KOUPĚ SHARANA: 2.8 V6, 4x4, ano či ne? pro a proti
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: sharan vr6
Ahoj,mame zde toto http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=27441" onclick="window.open(this.href);return false;
A tam najdes treba http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=52734" onclick="window.open(this.href);return false;
P.S. jinak se toho vubec neboj - povine jde udelat i do 5tis
A tam najdes treba http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=52734" onclick="window.open(this.href);return false;
P.S. jinak se toho vubec neboj - povine jde udelat i do 5tis
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: sharan vr6
Jak píše Patrik - jsou tu na fóru založená témata ohledně těchto motorů, tak si na to klikni a něco si o tom přečti. Těchto motorů je málo, řekl bych jako šafránu, a to z celkem zřejmých důvodů (především provozní náklady mám na mysli), takže i zkušeností není mnoho. Nicméně z toho, co tu napsáno je, jistě vyčteš aspoň něco užitečných informací, které Ti při rozhodování pomohou.
- machstrechy
- Jezdec
- Příspěvky: 438
- Registrován: 06.02.2008 20:13
- Bydliště: Kamenná
Re: sharan vr6
Ahoj jestli je to nová V6 a ne starší VR6 tak to má šestikvalt a to je menší spotřeba než mám já tu starší jezdím za deset nebo devět litrů podle stylu.A motor když se o něj staráš tak je v pohodě když jedeš 50 nebo 80 tak ti stačí čtvrt plynu tak že to nemusíš točit.
Moje práce http://www.strechymach.webgarden.cz/
-
- Řidič
- Příspěvky: 163
- Registrován: 08.09.2008 20:49
- Bydliště: Teplice, Praha a D8
Re: sharan vr6
Ahoj,
já mám VR6 ve FGalaxy II. Necelý rok jsem jezdil na benzín. Spotřeba byla okolo 10,5 L a to mám tiptronic, který taky něco přidá. Jezdím v klidu, protože vozím velkej poklad. Pak, jelikož jsem začal kvůli práci asi 4x více jezdit, jsem si nechal domontovat LPG. Dnes jezdím okolo 12,5 L plynu.
Povinná ruka kolem 7 tis. Jestli nejezdíš moc, tak si myslím že je to únosné. Nevím jak je to se čtyřkolkou tu nemám.
Je to na tobě zvaž všechny + / - a rozhodni se.
VR6 busům zdar.
já mám VR6 ve FGalaxy II. Necelý rok jsem jezdil na benzín. Spotřeba byla okolo 10,5 L a to mám tiptronic, který taky něco přidá. Jezdím v klidu, protože vozím velkej poklad. Pak, jelikož jsem začal kvůli práci asi 4x více jezdit, jsem si nechal domontovat LPG. Dnes jezdím okolo 12,5 L plynu.
Povinná ruka kolem 7 tis. Jestli nejezdíš moc, tak si myslím že je to únosné. Nevím jak je to se čtyřkolkou tu nemám.
Je to na tobě zvaž všechny + / - a rozhodni se.
VR6 busům zdar.
život je boj !
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: sharan vr6
Nová i stará verze je VR6, to jen pro upřesnění. Jsou to naprosto stejné motory, které se odlišují pouze hlavou válců.machstrechy píše:Ahoj jestli je to nová V6 a ne starší VR6 tak to má šestikvalt .....
Šestikvalt mu nejspíš bude na dvě věci (na howno a na nic), protože pokud plánuje jezdit poskakovačky do max. 15 km vzdálenosti a po městě, zařadí maximálně čtyřku. Navíc čtyřkolka u tohoto způsobu užívání (na krátké trasy a po městě) přidá i dva litry na sto kilometrů (zkušenost z bývalé služební Octavie 1,8T 4x4).
Nechci nikomu nic vymlouvat a nikoho přesvědčovat. Ale než mu tady budete psát, kolik to žere vám a přesvědčovat ho o tom, jaká je to paráda a pohodička pohoda, uvědomte si laskavě nejdřív, jakým způsobem chce jezdit on a že plánuje koupi čtyřkolky. Já říkám, že bude jezdit přes 12 litrů, v zimě kolem patnácti.
- ttomik
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: sharan vr6
klubaci diky sharana by dovez kamos z rakouska od policajtu a vysel by na 90tisic to je asi dobra prajs,tak stale premejsmlym.
-
- Řidič
- Příspěvky: 163
- Registrován: 08.09.2008 20:49
- Bydliště: Teplice, Praha a D8
Re: sharan vr6
tak počítej, že bude mít najeto tak 450.000 a jednou kolem komína a myslím, že bude pěkně dorajtovanej..
život je boj !
- Briannn
- Řidič
- Příspěvky: 90
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: sharan vr6
Nemám sice čtyřkolo, ale mám tiptronic jízda po městě i 16 litrů. Motor je opravdu dobrý na delší trasy, které převážně jezdím, ale pro provoz ve městě a na různé krátké poskakovačky nedoporučuji. Na takové hrkání si radši kup nějaký SAG 2,0 nebo 1,8 pokud nechceš nafťák.
