MOTOR, INTERCOOLER: čištění intercooleru a ost. kolem IC
- ruza
- Jezdec
- Příspěvky: 272
- Registrován: 20.05.2008 20:56
- Bydliště: ČR
Re: MOTOR, INTERCOOLER: čištění intercooleru a ost. kolem IC
tak do toho nejdu! to mu neudělám!
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, INTERCOOLER: čištění intercooleru a ost. kolem IC
jeste je panic joooooooooruza píše: tak do toho nejdu! to mu neudělám!
Hele ,neni to tak hrozne - sundej naraznik a mam za to ,ze ho normalne vyndas...
ted hledam nejake fotky a koukam,ze on pujde normalne ven i bez sundani narazniku = spodem Jen si nevybavuju to uchyceni
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, INTERCOOLER: čištění intercooleru a ost. kolem IC
Stačí pouze demontovat přední nárazník a při prvním sundavání IC je třeba do příčné stěny vyvrtat dvě dírky v místech, kde jsou šrouby, které IC drží k chladiči vody. Na příště už budou připravené. Vyvrtanými dírkami prostrčit nejlépe malou Golu a neměl by být problém - mně to tak šlo v pohodě.
Bez demontáže nárazníku to bohužel nejde - šrouby držící IC k chladiči jsou zepředu.
Bez demontáže nárazníku to bohužel nejde - šrouby držící IC k chladiči jsou zepředu.
- ruza
- Jezdec
- Příspěvky: 272
- Registrován: 20.05.2008 20:56
- Bydliště: ČR
Re: MOTOR, INTERCOOLER: čištění intercooleru a ost. kolem IC
A kde jsou přesně ty šrouby? Abych nevrtal namátkou
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, INTERCOOLER: čištění intercooleru a ost. kolem IC
Blbě se to vysvětluje a fotku nemám. Nicméně jsem si jist, že když sundáš nárazník, ta dvě místa k odvrtání instinktivně najdeš (já to dělal také tak). Jsou totiž nápadně viditelná.
- coto.je
- Jezdec
- Příspěvky: 449
- Registrován: 12.03.2008 20:15
- Bydliště: Jih
Re: MOTOR, INTERCOOLER: čištění intercooleru a ost. kolem IC
Na přívodu do intercoleru mi vytéká olej, po týdnu několik kapek.
Je to asi 20cm nahoru od intercooleru,myslíte že je plnej oleje??
Mám se obávat o stav turba?
Olej nějak vírazně neubývá a motor jde normálně.
Už dřív jsem koukal u čidla tlaku,že je všude olejový film,ale to je asi normální?
Je to asi 20cm nahoru od intercooleru,myslíte že je plnej oleje??
Mám se obávat o stav turba?
Olej nějak vírazně neubývá a motor jde normálně.
Už dřív jsem koukal u čidla tlaku,že je všude olejový film,ale to je asi normální?
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Re: MOTOR, INTERCOOLER: čištění intercooleru a ost. kolem IC
jak neubývá olej v motoru, tak se není čeho bát, při nějakém příštím servisu auta třeba sundat IC a vylít (nechat vykapat) nebo nějak odsát, nemusí se proplachovat, za krátký čas je to stejně vniveč, prostě je dobré se sem tam zbavit nahromaděného oleje v IC
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, INTERCOOLER: čištění intercooleru a ost. kolem IC
Olej v motoru ubývá každému a vždy .Tommate píše:jak neubývá olej v motoru, tak se není čeho bát.....
Každé turbo, i sebelepší a sebenovější, vždy propustí keramickým ložiskem nějakou tu kapku oleje. Mezi výměnami to klidně udělá i několik deci. Podstatná část takto "ztraceného" oleje se dostane sacím potrubím až do válců, kde prostě shoří, ale něco málo zůstane v sání po cestě. Po vypnutí motoru logicky steče do nejnižšího místa systému, kterým u SAG je intercooler. Proto se v něm olej hromadí. Má to negativní vliv na výkon motoru, protože je-li IC zanesený, hůře se v něm ochlazuje stlačený vzduch a výkon motoru jde dolů (dosti rapidně!!!).
Doporučuji demontovat IC a vypláchnout chemickým rozpouštědlem. Budeš se divit, jak auto najednou zničehonic "ožije".....
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Re: MOTOR, INTERCOOLER: čištění intercooleru a ost. kolem IC
jasně pravda, moc mě bereš za slovo
- maxie
- Člen klubu
- Příspěvky: 432
- Registrován: 22.10.2007 16:44
- Bydliště: Mohelnice(SU)
Re: MOTOR, INTERCOOLER: čištění intercooleru a ost. kolem IC
Tak jsem se do toho taky pustil a nebylo to nic těžkýho
V jednotlivých krocích asi takto...
Demontáž masky
Demontáž nárazníku - všechno intuitivní a snadné(po demontáži blinkrů )
Pro snadnější manipulaci doporučuju i demontáž spodního krytu pod motorem
Potom na stěně před coolerem je plast v místě šroubů vystouplý, tam se vyvrtá díra, řekněme tak 20mm průměr.
