průsery, co byly pár let po převratu, kdy tu byla ta velká eféra.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- Jenda.
- Pilot
- Příspěvky: 801
- Registrován: 11.07.2009 19:02
- Bydliště: BRNO
Re: tdi PD na bionaftu
A co vyjetej volej 0 kč + trochu lihu. Cenově to vyjde fantasticky.g.r. píše:od zejtrka jezdim na tu smesnou naftu tak uvidim , i kdyby se mi melo za 3 roky vysrat cerpadlo tak nekupte ji za 15 kc l.
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: tdi PD na bionaftu
Dovolím si s tebou nesouhlasit.Mára_VR6 píše:Do PD nesmí přijít nic jinýho než kvalitní nafta a nevím jak u tvýho, ale u novejch modelů je na víčku nádrže i varování, že BIO ne
Vezmi si jen vstřikovací tlaky, kdy u klasickýho rotačního je to cca 200 barů a u PD je to nevím přesně 2000 - 2500 barů
- ovi
- Řidič
- Příspěvky: 115
- Registrován: 27.09.2009 18:02
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: tdi PD na bionaftu
Promiň, jestli se mýlím, ale v tom rámečku máš uvedeno palivo nafta s min cetenovým číslem 51, NEBO BIODIESEL - takže to sežere všechnu naftu, která je u nás v prodeji, včetně Bionafty.
Takže tak
Takže tak
- g.r.
- Řidič
- Příspěvky: 159
- Registrován: 06.07.2009 16:44
Re: tdi PD na bionaftu
kdyz to lidi lejou do PDecek tak proc by to nemela schramstnout stara rotacka , navic vim 100% ze je to bionafta a ne nakej topnej olejJenda. píše:A co vyjetej volej 0 kč + trochu lihu. Cenově to vyjde fantasticky.g.r. píše:od zejtrka jezdim na tu smesnou naftu tak uvidim , i kdyby se mi melo za 3 roky vysrat cerpadlo tak nekupte ji za 15 kc l.