MOTOR: výměna motoru TDi 81kw AVG za TDi 81kw AFN
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 20.04.2010 22:23
- Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší
- Kontaktovat uživatele:
MOTOR: výměna motoru TDi 81kw AVG za TDi 81kw AFN
Zdravím,poradí někdo znalý,většinou každý tvrdí,že to jde.Kleknul mi motor z Alhambry,mám ho už venku, /TDi 81kw /AVG/.
Měl bych motor ten samý ze Sharana/ale kod AFN/.Půjde tam bez nějakých uprav namontovat? Díky Petr
Měl bych motor ten samý ze Sharana/ale kod AFN/.Půjde tam bez nějakých uprav namontovat? Díky Petr
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: výměna motoru TDi 81kw AVG za TDi 81kw AFN
Jedná se o naprosto identické motory.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 20.04.2010 22:23
- Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: výměna motoru TDi 81kw AVG za TDi 81kw AFN
Ano,díky,asi jo,dnes jsem koupil ze Sharana motor a je uplně identický,zítra začne výměna. Petr
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: výměna motoru TDi 81kw AVG za TDi 81kw AFN
Jediný rozdíl je v tom, že AVG může používat oleje LongLife, motor AFN ještě ne (motor AVG má jinou modernější technologii honování válců). Ale jedná se o identické motory.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 319
- Registrován: 29.09.2007 12:33
- Bydliště: jablonec nad nisou
Re: MOTOR: výměna motoru TDi 81kw AVG za TDi 81kw AFN
Pujde mě do sharana afn motor z ibizi 6K afn? Dik za odpoved nevěděl jsem kam to dát
Sharan tdi afn 81kw
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: výměna motoru TDi 81kw AVG za TDi 81kw AFN
Tak to určitě nevím. Motor jako celek stejný je, ale může mít jiné uložení, tedy držáky na silentbloky, a podobné drobné odchylky. Ale teoreticky by pasovat měl.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 319
- Registrován: 29.09.2007 12:33
- Bydliště: jablonec nad nisou
Re: MOTOR: výměna motoru TDi 81kw AVG za TDi 81kw AFN
díky chci koupit holej motor a nastrojit tam moje díly tak mě zajímá zdato jde
Sharan tdi afn 81kw
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: výměna motoru TDi 81kw AVG za TDi 81kw AFN
Pokud je to příčný AFN, což v Ibize je, neměl by být problém. Horší by to bylo třeba s motorem AFN z Passatu, kde je uložen podélně.
-
- Řidič
- Příspěvky: 81
- Registrován: 03.06.2009 21:56
Re: MOTOR: výměna motoru TDi 81kw AVG za TDi 81kw AFN
Z Passatu tam AFN jde taky, jen se musi vymenit vana.
-
- Řidič
- Příspěvky: 130
- Registrován: 28.08.2010 06:17
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: MOTOR: výměna motoru TDi 81kw AVG za TDi 81kw AFN
Z passata AFN do SAGu nejde. Má jinak odlitek na držák vodní pumpy. Vím to z vlastní zkušenosti.Jenousch píše:Z Passatu tam AFN jde taky, jen se musi vymenit vana.
- vikino1
- Jezdec
- Příspěvky: 200
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: SK-TO
Re: MOTOR: výměna motoru TDi 81kw AVG za TDi 81kw AFN
Oživím toto téma.
Stala sa mi nemilá vec Pri nájazde na dialnicu mi pri zrýchlovani auto stratilo výkon. Po chvílke som zastal a zhasol som motor. Myslel som, že je to núdzak a znovu natočením sa to odstrani. No žiadna zmena, auto ostalo bez výkonu a občas zatriaslo. Po chvílke som spozoraval za sebou dým, ale to som už išiel z dialnice. začalo to už dymiť aj do kabíny, ale to už som mohol odparkovať. Po otvorení kapoty som videl, že je motor celý od oleja. Po naštartovaní to dymí s odvzdušnenia aj z mierky oleja. Z nalievacieho hrdla na víku ventilov tiež riadny fučák a dym. Prevdepodobne sa prepálil piest alebo utrhol ventíl. Ešte to nieje otvorené až zajtra, tak sa uvidí kde je chyba.
No chcem sa opýtať ludí čo už menili motor s akými problémami sa stretli a či je to výhodnejšie ako oprava vnútorností motoru.
Tiež by ma zaujímalo aké motory su možné do SAGu nahodiť lebo tých AFN a AVG už nie je vela.
Niektorý tvrdia, že sa dajú namontovať z Golfu 3 aj s Octávie alebo Audi.
Stala sa mi nemilá vec Pri nájazde na dialnicu mi pri zrýchlovani auto stratilo výkon. Po chvílke som zastal a zhasol som motor. Myslel som, že je to núdzak a znovu natočením sa to odstrani. No žiadna zmena, auto ostalo bez výkonu a občas zatriaslo. Po chvílke som spozoraval za sebou dým, ale to som už išiel z dialnice. začalo to už dymiť aj do kabíny, ale to už som mohol odparkovať. Po otvorení kapoty som videl, že je motor celý od oleja. Po naštartovaní to dymí s odvzdušnenia aj z mierky oleja. Z nalievacieho hrdla na víku ventilov tiež riadny fučák a dym. Prevdepodobne sa prepálil piest alebo utrhol ventíl. Ešte to nieje otvorené až zajtra, tak sa uvidí kde je chyba.
