Syncro vs 4motion
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Syncro vs 4motion
Neeeeeeeeeeeeeeeeeee.
Je jedno, kterou nápravu máš ve vzduchu. Když se přešvihne ten poměr o kterým jsem už několikrát psal, tak je auto samo o sobě v řitce.
Je jedno, kterou nápravu máš ve vzduchu. Když se přešvihne ten poměr o kterým jsem už několikrát psal, tak je auto samo o sobě v řitce.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- ameron
- VWagenista
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Syncro vs 4motion
Stane sa toto:pino.t píše:Takže, když dostanu předek do vzduchu a zadek bude na zemi, tak na zadek síla půjde?ameron píše: Nie je na tom nic zle proste to tak funguje, vykon predku sa riadi zatazenim zadku.
Ziadne zatazenie zadku = nijaky prenos vykonu na predok.
Staci vsak zatiahnut rucnu brzdu.
1) torsen posle silu na zadok
2) zadok je zatazeny a zacne prenasat dopredu
3) kedze predok je vo vzduchu zo zadu sa prenesie 100% hnacej sily a vzadu otane 0%
4) zadna naprava nezaberie a predok sa bude tocit naprazdno
Takze jedine pribrzdit ako uz majkl raz spominal.
Ziadne zatazenie zadku = nijaky prenos vykonu na predok ... auto stoji
Ziadne zatazenie predku = 100% prenosu vykonu na predok ... auto stoji
Aj tak torsen milujem...
- ameron
- VWagenista
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Syncro vs 4motion
A este to zhrniem.
Test v "laboratornych" podmienkach:
Mame demontovanu prevodovku s torsenom.
1) tocime rukou hnacim hriadelom prevodovky
- co sa stane? Bude sa tocit len hnaci hriadel kardanu (nahon zadnej napravy)
- to sa rovna tomu ked je vyvesena zadna naprava a zadne kolesa sa tocia a na prednu napravu
ide 0% vykonu
- takto to bude fungovat aj keby bolo vo vzduchu cele auto - budu sa tocit len zadne kolesa
a predne nemusia ani stat na zemi a budu stat
2) tocime rukou hnacim hriadelom prevodovky a druhou chytime hnaci hriadel kardanu
- co sa stane? Budu sa tocit len predne poloosi ale kardan, kedze ho blokujeme bude stat.
- to sa rovna tomu ked je predna naprava vyvesena a predne kolesa sa tocia, ale na zadnu napravu
ide 0% vykonu
toto som si odskusal a tak to je.
Z toho vyplyvaju dve veci:
1) prvotny impulz ide na zadnu napravu
2) pri podmienkach bliziacich sa k nulovej adhezii jednej alebo druhej napravy torsen rozdeluje hnaciu silu tak, ze ak ze jedna naprava zatazena x% tak na nu posle (100-x)% vykonu. Na druhu posle zbytok. Ak teda zatazim napravu na 0% (je vo vzduchu), tak na nu torsen posle (100-0)% vykonu teda 100% (kolesa sa tocia vo vzduchu). Na druhu napravu ktora je jedina zatazena teda ostane uz len 0% vykonu a auto sa nepohne.
bod 2) ale neplati ked su vsetky kolesa na zemi a maju aspon nejaku adheziu
Test v "laboratornych" podmienkach:
Mame demontovanu prevodovku s torsenom.
1) tocime rukou hnacim hriadelom prevodovky
- co sa stane? Bude sa tocit len hnaci hriadel kardanu (nahon zadnej napravy)
- to sa rovna tomu ked je vyvesena zadna naprava a zadne kolesa sa tocia a na prednu napravu
ide 0% vykonu
- takto to bude fungovat aj keby bolo vo vzduchu cele auto - budu sa tocit len zadne kolesa
a predne nemusia ani stat na zemi a budu stat
2) tocime rukou hnacim hriadelom prevodovky a druhou chytime hnaci hriadel kardanu
- co sa stane? Budu sa tocit len predne poloosi ale kardan, kedze ho blokujeme bude stat.
- to sa rovna tomu ked je predna naprava vyvesena a predne kolesa sa tocia, ale na zadnu napravu
ide 0% vykonu
toto som si odskusal a tak to je.
