KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
cele auto, ale jde o to, jak jsou ty informace verohodne. Na vw.cz jsou zrovna technicke udaje Sharanu nedostupne
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
Aj keby boli, ked si tu vahu 40kg rozlozis len na prednu napravu tak to je 20 kg na jedno predne kolo. Max. zatazenie prednej napravy je 1240 kg (1,9 AUY r.v. 2002) cize 620 kg na jedno predne kolo. Pri tlaku hustenia napr. 3 Bary je to precentualny narast (620 / 600 = 1,033333 * 100) 3%. pri tlaku 3 Bar je 3% narast 0.09 bar. Ked zoberies do uvahy len beznu toleranciu presnosti beznych tlakomerov (cca +/- 2,5 % alebo pri nekvalitnom aj viac) tato hodnota je aj tak mimo ich schopnost "presneho" merania.
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
vsak mas samozrejme pepco pravdu, me spis zaujal samotny fakt, ze VR6 je tezsi ako klasicka jednadevitka. To ze tech par kilo necini rozdil je jasne, kor kdyz do toho zakomponujes fakt, ze tlak kazdy den clovek nemeri, meni se s teplotou apod
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
Naftové motory jsou díky své robustnosti těžší než benzinové. Motor 2,8 VR6 je sice šestivál, ale velikostí je stejný s běžným čtyřválcovým motorem, má jen dva písty a dvě ojnice navíc a rozdíl v hmotnosti je ve srovnání s vahou celého vozu jako plivnutí do přehrady.
Motor 2,8 VR6 je lehčí než motor 1,9 TDi.
Motor 2,8 VR6 je lehčí než motor 1,9 TDi.
- jettaTDi
- Řidič
- Příspěvky: 80
- Registrován: 01.06.2008 22:09
- Bydliště: Vysočina
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
Zítra jedu do servisu ohledně těch vybrací do volantu. Jak jsem již psal, nejvíce to dělá, když to šimrám plyn, jakmile dám nohu z plynu nebo přidám, zlepší se to o hodně. Někdy to vybruje i tak, dokonce i na neutrál při jízdě. Když vezmu to, že asi stejně mi nic zítra nezjistí a auto bude v pořádku, protože mám odzkoušený dva kousky silnice, kde to prostě nedělá ať se "snažím" jak chci, tak bych řekl, že pokud nebude něco na autě špatně, že by se to tím přenášelo ty hodně zvlněný silnice, a že jich je tady mraky u nás, tak bych řekl, že prostě kombinace sportovní podvozek a 17ky kola 225/45/R17 a tuším 94W jsou špatná kombinace a nezbyde mi nic jinýho, než jít příští rok do 16tek, pokud se zimní 16ky, až je koupím, osvědčí. Teď se tedy zeptám, myslíte, že změna kol z těch mých na ty 16ky 215/55 bude uričtě znát co se týče do tvrdosti? A možný vyřešilo by to můj problém?
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
Člověče, podle toho, co tu píšeš, začínám nabývat dojmu, že to pneumatikou nebo kolem obecně vůbec nemusí být. Kolo by přece vibrovalo vždycky, bez ohledu na kvalitu povrchu nebo sešlápnutí plynového pedálu.
Tohle spíš vypadá na poloosu nebo něco v tom směru...
Tohle spíš vypadá na poloosu nebo něco v tom směru...
- jettaTDi
- Řidič
- Příspěvky: 80
- Registrován: 01.06.2008 22:09
- Bydliště: Vysočina
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
No já bych přece spíš řekl. že poloosa bude vybrovat pořád, bez ohledu na kvalitu povrchu. Jinak byl jsem v servise, kola opět převážena, prohlídnuto vše na podvozku a nic sme nenašli, Byl jsem osobně u toho, přístup servisu a celkově autosalonu byl úplně super, nemůžu si stěžovat. Tak jsme trochu ufoukli kola a po cestě domů se mi to zdálo lepší. Pak sem to jel projet na úsek, kde to nezlobilo vůbec. Takže zatím závěr zní, že kombinace spotovního podvozku a tvrdých nizkých profilů se zvlněnou silnicí je hrůza. Nemám tam dokonce zesílený boky u těch pneumatik? to by taky mohlo mít hodně vliv na tvrdost. Takže až nahodím na podzim zimní 16ky a nebude to dělat, koupím na léto 16ky a konec.
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
No pokud chceš mít dobrý pocit, že jsi udělal vše co jsi mohl, tak si to nech převažit kola přímo na autě.
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...
Jen létání je krásnější...
