KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
Waclav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Waclav »

zdravím všechny se zajímající :)
Přispěji trochou k tomuto tématu...
Mám v provozu na VR6 2,8l v provozu LPG typ ELPIGAZ 01 (Pl) 2 roky od 02/2008 a mohu tedy hodnotit :D
- systém LPG funguje za ty dva roky a 48tkm spolehlivě a uživatelsky jednoduše...
- z hlediska POHONNÝCH HMOT stojím u pumpy 1x za týden každých 300-350km na LPG+co 14 dní Natural 95 tak 15l
/Uznávám ale, že být u pumpy po 800-1000km je fakt super :D to abeljozef :D /
na spotřeby.cz mám spočítány náklady na 2Kč/1km, dle mé zkušenosti tento starší typ motoru jezdí za cca11-13l a rozdíl ve výkonu N95 X LPG není za provozu znatelný, více je poznat zapnutí automatické klimy...
- z hlediska EKONOMIKY provozu je zde navíc 1x ročně revize těsnosti LPG 200Kč/rok, při STK navíc oproti auta bez LPG +200Kč, drobné vícepráce s registrací LPG +montáže na úřadech, 1x výměna 2ks plyn. filtrů za 700Kč a svíčky-6ks! s odjetými 48tkm mám měněny při montáži LPG!...
- z hlediska KOUPĚ dle mého porovnávání jsem mého Sharana VR6 2,8l+montáž LPG pořídil za 150tKč, to se v té době pohybovaly 1,9 TDi v méně zánovní kvalitě , navíc s horší výbavou...
- z hlediska POVINNÉHO RUČENÍ - po prodeji Golfu III 1,8l benzínu s cenou povinného ručení cca 5200Kč/rok a přejití na 2,8l za 6500kč/rok nebyl takový šok (vč. pojištění čelního skla!)
- z hlediska NÁDRŽE LPG je místo rezervního kola a vleze se mi tam 48l plynu
- z hlediska REZERVY vozím ji na 6-7 sedadle vleže a extra nezavází...vždy se co se mělo do Sharana vlezlo a podotýkám, že vozím 3 malé děti :D /Uznávám ale, že bez ní by bylo pohodlněji/
co doplnit? optejte se... :D
W

rach
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 08.09.2008 20:49
Bydliště: Teplice, Praha a D8

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od rach »

