Passat 1.8T - Problémy a možné příčiny - co vy na to?
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 18.10.2009 16:13
- Kontaktovat uživatele:
Passat 1.8T - Problémy a možné příčiny - co vy na to?
Nedávno (10/2009) jsem se stal majitelem vozu VW Passat Variant 1.8T (motor AEB) a během posledních týdnů (člověk si na všechno hned nevzpomene) jsem si postupně sepsal všechny problémy a nedostatky, které se mi během provozu projevily. Chci jej při následné návštěvě servisu použít jako "checklist", aby se prostě na nic nezapomnělo a servisman měl jasnou představu o tom, co má hledat za závady. Soupis problémů a odhadovaných možných příčin je v příloze.
Prosím touto cestou majitele podobných modelů, zda by se na něj mohli podívat a příp. zkontrolovat, zda se s některými podobnými problémy již nesetkali. Pokud ano, byl bych velmi vděčný za jakékoliv připomínky k jejich možným příčinám a popsání způsobů jejich odstranění.
Předem díky moc!
Prosím touto cestou majitele podobných modelů, zda by se na něj mohli podívat a příp. zkontrolovat, zda se s některými podobnými problémy již nesetkali. Pokud ano, byl bych velmi vděčný za jakékoliv připomínky k jejich možným příčinám a popsání způsobů jejich odstranění.
Předem díky moc!
- Přílohy
-
- Auto - seznam závad.zip
- Passat 1.8T - Problémy a možné příčiny
- (5.19 KiB) Staženo 685 x
- ace_rimmer
- Závodník
- Příspěvky: 582
- Registrován: 23.11.2009 21:02
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: Passat 1.8T - Problémy a možné příčiny - co vy na to?
Zdravím, mám sice jiný motor, ale body 4., 5. a 6. se mě týkají taky. Smrad spáleného benzínu je často následkem prasklých svodů (já mám prasklinku cca 1cm dlouhou), zakolísání otáček při přechodu do volnoběhu mi pije krev, někdy to nedělá,ale většinou to takhle blbne, vždy jen jednou se to zhoupne pod normál a hned vyjede na těch cca 900, myslím si, že je to zanesenou klapkou, protože k té jsem se zatím ještě nedostal, nicméně možná i váhou vzduchu, protože taky pociťuju změny ve výkonu, kolikrát stačí jen vypnout motor a znovu nstartovat a jede to jinak. Navíc mě trápí celkem velký přenos vibrací do kabiny, což by vypadalo na vadné silentbloky motoru nebo převodovky, jenže když lehnu pod auto a zkouším kam se vibrace přenáší, tak hned za silentblokama to do kostry nerezonuje, nicméně vibrace jsou (u stojícího auta) citelné na levém kole, předním nárazníku, levém blatníku a uvnitř v kabině, někddy to zmizí a motor jde hladce. Možná se vibrace přenáší přes poloosu, mám levý homokinetický kloub v háji, tak nevím. Výfuk je sice už skoro po smrti, nicméně bez děr a nikde nerezonuje o kastli a přepnutý taky není. Kdyby náhodou někdo měl na vyzkoušení váhu vzduchu na 1.6 AHL v Olomouckém kraji, tak bych byl very happy. Hodně zdaru a pevné nervy.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 11.11.2009 22:37
Re: Passat 1.8T - Problémy a možné příčiny - co vy na to?
ahoj cvakani po startu, obcas kontrolka oleje. napinaci retez mezi vackami nebo spis jeho "hydrostel" ted jsem to resil u 1,8 20V
oprava (8-10k)
btw pri takovémto soupisu, bych pohledal jiny motor.
ztrata oleje i vody navadi na hlavu
houpani v zatackach jakoby vodzadu nebo vodpredu? beztak vytekly tlumic a nebo urvanej z uchytu... nejspis oboje.
houpajici volnobeh. vycistit klapku a nastavit nulovou polohu.
oprava (8-10k)
btw pri takovémto soupisu, bych pohledal jiny motor.
ztrata oleje i vody navadi na hlavu
houpani v zatackach jakoby vodzadu nebo vodpredu? beztak vytekly tlumic a nebo urvanej z uchytu... nejspis oboje.
houpajici volnobeh. vycistit klapku a nastavit nulovou polohu.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 18.10.2009 16:13
- Kontaktovat uživatele:
Re: Passat 1.8T - Problémy a možné příčiny - co vy na to?