Z toho vyplyvaju dve veci:
1) prvotny impulz ide na zadnu napravu
2) pri podmienkach bliziacich sa k nulovej adhezii jednej alebo druhej napravy torsen rozdeluje hnaciu silu tak, ze ak ze jedna naprava zatazena x% tak na nu posle (100-x)% vykonu. Na druhu posle zbytok. Ak teda zatazim napravu na 0% (je vo vzduchu), tak na nu torsen posle (100-0)% vykonu teda 100% (kolesa sa tocia vo vzduchu). Na druhu napravu ktora je jedina zatazena teda ostane uz len 0% vykonu a auto sa nepohne.
bod 2) ale neplati ked su vsetky kolesa na zemi a maju aspon nejaku adheziu
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Syncro vs 4motion
Na světě není jediný torsen, který dokáže přenést 100% kroutícího momentu na jednu nápravu. Technicky to není možné stejně jako perpetum mobile.
Pozor hlavní rozdíl oproti haldexu není to, že vyrovnává rozdílné otáčky náprav, ale kroutící moment, což jsou dvě naprosto odlišné fyzikální veličiny.
Pro ty, co mají základní technické znalosti a krapet fyzikální představivosti a nebo jen pro ty, co rádi čtou doporučuji přečíst toto vlákno z jednoho fora: http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &p=2969671
Jen jeden názorný příklad z tohot vlákna:
Citace:
uvedu vzorove priklady pro torsen se zakladnim pomerem 50:50 a moznosti prerozdeleni 25:75-75:25. Takovy torsen je schopen je schopen na vice zatizenou hridel prenest az trojnasobek momentu, ktery klade mene zatizena hridel. Uvazuji pripad, kdy zadek ma stale dobrou adhezi, meni se jen adheze predku (muze byt i vse obracene)
1. obe napravy jsou na asfaltu, predek tahne silou 200N, zadek taky 200N, celkem 400N, rozdeleni je 50:50
2. predek vjizdi na snih, dokaze prenest jen 100N. Torsen rozdil prenese dozadu. Zadek tahne 300N, celkem je to stale 400, rozdeleni je 25:75
3. predek vjizdi na led, prenasi jen 50N. Torsen by chtel dozadu cely rozdil, ale muze jen trojnasobek predku (pomer 25:75), dozadu posle tedy jen 150N. V souctu je to uz jen 200, pokud neuberes plyn, tak se zvysi otacky a predek prohrabne. Pomer je stale 25:75
4. Predek nadskoci do vzduchu, neprenasi zadnou silu. Torsen dozadu uz neposle taky nic, protoze trojnasobek nuly je zase jen nula, auto netáhne. Pomer neni zadny, moment se neprenasi, nulou nelze delit. Tvoje pojeti ze na zadní nápravu směřuje v tomto pripade 75% momentu z diferáku je spatne.
Pozor hlavní rozdíl oproti haldexu není to, že vyrovnává rozdílné otáčky náprav, ale kroutící moment, což jsou dvě naprosto odlišné fyzikální veličiny.
Pro ty, co mají základní technické znalosti a krapet fyzikální představivosti a nebo jen pro ty, co rádi čtou doporučuji přečíst toto vlákno z jednoho fora: http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &p=2969671
Jen jeden názorný příklad z tohot vlákna:
Citace:
uvedu vzorove priklady pro torsen se zakladnim pomerem 50:50 a moznosti prerozdeleni 25:75-75:25. Takovy torsen je schopen je schopen na vice zatizenou hridel prenest az trojnasobek momentu, ktery klade mene zatizena hridel. Uvazuji pripad, kdy zadek ma stale dobrou adhezi, meni se jen adheze predku (muze byt i vse obracene)
1. obe napravy jsou na asfaltu, predek tahne silou 200N, zadek taky 200N, celkem 400N, rozdeleni je 50:50
2. predek vjizdi na snih, dokaze prenest jen 100N. Torsen rozdil prenese dozadu. Zadek tahne 300N, celkem je to stale 400, rozdeleni je 25:75
3. predek vjizdi na led, prenasi jen 50N. Torsen by chtel dozadu cely rozdil, ale muze jen trojnasobek predku (pomer 25:75), dozadu posle tedy jen 150N. V souctu je to uz jen 200, pokud neuberes plyn, tak se zvysi otacky a predek prohrabne. Pomer je stale 25:75
4. Predek nadskoci do vzduchu, neprenasi zadnou silu. Torsen dozadu uz neposle taky nic, protoze trojnasobek nuly je zase jen nula, auto netáhne. Pomer neni zadny, moment se neprenasi, nulou nelze delit. Tvoje pojeti ze na zadní nápravu směřuje v tomto pripade 75% momentu z diferáku je spatne.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
-
- Závodník
- Příspěvky: 534
- Registrován: 30.05.2008 20:01
Re: Syncro vs 4motion
Neviem, ale prinajmensom je to zvlastne. Aby v audi na to nemysleli? Aby sa o to nespostaral brzdovy asisten , alebo nieco ine?pino.t píše:Co říkáte na toto, mě to přijde jako FAKE, ze by se quattro nedokázalo rozjet jen díky předku?