Ahoj všem,

Vlastním vozidlo Ford Galaxy II 2,8 V6 Tiptronic s LPG.
Tak k vozidlu :
2,8 V6 je dobrá volba pro auto co dlouho vydrží motoricky. Tyto vozy jsou v Německu a Rakousku využívány jako policejní vozy a sanitky ve 4Motionu a mají tak okolo 450 tis nalítáno.To svědčí o tom, že něco vydrží a myslím, že jim ty policajti a sanitáci šlapou pořádně na krk. Taky hodně jezdím a dlouho jsem hledal, ale nechtěl jsem kupovat nějakého diesla "po důchodci" co bude mít na tacháči 110 a ve skutečnosti 250tis. A takové nestočené auto tady není šance koupit. Proto jsem se rozhodl jít do benzínu co má málo najeto a následně do plynu. Vždy jsem měl benzíny. Nechtěl jsem řešit nějaké rozvodáky, čerpadla a zamrzlou nebo špatnou naftu. V6 má rozvodový řetěz a ten je skoro nesmrtelný. Před tím jsem měl 2,3 ale to byl jen 5kvalt manuál a já chtěl 6tikvalt, tak jsem vzal V6 sice je to 5kv automat, ale je to prý ekvivalent 6kvaltu. Automata jsem neměl přímo vyhlídnutýho, ale pak byla šance na dobrý kup a dnes bych už neměnil. Je to pohodička ve spojení s tempomatem na dálnici.
Nyní k LPG:
Ve finále po roce a něco ježdění - kdy se mi to už zaplatilo /investivce do plynu 39.000,-/ jezdím levněji než všichni ropáci. Nedávno se mi nuloval dlouhodobý počítač a ustálil jsem se v tomto zimním období na 13,5 plynu. Když jsem jezdil jen na benzín, tak to bylo cca 10,5 l/100km.
PC mi ukazuje něco, ale nevím zda je to plynová spotřeba nebo nějakej mix? Já si při každým tankování nuluju denní počítadlo a vím, že na něj ujedu cca 300km. Spotřebu si počítám "ručně". Mám nádrž v rezervě ta max co se tam vešla a je to myslím na 58l. Musí se ale odpočítat cca 20% minus, tak tam dám asi tak 45l. Nikdy nejdu přes ten ventil, prostě jak to cvakne tak vypínám. Akční rádius není tak velikej jako u ropáka, ale já co jezdím trasu, tak mám na cestě cca 8 LPG pump tak mi to neva. Dnes má LPG každej strejda na dvorku. S plynem jsem na začátku laboroval asi tak měsíc než se to vychytalo aby to bylo optimální. Je tam prý strašně těžký sladit ř.j. plynu a automatu. Prostě automat je stále v záběru a trochu mi to cukalo když jsem někde stál na semaforu. S manuálem to bude jednodušší. Ale pak jsme jezdili s notebookem a ladili tisícini odchylek až je to OK. Nevýhoda je, že vozím rezervu v kufru. Ale to už jsem taky vyřešil. Mám jí přichycenou na zadní řadě sedaček nastojato. Tudíž mi nikde necestuje po kufru a ani tak nezabírá místa. Jen tak mimochodem kdo denně zaplní kufr až po střechu, aby se tam nenašlo místo pro kolo. Nechal jsem si na ní ušít koženkový futrál aby to trochu i vypadalo. Nechtěl jsem si rozbít prostor tohoto nákladního busu nádrží ve voze. Zase bych tam dal ale větší bago. No něco za něco. Přechod z benz na plyn není vůbec cítit jen slyším cvaknutí jak se připojí zařízení. Auto se chová úplně stejně i akcelerace je skoro stejná. U 204 ps není co řešit a ani to není moc cítit, že to jede na trošičku "slabší" plyn. Auto má odpich jak na bz tak na lpg. V zimě jsem s tím neměl žádné problémy. Dávají na zimu do směsi lpg jiný poměr propanu a butanu tak je to jako zimní nafta. Akorát to prý trochu víc bude žrát co mi řekl pumpař. Ale já to zatím nijak nepocituji. Prostě jak se blíží cca 250 km tak se poohlídnu po pumpě a dám tam co se vejde. Už si to ani nezapisuju, to jsem dělal první rok provozu a monitorování a teď to musí být cca stejné, protože jezdím stále stejně a stejné trasy. Tankuji ted v zimě za 13,50 jinak přes léto na shelu 10,90 prostě bomba. Taky na zimu si dám tak 3/4 nádrže benzínu, kdybych zůstal někde viset třeba na D1 at si můžu alespoň zatopit. Prostě jen pro sichr.
V létě jsem jel na dovču do Itálie a cesta byla znatelně levnější. Akorát přes rakousko je asi jen jedna pumpa na LPG jinak všechny na zemní plyn, až skoro před Italskýma hranicema jsem měl stěstí. V Itálii jsem tankoval € 0,55/L, v Německu cena +/- stejná tak to se to jezdí po víletech. Tak to je asi tak v kostce všechno co se mi vybavuje. Když Vás bude něco zajímat, tak neváhejte a napište. Rád pomohu, když to budu vědět :)

PS. Toto je pouze můj názor a zkušenost s B+LPG. Nikomu nic nevnucuju ať si každý z toho veme co potřebuje. Každý přece má pro sebe to nejlepší řešení.

Mějte se a doufám, že se tu brzo rozšíří řady benzínových busů co mají 200 PS a víc

Radek
život je boj !

rach
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 08.09.2008 20:49
Bydliště: Teplice, Praha a D8

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od rach »

To : pařízek :
1/ Já jsem si nezačal. Jen jsem napsal svůj názor a Marek se do mě obul, tak jsem si to jen nenechal líbit. 180,- jsem na tom v zimě. V létě jezdím cca o 1,5-2 l míň. Ale to je fuk.
2/ Já mám proti Waclavovi jiné auto s jiným motorem! Tak nemůžu soudit jak to je u něj jen jsem napsal jak to je u mě.
život je boj !

Uživatelský avatar
parizek_ltm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2659
Registrován: 01.10.2008 22:01
Bydliště: Praga

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od parizek_ltm »

Tak ja taky v lete jezdim min, jine pneu, nezere nic bufik apod.
A proto se snazim jen naznacit, ze jezdime v podstate za stejnou castku. Auto jsem sehnal za dobrou cenu, nestocene se 136tkm. A kdyz vezmu v potaz cenu montaze, plus nejake revize apod, co se s tim poji, tak si rozhodne nemyslim, ze bych jezdil draz.