A co se týče výdrže motoru, tak nevím, tuto informaci nemám.
2,8 po policajtech - výbava nula, opotřebovanost interiéru maximální.
A co se týče výdrže motoru, tak nevím, tuto informaci nemám.
2,8 po policajtech - výbava nula, opotřebovanost interiéru maximální.
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999
Ford S-max 2.0 TDci 96kW automat 2007
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999
Ford S-max 2.0 TDci 96kW automat 2007
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: sharan vr6
Přiklonil bych se k názorům kluků, které jsou výše. Věřím, že Tě láká mít šestivál, který nejenže má krásný zvuk, ale i slušně jede. Ale abys nezaplakal.....
Policajti a jejich přístup k služebním autům - anabáze, o níž asi nemá smysl se tu rozepisovat, každý asi tuší..... Výjezd = plný kotel na studený motor a letíííííííííííííííím - jsem přece policie a tudíž jsem pán silnic a mistr světa, ne? To víš, že takový přístup motoru nesvědčí.
Jinak životnost motorů 2,8 VR6 je velmi vysoká, dá se říct, že možná srovnatelná s naftovými agregáty. Nicméně aby motor vydržel, musí se k němu uživatel náležitě chovat (což u služebního auta policajtů asi očekávat nemůžeš).
Takový motor 1,8T je rovněž slušný sprinter, navíc jeho povinné ručení je o dvě kategorie níž a spotřebou se vejdeš na couračky pod deset, dálky i za osm. Je jich taky málo, musíš hledat.
Ostatně - Ty nechceš TDi ? Motor ASZ 96kW (či dokonce BTB 110kW) je takové letadlo, že by ses možná divil. A spotřebou budeš úplně jinde než u benzinů. Ani ten nejúspornější benzinový motor v SAG nepojede levněji než turbonafta. Nicméně pokud preferuješ benzinové motory, nechci nic vnucovat.
Policajti a jejich přístup k služebním autům - anabáze, o níž asi nemá smysl se tu rozepisovat, každý asi tuší..... Výjezd = plný kotel na studený motor a letíííííííííííííííím - jsem přece policie a tudíž jsem pán silnic a mistr světa, ne? To víš, že takový přístup motoru nesvědčí.
Jinak životnost motorů 2,8 VR6 je velmi vysoká, dá se říct, že možná srovnatelná s naftovými agregáty. Nicméně aby motor vydržel, musí se k němu uživatel náležitě chovat (což u služebního auta policajtů asi očekávat nemůžeš).
Takový motor 1,8T je rovněž slušný sprinter, navíc jeho povinné ručení je o dvě kategorie níž a spotřebou se vejdeš na couračky pod deset, dálky i za osm. Je jich taky málo, musíš hledat.
Ostatně - Ty nechceš TDi ? Motor ASZ 96kW (či dokonce BTB 110kW) je takové letadlo, že by ses možná divil. A spotřebou budeš úplně jinde než u benzinů. Ani ten nejúspornější benzinový motor v SAG nepojede levněji než turbonafta. Nicméně pokud preferuješ benzinové motory, nechci nic vnucovat.
- Jelko4
- Profík
- Příspěvky: 1105
- Registrován: 13.08.2008 13:32
- Bydliště: SK-Trnava
Re: sharan vr6
aj ja by som ti jednoznacne odporucil naftak kvoli spotrebe,ja mam 2.0 benzin a moja spotreba sa hybe tak okolo 10-11,ale zase ten tichy chod v nizkych otackach a krasny zvuk vo vysokych je pekny
- pruzik
- Řidič
- Příspěvky: 194
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: VelkoCity Vchlabí
Re: sharan vr6
Nevím jestli do toho tématu mam zasahovat, ale asi jo.
Měl jsem GII 2,8 VR6 (přestavba z G60), GIII 2,8 VR6 a nedávno GIII 2,9 VR6 SYNCRO.
Svezení parádní. Spořeba se syncrem kolem 12l couračky a když se na to šlapalo. Dalo se jezdit i za osm. Bylo to však auto o pár metráků lehčí. Ale s motorem spokojenost maximální. Se všemi třemi VR6. Údržbovost + další věci v normě.
Až budou peníze počitám že zase nějaká veruna půjde do domu. Co ten motor si nechal líbit je neskutečný. Auta se s tim krásně přeskakovala. U sharana bych se akorát bál slabší přední nápravy aby nebyla hotová.
Měl jsem GII 2,8 VR6 (přestavba z G60), GIII 2,8 VR6 a nedávno GIII 2,9 VR6 SYNCRO.
