Baterie - vybíjení
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Baterie - vybíjení
BORA (benzín 1.6 16V), původní baterie mě začala na podzim zlobit, tak jsem koupil novou (Banner 55 Ah). Byla to akce v Globusu, tak doufám, že to nebyl nějaký dlouhodobý ležák!
Každopádně odběr u zamčeného auta je cca 180 mA, což je trochu dost. Po nabití to 14 dní dělá dobrotu, ale potom např. 5 dnů stojím a už nenastartuju. A to nejsou nějaké extrémní mrazy. Rok a půl to dělalo dobrotu a nic jsem do auta nepřidával.
Až bude přijatelněji, tak napíchnu měřák a zkusím vytahovat jednu pojistku po druhé. Uvidím, který okruh to může způsobovat.
Jestli by měl někdo nějaký tip, tak budu vděčný.
Každopádně odběr u zamčeného auta je cca 180 mA, což je trochu dost. Po nabití to 14 dní dělá dobrotu, ale potom např. 5 dnů stojím a už nenastartuju. A to nejsou nějaké extrémní mrazy. Rok a půl to dělalo dobrotu a nic jsem do auta nepřidával.
Až bude přijatelněji, tak napíchnu měřák a zkusím vytahovat jednu pojistku po druhé. Uvidím, který okruh to může způsobovat.
Jestli by měl někdo nějaký tip, tak budu vděčný.
- Smajda
- Závodník
- Příspěvky: 684
- Registrován: 13.06.2009 21:58
- Bydliště: Protivanov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie - vybíjení
prvně dycky du po rádiu
|Diagnostika vozů do rv. 2004 | Drobné elektromontáže a montážní práce |
- DworiBak
- VWmaniak
- Příspěvky: 5645
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severní čechy-VW City
Re: Baterie - vybíjení
máš dodělávanej alarm?
když chceš měřit odběr tak až po 30min po zamčení musíš než všechny spotřebiče se přepnou do spánkovýho režimu hlavně musí být tu dobu připojenej měřák
když chceš měřit odběr tak až po 30min po zamčení musíš než všechny spotřebiče se přepnou do spánkovýho režimu hlavně musí být tu dobu připojenej měřák
-
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Baterie - vybíjení
V dubnu 2008 jsem měnil VW Betu za Blaupunkt "Brisbane SD48" a minulou zimu jsem žádný problém neměl. Odpojit ho můžu, ale spíše bych čekal něco jiného. Alarm dodělávaný nemám a čekal jsem asi 20 minut, protože jsem někde zachytil, že by se vše mělo uspat do 15 min. 30 minut ale můžu ověřit.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Baterie - vybíjení
Vytahováky na rádio jsem nenašel, budu muset lépe pohledat. Ale po hodině (uzamčené auto) jsem kouknul na měřák a stále 180 mA.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Baterie - vybíjení
Blbý čas, zatím to řeším přehazováním staré baterie s novou. Dnes jsem konečně našel vytahováky a při přehazování bateríí jsem odpojil rádio. I po odpojení je to stejné, odběr 180 mA.
Mohl by někdo napsat (změřit) odběr baterie u zamčeného auta (Bora nebo Golf IV)? Budu moc vděčen, dík.
Má motorizace je 1.6 16V. Alarm dodělávaný nemám (ani origo). Vše na autě je původní, nic navíc. Ještě to někdy hodím na VAG, ale neočekávám problém (auto jezdí v pohodě).
Mohl by někdo napsat (změřit) odběr baterie u zamčeného auta (Bora nebo Golf IV)? Budu moc vděčen, dík.
Má motorizace je 1.6 16V. Alarm dodělávaný nemám (ani origo). Vše na autě je původní, nic navíc. Ještě to někdy hodím na VAG, ale neočekávám problém (auto jezdí v pohodě).
- Smajda
- Závodník
- Příspěvky: 684
- Registrován: 13.06.2009 21:58
- Bydliště: Protivanov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie - vybíjení
tak pomalu vytahuj pojistky, jednu po druhé a uvidiš
|Diagnostika vozů do rv. 2004 | Drobné elektromontáže a montážní práce |
-
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Baterie - vybíjení
To mám taky v plánu (viz. první příspěvek), ale až bude lepší počasí.
I tak by mě zajímalo, jaký odběr má přibližně auto bez tohoto problému (tipuju cca 20 mA).
I tak by mě zajímalo, jaký odběr má přibližně auto bez tohoto problému (tipuju cca 20 mA).
- MaF
- VWagenista
- Příspěvky: 1463
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Baterie - vybíjení
nazdar pane... covece mam podobnej problem - vyflakala se mi baterka 8 let stara, koupil jsem novou - TAKY z GLOBUSU !!! ( taky banner 55Ah myslim za 1500,-...), akorat ze ja mam odber 30-40mAh, nicmene taky je to dost... ted v tech mrazech tomu taky staci par a baterka je KO - kdyz ale stojis v garage neni problem... navic ja jezdim celkem kratky trasy takze se mi to zrejme ani nestaci dobijet
prvne jsem si myslel kdyz mi klekla ze je to tim ze v tech obchodech jsou ty baterky pouze prednabite, a meli by se dobit na plno... tak jsem jim to dal na reklamaci, baterka se mi po tydnu vratila zpet s protokolem jak ji zkouseli, zaroven ji dobili a doted zatim jezdim v pohode...