Je jasne, ze proti gustu zadny disputat, Marek se jen ale snazil naznacit to, co ja tedka pisu, jezdime za hodne podobnou(skoro stejnou) cenu.
A ja osobne si rad dopreju rezervu pod autem a dojezd 900km. Rezerva v aute by me osobne vadila treba protoze mam ted prostredni sedacku danou ve treti rade, aby mi vznikla plocha pro lyze a bordy. Nemam box a nechce se mi ho ted kupovat, prkna mi v aute nevadi, kazdy na to mame obal, takze zadny bordel apod...

rach
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 08.09.2008 20:49
Bydliště: Teplice, Praha a D8

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od rach »

Tak s dojezd máme skoro stejný 700 km na bengál a 300 km na gaz. Rezerva v kufru mi neva, Je tam tolik místa, že je stále kam dát. Já než jsem si koupil příčníky jsem lyže strkal pod sedačky špičkama napřed a vůbec to nikomu nevadilo, krásně tam seděly a hlavně to nerachotilo. A to jem měl 205 lyže.
tak jsme si krásně zkrátili pracovní den co?
:lol:
život je boj !

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Shemik »

Kucka klid tady bude :evil: :mrgreen:

Rachu a jak mas tu rezervu v kufru upevnenou :?:

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Marek77 »

rach píše:Ahoj řediteli zeměkoule,

Tak až se dosměješ, tak mi prosím zodpověz pár dotazů :

1/ když LPG je sračka, proč si s ním jezdil 10 let?
2/ když jsi s bráchou největší machr na plyn na severní polokouli, proč si ho lidem montoval a vydělával na nich a neřekl jim rovnou že to je shit ať si radši koupí levného "mírně jetého" ropáka.
3/ V6 a VR6 je rozdíl.
4/ psal jsem, že si spotřebu počítám růčo.
5/ Když počítám 13,5/100km cena při 13,5 = 182,25,- v zimě, v létě je to míň jak jsem psal. Cena tvých vysněných dálkových 6,5 x 29,- 188,5,- Ale to jen v případě, že jezdíš jen samé dálky. Žádný průměr :)
6/ Tvoje počty poplatků : pov ruka beru / platím 7.200 rok /., Vzhledem k tomu, že jezdím hodně tak stejně měním olej a věci každý rok. Administr. kraviny : platíš jednou za život, když auto přihlašuješ. Ty zas musíš připočítat do ceny třeba : že natankuješ nekvalitní naftu, pak musíš vše vyčistit, že třeba ráno nenastartuješ a uteče ti kšeft - vlak plný ovsa za miliardu atdatd.... ale to už jsme někde jinde.
7/ četl jsem tu mnohokrát kolik stojí komplet rozvody tak tvých 3000 se směju zase já :lol:
8/ když jsem s něčím spokojený a dokonce tomu i "rozumím", proč to najednou zavrhnout.
9/ Asi sis nepřečetl moje PS jinak bys tohle nepsal.

Všem busákům zdar a jedničkářům zvlášť

Krásné odpoledne :D
Opravdu nechápu, proč tak útočný tón, příteli.....? Já se přece nemíním přít, jen konstatuji fakta. Na Tvých devět bodů s radostí a pokorou odpovím.

ad 1 ) Nikdy jsem neřekl, že LPG je "sračka" ani nic v tomto duchu. Naopak jsem napsal, že jsem měl ve voze (v Ladě 2103) plyn deset let a jezdil i s jinými vozy na plyn (příkladně Favorit Pick-Up) a byl jsem spokojen. Nicméně v dnešní době, kdy drtivá většina aut je nabízena mimo benzinových agregátů i s velmi kvalitními naftovými (= úspornými) motory, LPG již nemá své opodstatnění. Pokud bude chtít někdo namontovat LPG do vozu, kde není v nabídce naftový motor, pak LPG dejme tomu své opodstatnění má. Brácha se specializuje na montáže LPG do amerických vozů - tam zpravidla naftový motor nenajdeš a tudíž je LPG jedinou možností, jak uspořit na provozu.

ad 2 ) No comment (tady není třeba slov).

ad 3 ) V6 a VR6 je rozdíl dosti zásadní.

ad 4 ) V pořádku, omluva - přehlédl jsem...