Passat 2.5 TDi AFB,Octavia 1.9 TDi AGR,Audi 100 2.3 NF,Fabia 1.4 TDi BNV
- ameron
- VWagenista
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Syncro vs 4motion
Ano nie je spravne, ked je este nejaka adhezia, a mozno to nie je spravne popisane nepoznam ani vzorec ako torsen prenasa moment, ale viem ze funguje tak ako som popisal, lebo som to testoval pretoze ma to zaujimalo. To su krajne podmienky ked vpredu alebo vzadu nie je ziadna adhezia.majkl1 píše:Tvoje pojeti ze na zadní nápravu směřuje v tomto pripade 75% momentu z diferáku je spatne.
To si ale nepoprel ani ty takze v podstate ja suhlasim s tebou a ty so mnou s vyhradami k vykladu. Takze to mozeme uzavriet. Ja uz k tomu nemam a ani uz nechcem viacej nic povedat.
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Syncro vs 4motion
Nepopřeli jsme se a to je důležité. Taakže hrrr na pivko. Střízlivý nás nedostanou!
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- ameron
- VWagenista
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Syncro vs 4motion
Tak tak pozývam ta na zdraviemajkl1 píše:Nepopřeli jsme se a to je důležité. Taakže hrrr na pivko. Střízlivý nás nedostanou!
- SupermanXXX
- Profík
- Příspěvky: 1160
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: střední čechy
Re: Syncro vs 4motion
už to tenkrýt někdo posílal do VW a tam se vyjádřili: že v reále ani na ledu nenastane že by měla náprava nulovou adhezi, takže torsen bude hejbat furt 4ma kolama. o vejkendu zapadnul kámoš tak sem ho jel tahat ale bylo tam tolik sněhu že sem se tam nedostal ani já, zastavili jsme kiu sorrento a ta tam zůstala taky, rozdíl byl v tom že můj zapadlrj pašík zočil pořád 4ma kolama ale zapadlá kia točila jen levým předním a levým zadním kolem
- pásovec
- Moderátor
- Příspěvky: 5487
- Registrován: 25.03.2008 20:26
- Bydliště: Praha
Re: Syncro vs 4motion
A já bych to vyjel z toho válce s haldexem nové generace? Podle mě ano, ikdyby se to zkoušelo vyvěsit přední i zadní
Dodo Juice,Microfiber Madness,Autoglym,Meguiars,Swissvax,Raceglaze,Carpro a další..
http://www.detailingclub.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.detailingclub.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- ameron
- VWagenista
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Syncro vs 4motion
Nakolko haldex pripaja zadne kolesa len pri preklze prednych tak asi ano. Predne by normalne zaberali. Keby si mal taky valec aj vpredu aj vzadu tak by si to ale nevyhrabal
- pásovec
- Moderátor
- Příspěvky: 5487
- Registrován: 25.03.2008 20:26
- Bydliště: Praha
Re: Syncro vs 4motion
A ono by se nejaky auto vyhrabalo jo, kdyby byly vsechny kola na valcich? Jinak aktuální haldex opravdu na prokluz neceka.
Dodo Juice,Microfiber Madness,Autoglym,Meguiars,Swissvax,Raceglaze,Carpro a další..
http://www.detailingclub.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.detailingclub.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- ameron
- VWagenista
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Syncro vs 4motion
mozno vznasadlopásovec píše:A ono by se nejaky auto vyhrabalo jo, kdyby byly vsechny kola na valcich?
- HanzDj
- Jezdec
- Příspěvky: 362
- Registrován: 25.12.2007 12:51
Re: Syncro vs 4motion
Jen takovej smělej dotaz, u G4 je haldex? Jak jak je na tom G4 4x4 oproti třeba B5 4x4? Funguje to dobře? osobně jsem zastánce torsenu ale u G4 je pouze haldex co?
DÍLY SE SLEVOU 30%+
Diagnostika VW-group
Diagnostika VW-group
- sss601
- Pilot
- Příspěvky: 723
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Syncro vs 4motion
HanzDJ: no 4 golf ma haldex bude to fungovat stejne jako u octavie nebo bory a bude tam urco haldex prvni generace