Kontrolka oleje

benzínové motory...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

-Jack-
Řidič
Řidič
Příspěvky: 124
Registrován: 13.03.2010 11:16

Kontrolka oleje

Příspěvek od -Jack- »

Zdravim chlapi... mam dotazek... Pri normalni jizde se mi kontrolka nerozsviti... ale jak proslapnu plyn na volnobeh tak zacne kontrolka oleje blikat... chcipnu motor..nastartuju a zase vse ok.. je to normalni? A jeste jeden dotaz... kdyz otocim klicek do druhe polohy.. (rozsviti se budiky) Tak se mi kontrolka rozsvitit a potom zhasne.. nemela by svitit do doby nez nastartuju? Diky za rady..

jangeltner
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 328
Registrován: 22.11.2007 09:36
Bydliště: KARVWINÁ

Re: Kontrolka oleje

Příspěvek od jangeltner »

to stim olejem neni normalni znamena to nizky tlak oleje a tim padem muzes zadrit aji motor u 1.8T byva ucpany saci koš a ten to zpusobuje

-Jack-
Řidič
Řidič
Příspěvky: 124
Registrován: 13.03.2010 11:16

Re: Kontrolka oleje

Příspěvek od -Jack- »

Tak mi vysvetli proc to za jizdy nedela? Dela to jenom na volnobeh... kdyby to delalo porad, tak se neni o cem bavit.. ale takle?

jangeltner
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 328
Registrován: 22.11.2007 09:36
Bydliště: KARVWINÁ

Re: Kontrolka oleje

Příspěvek od jangeltner »

protoze jak jedes tak se ti zakonite tlak oleje zvysuje a tim padem to pres koš přejde ale jakmile mas volnobeh tak mas maly tlak a to cerpadlo to nemusi pres ten ucpany koš přetlačit

-Jack-
Řidič
Řidič
Příspěvky: 124
Registrován: 13.03.2010 11:16

Re: Kontrolka oleje

Příspěvek od -Jack- »

Ja psal kdyz proslapnu volnobeh... ne.. kdyz je to jenom na 800-100otackach... auto jsem mel nastartovany na volnobeh asi 15min a kontrolka se neobjevila... sednu do toho.. jedu do pryc i kdyz jedu pilu nebo pohodicku tak nic... zastavim..slapnu na plyn (na neutral) pustim plyn a zacne blikat kontrolka..

Uživatelský avatar
Lukas44
Řidič
Řidič
Příspěvky: 168
Registrován: 07.01.2010 18:40
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Kontrolka oleje

Příspěvek od Lukas44 »

Nazdar. Mě to dělá to samý ale akorát za jízdy to na pár vteřin problikne když mi klesnou otáčky pod 2000. Začal mi to dělat najednou po opravě nápravy když auto bylo zvednuté dva dny. Předtím sem ho měl zvednuté 3 týdny a nic... Jestli je to sací koš tak ten je ve vaně že? To bude muset jít celá dolu asi? Kolik to tak asi trvá a jak je to náročný?
Golf IV 1.9 TDi 66 kW / Passat 1.9 Tdi 96kw 4x4 .....bejvávat PASSAT B5 1.8T 110 kW

-Jack-
Řidič
Řidič
Příspěvky: 124
Registrován: 13.03.2010 11:16

Re: Kontrolka oleje

Příspěvek od -Jack- »

Tak prace je to na prd... neni to zrovna stastne vyreseny... a jinak u me to neni sacim kosem.. uplne cistej... ale psal tu jeden klubak, ze mu to taky obcas dela... a za par tydnu psal ze to zadrel... cerpadlo davalo normalni tlak.. ale po delsi trase ztracelo vykon... takze to zadrel...

Uživatelský avatar
Lukas44
Řidič
Řidič
Příspěvky: 168
Registrován: 07.01.2010 18:40
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Kontrolka oleje

Příspěvek od Lukas44 »

Ty jo nestraš se zadřeným motorem. Ale zadřít to to musel jet docela dlouho s rosvicenou kontrolkou. Jak říkám mě to blikne tak jednou za 3-5 minut tak na 2-3 vteřiny. Samozřejmě kdyby to svítilo já nevím třeba 10 vteřin tak to ihned odstavím. Jinak je docela zajímavý že to nedělá hned od začátku jízdy ale až tak zhruba za 20 minut. Nechápu to.
Golf IV 1.9 TDi 66 kW / Passat 1.9 Tdi 96kw 4x4 .....bejvávat PASSAT B5 1.8T 110 kW

