Akcelerace přískoky vpřed ..OK, ale další problém na obzoru
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- Yetti
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: VW Golf IV, 1,6 AKL (zatím s dobrou převodovkou) zaparkovaný kousek od Zlína
Akcelerace přískoky vpřed ..OK, ale další problém na obzoru
Zdravím Vás Golfáci a Golfačky,
obracím se na Vás s prozbou o pomoc. Mám Golf IV 1,6 74 kW SRI AKL, a až do nedávna s ním nebyly žádné problémy, ale pak se začaly pomalu pohupovat otáčky a semtam i scípnul motor. Z fóra zde jsem věděl, že to bude chtít provést čistku klapky a následné nastavení. Ale než jsem se k tomu dostal, tak autí řeklo DOST a uprostřed cesty mi umřelo. Jen na rozloučenou mi napsalo na palubním displeji STOP. Odtánul jsem ho do servisu, kde ho napíchli na VAG a následně vymazali chyby. Autí šlo okamžitě znovu nastartovat a chovalo se normálně (až na ty otáčky). Tak jsem ho v servisu nechal, ať to pořeší. Že je to pouze klapkou nějak nevěřili .O pár dnů pozděj jsem si ho vyzvedl s tím, že zkontrolovali lambdu, váhu vzduchu apod., ale na otáčky skutečně zabralo až vyčištění klapky . Autí jsem projel a nadšeně jsem vysolil nějaký ten peníz. Otáčky byly tak jak to má být. A pak se objevil nový problém Po zahřátí motoru na provozní teplotu sebou autí škubne a otáčkoměr kmitne dolů. Udělá to tak dvakrát až třikrát po sobě a pak je na dlouho klid. Ale od té chvíle je autí líné a akceleruje jakoby po kouskách, trhá sebou při zrychlování. Čím vyšší rychlostní stupěň je zařazený, tím je trhání méně znatelné. Takže na dvojku je to katastrofa, na pětku skoro neznatelné. Tak jsem se vrátil do servisu a tam mi řekli, že je to vodou v benzínu (beru výhradně Shell 95 prokládaný V-Powerem). Prý když ho měli v prackách (auto), tak při neustálých startech a pokusech z výfuku tekly litry vody, tzn. voda v benzínu. Mám dát do benzínu aditiva pro vyvázání vody a změnit lokál (prý Shell je nejhorší co můžu natankovat). Inu udělal jsem to tak, teď už jsem vyjel čtvrtou nádrž Benzina benzinu a auto sebou stále trhá a je líné. Je pravda, že je to o maličko lepší, ale možná se mi to jen zdá (placebo efekt). Proto Vás prosím o radu, nemáte někdo s podobným problémem zkušenost? Mohlo by to být opravdu vodou v benzínu? VAG je absolutně bez chyby. A ještě jedno je divné - studené starty jsou bez problémů (v -20 se podívám na klíček a motor naskočí), i když je motor zahřátý, tak start v pohodě, ale po tom co sebou autí poprvé cukne, tak je start katastrofa Po lehkém, zchládnutí startuje opět dobře (až do dalšího trhnutí).
Moc prosím o nějakou radu, co by s tím mohlo být. Do servisu se mi znova jen tak nechce, připadá mi, že prd ví co s autem dělat Proto prosím Vás, kované Golfisty, jestli byste mi neporadili, za čež Vám předem moc děkuji!