ad 5 ) Tak zde máš své výpočty možná správně, nicméně výpočty týkající se jakoby mne už tak správné nemáš. Tankuji totiž téměř výhradně u Tank ONO, kde ceny nafty i benzinu jsou velmi nízké a kvalita pro mne optimální (nikdy jsem s naftou od nich neměl problémy, narozdíl od jiných mnohem renomovanějších značek). Cena litru nafty se pohybuje k dnešnímu dni Kč 26,50 (http://www.tank-ono.cz" onclick="window.open(this.href);return false;). Pokud (plně naložený, s boxem na střeše a klimatizací) pojedu dálku, kde bude dálniční provoz a mimodálniční v poměru fifty-fifty, bude má spotřeba velmi lehce nad šesti litry. Dejme tomu 6,4 x 26,50 = 1,70 Kč / 1 km. Bude-li to dálka bez dálnic, spotřebu mám pod šesti litry (6 x 26,50 = 1,59 Kč / 1 km).
Jezdím často do Sokolova, kde mám rodiče a děti z prvního manželství (jsem z Třebíče). Mám několikráte vyzkoušeno, že na jednu nádrž nafty (= cca 75 až 77 litrů, jak se to povede odvzdušnit) jsem schopen tuto trasu ujet tam a zpět dvakrát (to jest čtyři úseky po 310 km). Po dálnici jezdím podle GPS 125 - 130 km/h, po okreskách podle GPS 90 km/h, tedy maximálními dovolenými rychlostmi. Opravdu si myslíš, že moje spotřeba je "vysněná" ? Neumíš patrně počítat :wink:.
Mou průměrnou spotřebu si můžeš prostudovat v mém podpisu. Ujišťuji Tě, že minimálně třetina všech kilometrů jsou poskakovačky po městě se studeným motorem a bufíkem na plný výkon. Dnešní den je tam uvedena průměrná spotřeba 6,68 l / 100 km. Tato spotřeba je za poslední rok a půl (od září 2008) provozu, kde zejména v posledních měsících je čím dál více krátkých cest a městských poskakovaček se studenou mašinou. Za tuto dobu jsem ujel cca 40.000 km a průměrná cena za ujetý kilometr je přesně 1,70 Kč.

ad 6 ) Nikdy jsem nenatankoval tak nekvalitní naftu, aby kvůli tomu motor neběžel spolehlivě. Nikdy mi nafta nezamrzla, dokonce ani minulý týden, kdy po celonočním stání venku ukazoval teploměr -24°C. Nikdy se mi nestalo, že bych napoprvé nenastartoval (bez ohledu na teplotu okolí, nadmořskou výšku, roční období, ..........). Naftové systémy jsou minimálně tak spolehlivé jako systémy benzinové (což se o systémech LPG ovšem rozhodně říci nedá). K dnešnímu dni (za tři roky) mám se svým vozem najeto 80.000 km, celkově s naftovými motory přes půl milionu km. Nikdy jsem s naftovým agregátem neměl o nic větší problémy než s benzinovými (spíš tomu bylo naopak, že mě semtam pozlobil benziňák). Jo a mimochodem - povinné ručení platím 3500 Kč / rok :wink:.
Dále v tomto bodě uvádíš, že hodně jezdíš a tudíž měníš olej každý rok. Pokud ročně jezdíš maximálně 10.000 km, pak není co řešit. Ale jestli jezdíš ročně víc, což se dá předpokládat, a měníš olej po roce, dáváš motoru dost na pr**l, to mi věř. Je celkem jedno, jestli máš v motoru obyč. olej nebo nejšpičkovější LongLife - při provozu na plyn olej stárne neuvěřitelně rychle a po ujetí osmi až deseti tisíc km je zcela znehodnocen. Pokud na něj jezdíš dál, velmi brzy poznáš, co se stane. Nic příjemného to opravdu nebude, to si buď jist.

