to bylo na koho?majkl1 píše:Naloguj to dle tohoto návodu a pak soubory hoď sem.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=8825
potize s turbem nebo cidlem turba
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- Atreyu
- Závodník
- Příspěvky: 573
- Registrován: 14.09.2009 23:22
- Bydliště: Vyškovsko
Re: potize s turbem nebo cidlem turba
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: potize s turbem nebo cidlem turba
Na petra Lim.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- Petr Lim.
- Řidič
- Příspěvky: 149
- Registrován: 27.05.2009 14:55
Re: potize s turbem nebo cidlem turba
Hned zítra to sem hodím..Jen mě trápi,že když jsem to dnes zkoušel,tak požadovaná hodnota tlaku se měnila ale skutečná hodnota tlaku byla pořád na nějákých 945mbar at jsem jel jakkoliv,tak se neměnila,přitom turbo bylo slyšet..
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: potize s turbem nebo cidlem turba
Proto jsem ti psal, abys to udělal dle toho návodu. Měříš špatný skupiny. Nepleť si pojem a průjem.
Atmosférický tlak se hned tak nemění (narozdíl od toho za turbem)
Atmosférický tlak se hned tak nemění (narozdíl od toho za turbem)
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- Petr Lim.
- Řidič
- Příspěvky: 149
- Registrován: 27.05.2009 14:55
Re: potize s turbem nebo cidlem turba
Nene měřil jsem 11 skupinu.. No nicméně jsem to dal na graf..je vidět při zvyšování otáček kdy to spadlo do nouzáku. Jen mě trápila ta poslední kolonka v procentech(Duty cycle boost valvle) . Po celou dobu přidávání nepřelezla 50% a když to spadlo do nouzáku tak se to zaseklo na 92%. Jel jsem jak se to má zkoušet na 3 přev stupeň a od 1500ot/min do 3000ot/min kde to spadlo no nouzáku.
Pokud se nemýlím,tak hodnoty by měli být
1-otáčky motoru
2-požadováný tlak
3-skutečný tlak na vystupu z turba
4-pracovní cyklus plnícího ventilu ??
Pokud se nemýlím,tak hodnoty by měli být
1-otáčky motoru
2-požadováný tlak
3-skutečný tlak na vystupu z turba
4-pracovní cyklus plnícího ventilu ??
- Petr Lim.
- Řidič
- Příspěvky: 149
- Registrován: 27.05.2009 14:55
Re: potize s turbem nebo cidlem turba
Pokud se nemýlím,tak když jsem při logování nenaměřil žádný nebo min tlak na výstupu turba,tak by mělo být špatné čidlo plnícího tlaku..jestli ne,tak budu rád,když mě někdo vyvede z omylu..
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: potize s turbem nebo cidlem turba
Tak to vypadá na to čidlo. Nehlásí ti jeho zkrat na kostru nebo něco takovýho?
Zkontroluj jeho konektor. Pokud máš ten workshop, máš tam určo i možnost jak ho proměřit na pinech. Zkus i to. Ale asi bude v řitce.
Taky mrkni do skupiny 7. Jsou tam teploty včetně té z tohoto čidla.
Zkontroluj jeho konektor. Pokud máš ten workshop, máš tam určo i možnost jak ho proměřit na pinech. Zkus i to. Ale asi bude v řitce.
Taky mrkni do skupiny 7. Jsou tam teploty včetně té z tohoto čidla.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
-
- Řidič
- Příspěvky: 52
- Registrován: 14.10.2008 21:37
Re: potize s turbem nebo cidlem turba
majkl1 píše:Tak to vypadá na to čidlo. Nehlásí ti jeho zkrat na kostru nebo něco takovýho?
Zkontroluj jeho konektor. Pokud máš ten workshop, máš tam určo i možnost jak ho proměřit na pinech. Zkus i to. Ale asi bude v řitce.
Taky mrkni do skupiny 7. Jsou tam teploty včetně té z tohoto čidla.
souhlasim mel jsem to same na aute,nehlasi to chybu cisla ale pouze regulaci tlaku,zjistil jsem to v bloku namerenych hodnot,pozici si uz nepamatuje,ale vim ze mi to ukazovalo nesmyslny tlak turba,kdybys kupoval nove doporucoval bych koupit cislo z 96kw nebo 110kw-ma vetsi rozsah snimani tlaku a je i vhodnejsi pro cipovani(nevim jakou variantu mas original-tim myslim kw)
-
- Řidič
- Příspěvky: 120
- Registrován: 31.12.2008 13:34
Re: potize s turbem nebo cidlem turba
Ahoj myslím že na 100% je to ventil regulácie tlaku do turba N 75 Udržuje optimálny tlak do turba a reguluje ho podla záťaže motora (signálmi s RJ) Ak je porúchaný automaticky padá do núdzováho režimu -púšťa najnižší tlak aby sa nezničilo turbo.Preto motor prestane ťahať-ak zhasneš motor a znova naštartuješ RJ to vyhodnotí ako OK, kým znova nevytočíš motor do výkonu a stav núdze sa zopakuje. Ventil N 75 sa nečistí ale vymieňa.
Passat..1.9.TDI
130Ps
B.5.5
130Ps
B.5.5
- Petr Lim.