obracím se na Vás s prozbou o pomoc. Mám Golf IV 1,6 74 kW SRI AKL, a až do nedávna s ním nebyly žádné problémy, ale pak se začaly pomalu pohupovat otáčky a semtam i scípnul motor. Z fóra zde jsem věděl, že to bude chtít provést čistku klapky a následné nastavení. Ale než jsem se k tomu dostal, tak autí řeklo DOST a uprostřed cesty mi umřelo. Jen na rozloučenou mi napsalo na palubním displeji STOP. Odtánul jsem ho do servisu, kde ho napíchli na VAG a následně vymazali chyby. Autí šlo okamžitě znovu nastartovat a chovalo se normálně (až na ty otáčky). Tak jsem ho v servisu nechal, ať to pořeší. Že je to pouze klapkou nějak nevěřili .O pár dnů pozděj jsem si ho vyzvedl s tím, že zkontrolovali lambdu, váhu vzduchu apod., ale na otáčky skutečně zabralo až vyčištění klapky . Autí jsem projel a nadšeně jsem vysolil nějaký ten peníz. Otáčky byly tak jak to má být. A pak se objevil nový problém Po zahřátí motoru na provozní teplotu sebou autí škubne a otáčkoměr kmitne dolů. Udělá to tak dvakrát až třikrát po sobě a pak je na dlouho klid. Ale od té chvíle je autí líné a akceleruje jakoby po kouskách, trhá sebou při zrychlování. Čím vyšší rychlostní stupěň je zařazený, tím je trhání méně znatelné. Takže na dvojku je to katastrofa, na pětku skoro neznatelné. Tak jsem se vrátil do servisu a tam mi řekli, že je to vodou v benzínu (beru výhradně Shell 95 prokládaný V-Powerem). Prý když ho měli v prackách (auto), tak při neustálých startech a pokusech z výfuku tekly litry vody, tzn. voda v benzínu. Mám dát do benzínu aditiva pro vyvázání vody a změnit lokál (prý Shell je nejhorší co můžu natankovat). Inu udělal jsem to tak, teď už jsem vyjel čtvrtou nádrž Benzina benzinu a auto sebou stále trhá a je líné. Je pravda, že je to o maličko lepší, ale možná se mi to jen zdá (placebo efekt). Proto Vás prosím o radu, nemáte někdo s podobným problémem zkušenost? Mohlo by to být opravdu vodou v benzínu? VAG je absolutně bez chyby. A ještě jedno je divné - studené starty jsou bez problémů (v -20 se podívám na klíček a motor naskočí), i když je motor zahřátý, tak start v pohodě, ale po tom co sebou autí poprvé cukne, tak je start katastrofa Po lehkém, zchládnutí startuje opět dobře (až do dalšího trhnutí).
Moc prosím o nějakou radu, co by s tím mohlo být. Do servisu se mi znova jen tak nechce, připadá mi, že prd ví co s autem dělat Proto prosím Vás, kované Golfisty, jestli byste mi neporadili, za čež Vám předem moc děkuji!
Naposledy upravil(a) Yetti dne 07.03.2010 14:07, celkem upraveno 1 x.
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: Akcelerace přískoky vpřed ...
Pokial ti otackomer kmitne dole a auto sklbe, tak to asi bude cidlom otacok. Neviem ci SR-ko ma jedno alebo dve, 16V-cka maju dve - jedno na kluke a jedno na vacke. Bohuzial neviem ktore je zodpovedne za tieto prejavy. Na VAGu sa tato chyba prevazne nezobrazuje, cidlo by muselo byt uplne kaput aby nabehla chyba a to by si vobec nenastartoval. Ten nasledny chaby vykon moze byt tym ze motor spadne do nudzoveho rezimu. Choď do servisu kde vedia aj ine ako zmazat chyby na VAGu. Treba to pripojit, dat logovat udaje a ist sa prejst. Pochybujem ze mas 20% vody v benzine. Popripade skus pohladat klubaka co byva blizko teba a vie to s VAGom, bohuzial nemas v profile odkial si..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 28.03.2009 18:36
Re: Akcelerace přískoky vpřed ...
hele, dělá mi úplně totéž stejné auto (1.6 74kw). Na dvojku, trojku chci rychleji přidat a auto se jakoby dusilo a cukalo. Zkusili jsem všechno možné až pak jsme přišli na cívku a zjistili jsme, že je prasklá. Po výměně auto v pohodě, ale už je to tak měsíc a půl a pozoruji problém znovu, sice mnohem, mnohem míň než předtím (už necuká, ale málo táhne), ale bojím se zhoršení. VAG samozřejmě bezpředmětný. Tankuji většinou na OMV.
