KOUPĚ SHARANA: 2.8 V6, 4x4, ano či ne? pro a proti

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: sharan vr6

Příspěvek od patper »

Ahoj,mame zde toto :arrow: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=27441" onclick="window.open(this.href);return false;

A tam najdes treba :arrow: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=52734" onclick="window.open(this.href);return false;

P.S. jinak se toho vubec neboj - povine jde udelat i do 5tis :!:

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: sharan vr6

Příspěvek od Marek77 »

Jak píše Patrik - jsou tu na fóru založená témata ohledně těchto motorů, tak si na to klikni a něco si o tom přečti. Těchto motorů je málo, řekl bych jako šafránu, a to z celkem zřejmých důvodů (především provozní náklady mám na mysli), takže i zkušeností není mnoho. Nicméně z toho, co tu napsáno je, jistě vyčteš aspoň něco užitečných informací, které Ti při rozhodování pomohou.

Uživatelský avatar
machstrechy
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 438
Registrován: 06.02.2008 20:13
Bydliště: Kamenná

Re: sharan vr6

Příspěvek od machstrechy »

Ahoj jestli je to nová V6 a ne starší VR6 tak to má šestikvalt a to je menší spotřeba než mám já tu starší jezdím za deset nebo devět litrů podle stylu.A motor když se o něj staráš tak je v pohodě když jedeš 50 nebo 80 tak ti stačí čtvrt plynu tak že to nemusíš točit.

rach
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 08.09.2008 20:49
Bydliště: Teplice, Praha a D8

Re: sharan vr6

Příspěvek od rach »

Ahoj,
já mám VR6 ve FGalaxy II. Necelý rok jsem jezdil na benzín. Spotřeba byla okolo 10,5 L a to mám tiptronic, který taky něco přidá. Jezdím v klidu, protože vozím velkej poklad. :lol: Pak, jelikož jsem začal kvůli práci asi 4x více jezdit, jsem si nechal domontovat LPG. Dnes jezdím okolo 12,5 L plynu.
Povinná ruka kolem 7 tis. Jestli nejezdíš moc, tak si myslím že je to únosné. Nevím jak je to se čtyřkolkou tu nemám.

Je to na tobě zvaž všechny + / - a rozhodni se.

VR6 busům zdar.
život je boj !

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: sharan vr6

Příspěvek od Marek77 »

machstrechy píše:Ahoj jestli je to nová V6 a ne starší VR6 tak to má šestikvalt .....
Nová i stará verze je VR6, to jen pro upřesnění. Jsou to naprosto stejné motory, které se odlišují pouze hlavou válců.

Šestikvalt mu nejspíš bude na dvě věci (na howno a na nic), protože pokud plánuje jezdit poskakovačky do max. 15 km vzdálenosti a po městě, zařadí maximálně čtyřku. Navíc čtyřkolka u tohoto způsobu užívání (na krátké trasy a po městě) přidá i dva litry na sto kilometrů (zkušenost z bývalé služební Octavie 1,8T 4x4).

Nechci nikomu nic vymlouvat a nikoho přesvědčovat. Ale než mu tady budete psát, kolik to žere vám a přesvědčovat ho o tom, jaká je to paráda a pohodička pohoda, uvědomte si laskavě nejdřív, jakým způsobem chce jezdit on a že plánuje koupi čtyřkolky. Já říkám, že bude jezdit přes 12 litrů, v zimě kolem patnácti.

Uživatelský avatar
ttomik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: sharan vr6

Příspěvek od ttomik »

klubaci diky sharana by dovez kamos z rakouska od policajtu a vysel by na 90tisic to je asi dobra prajs,tak stale premejsmlym. :?

rach
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 08.09.2008 20:49
Bydliště: Teplice, Praha a D8

Re: sharan vr6

Příspěvek od rach »

tak počítej, že bude mít najeto tak 450.000 a jednou kolem komína :D a myslím, že bude pěkně dorajtovanej.. :|
život je boj !

Uživatelský avatar
Briannn
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: sharan vr6

Příspěvek od Briannn »

Nemám sice čtyřkolo, ale mám tiptronic jízda po městě i 16 litrů. Motor je opravdu dobrý na delší trasy, které převážně jezdím, ale pro provoz ve městě a na různé krátké poskakovačky nedoporučuji. Na takové hrkání si radši kup nějaký SAG 2,0 nebo 1,8 pokud nechceš nafťák.
A co se týče výdrže motoru, tak nevím, tuto informaci nemám.
2,8 po policajtech - výbava nula, opotřebovanost interiéru maximální.
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999
Ford S-max 2.0 TDci 96kW automat 2007

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: sharan vr6

Příspěvek od Marek77 »

Přiklonil bych se k názorům kluků, které jsou výše. Věřím, že Tě láká mít šestivál, který nejenže má krásný zvuk, ale i slušně jede. Ale abys nezaplakal.....
Policajti a jejich přístup k služebním autům - anabáze, o níž asi nemá smysl se tu rozepisovat, každý asi tuší..... Výjezd = plný kotel na studený motor a letíííííííííííííííím - jsem přece policie a tudíž jsem pán silnic a mistr světa, ne? To víš, že takový přístup motoru nesvědčí.
Jinak životnost motorů 2,8 VR6 je velmi vysoká, dá se říct, že možná srovnatelná s naftovými agregáty. Nicméně aby motor vydržel, musí se k němu uživatel náležitě chovat (což u služebního auta policajtů asi očekávat nemůžeš).