Ahoj, díky za postřehy!
Houpání je tak nějak na všechny strany Při rozjezdu si zadek sedá a v zatáčkách to sedá zase na stranu. Když jsem si zkusil sednout do kufru, zadek si "sedl" tak o 5 čísel (mám 90 kg), takže předpokládám, že tlumiče budou v háji.
Co se týče úniku chladící kapaliny, nepředpokládám, že by to bylo špatným těsněním pod hlavou. Jednak je ten úbytek dost malý (za ten půlrok jsem nemusel dolévat) a jednak by to snad bylo poznat na zašpinění a možná bublinkách v chladící kapalině. Předpokládám tedy spíš netěsnosti na hadicích, navíc mechanik mi tam už na začátku měnil termostat. Je možné, že si nějaká tvrdší hadice prostě "nesedla"
U ztráty oleje mám podezření na špatná (zpuchřelá) gufera na ventilech. Je ale fakt, že při studeném motoru to po nastartování nijak nekouří, což by u špatných gufer asi dělat mělo (v klidu motoru olej nateče do spalovacího prostoru válců). Je asi taky možné, že to tam jde z turba přes sání, což by byla poněkud dražší záležitost...
Ten motor mi nepřijde, že by na tom byl co do vlastností zase tak špatně. Ano, má už dost najeto, ale minimálně 100 000 km by při slušnější údržbě vydržet mohl. Jasně, výměna motoru za méně "jetý" by bylo fajn, jen si myslím, že hrozí dost značné riziko, že to bude takříkajíc "z bláta do louže". Osobně netuším, jak bych si ověřil na vymontovaném motoru, že je mechanicky v pořádku a v lepším stavu, než ten můj. Každopádně pro zjištění reálného opotřebení nechám změřit kompresní tlaky ve válcích.
Houpání je tak nějak na všechny strany Při rozjezdu si zadek sedá a v zatáčkách to sedá zase na stranu. Když jsem si zkusil sednout do kufru, zadek si "sedl" tak o 5 čísel (mám 90 kg), takže předpokládám, že tlumiče budou v háji.
Co se týče úniku chladící kapaliny, nepředpokládám, že by to bylo špatným těsněním pod hlavou. Jednak je ten úbytek dost malý (za ten půlrok jsem nemusel dolévat) a jednak by to snad bylo poznat na zašpinění a možná bublinkách v chladící kapalině. Předpokládám tedy spíš netěsnosti na hadicích, navíc mechanik mi tam už na začátku měnil termostat. Je možné, že si nějaká tvrdší hadice prostě "nesedla"
U ztráty oleje mám podezření na špatná (zpuchřelá) gufera na ventilech. Je ale fakt, že při studeném motoru to po nastartování nijak nekouří, což by u špatných gufer asi dělat mělo (v klidu motoru olej nateče do spalovacího prostoru válců). Je asi taky možné, že to tam jde z turba přes sání, což by byla poněkud dražší záležitost...
Ten motor mi nepřijde, že by na tom byl co do vlastností zase tak špatně. Ano, má už dost najeto, ale minimálně 100 000 km by při slušnější údržbě vydržet mohl. Jasně, výměna motoru za méně "jetý" by bylo fajn, jen si myslím, že hrozí dost značné riziko, že to bude takříkajíc "z bláta do louže". Osobně netuším, jak bych si ověřil na vymontovaném motoru, že je mechanicky v pořádku a v lepším stavu, než ten můj. Každopádně pro zjištění reálného opotřebení nechám změřit kompresní tlaky ve válcích.
- ace_rimmer
- Závodník
- Příspěvky: 582
- Registrován: 23.11.2009 21:02
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: Passat 1.8T - Problémy a možné příčiny - co vy na to?
