tdi PD na bionaftu

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

stebel lukas
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 18.05.2008 19:01

tdi PD na bionaftu

Příspěvek od stebel lukas »

Zdravím,zajímá mě jestli už někdo jezdil nějakou dobu na tzv.směsnou naftu (bionaftu) s motory tdi pd 96kw.U jednoduchých tdi s radialním čerpadlem jsem problém neměl ale s PD se mi do toho moc nechce:roll:

Uživatelský avatar
šimek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4502
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha - Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Re: tdi PD na bionaftu

Příspěvek od šimek »

stebel lukas píše:Zdravím,zajímá mě jestli už někdo jezdil nějakou dobu na tzv.směsnou naftu (bionaftu) s motory tdi pd 96kw.U jednoduchých tdi s radialním čerpadlem jsem problém neměl ale s PD se mi do toho moc nechce:roll:
bio je humus, pokud k tomu není uspúsobeno čerpadlo, respektive jeho gumové části, tak je to časem rozežere, vím že se snad pro Škodu dodávala nějaká Bio sada, právě veškeré těsnění atd...

KADEL
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1571
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Teplice v Čechách
Kontaktovat uživatele:

Re: tdi PD na bionaftu

Příspěvek od KADEL »

hele a co rostlinej olej?to bude asi to samé co :twisted: :twisted: mám teda b4 ale s rostoucí cenou se o to začínám zajímat hodte sem někdo nějaké poznatky.
Musí se něco předělat? dodělat má to někdo? co na to motor

KADEL
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1571
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Teplice v Čechách
Kontaktovat uživatele:

Re: tdi PD na bionaftu

Příspěvek od KADEL »

Zapomeňte na naftu či benzín, vyrobte si vlastní palivo

Nová americká společnost E-Fuel Corp doufá, že řidiči zavrhnou naftu či benzín a „uvaří“ si doma vlastní palivo, etanol, pouze za cenu vstupních surovin.
E-Fuel Corp představila ve čtvrtek MicroFueler, první přístroj na světě, který lidem umožní vyrobit si doma vlastní palivo a tankovat ho přímo do jejich aut. Jednotka je schopna vyrobit 35 galonů (132 litrů) stoprocentního etanolu týdně.
Přenosná jednotka, která se prodává za 10 tisíc dolarů tj. cca. 170 000 Kč, se dost podobá čerpadlu na benzinové stanici včetně hadice s tankovací hlavicí. Chybí tu jen počítadla udávající cenu litru paliva a částku, kterou musíme zaplatit. Tedy právě ty údaje, které stále rostou spolu se světovými cenámi ropy, a kde se zastaví, to dnes nikdo ani netuší.
Místo čerpání paliva z podzemní nádrže je zadní část čerpadla propojena s elektrickou sítí uživatele a jeho rozvodem vody a vyrábí prý galon (3,8 litru) paliva za dolar (16,26 Kč). Tedy litr za 4,28 Kč.


Společnost říká, že jednou ze základních charakteristik zařízení, je jeho chuť na sladké. Palivo tu kvasí z cukru, jehož světové ceny jsou velmi nízko díky nadměrným zásobám.

To znamená, že se domácí výroba etanolu vyhybá Achillově patě jeho dnešní americké výroby, kdy je výchozí surovinou kukuřice. "V Americe není žádná matka, která by plakala kvůli tomu, že její děti nedostávají dost cukru," říká Tom Quinn, výkonný ředitel a zakladatel E-Fuel.

Obyčejný cukr, který máme doma, je ovšem pro výrobu příliš drahý, proto E - Fuels říká, že umožní zákazníkům dostat se k levnějším nadbytečným dodávkám, včetně nepoživatelného cukru z Mexika, který se prodává za zlomek ceny toho normálního. Také doufá, že uživatelé dostanou možnost platit za výchozí produkt prostřednictvím emisních povolenek, protože etanol z cukru vytváří méně skleníkových plynů než ten, který se dělá z obilí
"Rozbijeme tradiční systém výroby etanolu," říká Quinn, kalifornský vynálezce v oblasti počítačů a počítačových her, který financoval společnost E-Fuel částkou, o níž říká, že to byly „miliony, nikoli multimiliony“ dolarů.

Quinn tvrdí, že se navzdory vysokým počátečním nákladům zařízení rychle zaplatí. V rodině se dvěma automobily, které ujedou přes 55 tisíc km za rok, se prý MicroFueler zaplatí za méně než dva roky, předpokládáme-li průměrnou cenu benzínu za galon 3,60 dolaru. Pokud jsou opravdu v USA takové ceny u benzinových pump, odpovídá to 15,40 Kč za litr benzínu. U nás by se tedy tento přístroj zaplatil mnohem dříve.

Uživatelský avatar
Mára_VR6
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5888
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

Re: tdi PD na bionaftu

Příspěvek od Mára_VR6 »

Do PD nesmí přijít nic jinýho než kvalitní nafta a nevím jak u tvýho, ale u novejch modelů je na víčku nádrže i varování, že BIO ne :!:
Vezmi si jen vstřikovací tlaky, kdy u klasickýho rotačního je to cca 200 barů a u PD je to nevím přesně 2000 - 2500 barů 8O
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Re: tdi PD na bionaftu

Příspěvek od duduh »

:cry: Tak tedy podle "nařízení EU" jsou v naftě již až 2% BIO. Benzín to čeká v létě.
Jestli jsem řekl něco špatně, tak mne někdo opravte.