- Řidič
- Příspěvky: 149
- Registrován: 27.05.2009 14:55
Re: potize s turbem nebo cidlem turba
To je všechno pěkný,ale hlavní příčinou bude,že v otáčkách kdy spíná turbo mi to začne někudy sičet vzduch-dělá to jen při zátěži (pokusy jako hrabat na sněhu s ruční brzdou-bez vysledku-bordel od motoru) Dnes jsem prošel podtlakové i tlakové hadice-ty co se mi nezdáli jsem vyměnil a řádně stáhnul. Ventil N75 jsem měnil z jiného auta-vysledek stejný. Kdyby byl ten snímač tlaku špatný,tak to nebude přeci syčet. Zkoušel jsem odpojit regulaci turba a bylo po syčení-auto sice táhlo až nad 3000ot/min,tudíš si myslím,že tlakovýna hadicema to být nemůže a podtlakové bych samozřejmě slyšel,když jsem odpojil podtlakovou hadičku od regulace turba. Ještě mě napadá jestli nemuže být špatná membrána v té regulační baňce u turba,ale zas si myslím,že ta je zatěsněná,když hýbe s regulační tyčkou.. Vážně už nevím.. Díky za odpověď..
Naposledy upravil(a) Petr Lim. dne 27.01.2010 21:30, celkem upraveno 1 x.
- Petr Lim.
- Řidič
- Příspěvky: 149
- Registrován: 27.05.2009 14:55
Re: potize s turbem nebo cidlem turba
Když si tak přečítám i jiné fora,tak nemohl by to být i ucpaný výfuk? Mám docela dost v háji vlnovec,tak jestli to nesičí z toho,ale co ten nouzák?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 22.01.2010 18:23
- Bydliště: Sokolovsko
Re: potize s turbem nebo cidlem turba
Čau, měl jsem podobný problém, když jsem chtěl předjíždět, tak jsem motor vytočil max 2800 ot. a byl jsem v nouzáku. Odvezl jsem auto ke známému, který mi turbo vyndal vyčistil, egr ventil vyčistil, kat. off a je po problému.Andreas.V7 píše:zdarec, mam potize (passatem b5 1,9tdi) turbem nebo cidlem turba, dnes se mi zopakovala stejna chyba jako minuly tyden, behem jizdy mi auto prestalo tahnout, jelo, ale bylo hluche, nejspis neseplo turbo. Po vypnuti motoru a opetovnem nastartovani bylo vse ok. V servisu jsem to mel, cistili mi tam nejaky cidlo u turba, za par tydnu mi auto zase nejede, zatim se to moc casto neopakuje, ale chci vedet co s tim. nevite kde bych to cidlo mohl sehnat, v servisu typek nevi. diky
- chosej
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 03.01.2009 11:39
Re: potize s turbem nebo cidlem turba
Zdraví všechny pašáky. Přesně tento problém jsem řešil asi před měsícem. Vyměnil jsem váhu vzduch a nic se nezměnilo. Už jsem byl objednám na opravu turba min. (4000 kč). Nejdříve jsem ale chtěl vyčistit EGR ventil. Když jsem ho demontoval, hejbal jsem sem se všema hadičkama, až jsem došel k té na obr. Ten vývod z pumpy se kýval jak ocas. Vytáhnout nešel, jak je zejištěný nevím, tak jsem to okolo osmirkoval, odmastil a olepil tekutým železem. nachal zatvrdnout dal dohromady a autí jede opět jako dříve.
-
- Řidič
- Příspěvky: 120
- Registrován: 31.12.2008 13:34
Re: potize s turbem nebo cidlem turba
Ahoj na to som vlastne zabudol tiež som to mal uvolnené a ako ty som to zalepil tekutým kovom,ale mne vtedy fungovali špatne brzdy,lebo to je podtlak do posilovača brzd.
Passat..1.9.TDI
130Ps
B.5.5
130Ps
B.5.5
-
- Řidič
- Příspěvky: 52
- Registrován: 14.10.2008 21:37
Re: potize s turbem nebo cidlem turba
Petr Lim. píše:To je všechno pěkný,ale hlavní příčinou bude,že v otáčkách kdy spíná turbo mi to začne někudy sičet vzduch-dělá to jen při zátěži (pokusy jako hrabat na sněhu s ruční brzdou-bez vysledku-bordel od motoru) Dnes jsem prošel podtlakové i tlakové hadice-ty co se mi nezdáli jsem vyměnil a řádně stáhnul. Ventil N75 jsem měnil z jiného auta-vysledek stejný. Kdyby byl ten snímač tlaku špatný,tak to nebude přeci syčet. Zkoušel jsem odpojit regulaci turba a bylo po syčení-auto sice táhlo až nad 3000ot/min,tudíš si myslím,že tlakovýna hadicema to být nemůže a podtlakové bych samozřejmě slyšel,když jsem odpojil podtlakovou hadičku od regulace turba. Ještě mě napadá jestli nemuže být špatná membrána v té regulační baňce u turba,ale zas si myslím,že ta je zatěsněná,když hýbe s regulační tyčkou.. Vážně už nevím.. Díky za odpověď..
kdyz ti bude snimac tlaku udavat nesmyslne hodnoty tak se muze stat ze se porad bude snazit dostat tlak na pozadovanou hodnotu a ventil bude ovladat turbo na maximalni vykon.-proto si myslim ze to sici zkus schvalne napojit regulaci turba naprimo z podtlakoveho vedeni,je jasne ze to bude skakat do nouzaku,ale pri testu by jsi treba zjistit rozdiv chovani(SYCENI)