Pak už jen odmontovat, odpojit hadice a čistit.
Proplachoval jsem LKW- & PLANEN-REINIGER
Taky vyšistit mřížku radiátoru a ideálně propláchnout wapkou durch
V jednotlivých krocích asi takto...
Demontáž masky
Demontáž nárazníku - všechno intuitivní a snadné(po demontáži blinkrů )
Pro snadnější manipulaci doporučuju i demontáž spodního krytu pod motorem
Potom na stěně před coolerem je plast v místě šroubů vystouplý, tam se vyvrtá díra, řekněme tak 20mm průměr.
Pak už jen odmontovat, odpojit hadice a čistit.
Proplachoval jsem LKW- & PLANEN-REINIGER
Taky vyšistit mřížku radiátoru a ideálně propláchnout wapkou durch
- MirekX
- Řidič
- Příspěvky: 165
- Registrován: 19.07.2009 00:37
- Bydliště: Týniště nad orlicí
Re: MOTOR, INTERCOOLER: čištění intercooleru a ost. kolem IC
taky jsem ho trochu vyčistil.....
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, INTERCOOLER: čištění intercooleru a ost. kolem IC
A jak je to poznat pri jizde
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- MirekX
- Řidič
- Příspěvky: 165
- Registrován: 19.07.2009 00:37
- Bydliště: Týniště nad orlicí
Re: MOTOR, INTERCOOLER: čištění intercooleru a ost. kolem IC
normálně to je zbytečný - (je to celohliník s plochou 550x180mm) , ale u mě při přetlaku cca 1,6 baru klesla teplota stlačeného vzduchu o víc jak půlku - při teplotě venku cca 12 C do kopce 4 plnej ze 70 C na 35, ale u sériovýho tlaku to nemá cenu. U mě to znát je jak na výkonu, tak na kouřivosti
- coto.je
- Jezdec
- Příspěvky: 449
- Registrován: 12.03.2008 20:15
- Bydliště: Jih
Re: MOTOR, INTERCOOLER: čištění intercooleru a ost. kolem IC
tak jsem se dostal pouze k sundání nárazníku ,zase musí být něco jinak
To by nebyl asi problém,ale bojím se toho chladiče klimatizace
Má někdo zkušenost z demontáží ??
intercooler je po celé ploše,na fotce je vidět předním nainstalovaný chladič klimatizace.omluvte kvalitu intercooler,je ješte o něco širší.
Musí se rozebrat celý předek a zřejmě vytáhnout intercooler nahoru,ve spodní části je uchycen zespodu.
To by nebyl asi problém,ale bojím se toho chladiče klimatizace
Má někdo zkušenost z demontáží ??
- Laclosak
- Jezdec
- Příspěvky: 338
- Registrován: 30.06.2009 20:34
- Bydliště: Brodek u Konice
Re: MOTOR, INTERCOOLER: čištění intercooleru a ost. kolem IC
Tak jsem se do čištění IC pustil tak jsem hážu menší foto seriál
Co budeme potřebovat........
1.Nějaký čistič v mém případě ARVA
2.Nářadí všeho druhu (gola sada,vrtačka,torx klíče,šroubováky).Prostě nářadí co se vyskytuje v každé garáži
3.Nějaká nádobka kam vylejeme obsah vypláchlého IC
4.Záslepky koncovek IC nejlépe od nějakého spreje - 2ks
Samotná demontáž + čištění ....postup
1.Odstraníme přední nárazník a spodní kryt motoru nic jiného není potřeba.Demontáž nárazníku je intuitivní.Drži jej pár šroubů umístěných v podběhu a nahoře nad maskou,pak už se jen vysune tahem směrem od vozu.Odpojíme konektory vedoucí k ostřikovačum na světla a hadice a nárazník je niní volny a můžeme jej dát bokem ať nepřekáží.Co se týče domontáže spodního krytu tak to snad nemusím rozepisovat 2.Když je nárazník demontován tak povolíme 2 torxové šrouby které drží hadici pod kterou jsou záslepky které je potřeba odvrtat.Ještě je jeden šrou z druhé strany IC tedy v motorovém prostoru.A hadici necháme volně viset dolů 3.Niní si nachystáme vrtačku s vrtákem cca 25mm a vyvrtáme 2 díry na každé straně pro prostrčení malé goly. 4.Poté odpojíme 2 hadice vedoucí do samotného IC.Drži je kruhová samosvorná "páska".A povolíme 2 šrouby které dřží IC malým 10mm oříškem.A IC je nyní zcela volný a můžem jej bez problému vytáhnout z vozu 5.Niní jsem se dostaly do fáze samotného čištění.Jeden konec IC zacpeme připravenou ucpávkou např vršek spreje a vezmeme přípravek, který jsme si před tím zakoupily a dle návodu použití na etiketě daného výrobku (v mém případě ARVA) jej v přiměřeném množství nalejeme do IC jedním hrdlem a posléze i to zaslepíme další ucpávkou. Necháme přípravek chvíli působit a pote začneme IC štěrchat,aby se dostal čistic do všech míst IC a dobře tak rozpustil veškerou mastnotu a nečistoty v IC.Doba trvání čištění se liší dle výrobku 6.Pokud jsme vše provedly dle kroku 5. tak si připravíme nějakou nádobu nejlépe nějakou vaničku či kyblík a obsah IC do ni vylejeme 7.Teď vezmeme hadici s vodou nejlépe však "Vapku" a celý IC dukladně propláchneme vodou a přestaneme až teče jen čistá voda.Ještě není od věci celý IC vyčistit i zvenčí + jsem ještě opláchl i spodní kryt motoru
8.IC musíme nechat vyschnout od zbytků vody (nejlépe si vzít nějaký teplovzdušný agregát a zapnout ho na cca 30-40 stupňů) a tím se celý proces schnutí výrazně urychlý.
