Nejvhodnější typ motoru 1.8T na úpravy
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- G3-lower
- VWexpert
- Příspěvky: 3599
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostrava
Nejvhodnější typ motoru 1.8T na úpravy
Rodí se mi v hlavě sen o cca 200-250ps GIV. Začínám sbírat informace o motoru a o vhodných úpravách a dílech z jiných silnějších motorů. V některých věcech jsem trochu na rozpacích takže bych potřeboval slyšet Vaše názory, protože se to na forech trošku různí, jeden řekne to, druhy to a je to přesný opak...
Vím, že podobných témat probírajících tuto problematiku už tu pár je, ale chtělo by to, aby jsme společně dali dokupy to nejdůležitější, případně to ozkoušené, tím myslím reálné setupy úprav.
1. Který (é) kód(y) motoru (ů) jsou na performance úpravy nejlepší?
Dočetl jsem se, že AGU s mechanickým lankem plynu a starší ŘJ se blbě ladí, ale má méně elektroniky tzn. méně problemů a více se dá obelhat. Jedna strana tvrdí, že na ladění raději el.plyn, druhá, že mech.plyn.
2. 110kw a 132kw motor
Viděl jsem asi 2 GIV se 132kw s tím, že jedna byla US verze, jak to je s tou 132kw verzí? Víme přesné rozdíly? Rozdíl mezi těmito dvěma motory jsem hledal hlavně na webech o škodovkách a našel jsem rozdíly: turbo k03 vs k03s, (nevíte kolik cc mají sériové vstřiky?) lepší vstřiky tuším 312cc, jiné svody pasující na k03s.
Tato kombinace s odpovídajícím chipem by měla udělat cca 200-210ps.
Takže by jsme mohli dát dohromady nějaky ty postupy jak jít přesně po výkonu:
Stage 1 - 110kw - chip - cca 170-180ps
Stage 2 - 110kw - turbo k03s, odpovídající svody, vstřiky 312cc, chip - cca 200-210ps
Stage 3 - 110kw - turbo k04, odpovídající svody, vstříky 380cc, intercooler, výfuk nerez (průměr??? 60-70mm??, jaký průměr má sériové výfukové potrubí?), chip - cca 240-260ps
Věřím, že to nebude tak jednoduché jak jsem to popsal a že bude jistě jěště spousta věcí jak malých tak velkých kolem, které se budou muset vyměnit za jiné (různé hadice, spojka atd.)
Byl bych moc rád, kdyby se toho ujali zasvěcení, kteří se v tom hrabou už nějaký pátek. Určitě to pomůže hodně lidem...
Vím, že podobných témat probírajících tuto problematiku už tu pár je, ale chtělo by to, aby jsme společně dali dokupy to nejdůležitější, případně to ozkoušené, tím myslím reálné setupy úprav.
1. Který (é) kód(y) motoru (ů) jsou na performance úpravy nejlepší?
Dočetl jsem se, že AGU s mechanickým lankem plynu a starší ŘJ se blbě ladí, ale má méně elektroniky tzn. méně problemů a více se dá obelhat. Jedna strana tvrdí, že na ladění raději el.plyn, druhá, že mech.plyn.
2. 110kw a 132kw motor
Viděl jsem asi 2 GIV se 132kw s tím, že jedna byla US verze, jak to je s tou 132kw verzí? Víme přesné rozdíly? Rozdíl mezi těmito dvěma motory jsem hledal hlavně na webech o škodovkách a našel jsem rozdíly: turbo k03 vs k03s, (nevíte kolik cc mají sériové vstřiky?) lepší vstřiky tuším 312cc, jiné svody pasující na k03s.
Tato kombinace s odpovídajícím chipem by měla udělat cca 200-210ps.
Takže by jsme mohli dát dohromady nějaky ty postupy jak jít přesně po výkonu:
Stage 1 - 110kw - chip - cca 170-180ps
Stage 2 - 110kw - turbo k03s, odpovídající svody, vstřiky 312cc, chip - cca 200-210ps
Stage 3 - 110kw - turbo k04, odpovídající svody, vstříky 380cc, intercooler, výfuk nerez (průměr??? 60-70mm??, jaký průměr má sériové výfukové potrubí?), chip - cca 240-260ps
Věřím, že to nebude tak jednoduché jak jsem to popsal a že bude jistě jěště spousta věcí jak malých tak velkých kolem, které se budou muset vyměnit za jiné (různé hadice, spojka atd.)