Uživatelský avatar
g.r.
Řidič
Řidič
Příspěvky: 159
Registrován: 06.07.2009 16:44

Re: tdi PD na bionaftu

Příspěvek od g.r. »

mam otazku muzu mit bio za 16 ale docela se bojim , rozere mi to casim ty gumicky u toleda TDi afn? :?:

Uživatelský avatar
DonSalieri
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 205
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: tdi PD na bionaftu

Příspěvek od DonSalieri »

A je to skutecne bio?? Ono hodne lidi rika smesne nafte bionafta ovsem smesna nafta je neco jineho...Jde o 70% nafty a cca 30% MERO. Smesna nafta ma proti normalni nafte lepsi cistici ucinky cili hodne lidem se po prechodu na ni ucpe palivak, protoze rozpusti bordel v nadrzi a auto pak nejede...Proto je dobry zjistit zda v nadrzi neni nejaky bordel a nebo po urcite dobre vymeni palivovy filtr.Obvykle ma na smensou naftu auto lehce nizsi vykon coz je poznat v zatezi napr. s nalozenym autem v dalnicnim stoupaku a mirne vyssi spotrebu...Na dieselpower foru nekteri jezdi i s PD na smesnou a nemaji problem.Ja osobne bych ji daval max od jara do podzimu..Kdo se boji at ji tam radsi nedava, osobne si myslim ze PD by to zkouslo, rotacky bez problemu taky.
VW Passat Variant 1.9TD
Pár BMW

markuspassatus
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 262
Registrován: 29.11.2009 09:21

Re: tdi PD na bionaftu

Příspěvek od markuspassatus »

KADEL píše:hele a co rostlinej olej?to bude asi to samé co :twisted: :twisted: mám teda b4 ale s rostoucí cenou se o to začínám zajímat hodte sem někdo nějaké poznatky.
Musí se něco předělat? dodělat má to někdo? co na to motor
odděláš čerpadlo a těsnění v palivovém systému

Uživatelský avatar
g.r.
Řidič
Řidič
Příspěvky: 159
Registrován: 06.07.2009 16:44

Re: tdi PD na bionaftu

Příspěvek od g.r. »

od zejtrka jezdim na tu smesnou naftu tak uvidim , i kdyby se mi melo za 3 roky vysrat cerpadlo tak nekupte ji za 15 kc l. :twisted:

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: tdi PD na bionaftu

Příspěvek od majkl1 »

Pozor! Na první pohled nerozeznáš "směsnou naftu" od lehkých topných olejů! Určitě si mnozí pamatujete za ty motorový průsery, co byly pár let po převratu, kdy tu byla ta velká eféra. :wink:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
Jenda.
Pilot
Pilot
Příspěvky: 801
Registrován: 11.07.2009 19:02
Bydliště: BRNO

Re: tdi PD na bionaftu

Příspěvek od Jenda. »

g.r. píše:od zejtrka jezdim na tu smesnou naftu tak uvidim , i kdyby se mi melo za 3 roky vysrat cerpadlo tak nekupte ji za 15 kc l. :twisted:
A co vyjetej volej 0 kč + trochu lihu. Cenově to vyjde fantasticky. :D :ura1:

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: tdi PD na bionaftu

Příspěvek od jenda »

Mára_VR6 píše:Do PD nesmí přijít nic jinýho než kvalitní nafta a nevím jak u tvýho, ale u novejch modelů je na víčku nádrže i varování, že BIO ne :!:
Vezmi si jen vstřikovací tlaky, kdy u klasickýho rotačního je to cca 200 barů a u PD je to nevím přesně 2000 - 2500 barů 8O
Dovolím si s tebou nesouhlasit.
Přílohy
Biodisel.JPG
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

Uživatelský avatar
ovi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 115
Registrován: 27.09.2009 18:02
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: tdi PD na bionaftu

Příspěvek od ovi »

Promiň, jestli se mýlím, ale v tom rámečku máš uvedeno palivo nafta s min cetenovým číslem 51, NEBO BIODIESEL - takže to sežere všechnu naftu, která je u nás v prodeji, včetně Bionafty.
Takže tak

Uživatelský avatar
g.r.
Řidič
Řidič
Příspěvky: 159
Registrován: 06.07.2009 16:44

Re: tdi PD na bionaftu

Příspěvek od g.r. »

Jenda. píše:
g.r. píše:od zejtrka jezdim na tu smesnou naftu tak uvidim , i kdyby se mi melo za 3 roky vysrat cerpadlo tak nekupte ji za 15 kc l. :twisted:
A co vyjetej volej 0 kč + trochu lihu. Cenově to vyjde fantasticky. :D :ura1:
kdyz to lidi lejou do PDecek tak proc by to nemela schramstnout stara rotacka , navic vim 100% ze je to bionafta a ne nakej topnej olej :wink:

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“