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: Akcelerace přískoky vpřed ...
No, sklbanie moze sposobovat snad kazda suciastka na riadenie motora. Mne istu dobu sklbalo auto za studena kvoli lambde. To ze to na dvojke sklbe ovela viac ako na vysokych prevodovych stupnoch je samozrejme. Ked uberies o 10 ot. na dvojke, tak sa ti to na rychlosti prejavi ovela viac ako ked uberies 10 ot. na petke. Tym padom aj sklbanie je silnejsie na dvojke. Preto som pisal ze treba logovat udaje za jazdy, inak vymeni polku motora nez na to pride. Niekomu to robila dokonca rj, lebo jej vypadavalo napetie, alebo nejaky podobny problem bol, uz si presne nepametam.. Ked skace rucicka na budikoch tak, jednoznacne dochadza k vypadkom zapalovania, alebo vstrekovania. Pri takom beznom posklbavani ti rucicka nestihne ani zareagovat.. Mne to tiez na dvojke v niektorych pripadoch slusne sklbne, ale na rucicku otackomera to nema ziadny vplyv.
Ent3r: problem je niekedy zapeklity tym ze mozes mat jednu zavadu, ktora sa navonok nijak extra neprejavuje, ale casom ti odpali suciastku ktora uz ti sposobi citelnejsie priznaky. Potom vymenis to co sposobuje sklbanie alebo akykolvek iny neziaduci jav a auto ide super, ale povodny problem zacne pomaly odpalovat aj tu novu suciastku.. Ja som mal nacatu lambdu, zapalovaci modul, klapka nebola OK (ale vinou magora co ju cistil a poskodil), zapalovacie kable, MAP (po vycisteni je to lepsie, ale stale zvazujem nakup noveho), cidlo teploty, a stale predpokladam nejaky dalsi skryty problem, lebo priznaky sa vzdy pomalicky vracaju.. Ako inak VAG vzdy bez chyby.
Ent3r: problem je niekedy zapeklity tym ze mozes mat jednu zavadu, ktora sa navonok nijak extra neprejavuje, ale casom ti odpali suciastku ktora uz ti sposobi citelnejsie priznaky. Potom vymenis to co sposobuje sklbanie alebo akykolvek iny neziaduci jav a auto ide super, ale povodny problem zacne pomaly odpalovat aj tu novu suciastku.. Ja som mal nacatu lambdu, zapalovaci modul, klapka nebola OK (ale vinou magora co ju cistil a poskodil), zapalovacie kable, MAP (po vycisteni je to lepsie, ale stale zvazujem nakup noveho), cidlo teploty, a stale predpokladam nejaky dalsi skryty problem, lebo priznaky sa vzdy pomalicky vracaju.. Ako inak VAG vzdy bez chyby.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 48
- Registrován: 10.02.2010 13:59
Re: Akcelerace přískoky vpřed ...
jako první byczh skusil novej palivovej filtr?je možný že je zasranej tak tam dat novej a třeba to pomůže je to otázka pár kč stejně bys ho jednou musel měnit.
- Yetti
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: VW Golf IV, 1,6 AKL (zatím s dobrou převodovkou) zaparkovaný kousek od Zlína
Re: Akcelerace přískoky vpřed ...
Takže již je problém vyřešen - bylo toho víc. Jednak načaté těsnění pod hlavou, pak jeden kabel od svíčky a ve finále snímač otáček motoru. Takže vše vymeněno a už autí jezdí jak nikdy, dokonce se nehoupou ani otáčky
Ale aby nebylo vše jen dobré, tak mám pro změnu problém se studeným startem Když je venku větší zima, tak když natočím motor hned zdechne, musím lehce přidat plyn a pak je vše ok. VAG opet bez chyby Tak jdu hledat další závadu
Ale aby nebylo vše jen dobré, tak mám pro změnu problém se studeným startem Když je venku větší zima, tak když natočím motor hned zdechne, musím lehce přidat plyn a pak je vše ok. VAG opet bez chyby Tak jdu hledat další závadu
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: Akcelerace přískoky vpřed ..OK, ale další problém na obzoru
Skus cidlo teploty chladiacej kvapaliny..