Byl bych moc rád, kdyby se toho ujali zasvěcení, kteří se v tom hrabou už nějaký pátek. Určitě to pomůže hodně lidem...
- vtuni
- Moderátor
- Příspěvky: 15402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road
Re: Nejvhodnější typ motoru 1.8T na úpravy
tak jestli chceš nejvhodnější motor 1,8T
na ladění
tak kod BAM, APX (164kW od audi )
na ladění
tak kod BAM, APX (164kW od audi )
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
- G3-lower
- VWexpert
- Příspěvky: 3599
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostrava
Re: Nejvhodnější typ motoru 1.8T na úpravy
Ty už nejsou třeba ladit, jde mi o to jaký model 1,8T který lze běžně koupit je nejideálnější...
- bear
- VWexpert
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Curitiba, Brazil
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejvhodnější typ motoru 1.8T na úpravy
všechny se dají běžně koupit, jen se stačí poptat tady na clubu. chiptuner, michal530 potom jen prolejzat inzeráty.G3-lower píše:Ty už nejsou třeba ladit, jde mi o to jaký model 1,8T který lze běžně koupit je nejideálnější...
ber to tak jen po blbým čipu
150-180
180-210
225-255
je to jen odhad
ale když už bastlit někam 1.8T tak určitě tu nejsilnější verzi rozdíl v cenách mezi 110 a 164 bude tak max 15ti výkonovej rozdíl ? vidíš sám vejš cca 75koní což je přijatelná cena 15ti
- G3-lower
- VWexpert
- Příspěvky: 3599
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostrava
Re: Nejvhodnější typ motoru 1.8T na úpravy
Samozrejme ze motor z S3 v GIV by byl ideal, ale nedelaji ho...a 132kw verzi motoru v GIV jsem taky moc nevidel. A nechcu osazovat auto jinym motorem.
- VWMysak
- Moderátor
- Příspěvky: 8701
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberecký Kraj
Re: Nejvhodnější typ motoru 1.8T na úpravy
Sežen si s AGU 110KW, intercooler, nech si udělat pořádnou mapu od Poláků http://digitun.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; , budeš mít něco okolo 190koní a bude Ti to bohatě stačit.
- bear
- VWexpert
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Curitiba, Brazil
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejvhodnější typ motoru 1.8T na úpravy
vždyť ty motory jsou "stejný" je jedno jestli tam dáš S3 154kw bo TT 164KW (obrácené sací svody 2x cooler - po visuální stránce) bo octavia 132kw. stejně pokud budeš měnit TYP motoru tak ti to nikdo nezapíše do TPG3-lower píše:Samozrejme ze motor z S3 v GIV by byl ideal, ale nedelaji ho...a 132kw verzi motoru v GIV jsem taky moc nevidel. A nechcu osazovat auto jinym motorem.
Koukni na peppu měl tam 1.820V a co tam má teď posera
- G3-lower
- VWexpert
- Příspěvky: 3599
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostrava
Re: Nejvhodnější typ motoru 1.8T na úpravy
Ja ale nechcu osazovat pripadne jiny motor, chtel jsem spis nejaky ozkouseny tip na zvyseni vykonu, jak se pise viz vyse...AGU intercooler a chip od mistru z polska...bear píše:vždyť ty motory jsou "stejný" je jedno jestli tam dáš S3 154kw bo TT 164KW (obrácené sací svody 2x cooler - po visuální stránce) bo octavia 132kw. stejně pokud budeš měnit TYP motoru tak ti to nikdo nezapíše do TPG3-lower píše:Samozrejme ze motor z S3 v GIV by byl ideal, ale nedelaji ho...a 132kw verzi motoru v GIV jsem taky moc nevidel. A nechcu osazovat auto jinym motorem.
Koukni na peppu měl tam 1.820V a co tam má teď posera
- VWMysak
- Moderátor
- Příspěvky: 8701
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberecký Kraj
Re: Nejvhodnější typ motoru 1.8T na úpravy
Bear má pravdu. To co jsem napsal já je základ, záleží na člověku co mu bude stačit, ale podle sebe vím, že nějakých 180koní je furt málo na 1,3t težkou krávu. A hlavně z AGUčka se toho až tak moc vyždímat nedá. Proto se tu píše o motorech z S3, TT, Cupra apod.
