PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od Marek77 »

Auto1 píše:Mimochodem,staré zásoby VIFu jsou ještě v 650ml ale od 14.7.2009 se dělá 500ml balení a je trochu jiná etiketa.
Jj, změnu objemu balení jsem zaregistroval taky. Ale s takovou přesností data to opravdu neumím :wink:.

Uživatelský avatar
Jelko4
Profík
Profík
Příspěvky: 1105
Registrován: 13.08.2008 13:32
Bydliště: SK-Trnava

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od Jelko4 »

nevie nahodou niekto ci je rozdiel v aditivach na shell medzi benzinom v-power(95) a racing(100) ?

Uživatelský avatar
karlos hk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 31.05.2008 21:49
Bydliště: Hradec Králové

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od karlos hk »

Asi 2 roky pravidelně používám letní i zimní VIF, úplná spokojenost. Kupuju ho v Auto Štangl za cca. 170 Kč, přibližně tedy o 30 - 50 Kč levněji než na benzínkách. Kromě aditiva do nafty mají také do benzínu.
Obrázek

pavlikj
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 20.06.2009 12:24

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od pavlikj »

zdravím pánové, nevíte někdo, co to prodává unicorn pod názvem Ekonafta? dá se používat v PD motoru?

Uživatelský avatar
bora
Profík
Profík
Příspěvky: 951
Registrován: 15.05.2008 17:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od bora »

Určitě je to nafta s přimícháním určitého procenta "methylesteru" http://www.kl-oil.cz/methyl.html .
Dřív jsem s motorem TDI na bio-naftu normálně jezdil (vč. ostatních firemních aut) a nebyl nikdy žádný problém. Normální chování, stejná spotřeba.

Shodou okolností jsem tento týden do svého PD-čka natankoval tuto samou ekonaftu a zatím jezdím i když subjektivně se mi zdá po cca 300 km, že spotřeba bude možná vyšší než s normální naftou, ale uvidíme až to vyjedu.

Možná mě tady teď někteří motoráři roznesou na kopytech, ale my jsme fakt bez jakékoliv úhony jezdili na bionaftu cca 4 roky v tahu (Galaxie na ni najela skoro 200000 km). Konkrétně jsme jezdili na toto http://www.adw.cz/cs/content.aspx?id=228&sid=28&lid=150

Bude asi taky záležet na výrobě mathylesteru a míchání, ale v dnešní době by již s technologií zpracování být problém neměl jako v dřevních dobách.
SAG III / 2.2 / 129 kW / 2008

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od Marek77 »

Osobně nejsem příznivcem BIO nafty nebo jak se tomu obecně říká, prostě nafta je nafta. Ale pravdou je, že kdyby používání tohoto paliva bylo nějak nápadně negativní, určitě by o něj nebyl zájem a tudíž by jej asi nenabízeli.

Nejdůležitějším faktorem při používání BIO nafty je životnost, resp. upotřebitelnost. Prostě česky řečeno je nutné ji co nejrychleji spotřebovat. Toto palivo se totiž celkem rychle rozkládá na přírodní parafíny a vodu, což samozřejmě motoru a jeho příslušenství dosti škodí. Parafíny (vosky, chcete-li) ucpávají potrubí a filtry a voda je asi problém, o němž se nemusím rozepisovat. Nicméně pokud se BIO palivo spotřebuje dejme tomu do čtrnácti až dvaceti dnů po datu výroby, tyto problémy by neměly nastat.

Uživatelský avatar
coto.je
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 449
Registrován: 12.03.2008 20:15
Bydliště: Jih

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od coto.je »

já kupoval VIF tady po 5l :D
http://www.41.cz/vif/katalog.php?kid=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od Marek77 »

To máš na pět let??? :-D

Uživatelský avatar
Auto1
Závodník
Závodník
Příspěvky: 509
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Opava city
Kontaktovat uživatele:

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od Auto1 »

Nechcete někdo zorganizovat VIF že by se koupila 200l bečka a každý by si vzal 5L? Já bych vzal 20 nebo 40L
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od Marek77 »

Mně stačí litr na rok, takže se mnou do toho konsorcia moc nepočítejte.