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10165
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Akcelerace přískoky vpřed ..OK, ale další problém na obzoru
jj to čidlo taky děla pasekubifur píše:Skus cidlo teploty chladiacej kvapaliny..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 14.06.2009 12:53
Re: Akcelerace přískoky vpřed ..OK, ale další problém na obzoru
Čidlo jsem měnil asi před dvěma roky, takže by mělo byt OK. Navíc by se objevilo na VAGu. Aspoň tenkrát tomu tak bylo, ale mrknout na to můžu. Jen mě tak napadlo, že když mi dělali těsnění pod hlavou tak museli oddělávat škrtící klapku, takže jestli s ní maličko pohnuli a neudělali pak základní nastavení, tak problém by mohl být i v tom. Zkusím a uvidím a pak písnu.
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10165
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Akcelerace přískoky vpřed ..OK, ale další problém na obzoru
to čidlo ti nenasoči na vagu ono se chová jako že je v oho ale při tom je třeba v hajzluYetti3 píše:Čidlo jsem měnil asi před dvěma roky, takže by mělo byt OK. Navíc by se objevilo na VAGu. Aspoň tenkrát tomu tak bylo, ale mrknout na to můžu. Jen mě tak napadlo, že když mi dělali těsnění pod hlavou tak museli oddělávat škrtící klapku, takže jestli s ní maličko pohnuli a neudělali pak základní nastavení, tak problém by mohl být i v tom. Zkusím a uvidím a pak písnu.
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10165
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Akcelerace přískoky vpřed ..OK, ale další problém na obzoru
to čidlo ti nenasoči na vagu ono se chová jako že je v oho ale při tom je třeba v hajzluYetti3 píše:Čidlo jsem měnil asi před dvěma roky, takže by mělo byt OK. Navíc by se objevilo na VAGu. Aspoň tenkrát tomu tak bylo, ale mrknout na to můžu. Jen mě tak napadlo, že když mi dělali těsnění pod hlavou tak museli oddělávat škrtící klapku, takže jestli s ní maličko pohnuli a neudělali pak základní nastavení, tak problém by mohl být i v tom. Zkusím a uvidím a pak písnu.
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: Akcelerace přískoky vpřed ..OK, ale další problém na obzoru
Tak tak, vyskusaj tu klapku a ked nic, tak porovnaj udaje z cidla teploty v rj motora a v rj budikov, popripade daj nalogovat priebeh pocas zahrievania motora..
- Yetti
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: VW Golf IV, 1,6 AKL (zatím s dobrou převodovkou) zaparkovaný kousek od Zlína
Re: Akcelerace přískoky vpřed ..OK, ale další problém na obzoru
Takže jsem tu zase abych poinformoval, že je vše při starém, a autí dál vesele studenonestartuje Ale! už mi VAG něco píše! A jelikož vím prd co s tím, tak Vás, kované golfáky, opět žádám o radu. Jsem to já ale otrava, já vím
Vag mi píše:
00282 - ovladac skrtici klapky (V60)
44-10 - zkrat - Sporadická
00282 - ovladac skrtici klapky (V60)
18-10 - horni hodnota dorazu - Sporadická
00282 - ovladac skrtici klapky (V60)
16-00 - signal je mimo toleranci
což v překladu dle VISu je:
prerusene vedeni nebo zkrat na kostru/plus,nastavovac skrtici klapky zustava viset nebo je vadny
tak a teď babo raď
Počítám, že mi poradíte vyčistit klapku. Udělám i když mi ji už údajně servismann čistil+zákl. nastavení. Ale provedu znovu a sám, ale potřeboval bych vědět, co to vlastně znamená vyčistit škrtící klapku? Můžu ji celou vyndat ven a pak hadrem pěkně komplet i vevnitř vyleštit? Srovná si to pak vše VAG a zákl. nastavení?