- bear
- VWexpert
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Curitiba, Brazil
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejvhodnější typ motoru 1.8T na úpravy
tak teď tě nechápu, ty jako chceš koupit GIV a ptáš se kterej 1.8T je lepší ? bo se ptáš kterej 1.8T je nejlepší na úpravy, bo tě nechápu prostě ?G3-lower píše:Ja ale nechcu osazovat pripadne jiny motor, chtel jsem spis nejaky ozkouseny tip na zvyseni vykonu, jak se pise viz vyse...AGU intercooler a chip od mistru z polska...bear píše: vždyť ty motory jsou "stejný" je jedno jestli tam dáš S3 154kw bo TT 164KW (obrácené sací svody 2x cooler - po visuální stránce) bo octavia 132kw. stejně pokud budeš měnit TYP motoru tak ti to nikdo nezapíše do TP
Koukni na peppu měl tam 1.820V a co tam má teď posera
do 6/01 se dělali vesměs 110kw lanko K03
od 6/01 se dělali 132kw elektronika K03s
motory jsou stejný až na turbo a pár pikačovin o tom je tu XX debat
- VWMysak
- Moderátor
- Příspěvky: 8701
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberecký Kraj
Re: Nejvhodnější typ motoru 1.8T na úpravy
Jde mu o to, který je nejlepší na uprávu. Ale to se snad ani nedá říct, který je ten nej.
- bear
- VWexpert
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Curitiba, Brazil
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejvhodnější typ motoru 1.8T na úpravy
dá ta 164KW má lepší pajšl jak 110/132kwVWMysak píše:Jde mu o to, který je nejlepší na uprávu. Ale to se snad ani nedá říct, který je ten nej.
- sabikeuk
- Řidič
- Příspěvky: 112
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejvhodnější typ motoru 1.8T na úpravy
Presne tak, najlepsi je motor BAM, APX 165kW z AUDI TT, iba chipom mas bezpecnych 270 koni. Oproti 132kw (Octa RS, ...) ma mensi kompresny pomer(zosilnene piesty), ine vyfukove potrubie, 2 medzichladice-intercooleri, ....bear píše:dá ta 164KW má lepší pajšl jak 110/132kwVWMysak píše:Jde mu o to, který je nejlepší na uprávu. Ale to se snad ani nedá říct, který je ten nej.
Skus ist na dieselpower forum a kontaktuj uzivatela BH motor, specialista na 1.8t motor.
Pozri si tento odkaz (jeden tam predava 165kW motor): http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 702#392702" onclick="window.open(this.href);return false;
PS: keby si nahodou poriesil tento motor tak vela penazi do motora nepotrebujes investovat, ale na druhej strane ti treba nove brzdy a spojku
Naposledy upravil(a) sabikeuk dne 06.01.2010 21:27, celkem upraveno 2 x.
- bear
- VWexpert
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Curitiba, Brazil
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejvhodnější typ motoru 1.8T na úpravy
koukám že máš TT , pořád mi vrtá hlavou proč někdo udává 164kw a někdo 165kw ? 1 typ měl 164kw a druhej 165kw ? thx za vysvětlenísabikeuk píše:Presne tak, najlepsi je motor BAM, APX 165kW z AUDI TT, iba chipom mas bezpecnych 270 koni. Oproti 132kw (Octa RS, ...) ma mensi kompresny pomer(zosilnene piesty), ine vyfukove potrubie, 2 medzichladice-intercooleri, ....bear píše: dá ta 164KW má lepší pajšl jak 110/132kw
Skus ist na dieselpower forum a kontaktuj uzivatela BH motor, specialista na 1.8t.
- sabikeuk
- Řidič
- Příspěvky: 112
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejvhodnější typ motoru 1.8T na úpravy
Tak na toto nemam vysvetlenie ale odkedy mam TT tak som sa nestretol s 164kw, urcite je to ten isty motor.bear píše:koukám že máš TT , pořád mi vrtá hlavou proč někdo udává 164kw a někdo 165kw ? 1 typ měl 164kw a druhej 165kw ? thx za vysvětlenísabikeuk píše: Presne tak, najlepsi je motor BAM, APX 165kW z AUDI TT, iba chipom mas bezpecnych 270 koni. Oproti 132kw (Octa RS, ...) ma mensi kompresny pomer(zosilnene piesty), ine vyfukove potrubie, 2 medzichladice-intercooleri, ....
Skus ist na dieselpower forum a kontaktuj uzivatela BH motor, specialista na 1.8t.
pozri prilohu
- Přílohy
-
- TT_coupe18_165.pdf
- (19.28 KiB) Staženo 321 x