Syncro vs 4motion

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od majkl1 »

Neeeeeeeeeeeeeeeeeee.
Je jedno, kterou nápravu máš ve vzduchu. Když se přešvihne ten poměr o kterým jsem už několikrát psal, tak je auto samo o sobě v řitce.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od ameron »

pino.t píše:
ameron píše: Nie je na tom nic zle proste to tak funguje, vykon predku sa riadi zatazenim zadku.
Ziadne zatazenie zadku = nijaky prenos vykonu na predok.
Staci vsak zatiahnut rucnu brzdu.
Takže, když dostanu předek do vzduchu a zadek bude na zemi, tak na zadek síla půjde?
Stane sa toto:
1) torsen posle silu na zadok
2) zadok je zatazeny a zacne prenasat dopredu
3) kedze predok je vo vzduchu zo zadu sa prenesie 100% hnacej sily a vzadu otane 0%
4) zadna naprava nezaberie a predok sa bude tocit naprazdno

Takze jedine pribrzdit ako uz majkl raz spominal.
Ziadne zatazenie zadku = nijaky prenos vykonu na predok ... auto stoji
Ziadne zatazenie predku = 100% prenosu vykonu na predok ... auto stoji

Aj tak torsen milujem... :ura1:

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od ameron »

A este to zhrniem.

Test v "laboratornych" podmienkach:
Mame demontovanu prevodovku s torsenom.

1) tocime rukou hnacim hriadelom prevodovky
- co sa stane? Bude sa tocit len hnaci hriadel kardanu (nahon zadnej napravy)
- to sa rovna tomu ked je vyvesena zadna naprava a zadne kolesa sa tocia a na prednu napravu
ide 0% vykonu
- takto to bude fungovat aj keby bolo vo vzduchu cele auto - budu sa tocit len zadne kolesa
a predne nemusia ani stat na zemi a budu stat

2) tocime rukou hnacim hriadelom prevodovky a druhou chytime hnaci hriadel kardanu
- co sa stane? Budu sa tocit len predne poloosi ale kardan, kedze ho blokujeme bude stat.
- to sa rovna tomu ked je predna naprava vyvesena a predne kolesa sa tocia, ale na zadnu napravu
ide 0% vykonu

toto som si odskusal a tak to je.

Z toho vyplyvaju dve veci:
1) prvotny impulz ide na zadnu napravu
2) pri podmienkach bliziacich sa k nulovej adhezii jednej alebo druhej napravy torsen rozdeluje hnaciu silu tak, ze ak ze jedna naprava zatazena x% tak na nu posle (100-x)% vykonu. Na druhu posle zbytok. Ak teda zatazim napravu na 0% (je vo vzduchu), tak na nu torsen posle (100-0)% vykonu teda 100% (kolesa sa tocia vo vzduchu). Na druhu napravu ktora je jedina zatazena teda ostane uz len 0% vykonu a auto sa nepohne.

bod 2) ale neplati ked su vsetky kolesa na zemi a maju aspon nejaku adheziu

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od majkl1 »

Na světě není jediný torsen, který dokáže přenést 100% kroutícího momentu na jednu nápravu. Technicky to není možné stejně jako perpetum mobile.
Pozor hlavní rozdíl oproti haldexu není to, že vyrovnává rozdílné otáčky náprav, ale kroutící moment, což jsou dvě naprosto odlišné fyzikální veličiny.
Pro ty, co mají základní technické znalosti a krapet fyzikální představivosti a nebo jen pro ty, co rádi čtou doporučuji přečíst toto vlákno z jednoho fora: http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &p=2969671 :roll:

Jen jeden názorný příklad z tohot vlákna:
Citace:
uvedu vzorove priklady pro torsen se zakladnim pomerem 50:50 a moznosti prerozdeleni 25:75-75:25. Takovy torsen je schopen je schopen na vice zatizenou hridel prenest az trojnasobek momentu, ktery klade mene zatizena hridel. Uvazuji pripad, kdy zadek ma stale dobrou adhezi, meni se jen adheze predku (muze byt i vse obracene)

1. obe napravy jsou na asfaltu, predek tahne silou 200N, zadek taky 200N, celkem 400N, rozdeleni je 50:50

2. predek vjizdi na snih, dokaze prenest jen 100N. Torsen rozdil prenese dozadu. Zadek tahne 300N, celkem je to stale 400, rozdeleni je 25:75

3. predek vjizdi na led, prenasi jen 50N. Torsen by chtel dozadu cely rozdil, ale muze jen trojnasobek predku (pomer 25:75), dozadu posle tedy jen 150N. V souctu je to uz jen 200, pokud neuberes plyn, tak se zvysi otacky a predek prohrabne. Pomer je stale 25:75