Takový motor 1,8T je rovněž slušný sprinter, navíc jeho povinné ručení je o dvě kategorie níž a spotřebou se vejdeš na couračky pod deset, dálky i za osm. Je jich taky málo, musíš hledat.

Ostatně - Ty nechceš TDi ? Motor ASZ 96kW (či dokonce BTB 110kW) je takové letadlo, že by ses možná divil. A spotřebou budeš úplně jinde než u benzinů. Ani ten nejúspornější benzinový motor v SAG nepojede levněji než turbonafta. Nicméně pokud preferuješ benzinové motory, nechci nic vnucovat.

Uživatelský avatar
Jelko4
Profík
Profík
Příspěvky: 1105
Registrován: 13.08.2008 13:32
Bydliště: SK-Trnava

Re: sharan vr6

Příspěvek od Jelko4 »

aj ja by som ti jednoznacne odporucil naftak kvoli spotrebe,ja mam 2.0 benzin a moja spotreba sa hybe tak okolo 10-11,ale zase ten tichy chod v nizkych otackach a krasny zvuk vo vysokych je pekny :D

Uživatelský avatar
pruzik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: VelkoCity Vchlabí

Re: sharan vr6

Příspěvek od pruzik »

Nevím jestli do toho tématu mam zasahovat, ale asi jo.
Měl jsem GII 2,8 VR6 (přestavba z G60), GIII 2,8 VR6 a nedávno GIII 2,9 VR6 SYNCRO.
Svezení parádní. Spořeba se syncrem kolem 12l couračky a když se na to šlapalo. Dalo se jezdit i za osm. Bylo to však auto o pár metráků lehčí. Ale s motorem spokojenost maximální. Se všemi třemi VR6. Údržbovost + další věci v normě.
Až budou peníze počitám že zase nějaká veruna půjde do domu. Co ten motor si nechal líbit je neskutečný. Auta se s tim krásně přeskakovala. :D U sharana bych se akorát bál slabší přední nápravy aby nebyla hotová.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: sharan vr6

Příspěvek od Marek77 »

Přední náprava odolává běžně točivému momentu 310 Nm, kterým disponují naftové motory AUY, ASZ, BRT a BTB. Proč by tedy neměla vydržet točivý moment 265 Nm, který má motor VR6? To mi zkus vysvětlit.

Uživatelský avatar
zviratko
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10523
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moje zlatá Praha .........
Kontaktovat uživatele:

Re: sharan vr6

Příspěvek od zviratko »

Jestli budeš mít zájem , tak známej prodává VW Sharan VR6 , 4x4 , automat , zelená metalíza , on je druhej majitel , koupeno v CZ , nebouráno atd. najeto myslím 120tis. , Auto bylo používaný jen na dovolenou a po Praze pro ženu.

přes Sz ti můžu dát pak kontakt.
*
®
*
VW, Audi shop & zubehör : http://www.vwaudishop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

♀♂

14. VW Golf meeting Podroužek 2o19
*

Uživatelský avatar
pruzik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: VelkoCity Vchlabí

Re: sharan vr6

Příspěvek od pruzik »

Marek77 píše:Přední náprava odolává běžně točivému momentu 310 Nm, kterým disponují naftové motory AUY, ASZ, BRT a BTB. Proč by tedy neměla vydržet točivý moment 265 Nm, který má motor VR6? To mi zkus vysvětlit.

Zas tak tomu asi jako ty nerozumim, ale nemá s tim třeba taky co do činění výkon motoru? A třeba taky váha?
Někde tady někdo na foru píše že čim širší pneumatiky na předek tim více trpí stabilizační tyčky nápravy + další věci řízení...

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: sharan vr6

Příspěvek od Marek77 »

Výkon motoru s životností nápravy nemá vůbec co dělat. Výkon motoru je vypočítaná hodnota z točivého momentu. Pokud motor VR6 má maximální točivý moment 265 Nm, prostě má na nápravu méně "destruktivní" vliv než motory TDi, jejichž maximální točivý moment je vyšší.

Nejvyšší točivý moment, který působí na nápravu, je při zařazeném prvním rychlostním stupni na plný plyn v oblasti otáček maxima točivého momentu změřeného na brzdě. Tedy pokud u motoru VR6 je maximální točivý moment změřen na otáčkách 3400 rpm, pak náprava dostane největší "čočku" v případě, že pojedeš na jedničku otáčkami 3400 a našlápneš plný plyn. V tu chvíli je na nápravu přenášena největší síla motoru. Že motor má při otáčkách 6200 výkon 204 koní není vůbec důležité.
Hmotnost motorů VR6 a TDi je téměř stejná (pár kilogramů rozdílu nehraje roli).

Souvislost opotřebení částí přední nápravy při použití širších pneumatik je diskutabilní. Samozřejmě pokud budu jezdit na pneumatikách širokých a s nízkým profilem, bude celý podvozek vystaven většímu opotřebení - to je dáno tím, že celé kolo jako strojní součást je prostě tvrdší a více se tak přes něj přenášejí rázy nerovností silnice do zavěšení nápravy. Ale to bude problém kteréhokoli auta - bez ohledu na typ, výkon motoru nebo hmotnost.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“