Svezení parádní. Spořeba se syncrem kolem 12l couračky a když se na to šlapalo. Dalo se jezdit i za osm. Bylo to však auto o pár metráků lehčí. Ale s motorem spokojenost maximální. Se všemi třemi VR6. Údržbovost + další věci v normě.
Až budou peníze počitám že zase nějaká veruna půjde do domu. Co ten motor si nechal líbit je neskutečný. Auta se s tim krásně přeskakovala. U sharana bych se akorát bál slabší přední nápravy aby nebyla hotová.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: sharan vr6
Přední náprava odolává běžně točivému momentu 310 Nm, kterým disponují naftové motory AUY, ASZ, BRT a BTB. Proč by tedy neměla vydržet točivý moment 265 Nm, který má motor VR6? To mi zkus vysvětlit.
- zviratko
- VWmaniak
- Příspěvky: 10523
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moje zlatá Praha .........
- Kontaktovat uživatele:
Re: sharan vr6
Jestli budeš mít zájem , tak známej prodává VW Sharan VR6 , 4x4 , automat , zelená metalíza , on je druhej majitel , koupeno v CZ , nebouráno atd. najeto myslím 120tis. , Auto bylo používaný jen na dovolenou a po Praze pro ženu.
přes Sz ti můžu dát pak kontakt.
přes Sz ti můžu dát pak kontakt.
*
®
*
VW, Audi shop & zubehör : http://www.vwaudishop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
♀♂
14. VW Golf meeting Podroužek 2o19
*
®
*
VW, Audi shop & zubehör : http://www.vwaudishop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
♀♂
14. VW Golf meeting Podroužek 2o19
*
- pruzik
- Řidič
- Příspěvky: 194
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: VelkoCity Vchlabí
Re: sharan vr6
Marek77 píše:Přední náprava odolává běžně točivému momentu 310 Nm, kterým disponují naftové motory AUY, ASZ, BRT a BTB. Proč by tedy neměla vydržet točivý moment 265 Nm, který má motor VR6? To mi zkus vysvětlit.
Zas tak tomu asi jako ty nerozumim, ale nemá s tim třeba taky co do činění výkon motoru? A třeba taky váha?
Někde tady někdo na foru píše že čim širší pneumatiky na předek tim více trpí stabilizační tyčky nápravy + další věci řízení...
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: sharan vr6
Výkon motoru s životností nápravy nemá vůbec co dělat. Výkon motoru je vypočítaná hodnota z točivého momentu. Pokud motor VR6 má maximální točivý moment 265 Nm, prostě má na nápravu méně "destruktivní" vliv než motory TDi, jejichž maximální točivý moment je vyšší.
Nejvyšší točivý moment, který působí na nápravu, je při zařazeném prvním rychlostním stupni na plný plyn v oblasti otáček maxima točivého momentu změřeného na brzdě. Tedy pokud u motoru VR6 je maximální točivý moment změřen na otáčkách 3400 rpm, pak náprava dostane největší "čočku" v případě, že pojedeš na jedničku otáčkami 3400 a našlápneš plný plyn. V tu chvíli je na nápravu přenášena největší síla motoru. Že motor má při otáčkách 6200 výkon 204 koní není vůbec důležité.
Hmotnost motorů VR6 a TDi je téměř stejná (pár kilogramů rozdílu nehraje roli).
Souvislost opotřebení částí přední nápravy při použití širších pneumatik je diskutabilní. Samozřejmě pokud budu jezdit na pneumatikách širokých a s nízkým profilem, bude celý podvozek vystaven většímu opotřebení - to je dáno tím, že celé kolo jako strojní součást je prostě tvrdší a více se tak přes něj přenášejí rázy nerovností silnice do zavěšení nápravy. Ale to bude problém kteréhokoli auta - bez ohledu na typ, výkon motoru nebo hmotnost.
Nejvyšší točivý moment, který působí na nápravu, je při zařazeném prvním rychlostním stupni na plný plyn v oblasti otáček maxima točivého momentu změřeného na brzdě. Tedy pokud u motoru VR6 je maximální točivý moment změřen na otáčkách 3400 rpm, pak náprava dostane největší "čočku" v případě, že pojedeš na jedničku otáčkami 3400 a našlápneš plný plyn. V tu chvíli je na nápravu přenášena největší síla motoru. Že motor má při otáčkách 6200 výkon 204 koní není vůbec důležité.
Hmotnost motorů VR6 a TDi je téměř stejná (pár kilogramů rozdílu nehraje roli).
Souvislost opotřebení částí přední nápravy při použití širších pneumatik je diskutabilní. Samozřejmě pokud budu jezdit na pneumatikách širokých a s nízkým profilem, bude celý podvozek vystaven většímu opotřebení - to je dáno tím, že celé kolo jako strojní součást je prostě tvrdší a více se tak přes něj přenášejí rázy nerovností silnice do zavěšení nápravy. Ale to bude problém kteréhokoli auta - bez ohledu na typ, výkon motoru nebo hmotnost.