ad 7 ) Rozvodový řemen DAYCO 137SHX254H stojí v maloobchodní prodejní síti cca 700 Kč. Napínací kladka SNR stojí 1200 Kč (ale lze sehnat i levnější ekvivalent jiného výrobce). Vodicí kladka SNR stojí 800 Kč. Pak už zbývá jen 3x hřídelový kroužek Gufero po 85 Kč. Tak co, stojí mne rozvody tři tisíce nebo nestojí? :wink:

ad 8 ) Budu se opakovat - nikdy jsem LPG systém nezavrhl. Jen tvrdím, že je to pouze alternativní metoda, jak ušetřit peníze za provoz, která je podle mého názoru trochu poplatná době. V časech minulých, kdy jsme tu moc možností pořídit si naftový agregát do vozu neměli a v nabídkách nových vozů moc dieselů nebylo, byl jistě LPG výhodným řešením, jak ušetřit. Ostatně i proto jsem to měl v Ladě deset let a byl jsem spokojen. Dnes, kdy více jak 90% automobilek nabízí svá auta s benzinovými i naftovými motory, je podle mého soudu LPG přežitkem, který se nevyplatí a v mnoha ohledech uživateli komplikuje život.

ad 9 ) O motorech toho moc nevíš, že? Výkon motoru vůbec není důležitý. Je to pouze matematicky vypočtená hodnota, která o ničem nevypovídá. Jedná se o pouhý součin hodnot točivého momentu a otáček, při nichž je měřen (dělen konstantou 9550). Vzhledem ke skutečnosti, že naftové motory pracují v otáčkách o třetinu nižších, logicky výpočet výkonu motoru bude nižší číslo. To ale vůbec neznamená, že je to méně výkonný motor. Postavíme-li vedle sebe identické vozy Sharan nebo Galaxy, kde v jednom bude motor VR6 kód AYL s výkonem 150kW a v druhém TDi kód BTB s výkonem 110kW, ujišťuji Tě, že s naftou Ti tak šeredně napráskám, že jsi to ještě v životě nezažil. A to budu mít papírově o 54 koní méně :-D. A o tom, kolik paliva oba motory při té zkoušce spolknou, se snad nemusíme bavit.
Pro pružnost motoru je rozhodující pouze točivý moment, a to nejen jeho maximální hodnota, ale především jeho průběh, tedy jeho závislost na otáčkách. A tam prostě nafta vítězí, i když má o devět set kubíků a dva kýble méně, s tím se prostě smiř.
Do motorů VW i jiných dělám skoro dvě desetiletí, stavím a ladím i motory pro soutěže, prototypy a jiné srandy, takže moc dobře vím, o čem mluvím :wink:.

Taky Ti přeju krásný den.....
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 06.02.2010 07:56, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od jenda »

To ten výrobce lže když uvádí u VR6 zrychlení z 0 na 100 km/h 9,7 - 9,9 s a maximálku 217 km/h a u TDI 110 kW zrychlení 11.9 - 12 s a maximálku 199 km/h ?
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

Uživatelský avatar
Waclav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Waclav »

Zdravím a přidávám pár svých poznámek :wink:
to rach : po přečtení vidím že máme stejné zkušenosti s provozem na LPG
to Marek 77 + parizek_ltm : na http://www.spotreby.cz/profil.php" onclick="window.open(this.href);return false; jsou fakta mého ježdění 02/2009-09/2009 :
Evidovaná vzdálenost: 15006 km
Evidovaná spotřeba: 2109 l (dohromady N95 + LPG)
Průměrná spotřeba: 14,05 l / 100 km (systém neumí počítat průměrnou spotřebu v součinnosti LPG +N95-proto jsem s tím skončil)
Celkem: 31 116,30 Kč
Cena na km: 2,073 Kč
Dnešní tankování do plné LPG : 44,6l LPG/366km=12,18l/100km + přiznávám 2-3l N95 :| prostě nejni na oves nazbyt :) ,tolik stran ekonomiky
auto mám kvůlivá prostoru pro 3 děti a motor páč to bylo levnější koupit i s montáži LPG než TDi...si myslím...no než se stalo...
to Shemik : " Kucka klid tady bude" souhlasím a zasazuji se o korektní debatu
to Marek : s rozvodovým řemenem u VR6 máš pravdu, stálo mě to 35-38tKč :cry:, no nezruinovalo mne to, ale hodně zabolelo
Tedy jezděme klucí každý s tím svým motorem hlavně vopatrně... :wink:
W

Uživatelský avatar
parizek_ltm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2659
Registrován: 01.10.2008 22:01
Bydliště: Praga

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od parizek_ltm »

Hele ja tady zadny rozruch nevidim. Pro me a z me strany je pointa vysvetlena. Kdyz to vezmu kolem a kolem, na LPG bych jezdil za stejnou cenu, jako jezdim ted a jeste bych musel vrazet do montaze :lol: A jelikoz jezdit je proste potreba, nevidim duvod jit do LPG.
Waclav mi to v podstate jen potvrdil, koupil si LPG, aby usetril, ale v podstate jezdi draz nez ja s tim hroznym naftakem :lol:

