Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou

2002 - 20..

Moderátor: Mára_VR6

Pravidla fóra
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
Uživatelský avatar
Mára_VR6
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5888
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou

Příspěvek od Mára_VR6 »

Tak jsem si byl v pátek vyzkoušet mazlíka na dráze - viz 3. strana v mým topicu http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=2 ... 1&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;

A mám dotaz, protože to bylo poprvý, co jsem takhle jezdil s manualem. Jinak s automatem jsem tady blbnul hodněkrát.

Situace: Podvozek na OFF Road, 1. rychl. st., redukce, uzávěrka mezinápravovýho, výjezd cca 30st., výmoly, auto se dost kríží.
Při tomto výjezdu, kdy kola prohrabávají mi přestane reagovat na plyn, můžu ho mít až na podlaze a otáčky v tom nejprudším letí rychle dolů, až motor chcípne. Poprvý jsem z toho nechápal, protože s automatem nastavený otáčky na 2000 a ve 4 lidech se vyškrábal, jako by to byl výjezd na zahrádku. A já ani omylem 8O :?
Pročetl jsem příručku s tím že to přece není možný..... Vyrazil jsem znova:
- vypnutá uzávěra - nevyjel
- vypnutý ESP - nevyjel
- bez redukce na normální jízdní režim - naprosto v pohodě, jen moc rychle.

V knize se píše, že při zařazené redukci se mění charakteristika ABS, ESP a hlavně EDS a to je asi ono - 2 kole stojí zatížená, 2 se protáčí(hrabou) a elektronika se je snaží přibrzdit a asi i ubírá otáčky aby se kola chytily. Ale to je přece v tako vý situaci blbost.
Nechápu to :? :?
Umíte někdo poradit, co je jinak nebo špatně?
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

koto99
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 03.07.2009 23:37
Bydliště: Bratislava

Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou

Příspěvek od koto99 »

Robil si všetko správne. Redukcia OK, ja by som dal aj uzávierku, ale asi by som skúsil rozbeh na redukovanej 2. Keď vypneš ESP, nevypneš elektronické uzávierky a protiprešmykový systém, ktorý ti všetko zblbne a auto zdochne.
Inak všeobecne sa odporúča pri manuáloch podradiť ešte pod kopcom a plynulo ho výšť až zo spodu a v žiadnom prípade v kopci nezastavovať.
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion

marek76

Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou

Příspěvek od marek76 »

Přesně tak, pokud máš zařazenou redukci tak rozjezd na dvojku a menší kopec na redukovanou trojku, nabrat rychlost a v kopci neřadit. Pokud má trošku slušné gumy, tak redukci využiješ jen při hodně rozbitém terénu kdy potřebuješ jet hodně pomalu.

Uživatelský avatar
Mára_VR6
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5888
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou

Příspěvek od Mára_VR6 »

jezdil jsem na zimačkách, gumy přímo do terenu nemám a ani o nich neuvažuju, protože tohle byl jen takový výlet.
Na dvojku jsem to nezkoušel, to je pravda. Asi to ještě zkusím, jen nevím kdy. A to by mělo vliv na to co mi elektronika dělala??? Že ubírala plyn?
Já jsem právě chtěl jet pomalu, protože tenhle výjezd byl docela hrbolatej a s automatem jsem to tam lidem ukazoval pěkně pomaličku za jedna a s redukcí.
Viz tady :arrow: Tohle je to co jsem vyjel jen sám, bez lidí v autě.

Je tam slyšet jak je motor ze začátku vytočenej a potom ubírá.
Nerozumím tomu :? :?
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

koto99
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 03.07.2009 23:37
Bydliště: Bratislava

Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou

Příspěvek od koto99 »

No je to tak nastavené od výroby. Manuál má v tomto nevýhodu. Funguje to asi takto: Zaradíš redukovanú 1, obrovský krútiaci moment sa prenáša na kolesá, ktoré sa začnú prešmykovať. Elektronika zaregistruje prešmyk a začne pribrzďovať jednotlivé kolesá a znižovať výkon motora. Keďže nesprávne gumy na šmykľavom povrchu preklzujú a nepomáha elektronická uzávierka - pribrzďujú sa všetky kolesá, tak elektronika znižuje výkon motora, ktorý už ale nevládze odbrzdené auto rozbehnúť a zdochne. Proste sa to celé zacykluje a koniec.
Automat to preto zvládne, lebo má "prešmyk" v hydromeniči. Na manuále to musíš kompenzovať spojkou, ale po pár takých výjazdoch ju spáliš. Preto to skús na 2. a opatrne so spojkou. Veľmi výrazný vplyv na výjazd má použitie vhodných pneumatík.
P.S. Manuály pre jazdu v teréne hovoria, že treba ešte pod prudkým kopcom odhadnúť a zaradiť správny prevodový stupeň na plynulé zvládnutie celého výjazdu bez nutnosti podraďovania. Tá redukovaná 1. je prevod na veľmi pomalé plazenie sa v náročnom teréne (pne, veľké balvany, kmene stromov....). V podstane sa jazdí skoro bez plynu, alebo len na minimálny plyn.
Prípadne to skús ešte rozbehnúť skoro bez plynu na tej redukovanej 1.
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion

Uživatelský avatar
Mára_VR6
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5888
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou

Příspěvek od Mára_VR6 »

