Raimmi píše:tak já teda když mám na palubáku průměr 9,8l tak mám Vánoce... běžně 12,5l při svižnější jízdě 15-16l
Tak to sa "pochvalim" ja mam sharan 1.8T AJH 203000km a spoterba v meste v zime od 11-13l. A to jazdim max usporne. Mimo mesta mi moj super pal. pc ukazal po rovnej stovke 9.1l - no uspornejsie sa uz jazdit hadam ani nedalo.Uvidim co bude v lete.
Na margo Vasich passatov- mal som B3 variant r.v 92 1.8 66kW 320000km siel krasne , no len ten vykon chybal, ale mal som v nom LPG. Spotreba v meste 12.5l/100km, za 33l som presiel 260km, mimo mesta 350km, co pri cene lpg 0.37c /l mi mohol hoc aky super usporny diesel len zavidiet.
Myslel jsem si, že mi to nějak moc žere, ale po přečtění předchozích příspěvků mám spíš pocit, že můj motor drží dietu Posuďte sami:
Ve městě: normální jízda 9 - 11 l/100km, rekord: 7,0 l/100km z Velké Ohrady na Žižkov, ale to jsem jel téměř "na volnoběh"
Mimo město: normální jízda 8 - 9 l/100km, rekord: 100 km trasa z Prahy do Čáslavi (po starý kolínský) 6,9 l/100km (cestovní rychlost tak 80-100 km/h)
Dálnice: "normální" jízda (cca 120 km/h) 9,5 - 10 l/100km, na delší trase (ČR - Švýcarsko: 590 km) zahrnující i úseky s rychlostí 200 km/h (pro šťouraly: v Německu ) v průměru 9,7 l/100km
Mno, akorát jsem zjistil, že si to "pápne" odhadem okolo 1 l oleje na 1000 km, tipoval bych to na gufera na ventilech, nicméně ještě si tím nejsem úplně jist...
nevím jestli strop, já jel 220km/h a měl jsem teprve na ot. 5500ot. takže jetště by to jelo i více... červené je až v 7tis. žralo mě to při těch 220km/h něco přes 20l
Vw Sharan II 1.9Tdi 85kw
Audi A6 Avant Quatro 2.8 V6 142kw
aj ja mám niekde puknuté zvody...praská to tam ako zadarmo!!!! ale mám tam len taký vlások..nemyslim že to tolko urobi..no aj tak počujem že to niekde uteká ked tomu šlapnem plný....hmmm
já měl taky jen vlásek a po rozdělání byly prasklé skrz a aji u šroubu co drží turbo, spotřeba spadla asi cca o 0,5 .1litr... a každopádně to teď líp táhne od spodu....
Vw Sharan II 1.9Tdi 85kw
Audi A6 Avant Quatro 2.8 V6 142kw
Tak tento problém jsem dlohodobě řešil taky, za prve se mi příliš brzo otvíral termostat a motor se mi špatně ohříval.
Teplota se mi málo kdy přehoupla přes 80 stupňů, proto tam řj. ládovala víc benzínu, po výměně termostatu má motor provozní teplotu cca. 97 stupňů a spotřeba se mírně snížila, ale pořád jsem nebyl spokojenej.
Měl jsem také vysokou spotřebu oleje, 1L oleje na 2000 Km.
Na vině jsou u těchto motorů ztvrdlá gufírka na ventilech, podotýkám, že mám najeto 220 000 Km.
Změřil jsem kompresi a vše bylo hned jasné, komprese u těchto motorů má být 12-14 bar.
Já měl změřenou kompresi 12, 6, 8, 10 bar.
Důvodem takto nízkých hodnot je olej, který proniká přes gufírka ventilů do válců, kde zapeče (zakarbonuje) pístní kroužky, které pak přestanou těsnit.
Nízká komprese, znamená nízký výkon a vysokou spotřebu paliva, řj. motoru kompenzuje chybějící výkon vstřikováním větších dávek paliva, proto ta spotřeba.
Provedl jsem opravu, D+M hlavy motoru, výměna pístních kroužků, těsnění pod hlavou, vodítka + gufírka ventilů, hlavu jsem nechal srovnat a zabrousit ventily.
Výfukové ventily jsem vyměnil, u tohoto motoru hrozí riziko prasknutí výfukových ventilů u dříku ventilu po manipulaci s ventily!!!
Oprava mě vyšla na dva dny mojí práce + materiál a opracování hlavy motoru v profi dílně na opravy hlav a motorů, cca 8500,- Kč.
Kompresi všech válců mám po opravě okolo 13,2 bar, spotřeba oleje je nyní nulová, výkon šel na horu a spotřeba ve městě Praha okolo 9,6 L na 100 Km. Mimo město 8,2 L na 100 Km.
Ja nevim...mel sem jen vysokou spotrebu kvuli podtlaku co sem mel odpojenej...jinak praha 8.8L (a to ze cestuji po centru (žitná,nábřeží,atd..) a nejvice se mi spotreba zvýší cestou domu ....kde jedu do kopce...nejmene sem jel 10.7L a nejvice 13L do toho kopce naseho....jinak nejvyssi spotrebu sem mel 15L/100 a to sem jel 30km nepredpisovou jizdou 210km/h a vic ani tuk (bylo to vecer...) kde chodci fakt nejsou...max divocak kterej spadne z utesu a jel sem do nemocnice...
Zkušenost z užití 1,8T AEB v kombiku s tiptronicem: Pracuji jako ridic u akutni prepravy krve a organu a sluzebne jezdim passatem B5 1,8t AEB s tiptronic automatem a spotřeba kolem 17 litrů na sto (jezdím většinu času s majákem a sirénou rychlostmi málokdy klesajícími pod 100km/h), soukromě mám to samé ale v sedanu a jezdim za cca 12l/100km a za diesela bych nemenil, to ticho, zadne vibrace, zadne problemy to mi za to stoji.Libi se mi jak nekteri breci ze si koupi limuzinu s turbobenzinem pod kapotou a jsou v haji s nervama ze do toho musi i natankovat a ze jim to nezere 5l na 100km jako souseduv daewoo matiz.To se chce napred nez jdete kupovat auto kouknout do penezenky na co mate a co uzivite a nejlepe si kupte legitku na MHD (ta zere na 100km uplne nejmin) a nemusite tady brecet nad apetitem vaseho auta.