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Marek77 »

jenda píše:To ten výrobce lže když uvádí u VR6 zrychlení z 0 na 100 km/h 9,7 - 9,9 s a maximálku 217 km/h a u TDI 110 kW zrychlení 11.9 - 12 s a maximálku 199 km/h ?
Záměrně jsem psal "identické vozy" - to znamená vozy se stejnými převody. TDi má papírově vyšší hodnoty točivého momentu a lepší průběh v závislosti na otáčkách, nicméně díky delšímu zpřevodování rychlostí má na kolech točivý moment nižší. V případě teoretického předpokladu, že by měly oba vozy stejné převodovky, jednoznačně vítězí nafta.

Například já mám konkrétně vyzkoušeno něco podobného u jedeničkových modelů. Možná to nevíš, ale převody u jedničkových modelů jsou navržené poněkud podivně. Benzinové i naftové motory mají první tři rychlostní stupně naprosto stejné, čtyřka a pětka je u TDi delší (logicky). Nicméně motorizace 2,8 VR6 má rychlejší (těžší) převod rozvodovky než ostatní motorizace včetně TDi, což je sice naprosto paradoxní, ale prostě to tak je. V důsledku má tedy motorizace VR6 jedničku, dvojku a trojku delší než TDi (nesmysl, ale pravda). Mám několikrát vyzkoušeno, že se svým vozem na půlkilometru s pevným startem "udělám" VR6-ku celkem decimujícím způsobem, přestože má papírově 128kW a já "jen" 81kW. Máme totiž stejná maxima točivého momentu 235 Nm, jenže zatímco já už při 1850 otáčkách, u VR6 je tato hodnota až při otáčkách daleko přes 4000 rpm. Takže než se milý šestiválcový brácha probudí a začne milostivě něco dělat, jsem o dvě délky vozu před ním. Jakmile ovšem oba řadíme čtyřku, začínám díky těžkému převodu trochu ztrácet a nakonec (pokud bychom jeli delší trasu) pravděpodobně prohraju. Je to jen v převodovkách.


S Octavií 1,9 TDi/96kW jsem převálcoval Octavii 1,8T/110kW, ačkoli v můj neprospěch hrálo 20 koní. A to byly oba vozy se seriovými motory a originál převodovkami (tedy bez mého zásahu). To jen tak pro doplnění.....





parizek_ltm píše:Hele ja tady zadny rozruch nevidim. Pro me a z me strany je pointa vysvetlena. Kdyz to vezmu kolem a kolem, na LPG bych jezdil za stejnou cenu, jako jezdim ted a jeste bych musel vrazet do montaze :lol: A jelikoz jezdit je proste potreba, nevidim duvod jit do LPG.
Waclav mi to v podstate jen potvrdil, koupil si LPG, aby usetril, ale v podstate jezdi draz nez ja s tim hroznym naftakem :lol:
Vidím to naprosto stejně. Navíc ať to počítám jak chci, pořád mi konkrétně ta Waclavova anabáze s těmi řetězy přijde celkově "finančně zajímavá". Kdybych měl koupit VR6 za slušnou cenu, pak do toho nechat montovat LPG za 35 až 40 tyček a pak ve finále měl platit opravu rozvodů za velmi podobnou cenu, musel bych za celkovou sumu, kterou to stálo, mít vyvoněného turbonafťáka o dva ročníky novějšího. Ale samozřejmě Waclav nemohl předpokládat, že mu odejdou řetězy. Je to jen taková úvaha. Prostě si nemyslím, že by VR6 byla nějaká výhra. Nic proti těmto motorům nemám - je to něco, co moc lidí nemá, takže svým způsobem rarita, na kterou se vždycky moc rád podívám a rád se svezu (nicméně doma bych to nechtěl).
Mně osobně se nejvíce líbí (technicky i jízdními vlastnostmi) motory 2,3/16V v Galaxy. Do toho motoru bych se skutečně MOŽNÁ nechal ukecat.

rach
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 08.09.2008 20:49
Bydliště: Teplice, Praha a D8

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od rach »