4. Predek nadskoci do vzduchu, neprenasi zadnou silu. Torsen dozadu uz neposle taky nic, protoze trojnasobek nuly je zase jen nula, auto netáhne. Pomer neni zadny, moment se neprenasi, nulou nelze delit. Tvoje pojeti ze na zadní nápravu směřuje v tomto pripade 75% momentu z diferáku je spatne.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

marcel110
Závodník
Závodník
Příspěvky: 534
Registrován: 30.05.2008 20:01

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od marcel110 »

pino.t píše:Co říkáte na toto, mě to přijde jako FAKE, ze by se quattro nedokázalo rozjet jen díky předku?
Neviem, ale prinajmensom je to zvlastne. Aby v audi na to nemysleli? Aby sa o to nespostaral brzdovy asisten , alebo nieco ine?
Passat 2.5 TDi AFB,Octavia 1.9 TDi AGR,Audi 100 2.3 NF,Fabia 1.4 TDi BNV

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od ameron »

majkl1 píše:Tvoje pojeti ze na zadní nápravu směřuje v tomto pripade 75% momentu z diferáku je spatne.
Ano nie je spravne, ked je este nejaka adhezia, a mozno to nie je spravne popisane nepoznam ani vzorec ako torsen prenasa moment, ale viem ze funguje tak ako som popisal, lebo som to testoval pretoze ma to zaujimalo. To su krajne podmienky ked vpredu alebo vzadu nie je ziadna adhezia.
To si ale nepoprel ani ty takze v podstate ja suhlasim s tebou a ty so mnou s vyhradami k vykladu. Takze to mozeme uzavriet. Ja uz k tomu nemam a ani uz nechcem viacej nic povedat.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od majkl1 »

Nepopřeli jsme se a to je důležité. Taakže hrrr na pivko. Střízlivý nás nedostanou! :drug: :daz: :jok:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od ameron »

majkl1 píše:Nepopřeli jsme se a to je důležité. Taakže hrrr na pivko. Střízlivý nás nedostanou! :drug: :daz: :jok:
Tak tak pozývam ta :bot: na zdravie :lol:

Uživatelský avatar
SupermanXXX
Profík
Profík
Příspěvky: 1160
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: střední čechy

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od SupermanXXX »

už to tenkrýt někdo posílal do VW a tam se vyjádřili: že v reále ani na ledu nenastane že by měla náprava nulovou adhezi, takže torsen bude hejbat furt 4ma kolama. o vejkendu zapadnul kámoš tak sem ho jel tahat ale bylo tam tolik sněhu že sem se tam nedostal ani já, zastavili jsme kiu sorrento a ta tam zůstala taky, rozdíl byl v tom že můj zapadlrj pašík zočil pořád 4ma kolama ale zapadlá kia točila jen levým předním a levým zadním kolem :158:

Uživatelský avatar
pásovec
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5487
Registrován: 25.03.2008 20:26
Bydliště: Praha

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od pásovec »

A já bych to vyjel z toho válce s haldexem nové generace? :mrgreen: Podle mě ano, ikdyby se to zkoušelo vyvěsit přední i zadní :-)
Dodo Juice,Microfiber Madness,Autoglym,Meguiars,Swissvax,Raceglaze,Carpro a další..
http://www.detailingclub.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od ameron »

Nakolko haldex pripaja zadne kolesa len pri preklze prednych tak asi ano. Predne by normalne zaberali. Keby si mal taky valec aj vpredu aj vzadu tak by si to ale nevyhrabal :ura1:

Uživatelský avatar
pásovec
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5487
Registrován: 25.03.2008 20:26
Bydliště: Praha

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od pásovec »

A ono by se nejaky auto vyhrabalo jo, kdyby byly vsechny kola na valcich? :mrgreen: Jinak aktuální haldex opravdu na prokluz neceka.
Dodo Juice,Microfiber Madness,Autoglym,Meguiars,Swissvax,Raceglaze,Carpro a další..
http://www.detailingclub.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od ameron »

pásovec píše:A ono by se nejaky auto vyhrabalo jo, kdyby byly vsechny kola na valcich? :mrgreen:
mozno vznasadlo :-)

Uživatelský avatar
HanzDj
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 362
Registrován: 25.12.2007 12:51

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od HanzDj »

Jen takovej smělej dotaz, u G4 je haldex? Jak jak je na tom G4 4x4 oproti třeba B5 4x4? Funguje to dobře? osobně jsem zastánce torsenu ale u G4 je pouze haldex co? :roll:
DÍLY SE SLEVOU 30%+
Diagnostika VW-group

Uživatelský avatar
sss601
Pilot
Pilot
Příspěvky: 723
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Syncro vs 4motion

Příspěvek od sss601 »

HanzDJ: no 4 golf ma haldex bude to fungovat stejne jako u octavie nebo bory a bude tam urco haldex prvni generace

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“