MOTOR SE DUSí
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- PTchuck
- Řidič
- Příspěvky: 136
- Registrován: 18.10.2007 18:59
MOTOR SE DUSí
Ahoj kluci mám motor 1.4 55kW a už si s tím opravdu nevím rady:-(
Špatné startování a když se podaří asi na po páté chvilku drží a pak samovolně chcípne, startuju zase a asi po třetím pokusu, kdy chcípá se začíná držet na volnoběžných otáčkách, ale to není všechno, jakmile přidám plyn, zadusí se, pokud ho přidávám zlehýnka, začne jít normálně do otáček, ale pokud rychleji sešlápnete plynový pedál, zase se dusí až udusí.Jakmile se trošku zahřeje jede na volnoběhu jako by se nic nedělo, ale jak říkám nesmím přidávat plyn.
Nedá se s tím absolutně jet.
Postup byl takový:
1. kontrola rozvodů vše OK
2. nové svíčky-jiskra jde tak jak má jít
3. snímač teploty chladící kapaliny-vyměněn za nový
4. kontrola lambda sondy-OK
5. výměna škrtící klapky-OK
6. nový palivový filtr
7. nový vzduchový filtr
Kluci pokud máte zkušenost s tímto motorem, já už nevím co by tam mohlo být v háji, diagnostika nic neřekla, tak co by to mohlo být?
Budu vděčný za každou radu, předem moc díky.
Špatné startování a když se podaří asi na po páté chvilku drží a pak samovolně chcípne, startuju zase a asi po třetím pokusu, kdy chcípá se začíná držet na volnoběžných otáčkách, ale to není všechno, jakmile přidám plyn, zadusí se, pokud ho přidávám zlehýnka, začne jít normálně do otáček, ale pokud rychleji sešlápnete plynový pedál, zase se dusí až udusí.Jakmile se trošku zahřeje jede na volnoběhu jako by se nic nedělo, ale jak říkám nesmím přidávat plyn.
Nedá se s tím absolutně jet.
Postup byl takový:
1. kontrola rozvodů vše OK
2. nové svíčky-jiskra jde tak jak má jít
3. snímač teploty chladící kapaliny-vyměněn za nový
4. kontrola lambda sondy-OK
5. výměna škrtící klapky-OK
6. nový palivový filtr
7. nový vzduchový filtr
Kluci pokud máte zkušenost s tímto motorem, já už nevím co by tam mohlo být v háji, diagnostika nic neřekla, tak co by to mohlo být?
Budu vděčný za každou radu, předem moc díky.
VW T4 2.4D Multivan
VW Golf IV 1.4 16V
Ford Galaxy 1.9 TDi 66kW chip 88kW
VW Golf IV 1.4 16V
Ford Galaxy 1.9 TDi 66kW chip 88kW
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: MOTOR SE DUSí
Pozri este MAP senzor, je to cidlo tlaku sania a teploty nasavaneho vzduchu. Je vlavo na nasavani, pekne z boku pripevneny dvomi srobmi. Niekedy staci precistit, napriklad cisticom na brzdy.. Popripade pozriet cidla otacok, jedno je na kluke a druhe na vacke. Logovali ste udaje za jazdy? Treba zacat logovat so studenym motorom a pozerat teplotu nasavaneho vzduchu - mala by plynulo stupat. Tlak v nasavani by sa mal prechodne zvysit pri slapnuti na plynovy pedal. Najlepsie dat logovat vsetky relevantne cidla a potom hladat anomalie. Samozrejme je dobre nasimulovat problemy a pozriet na korespondujuce udaje v grafe..
- PTchuck
- Řidič
- Příspěvky: 136
- Registrován: 18.10.2007 18:59
Re: MOTOR SE DUSí
Díky díky podívám se ještě na to čidlo sání uvidíme kam to povede:-)
VW T4 2.4D Multivan
VW Golf IV 1.4 16V
Ford Galaxy 1.9 TDi 66kW chip 88kW
VW Golf IV 1.4 16V
Ford Galaxy 1.9 TDi 66kW chip 88kW
- raduzzz
- Profík
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 13.12.2008 09:26
- Bydliště: u Hostýnských vrchů
Re: MOTOR SE DUSí
j bifur ti radí dobře, tlak a teplota v sacím potrubí dokáže udělat pěknej bordel. Ve Vagu vysleduj jakou teplotu posílá do ŘJ Tohle čidlo se projevuje špatnými teplými straty a cukáním v přechodech.
Pásovec 81 kW
- PTchuck
- Řidič
- Příspěvky: 136
- Registrován: 18.10.2007 18:59
Re: MOTOR SE DUSí
Kluci tak zase nic:-(Rozdělal jsem a vyčistil celé sání, včetně čidla a chová se to pořád stejně, já už nevím v čem je zakopaný pes:-(Asi mi nezbývá nic jiného než to dát na hloubkovou analýzu, která by to měla odhalit.