- trepifajxl
- Profík
- Příspěvky: 961
- Registrován: 04.04.2008 18:15
- Bydliště: u Turnova
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
Tak jak to tady čtu, tak se mi zdá ,že nehledáš závadu, ale důvod proč sundat 17" kola z auta dolů. Pokud ne tak vem stejný auto (to ostatně máš doma) nasaď na něj ty pochybný 17" a zkus to. Já měl loni v háji ložisko na PP kole a na některých površích ( úsecích silnic) to bylo tichý jak nový ( klidně i několik km). Tak že na to jestli to někde ťuká a někde ne se nespoléhej. Kola nafoukni na správný tlak cca 3bary a hledej závadu (jestli ti to opravdu mlátí) já jezdím na 17" a nic mi nemlátí a to si myslím většině tady. Že je auto tvrdší to je, ale ten pocit bezpečí za to stojí.jettaTDi píše:No já bych přece spíš řekl. že poloosa bude vybrovat pořád, bez ohledu na kvalitu povrchu. Jinak byl jsem v servise, kola opět převážena, prohlídnuto vše na podvozku a nic sme nenašli, Byl jsem osobně u toho, přístup servisu a celkově autosalonu byl úplně super, nemůžu si stěžovat. Tak jsme trochu ufoukli kola a po cestě domů se mi to zdálo lepší. Pak sem to jel projet na úsek, kde to nezlobilo vůbec. Takže zatím závěr zní, že kombinace spotovního podvozku a tvrdých nizkých profilů se zvlněnou silnicí je hrůza. Nemám tam dokonce zesílený boky u těch pneumatik? to by taky mohlo mít hodně vliv na tvrdost. Takže až nahodím na podzim zimní 16ky a nebude to dělat, koupím na léto 16ky a konec.
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
- jettaTDi
- Řidič
- Příspěvky: 80
- Registrován: 01.06.2008 22:09
- Bydliště: Vysočina
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
Nikdy jsem netvrdil, že mi někde něco ťuká, to ťuká možná vám tady, když neumíte ani pořádně číst. Psal jsem stokrát a jasně, že mi na zvlněných silnicích od kamionů vybruje volant. Když jedu po obyčejný asfaltce, tak to nedělá. Jelikož to na starý Alhambře nedělá ani na blbých silnicích a moje nová Alhambra a kola jsou po kontrole a v pořádku, nehledě na to, že je to nový auto, tak z toho usuzuji, že je to dáno tím, že má auto sportovní podvozek a ve spojení s nízkým profilem pneu se to daleko víc na našich silnicích přenáší než by mělo. Tudíž chci dát příští rok 16ky kola, abych aspoň tu tvrdost trochu eliminoval. Jinak nevidím důvod, proč bych se tak krásných kol, když jsem je tam chtěl mít, zbavoval.
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
Hele ťukálisto, nauč se nejdřív psát VIBRACE jo ?
- jettaTDi
- Řidič
- Příspěvky: 80
- Registrován: 01.06.2008 22:09
- Bydliště: Vysočina
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
Sakra, omlouvám se, to je snad jedinný slovo, na který si nemůžu zvyknout, je to hnus od člověka s maturitou, to se omlouvám, ale zase je pravda, že když někdy čtu jiný příspěvky, nedá se to skoro přelouskat.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
Jen se zeptám na takovou pitominu - zkusil jsi přehodit přední kola za zadní? Pokud bys měl poškozenou pneumatiku (mnohdy neviditelná a neodhalitelná věc), mohlo by se to chování vozu při vzájemné záměně kol na nápravách podstatně změnit.
- trepifajxl
- Profík
- Příspěvky: 961
- Registrován: 04.04.2008 18:15
- Bydliště: u Turnova
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
Dobře tedy není to ťukání, ale vibrace. Nicméně dokud neprohodíš kola mezi tátovým a tvým tak dál nepokročíš a všechno budou jen doměnky. Přez to zastávám dál názor (znova jsem si přečetl všechny tvé příspěvky k této záhadě) , že v průměru kol to není. Jak je to auto nový ( km?). Dle tvé teorie by se to přehozením kol na tvém autě ztratilo a na otcově objevilo, k čemuž si myslím nedojde. Pak je tedy chyba v zavěšení , řízení ,nebo rotujících částech (poloosy, ložiska).
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, TLAK: na jaký tlak foukáte kola
Me zase prijde ,ze jsi tu jedinej ,komu neco tuka Sorry ,ale musel jsemjettaTDi píše:Nikdy jsem netvrdil, že mi někde něco ťuká, to ťuká možná vám tady....
Jinak ,zatim jsi neudal zakladni vec,co ti tu uz nekolikrat vice lidi psalo.....
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670