No chcem sa opýtať ludí čo už menili motor s akými problémami sa stretli a či je to výhodnejšie ako oprava vnútorností motoru.
Tiež by ma zaujímalo aké motory su možné do SAGu nahodiť lebo tých AFN a AVG už nie je vela.
Niektorý tvrdia, že sa dajú namontovať z Golfu 3 aj s Octávie alebo Audi.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: výměna motoru TDi 81kw AVG za TDi 81kw AFN
Určitě bych neměnil celý motor. Podíval bych se především, jestli neodešlo turbo. To se totiž projevuje přesně, jak popisuješ.
Jinak demontáž hlavy a kontrola pístů či ventilů jde provézt na motoru v autě a jakákoli oprava také. Jediné, co by se muselo řešit mimo vůz, je výbrus válců, případně kliky. A to už by bylo spíš na výměnu celého motoru, protože taková oprava vyjde velmi draze.
Stejný motor jako AVG je samozřejmě AFN, ale lze místo toho použít třeba i AHU nebo AHH, případně 1Z. Navěsí se na to komponenty z původního motoru a jede se dál.
Motory z Octavie nepasují, to jsou zcela jiné typy motorů. Ale hledal bych třeba u takových vozů jako Toledo, Golf III, Ibiza, Cordoba, Polo, Vento, A3 a další. Byl to jeden z nejrozšířenějších typů motoru VW.
Jinak demontáž hlavy a kontrola pístů či ventilů jde provézt na motoru v autě a jakákoli oprava také. Jediné, co by se muselo řešit mimo vůz, je výbrus válců, případně kliky. A to už by bylo spíš na výměnu celého motoru, protože taková oprava vyjde velmi draze.
Stejný motor jako AVG je samozřejmě AFN, ale lze místo toho použít třeba i AHU nebo AHH, případně 1Z. Navěsí se na to komponenty z původního motoru a jede se dál.
Motory z Octavie nepasují, to jsou zcela jiné typy motorů. Ale hledal bych třeba u takových vozů jako Toledo, Golf III, Ibiza, Cordoba, Polo, Vento, A3 a další. Byl to jeden z nejrozšířenějších typů motoru VW.
- vikino1
- Jezdec
- Příspěvky: 200
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: SK-TO
Re: MOTOR: výměna motoru TDi 81kw AVG za TDi 81kw AFN
Keby to je benziňak už jazdím.
Ale tieto diesle to je otras. Potrebuješ na to spešl veci a všetko je velké...
Marek dúfam,že to pôjde aj bez montáže v servise kam by som to mal zatiahnuť niečo hovorili o kamere. Musím to umyť a zajtra mi to možno vezmu.
Ono len nájsť niekoho na takú opravu je problém. Hneď má každý plnu dielňu a tie termíny A autorizák škoda hovoriť-tam nedám ani bohovi.
A ako poznám že je to turbo? Toho by som sa až tak nebál-myslím demontáž a montáž nejakého repasu.
Ale tieto diesle to je otras. Potrebuješ na to spešl veci a všetko je velké...
Marek dúfam,že to pôjde aj bez montáže v servise kam by som to mal zatiahnuť niečo hovorili o kamere. Musím to umyť a zajtra mi to možno vezmu.
Ono len nájsť niekoho na takú opravu je problém. Hneď má každý plnu dielňu a tie termíny A autorizák škoda hovoriť-tam nedám ani bohovi.
A ako poznám že je to turbo? Toho by som sa až tak nebál-myslím demontáž a montáž nejakého repasu.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: výměna motoru TDi 81kw AVG za TDi 81kw AFN
Psal jsi, že máš celý motor od oleje. Kde se ten olej vzal? Je možné, že se roztrhlo turbo. To se stává. Pak olej uniká ven, případně do výfukového potrubí a hulí to za autem.
Hledej zdroj úniku toho oleje. To může hodně napovědět.
Kamera se používá při identifikaci závady. Posílá se do válců, aby se zjistilo, zda je nějaký píst nebo ventil vadný - pak se jde najisto. Ale i kdyby byl některý z pístů děravý, nemohl by se olej dostat ven z motoru, nebo spíš si neumím vysvětlit, kudy.
Hledej zdroj úniku toho oleje. To může hodně napovědět.
Kamera se používá při identifikaci závady. Posílá se do válců, aby se zjistilo, zda je nějaký píst nebo ventil vadný - pak se jde najisto. Ale i kdyby byl některý z pístů děravý, nemohl by se olej dostat ven z motoru, nebo spíš si neumím vysvětlit, kudy.
- vikino1
- Jezdec
- Příspěvky: 200
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: SK-TO
Re: MOTOR: výměna motoru TDi 81kw AVG za TDi 81kw AFN
Olej vyteká z pripojenia hadice odvetrania klukovej skrine na ten regulačný ventil na víku ventilov až nad odlučovačom oleja. To je vidieť s predu, zo zadu nič nevidím ale je to tam tiež celé ocákane. To mi nejde do hlavy ako sa to mohlo dostať až na výfuk, žeby z vrtule vetrákov? Klima bola pustená.
Zajtra to umyjem a zhodím spodný kryt a pozriem to zo spodu.
Tečie olej tam kde je šipka
Zajtra to umyjem a zhodím spodný kryt a pozriem to zo spodu.
Tečie olej tam kde je šipka