Tak to vidíš Marku77,

nakonec se možná necháš ukecat na benzíňáka. m.j. jsem tento model měl 4 roky a mám s ním také bohaté a v 99 procentech jen dobré zkušenosti, můžeš napsat rád ti poradím, ale já tě jistě neohromím číslama a rozborama jako ty mě. :roll: Stále si budu stát za svým rozhodnutím tak jako ty za svým. To jsem taky psal v prvním příspěvku, že každý má to co je pro něho optimální. .. Jistotu u svého busu ohledně km mám, protože je koup. v čr od 1. majitele / vysoký úředník u forda / a celkový dojem a stav vozu tomu i odpovídal. Nicméně jsem si to auto nechal komplet prověřit a nezklamal jsem se.
Ad8/ : Myslím si, že dnes kdy ceny paliva se šplhaji do závratných výšin má lpg své největší opodstatnění. Právě v dobách minulých kdy cena benzínu nebyla tak závratná to nemělo cenu předělávat. Bez ohledu na to, že se nádrž vozila kdekoliv dokonce i pb bomba za sedačkama ve škůdce.O kvalitě a hlavně bezpečnosti takového zařízení nemůže být ani řeč. Dnes jak si sám psal jsou technologie lpg na tak vyspělé úrovni, že není o čem hovořit a je to dobrá alternativa. Spousta renomovaných automobilek se poohlíží po alternativních pohonech.
K nákladům : mraky témat se zde probírají ohledně oprav : turba, bufíku, již zmíněných rozvodů atd...
Ad tvá odpověď na 9/ : nemyslel jsem PS jako koně co čekají na oves, ale PS jako postskriptum.

Tak to je asi tak vše co jsem měl na srdci a přeju všem hodně bepečných kilometrů s našimi krásnými ale rozdílními autíčky .
Rach :ura1:
život je boj !

Uživatelský avatar
stw
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 23.04.2009 13:10
Bydliště: SR

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od stw »

Zdar
Cena za km tá istá zhruba, odmyslite si problémy s bufikom a prihliadnite na vyšší výkon benzínu a HLAVNE čistejšie jazdenie s LPG, na čo sa zabúda.... ja mám osobne TDI ale ruku na srdce - trochen to necítiť?? v porovnaní s LPG určite....
Stevwe TDI PD

Uživatelský avatar
parizek_ltm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2659
Registrován: 01.10.2008 22:01
Bydliště: Praga

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od parizek_ltm »

Problemy s bufikem si klidne odmyslim, ale kdyz si domyslim cenu za montaz LPG, tak za ni bych mel dva bufiky a turbo navrch :mrgreen: Ale jinak je moc pekny, jak LPGisti videj bufik a turbo a nevidej ty nehorazny prachy za montaz. A ohledne bufiku - rach pise, ze s plynem ze zacatku laboroval asi mesic, no to je dost casu, abych bufik desetkrat rozebral a slozil, takze tenhle argument taky moc neberu :)

Ano, diesel poranu zasmrdi, ale aspon vim, ze je nastartovanej. A ac mam rad prirodu, nejsem takovej ekolog, abych si myslel, ze kvuli me a LPG bude svet cistsi :mrgreen:

Pokud by se nabidlo auto s LPG za rozumnou cenu a hlavne bych vedel, ze je to odladene, tak budiz, mozna bych ho zaradil do vyberu. Ale rozhodne bych do montaze nechtel davat 40 tisic 8O A pak jeste mluvil o tom, ze se mi ty penize vrati. Vrati na cem ? Na cene za km stejne jako s dieselem, notak...

Podotykam, ze pouze diskutuji. Neporovnavam jizdni vlastnosti plynu a dieselu, pouze podavam argumenty zalozene na logicke uvaze a cekam, ze me treba neco presvedci. Zatim me nepresvedcilo nic, oba systemy maji svoje nevyhody a vyhody a me jde jen o to vyvratit jakousi famu, ze LPG jezdi levnejc, kdyz po predesle strance vsichni vidi, ze tomu tak neni ;)

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od patper »

Marek77 píše: Záležitost s poruchou turba je zpravidla vždycky dost nafouknutá bublina. Porucha turba nastává velmi vzácně, ale hooooooooooooooodně se o ní mluví. Statisticky je 15x častější poruchou kompletní zadření motoru než porucha turba (zdroj: Škoda Auto, a.s.)
:D A to jako myslis,ze Skoda Auto ti napise pravdu :?: :lol: :lol: :lol:
Marku ,to je sama teorie a praxe nikde...

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“