Koto díky moc za vysvětlení. Už mi to je jasný. To o tom, že na to má vliv měnič jsem si už taky začínal myslet. Zkusím to ještě na jiné rychlostní stupně a uvidím....
Je jasný, já Touarega nemám na to abych s ním jezdil v terénu, je to auto opečovávaný tak, že na něj skoro ani prach nesedá :D Jen jsem si to chtěl vyzkoušet se svým, co už jsem jezdil před tím s automatama. A taky jsem na to čekal půl roku od tý doby co jsem ho koupil a než jsem dal zimáky abych si nepoškrábal svý leťačky :wink: :oops:
Až to zkusím, tak dám vědět, jak to dopadlo :wink:
Ještě jednou díky :D :wink:
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

Uživatelský avatar
n_ox
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 238
Registrován: 17.05.2009 10:55
Bydliště: Jiráskova 269, Nová Ves u Kolína, okres Kolín

Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou

Příspěvek od n_ox »

Mám touího V10 .. Tohle se mi teda etě nestalo ale když sem byl na jedné z Touareg experience bylo nám tam řečeno že pokud použijeme uzávěrku .. Nějakým způsobem se "zredukuje" síla motoru .. Takže za jedna se řadit vůbec nemá .. U tiptronicu se hodí manuál a za 2 ... A je to slast .. Nádhera ..
http://www.kvark-elektronika.cz
http://www.facebook.com/kvarkelektronika

*vývoj a výroba elektroniky - zakázková i sériová výroba*


volkswagen touareg V10 TDI + land rover discovery TD5

Uživatelský avatar
Mára_VR6
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5888
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou

Příspěvek od Mára_VR6 »

Na dvojku to ještě vyzkouším, ale teda až na jaře :|
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

Uživatelský avatar
n_ox
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 238
Registrován: 17.05.2009 10:55
Bydliště: Jiráskova 269, Nová Ves u Kolína, okres Kolín

Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou

Příspěvek od n_ox »

Pak dej vědět jak to dopadlo .. Btw zkoušel jsi s Téčkem jezdit na sněhu ?? ..
http://www.kvark-elektronika.cz
http://www.facebook.com/kvarkelektronika

*vývoj a výroba elektroniky - zakázková i sériová výroba*


volkswagen touareg V10 TDI + land rover discovery TD5

Uživatelský avatar
Mára_VR6
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5888
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou

Příspěvek od Mára_VR6 »

jj, jasné :D To byly hodiny, až se mi šiška motala :mrgreen: A jednou jsem si dal takovej výjezd, ža se Touareg zastavil, pořád hrabal a pak začal couvat, no, málem jsem měl pěknej smyk na trenkách 8O :lol: a byl jsem hodně rád že jsem našel místo kam jsem mi ho podařilo uklidit, protože tohle by možná skončilo boudou :!:
Už blbnu jen tam, kde mám únikovou zonu :wink:
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

Uživatelský avatar
n_ox
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 238
Registrován: 17.05.2009 10:55
Bydliště: Jiráskova 269, Nová Ves u Kolína, okres Kolín

Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou

Příspěvek od n_ox »

abych řekl pravdu mě teda na sněhu drobek sklamal .. je pravda že ta V10 je dosti těžkiá .. ale větší ponížení sem nezažil :D kámoš kolem mě jezdil s Pajerem a já ležel na bříšku .. vytáhla mě až rolba :D a to sem se jen potřeboval dostat přes zasněženou louku k chatě :D ale věřím že to byla jen náhoda :D a že drobek příště podrží ..
http://www.kvark-elektronika.cz
http://www.facebook.com/kvarkelektronika

*vývoj a výroba elektroniky - zakázková i sériová výroba*


volkswagen touareg V10 TDI + land rover discovery TD5

Uživatelský avatar
Mára_VR6
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5888
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou

Příspěvek od Mára_VR6 »

na sněhu a obecně všude, kde nejde použít síla motoru, například v bahně, to je jenom o gumách, to už jsem si vyzkoušel. Nic si z toho nedělej :wink:
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

Uživatelský avatar
n_ox
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 238
Registrován: 17.05.2009 10:55
Bydliště: Jiráskova 269, Nová Ves u Kolína, okres Kolín

Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou

Příspěvek od n_ox »

Každopádně není nad ten pocit moci, když táhneš cizí auto ze závěje :D
http://www.kvark-elektronika.cz
http://www.facebook.com/kvarkelektronika

*vývoj a výroba elektroniky - zakázková i sériová výroba*


volkswagen touareg V10 TDI + land rover discovery TD5

Uživatelský avatar
Mára_VR6
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5888
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou

Příspěvek od Mára_VR6 »

n_ox píše:Každopádně není nad ten pocit moci, když táhneš cizí auto ze závěje :D
souhlas :mrgreen: :mrgreen:
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

koto99
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 03.07.2009 23:37
Bydliště: Bratislava

Re: Jízda v terénu s redukcí a uzávěrou

Příspěvek od koto99 »

Všetko v teréne je gumách a hmotnosti. Touareg je moc ťažký a hlavne v ťažkom snehu a blate nemá šancu. Pre taký prípad nosím v kufri reťaze.
Najhoršie čo som zažil je odmek na jar, kedy je vrchná vrstva cca 3 cm rozmrznutá a rozmožená a pod tým je zamrznutá zem. Na tom sa ani na rovine nerozbehneš. Na druhej strane je parádne prerážať 30-40 cm vrstvu prašanu.
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion

Odpovědět

Zpět na „Touareg“