Včera jsem vyčistil klapku a kompletně celé sání i váhu vzduchu, všechno bylo hodně zanesené, provedl jsem základní nastavení klapky a volnoběh už se nezhoupne pod normál a přestalo to střílet.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 467
- Registrován: 07.03.2009 23:41
- Bydliště: Ružomberok
- Kontaktovat uživatele:
Re: Passat 1.8T - Problémy a možné příčiny - co vy na to?
ja som aj klapkuj čistil a aj tak sa obcas v zavadach objavi nejaka mechanicky chyba klapky...asi len novu
Octavia, ASZ
Bora 4motion, AGN
Bora 4motion, AGN
- Flico
- VWjunior
- Příspěvky: 1634
- Registrován: 26.10.2008 09:55
- Bydliště: Divokej západ u Plzně
Re: Passat 1.8T - Problémy a možné příčiny - co vy na to?
no me to za poslednich 14 dni udelalo skoro vse co pises, jen mi to jeste kori cerne zere 30l na 100 a uz ani nejede takze neco malo :
bod 1. sundej hadici u intercooleru a uvidis jestli je plna oleje pokud bude cisto olej jde jinudy
2. je to mozny ale muze to byt i tim ze passat ma na sobe nalepeny chladic vody a klimatizace takze kdyz se mezi ne nachyta bordel a voda zacnou hnit a muze se udelat dirka tahle sem to mel ja napret malinko saknul tak sem dal utesnovac a v poho
3. tezko rict podle toho jaka hlucnost
4. zacal bych asi svody, ucpanej katalyzator, vlnovec a vyfuk, pak to ostatni, ja mel praskly svody hned u turba
5. presne jak pises, vycistit nastavit klapku, pak vahu vzduchu (na benzinacich nejde namerit jestli dava dobry hodnoty chce to spis si ji pujcit a zkusit-10minut prace ji vymenit), lambdu atd
6.muze delat vaha vzduchu - jak sem rikal diagnostika ji na benzinu nezjisti, lambda, zadelanej pal filtr, jeste taky moznost pokud je z oleje citit benzin tak je to pistni krouzky a motor bude brzo po smrti
7. spojka na passatech zabira celkem vysoko porad ale muze bejt treba zvlnenej pritlacak nebo uz je lamela na nytech atd, taky mozna problem v prevodovce ale to by to pocukavalo treba pad plynem v rejdu atd
9. zkusil bych vycistit cidla na kolech a ty odecitaci krouzky mozna budou zarostly
10. muzou byt kotouce, i treba trmeny ale i hlavni brzdovy valec to by mohlo souviset s nefunkci ABS
11. - 13. zkontrolovat napravu, tlumice a loziska delal mi to golf a byly nacnuty homokineticky klouby takze cvakali v zatackach
14.
15. 16. mikrospinace v zamku
17. seridit, zajel sem na stanici stk a za 50 mi je zkoukli a seridili jezdim pokazdy kdyz menim zarovky, vybojky, atd
bod 1. sundej hadici u intercooleru a uvidis jestli je plna oleje pokud bude cisto olej jde jinudy
2. je to mozny ale muze to byt i tim ze passat ma na sobe nalepeny chladic vody a klimatizace takze kdyz se mezi ne nachyta bordel a voda zacnou hnit a muze se udelat dirka tahle sem to mel ja napret malinko saknul tak sem dal utesnovac a v poho
3. tezko rict podle toho jaka hlucnost
4. zacal bych asi svody, ucpanej katalyzator, vlnovec a vyfuk, pak to ostatni, ja mel praskly svody hned u turba
5. presne jak pises, vycistit nastavit klapku, pak vahu vzduchu (na benzinacich nejde namerit jestli dava dobry hodnoty chce to spis si ji pujcit a zkusit-10minut prace ji vymenit), lambdu atd
6.muze delat vaha vzduchu - jak sem rikal diagnostika ji na benzinu nezjisti, lambda, zadelanej pal filtr, jeste taky moznost pokud je z oleje citit benzin tak je to pistni krouzky a motor bude brzo po smrti
7. spojka na passatech zabira celkem vysoko porad ale muze bejt treba zvlnenej pritlacak nebo uz je lamela na nytech atd, taky mozna problem v prevodovce ale to by to pocukavalo treba pad plynem v rejdu atd
9. zkusil bych vycistit cidla na kolech a ty odecitaci krouzky mozna budou zarostly
10. muzou byt kotouce, i treba trmeny ale i hlavni brzdovy valec to by mohlo souviset s nefunkci ABS
11. - 13. zkontrolovat napravu, tlumice a loziska delal mi to golf a byly nacnuty homokineticky klouby takze cvakali v zatackach
14.