VW T4 2.4D Multivan
VW Golf IV 1.4 16V
Ford Galaxy 1.9 TDi 66kW chip 88kW
VW Golf IV 1.4 16V
Ford Galaxy 1.9 TDi 66kW chip 88kW
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: MOTOR SE DUSí
Este by sa zislo pozriet na EGR ventil, ci sa nahodou neotvori vela a nezadusi motor. Aky tam mas, mechanicky alebo elektronicky? Zisiel by sa pozriet aj tlak paliva. Podtlakove hadicky su vsetky OK? Pozri aj tu do regulatoru tlaku paliva..
- PTchuck
- Řidič
- Příspěvky: 136
- Registrován: 18.10.2007 18:59
Re: MOTOR SE DUSí
Podtlakové hadice jsou vyměněny, EGR zkontrolován (je ovládán podtlakem), motor a starty stále zlobí, ještě jde cítít hodně zápach benzinu i po té co se podaří nastartovat.
VW T4 2.4D Multivan
VW Golf IV 1.4 16V
Ford Galaxy 1.9 TDi 66kW chip 88kW
VW Golf IV 1.4 16V
Ford Galaxy 1.9 TDi 66kW chip 88kW
- Smajda
- Závodník
- Příspěvky: 684
- Registrován: 13.06.2009 21:58
- Bydliště: Protivanov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR SE DUSí
žeby vstřiky? zkus okolo nich nastřikat trochu "benziňáku" (čistič na brzdy) jestli se zhoupne volnoběh. radek
|Diagnostika vozů do rv. 2004 | Drobné elektromontáže a montážní práce |
- PTchuck
- Řidič
- Příspěvky: 136
- Registrován: 18.10.2007 18:59
Re: MOTOR SE DUSí
Takže kluci, zřejmě už to bude dobré, udělala se hloubková diagnostika, která ukázala, že veškerá čidla jsou vpořádku.Ale v háji je jiná věc a to palivové čerpadlo, které nedávalo žádný tlak. Takže výměna a snad už to bude šlapat tak jak má...
VW T4 2.4D Multivan
VW Golf IV 1.4 16V
Ford Galaxy 1.9 TDi 66kW chip 88kW
VW Golf IV 1.4 16V
Ford Galaxy 1.9 TDi 66kW chip 88kW
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: MOTOR SE DUSí
Tak drzim palce nech to slape..
- PTchuck
- Řidič
- Příspěvky: 136
- Registrován: 18.10.2007 18:59
Re: MOTOR SE DUSí
Problém odstraněn, nové palivové čerpadlo, výměna relé a šlape to jako hodinky.Doufám, že už nebudou v brzké době nějaké potíže.Každopádně kluci díky za každou vaší radu. IV Golfíka mám poprvé a už se pracuje na decentní úpravičce typu podvozek kola apod., to auto je k tomu prostě stvořené. Později určo přihodím fotky.
VW T4 2.4D Multivan
VW Golf IV 1.4 16V
Ford Galaxy 1.9 TDi 66kW chip 88kW
VW Golf IV 1.4 16V
Ford Galaxy 1.9 TDi 66kW chip 88kW
- wisiki
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 15.02.2008 08:00
- Bydliště: Martin, SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR SE DUSí
Mne keď začne dusiť motor, ( trhať, kašlať ) tak skoro vždy sa dymí s tejto časti. Niekedy až tak že zdochne. Čo by to mohlo byť? VAG neukázal nič, klapka vyčistená. ďakujem za rady.
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: MOTOR SE DUSí
Asi bude lapsie ked to zakruzkujes, lebo teraz neviem ci sa ti dymi zo zapalovacieho modulu, alebo od hadice co ide z chladica..
Edit: aky je to dym? Smrdi ako spalena elektronika, alebo je to skor para?
Edit: aky je to dym? Smrdi ako spalena elektronika, alebo je to skor para?
- wisiki
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 15.02.2008 08:00
- Bydliště: Martin, SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR SE DUSí
Neviem presne s kade to dymí, ale niekde pri tej hrubej hadici. Smrdi to tak skorej parovo olejovo. Nedymi to stále, bol som aj teraz skúsiť naštartovať ale nič nedymelo. A dal som už aj tu somarinu proti vode do nádrže, a stále to isté. A ako si spomínal ten termostat, to sa dá nejak pozreť a skontrolovať?
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: MOTOR SE DUSí
Treba pri studenom motore dat logovat udaje cez VAG a ist sa previest a nechat motor poriadne zahriat. Potom na krivke by si mal vidiet kedy ti otvara a zatvara termostat.