Co se týká těch chybových hlášení - můžu nějak otestovat ovladač klapky? Ve VAGu v měřených hodnotách mám při nesešlápnutém plynovém pedálu úhel klapky 4°, což je podle VISu ještě v normě. Dá se tenhle úhel nějak seštelovat? Kolik je optimum? A co stou horní hodnotou dorazu? Počítám, že se to spraví po seštělování samotné klapky, je to tak?
Já vím moc otázek
Ale aspoň na jednu bych potřeboval odpověď, a to jak vlastně vyčistit tu klapku. Hledal jsem i ve FAQ, ale nenašel Je to celkem frekventované téma a časté rady - možná by nebylo na škodu napsat do FAQ nějaký podrobnější návod, jak si člověk sám může vyčistit svou vlastní klapku Co říkáte? Hodně lidem by to asi pomohlo. Prosím prosím - smutně koukám ...
Tak to je asi tak vše... díky, že jste to dočetli až sem, a pokud mi přispějete nějakou tou radou, tak budu mooc rád
Ještě jednou a předem díky !!!
Vag mi píše:
00282 - ovladac skrtici klapky (V60)
44-10 - zkrat - Sporadická
00282 - ovladac skrtici klapky (V60)
18-10 - horni hodnota dorazu - Sporadická
00282 - ovladac skrtici klapky (V60)
16-00 - signal je mimo toleranci
což v překladu dle VISu je:
prerusene vedeni nebo zkrat na kostru/plus,nastavovac skrtici klapky zustava viset nebo je vadny
tak a teď babo raď
Počítám, že mi poradíte vyčistit klapku. Udělám i když mi ji už údajně servismann čistil+zákl. nastavení. Ale provedu znovu a sám, ale potřeboval bych vědět, co to vlastně znamená vyčistit škrtící klapku? Můžu ji celou vyndat ven a pak hadrem pěkně komplet i vevnitř vyleštit? Srovná si to pak vše VAG a zákl. nastavení?
Co se týká těch chybových hlášení - můžu nějak otestovat ovladač klapky? Ve VAGu v měřených hodnotách mám při nesešlápnutém plynovém pedálu úhel klapky 4°, což je podle VISu ještě v normě. Dá se tenhle úhel nějak seštelovat? Kolik je optimum? A co stou horní hodnotou dorazu? Počítám, že se to spraví po seštělování samotné klapky, je to tak?
Já vím moc otázek
Ale aspoň na jednu bych potřeboval odpověď, a to jak vlastně vyčistit tu klapku. Hledal jsem i ve FAQ, ale nenašel Je to celkem frekventované téma a časté rady - možná by nebylo na škodu napsat do FAQ nějaký podrobnější návod, jak si člověk sám může vyčistit svou vlastní klapku Co říkáte? Hodně lidem by to asi pomohlo. Prosím prosím - smutně koukám ...
Tak to je asi tak vše... díky, že jste to dočetli až sem, a pokud mi přispějete nějakou tou radou, tak budu mooc rád
Ještě jednou a předem díky !!!
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 29.04.2009 18:27
Re: Akcelerace přískoky vpřed ..OK, ale další problém na obzoru
Zdravím sněžného muže , jak si prosím přišel na to že ti odešlo čidlo otáček motoru (které ?).....psal ti to VAG ??????
Dík za odpověd
Dík za odpověd
- Yetti
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: VW Golf IV, 1,6 AKL (zatím s dobrou převodovkou) zaparkovaný kousek od Zlína
Re: Akcelerace přískoky vpřed ..OK, ale další problém na obzoru
Na to přišel servismann když dělal těsnení pod hlavou. Dělali mi problém otáčky volnoběhu a autí sebou při jízdě semtam cuklo a při vyřazení zdechlo. Nevím, jestli to projížděl VAGem, ale asi ano. Ale mám dojem, že ještě něž jsem zjistil že mám to těsnění v pytli, tak VAG vykazoval sporadickou chybu čidla otáček, ale jistý si na stopro nejsem, ono tam těch chyb bylo trošku víc