15. 16. mikrospinace v zamku
17. seridit, zajel sem na stanici stk a za 50 mi je zkoukli a seridili jezdim pokazdy kdyz menim zarovky, vybojky, atd
- Raimmi
- Člen klubu
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09.08.2009 12:04
- Bydliště: Olomoucký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Passat 1.8T - Problémy a možné příčiny - co vy na to?
myslíš že by to mohlo být váhou? Mě to dělá to samé, většinou ráno když jedu do práce tak to jede jako ďas, a odpoledne z práce ztráta tak 20% výkonu a nechce se mu, většinou je změna právě když to někde chcípnu, jdu někam, vrátím se a zas nastartuju a jedu tak cítím že to jede jinak....ace_rimmer píše: nicméně možná i váhou vzduchu, protože taky pociťuju změny ve výkonu, kolikrát stačí jen vypnout motor a znovu nstartovat a jede to jinak.
Vw Sharan II 1.9Tdi 85kw
Audi A6 Avant Quatro 2.8 V6 142kw
Audi A6 Avant Quatro 2.8 V6 142kw
- ace_rimmer
- Závodník
- Příspěvky: 582
- Registrován: 23.11.2009 21:02
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: Passat 1.8T - Problémy a možné příčiny - co vy na to?
Já mám takovou teorii, když to stojí přes den na slunci a je to prohřáté, tak pak jak jedu z práce tak hned po nastartování si řj možná myslí (vyhřívání ve váze vzduchu je ohřáté vzduchem), že je motor zahřátý a dává tomu míň, ve skutečnosti je ale motor studený. Pak když to někde vypnu (ale už je to prohřáté) tak po nastartování je ten sám stav, ale akorát už je motor skutečně teplý, takže všechno sedí. Je to jenom teorie, ale možná na tom něco pravdy bude. Pokud vím, tak váha se skládá z vyhřívaného drátku, který je pak ochlazován proudícím vzduchem v sání, takže odtud může jít špatné info pro řj. Jinak nevím jestli to má jiné čidlo teploty nasávaného vzduchu, podle mě už jenom čidlo teploty vody...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 06.10.2009 13:50
Re: Passat 1.8T - Problémy a možné příčiny - co vy na to?
si spis myslim ze je to placebo ze pocitove citis ze to jede a pak nejede.to same mi pripada ted a pripadalo mi to i u hondy vti jak sem mel.jednou jela a pak mi zas pripadalo ze netahne a to honda nema vahu vzduchu.
- Raimmi
- Člen klubu
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09.08.2009 12:04
- Bydliště: Olomoucký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Passat 1.8T - Problémy a možné příčiny - co vy na to?
tak určitě to u mě placebo není... jestli mě to jede na čvrt plynu jak prase a nebo tomu musím šlapat a nechce se mu tak to ještě poznám že je to výkonem ne placebem
jo ta teorie je dobrá, takže když vyměním váhu tak by to mělo být o.k.? Zkusím to... jestli seženu na půjčení
jo ta teorie je dobrá, takže když vyměním váhu tak by to mělo být o.k.? Zkusím to... jestli seženu na půjčení
Vw Sharan II 1.9Tdi 85kw
Audi A6 Avant Quatro 2.8 V6 142kw
Audi A6 Avant Quatro 2.8 V6 142kw
- ace_rimmer
- Závodník
- Příspěvky: 582
- Registrován: 23.11.2009 21:02
- Bydliště: Olomoucký kraj
Re: Passat 1.8T - Problémy a možné příčiny - co vy na to?
Já si taky nemyslím, že jde o placebo, protože jezdím každý den stejnou trasu a pamatuju si, kde mi to jak jede (kopce atd.), nejvíc to jde poznat při akceleraci z nízkých otáček, třeba na 4ku z 50km/h když začnu pomalu přidávat, tak to jednou bere krásně, až se divím jak to jde hezky za plynem a jindy to prostě nechce a musím tomu dát víc nebo na rozjezd podřadit. Hodně je to poznat taky na zvuku motoru, když to jede hezky, tak je motor tichý a není skoro slyšet, když to jede hůř tak motor duní (hlavně kolem 3000 ot.- jakoby nějaký rezonanční kmitočet), někdy až tak, že se to v kabině nedá vydržet-dost protivná a znechucující záležitost. Nemám ještě měněné čidlo teploty vody a termostat, tak by to mohlo být i tím.