9.Když je IC zcela suchý tak jej o5 nainstalujeme z5 na vozidlo ,hlavně dobře nasaďte hadice na IC.Pak už jen poskládáme nárazník atp....a může přijít testovací jízda.
Mě osobně se zdá ,že to mělo pozitivní vliv na výkon motoru možná je to ,ale suběktivní názor.
Doufám ,že to někomu bude nápomocné při čištění IC.
Řekl bych ,že to není moc náročný úkon tudiž by to měl zvládnout středně zručný člověk bez problému
Tak GL pří čištění
Co budeme potřebovat........
1.Nějaký čistič v mém případě ARVA
2.Nářadí všeho druhu (gola sada,vrtačka,torx klíče,šroubováky).Prostě nářadí co se vyskytuje v každé garáži
3.Nějaká nádobka kam vylejeme obsah vypláchlého IC
4.Záslepky koncovek IC nejlépe od nějakého spreje - 2ks
Samotná demontáž + čištění ....postup
1.Odstraníme přední nárazník a spodní kryt motoru nic jiného není potřeba.Demontáž nárazníku je intuitivní.Drži jej pár šroubů umístěných v podběhu a nahoře nad maskou,pak už se jen vysune tahem směrem od vozu.Odpojíme konektory vedoucí k ostřikovačum na světla a hadice a nárazník je niní volny a můžeme jej dát bokem ať nepřekáží.Co se týče domontáže spodního krytu tak to snad nemusím rozepisovat 2.Když je nárazník demontován tak povolíme 2 torxové šrouby které drží hadici pod kterou jsou záslepky které je potřeba odvrtat.Ještě je jeden šrou z druhé strany IC tedy v motorovém prostoru.A hadici necháme volně viset dolů 3.Niní si nachystáme vrtačku s vrtákem cca 25mm a vyvrtáme 2 díry na každé straně pro prostrčení malé goly. 4.Poté odpojíme 2 hadice vedoucí do samotného IC.Drži je kruhová samosvorná "páska".A povolíme 2 šrouby které dřží IC malým 10mm oříškem.A IC je nyní zcela volný a můžem jej bez problému vytáhnout z vozu 5.Niní jsem se dostaly do fáze samotného čištění.Jeden konec IC zacpeme připravenou ucpávkou např vršek spreje a vezmeme přípravek, který jsme si před tím zakoupily a dle návodu použití na etiketě daného výrobku (v mém případě ARVA) jej v přiměřeném množství nalejeme do IC jedním hrdlem a posléze i to zaslepíme další ucpávkou. Necháme přípravek chvíli působit a pote začneme IC štěrchat,aby se dostal čistic do všech míst IC a dobře tak rozpustil veškerou mastnotu a nečistoty v IC.Doba trvání čištění se liší dle výrobku 6.Pokud jsme vše provedly dle kroku 5. tak si připravíme nějakou nádobu nejlépe nějakou vaničku či kyblík a obsah IC do ni vylejeme 7.Teď vezmeme hadici s vodou nejlépe však "Vapku" a celý IC dukladně propláchneme vodou a přestaneme až teče jen čistá voda.Ještě není od věci celý IC vyčistit i zvenčí + jsem ještě opláchl i spodní kryt motoru
8.IC musíme nechat vyschnout od zbytků vody (nejlépe si vzít nějaký teplovzdušný agregát a zapnout ho na cca 30-40 stupňů) a tím se celý proces schnutí výrazně urychlý.
9.Když je IC zcela suchý tak jej o5 nainstalujeme z5 na vozidlo ,hlavně dobře nasaďte hadice na IC.Pak už jen poskládáme nárazník atp....a může přijít testovací jízda.
Mě osobně se zdá ,že to mělo pozitivní vliv na výkon motoru možná je to ,ale suběktivní názor.
Doufám ,že to někomu bude nápomocné při čištění IC.
Řekl bych ,že to není moc náročný úkon tudiž by to měl zvládnout středně zručný člověk bez problému
Tak GL pří čištění
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________