Uživatelský avatar
fimfulin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 15.11.2012 22:07
Bydliště: Zruč nad Sázavou

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od fimfulin »

Zdravím pánové, chtěl bych se zeptat jaké máte zkušenosti s přidáním aditiv a vlivu na chod bufíku. Jako řádný motorista jsem přidal správný poměr, ale ouha bufík od té doby jen zadýmí a nechytne. A když je tam nepřidám tak buf bufá. Stejný poznatek mám i s arktickou naftou do -40, kterou kupuji od známého co jezdí do ruska s truckem. Do té již aditiva nedávám, ale stejně buf nehoří. Mohla by to dělat špatná žhavicí svíčka v bufovi? Případně doporučili byste zvýšit vznětlivost nafty přidáním malého množství benzínu? cca 1-2l na nádrž nafty. Jinak starty motoru v pohodě na první brnknutí, dýmivost normoš. Díky za rady.

Uživatelský avatar
UweFilter
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 07.11.2012 15:03

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od UweFilter »

Používám VIF celoročně, na zimu v množství 2x vyšším než je doporučené ředění a nikdy jsem problém neměl. Viděl bych to na problém buď žhavičky nebo spinavého sítka.
Férový prudič UWE

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od kubenec »

Jsem na tom stejne. Pouzivam Vif uz skoro 3roky pravidelne a v zimne 2x i 3x vic a bez problemu.

odeslano z Nexus-HD2 pres Tapatalk 2

Uživatelský avatar
JozefKE
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 25.06.2012 11:04
Bydliště: Košice

MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu, váha vzduchu, turbo

Příspěvek od JozefKE »

Přesunuto z tématu o výkonu...
wosa píše:... leju do nafty zásadně VIF !
A máme zodpovedne overené ako to dlhodobo bude chutiť DPF filtru ?..
Alhambra 2.0 TDI, 2008, BRT s DPF

wosa
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 23.01.2013 23:37
Bydliště: Náchod

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu, váha vzduchu, turbo

Příspěvek od wosa »

Vyžádal jsem si vyjádření výrobce VIFu k použití do aut s DPF.. Odpověď je tato :

V praxi může vlivem použití nevhodného paliva nebo nevhodného motorového oleje docházet k poškození filtru pevných částic nebo alespoň k rychlejšímu zanášení, které si vynucuje častější vypalování, i poškození katalytického systému. Aby k tomu nedocházelo, nesmí palivo obsahovat žádný kov, protože sloučeniny kovů tvoří po spálení popel, který se usadí ve filtru části a pochopitelně z něho nejde odstranit vypálením, dále nesmí obsahovat síru, jejíž sloučeniny zvětšují hmotnost částic a nesmí obsahovat ani fosfor, který se mimo jiné podílí i na tvorbě popelu. Motorové oleje se ale bez přísad obsahujících tyto látky doposud nedokážou obejít, takže vznikla ve výkonnostní klasifikaci ACEA třida C, definující složení a vlastnosti motorových olejů se sníženým obsahem popelu, síry a fosforu, které se k filtru částic chovají šetrněji. Tyto zásady plně respektuje složení výrobku Super Diesel Aditiv, který je zcela bezpopelný a neobsahuje žádné kovy, síru ani fosfor. V provozu vozidla s filtrem pevných částic se projevuje příznivě, protože mimo jiné obsahuje látku typu bezpopelného oxidovadla, zvyšujícího cetanové číslo, ale i zlepšujícího spalování a zmenšujícího tvorbu částic, tj. sazí, vznikajících při každém spalování nehomogenní směsi, které je typické pro vznětový motor. Je pravda, že odborné časopisy provedly různé testy a publikovaly jejich výsledky, ale nikoliv testy vlivu na filtr pevných části, protože od roku 2007 se postupně měnilo složení motorové nafty zvyšováním povinného přípravku metylesterů (bionafty) a také proto, že jejich obsah v naftě nepřetržitě kolísá a nelze zajistit palivo stejného složení pro dlouhodobé jízdní zkoušky. Zkušenosti z dlouhodobějšího provozu ale existují, protože stejné komponenty jako obsahuje Super Diesel Aditiv, ale v jiných poměrech obsahují i prémiové nafty a dosažené výsledky spojené s jejich používáním jsou všestranně více než dobré. Proto se negativních vlivů na filtr pevných částic není třeba obávat.

Petra Najmanová

VIF s.r.o.
Sharan, r.v. 2007, 2.0 TDI (103 kW)

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“