180mAh mas tak na vyhoreni bych rekl...
prvne jsem si myslel kdyz mi klekla ze je to tim ze v tech obchodech jsou ty baterky pouze prednabite, a meli by se dobit na plno... tak jsem jim to dal na reklamaci, baterka se mi po tydnu vratila zpet s protokolem jak ji zkouseli, zaroven ji dobili a doted zatim jezdim v pohode...
180mAh mas tak na vyhoreni bych rekl...
OOOO A4 3.0TDI
-
- VWagenista
- Příspěvky: 1365
- Registrován: 02.10.2009 11:03
Re: Baterie - vybíjení
jakým měřákem se dá změřit klidový odběr? mám sice 60Ah baterku,ale když stojím týden tak mám místo 13V jen 8V a ani neodemknu centrál,když jezdím denně tak se dobíjí a je to vpohodě.
Jinak mám alarm od Cobry a rádio Alpine,které je zapojené aby šlo zapínat nezávisle na klíčku(spojený žlutý a červený drát). To by ale nemělo mít vliv ne?
Jinak mám alarm od Cobry a rádio Alpine,které je zapojené aby šlo zapínat nezávisle na klíčku(spojený žlutý a červený drát). To by ale nemělo mít vliv ne?
- DOLLYm
- Člen klubu
- Příspěvky: 593
- Registrován: 16.12.2008 22:44
- Bydliště: Blovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie - vybíjení
Dá se to změřit obyčejným multimetrem, kterej koupíš v nějakým hypermarketu za pár stovek..
-
- VWagenista
- Příspěvky: 1365
- Registrován: 02.10.2009 11:03
Re: Baterie - vybíjení
já myslel že to musím měřit tím klešt'ovým ampermetrem...klasicky na + a - paralelně změřím napětí a proud se měří seriově,takže jen tak ho nezměřím,nebo je v tom nějaký fígl?
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Baterie - vybíjení
Tím "klešťovým" měřákem se měří napětí při zatížení, něco kolem 10V je baterka OK, pod 9 a níž je baterka KO. Měří se to při plně nabité baterii.
Pokud chceš změřit kolik proudu teče při klidovym stavu, tak máš dvě možnosti. Buď klešťovým ampérmetrem u kteryho nemusíš nic odpojovat, rozpojovat a přepojovat, ale jenom a jednoduše ho nacvakneš na kabel od baterky. Musí být ale citlivej, aby změřil maly proudy, klešťáky sou většinou na větší proudy.
Nebo druhá možnost, vezmeš multimetr za 200 z OBI, Baumaxu, Tesca, nebo třeba Lídlu a napojíš ho sériově mezi kabel k baterce a baterku, plus nebo mínus je jedno. Akorát musíš přepojit měřící kabel do zdířky u které je popis 10A Unfused a přepnout na měření proudu 10A. Pak na to nesmíš zapomenout a měřit napětí, jinak si ho hezky upečeš aji s těma měřícíma kabelama
Pokud chceš změřit kolik proudu teče při klidovym stavu, tak máš dvě možnosti. Buď klešťovým ampérmetrem u kteryho nemusíš nic odpojovat, rozpojovat a přepojovat, ale jenom a jednoduše ho nacvakneš na kabel od baterky. Musí být ale citlivej, aby změřil maly proudy, klešťáky sou většinou na větší proudy.
Nebo druhá možnost, vezmeš multimetr za 200 z OBI, Baumaxu, Tesca, nebo třeba Lídlu a napojíš ho sériově mezi kabel k baterce a baterku, plus nebo mínus je jedno. Akorát musíš přepojit měřící kabel do zdířky u které je popis 10A Unfused a přepnout na měření proudu 10A. Pak na to nesmíš zapomenout a měřit napětí, jinak si ho hezky upečeš aji s těma měřícíma kabelama
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
- PoloTom
- Jezdec
- Příspěvky: 245
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
Re: Baterie - vybíjení
Tak u tohohle příspěvku jsem se docela pobavil jak už dlouho ne. Klešťovým ampermetrem lze měřit pouze střídavé proudy, nikdy však stejnosměrné to dá rozum.Takže při měření klidového odběru je nutno vždy u baterky kabel rozpojit. Ten "klešťový měřák" ze začátku příspěvku je zátěžový voltmetr a s kleštěma nemá opravdu nic společného.Goauld píše:Tím "klešťovým" měřákem se měří napětí při zatížení, něco kolem 10V je baterka OK, pod 9 a níž je baterka KO. Měří se to při plně nabité baterii.
Pokud chceš změřit kolik proudu teče při klidovym stavu, tak máš dvě možnosti. Buď klešťovým ampérmetrem u kteryho nemusíš nic odpojovat, rozpojovat a přepojovat, ale jenom a jednoduše ho nacvakneš na kabel od baterky. Musí být ale citlivej, aby změřil maly proudy, klešťáky sou většinou na větší proudy.
Nebo druhá možnost, vezmeš multimetr za 200 z OBI, Baumaxu, Tesca, nebo třeba Lídlu a napojíš ho sériově mezi kabel k baterce a baterku, plus nebo mínus je jedno. Akorát musíš přepojit měřící kabel do zdířky u které je popis 10A Unfused a přepnout na měření proudu 10A. Pak na to nesmíš zapomenout a měřit napětí, jinak si ho hezky upečeš aji s těma měřícíma kabelama