- Raimmi
- Člen klubu
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09.08.2009 12:04
- Bydliště: Olomoucký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Passat 1.8T - Problémy a možné příčiny - co vy na to?
já už na motoru dělal:
- vyčištění klapky a dana do základního nastavení
- nové čidlo teploty motoru
- nový termostat,
- nový olej a fitlr oleje,
- nová napínací kladka
- nové rozvody
- vyměněny všechny filtry včetně palivového
- nové hydroštely
- nové výfukové svody + těsnění okolo
- vyměněn výfuk co měl dirku
tohle vše jsem udělal a auto beze změny... spotřeba stále vysoká, výkon stále blbne, jediné co pomohlo tak svody, necítím jíž smrad benzínu v kabině a lépe táhne od spodu (když zrovna jede), a termostat mám už konečně teplotu na 90C°, takže peněz v tom dost (ti co ví co takové díly stojí) a dalo by se říct že k ničemu... napádá mě už jedině vahá vzduchu, i když diagnostika ji nepíše že je vadná... a nebo vstřiky...
- vyčištění klapky a dana do základního nastavení
- nové čidlo teploty motoru
- nový termostat,
- nový olej a fitlr oleje,
- nová napínací kladka
- nové rozvody
- vyměněny všechny filtry včetně palivového
- nové hydroštely
- nové výfukové svody + těsnění okolo
- vyměněn výfuk co měl dirku
tohle vše jsem udělal a auto beze změny... spotřeba stále vysoká, výkon stále blbne, jediné co pomohlo tak svody, necítím jíž smrad benzínu v kabině a lépe táhne od spodu (když zrovna jede), a termostat mám už konečně teplotu na 90C°, takže peněz v tom dost (ti co ví co takové díly stojí) a dalo by se říct že k ničemu... napádá mě už jedině vahá vzduchu, i když diagnostika ji nepíše že je vadná... a nebo vstřiky...
Vw Sharan II 1.9Tdi 85kw
Audi A6 Avant Quatro 2.8 V6 142kw
Audi A6 Avant Quatro 2.8 V6 142kw
- Flico
- VWjunior
- Příspěvky: 1634
- Registrován: 26.10.2008 09:55
- Bydliště: Divokej západ u Plzně
Re: Passat 1.8T - Problémy a možné příčiny - co vy na to?
diagnostika ti na benzinu nenapise ze je spatna, zkus jeste jestli nejsou prelamany, nebo uhnily draty do RJRaimmi píše:já už na motoru dělal:
- vyčištění klapky a dana do základního nastavení
- nové čidlo teploty motoru
- nový termostat,
- nový olej a fitlr oleje,
- nová napínací kladka
- nové rozvody
- vyměněny všechny filtry včetně palivového
- nové hydroštely
- nové výfukové svody + těsnění okolo
- vyměněn výfuk co měl dirku
tohle vše jsem udělal a auto beze změny... spotřeba stále vysoká, výkon stále blbne, jediné co pomohlo tak svody, necítím jíž smrad benzínu v kabině a lépe táhne od spodu (když zrovna jede), a termostat mám už konečně teplotu na 90C°, takže peněz v tom dost (ti co ví co takové díly stojí) a dalo by se říct že k ničemu... napádá mě už jedině vahá vzduchu, i když diagnostika ji nepíše že je vadná... a nebo vstřiky...
- Raimmi
- Člen klubu
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09.08.2009 12:04
- Bydliště: Olomoucký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Passat 1.8T - Problémy a možné příčiny - co vy na to?
Myslíš dráty co vedou k Ř.J.? Takže když u benzínu diagnostika váhu nenapíše tak jak poznám že je dobrá/špatná? Abych opět nevyhazoval tisíce zbytečně?
Vw Sharan II 1.9Tdi 85kw
Audi A6 Avant Quatro 2.8 V6 142kw
Audi A6 Avant Quatro 2.8 V6 142kw