-Jack-
Řidič
Řidič
Příspěvky: 124
Registrován: 13.03.2010 11:16

Re: Kontrolka oleje

Příspěvek od -Jack- »

po precteni tehle temy http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... bo&start=0" onclick="window.open(this.href);return false; jsem to zacal radsi resit:)

Uživatelský avatar
Lukas44
Řidič
Řidič
Příspěvky: 168
Registrován: 07.01.2010 18:40
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Kontrolka oleje

Příspěvek od Lukas44 »

Tak to je paráda. Asi začnu radši shánět nové čerpadlo... Jinak jak měříte tlak oleje? Místo čidla se tam namontuje prej nějakej barometr. Dá se to změři i doma nebo musím do servisu? A jakou vyskozitu oleje tam máte? Já teda 5W-40 ale někdo tady tvrdí že je při vyšších teplotách moc řídký a zpusobuje problémy s mazáním. Doporučovali tady 10W-40. Tak jaký je teda pro ten motor lepší. A ještě máte tam polo nebo plnou syntetiku?
Golf IV 1.9 TDi 66 kW / Passat 1.9 Tdi 96kw 4x4 .....bejvávat PASSAT B5 1.8T 110 kW

-Jack-
Řidič
Řidič
Příspěvky: 124
Registrován: 13.03.2010 11:16

Re: Kontrolka oleje

Příspěvek od -Jack- »

Tlak jsem nechaval merit u automechanika.. rikal ze je vse v norme, ale kdyz jsem mu rikal ze se to obcas rozsviti a motor zmeni svuj zvuk tak mi tam nacpal nejakej tlakomer.. auto jeste nemam u sebe.. tak nemuzu slouzit kde to je.. ale urco to sem pak napisu... viskozitu mam 10W40... ten tvuj je dobry.. pokud to neni longlife... ale urcite muzes zkusit 10W40... ale nevim jestli ti to pomuze... A polo ci plna syntetika je jenom takove slovickareni... abych rekl pravdu.. nevim co tam mam... bral jsem olej od Liqui moly a koukal jsem se hlavne aby splnoval specifikace vyrobce auta... tot asi tak vse... dnes ocekavam telefon od mechanika.. tak se snad dozvim neco vic...

Uživatelský avatar
kenyacek
Závodník
Závodník
Příspěvky: 684
Registrován: 26.08.2008 09:39
Bydliště: Někde na Jížní Moravě poblíž Vyškova se pohybuju

Re: Kontrolka oleje

Příspěvek od kenyacek »

-Jack- píše:....A polo ci plna syntetika je jenom takove slovickareni...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: neblázni :mrgreen: :mrgreen:
Co dělá lenochod, když hoří les? Hoří taky

Uživatelský avatar
Lukas44
Řidič
Řidič
Příspěvky: 168
Registrován: 07.01.2010 18:40
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Kontrolka oleje

Příspěvek od Lukas44 »

kenyacek píše:
-Jack- píše:....A polo ci plna syntetika je jenom takove slovickareni...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: neblázni :mrgreen: :mrgreen:
Tak nám to vysvětli. Já vím jakej je tam rozdíl ve složení ale jakej je tam rozdíl pro motor to by mě nejvíc zajímalo. A odpovědi typu přečti si na internetu vyčerpávající vědeckej článek :old: sem prosím nepiš. Jednoduché pár větové vysvětlení od zkušeného klubáka bude nejlepší :ura1:
Golf IV 1.9 TDi 66 kW / Passat 1.9 Tdi 96kw 4x4 .....bejvávat PASSAT B5 1.8T 110 kW

-Jack-
Řidič
Řidič
Příspěvky: 124
Registrován: 13.03.2010 11:16

Re: Kontrolka oleje

Příspěvek od -Jack- »

Kdybych to mel schrnout.. tak napisu sloh jak blazen... sice nechces odborny clanek.. ale ten to vystihuje nejlepe... kazdy si z toho muze vzit co chce...

Jestliže někdo o motorových olejích neví téměř vůbec nic, potom určitě ví alespoň to základní - že existují motorové oleje minerální, polosyntetické a syntetické. Ti, kteří jsou pevnější v kramflecích, to ještě trochu vylepší a používají termíny jako "plná syntetika" nebo "obyčejný minerál". Důležité je,že si všichni rozumějí a domluví se k všeobecné spokojenosti. Ono se ale ani nejde nedomluvit. A si dáte do motoru jakýkoliv olej, motor bude buďto jenom spokojený nebo hodně spokojený. Je to jako v případě Járy Cimrmana - v motorových olejích se totiž těžko šlápne vedle.

Motorové oleje jsou dnes pouze dobré nebo ještě lepší, samozřejmě pokud vyloučíme levné oleje pro staré a ještě starší motory. A je úplně jedno, jestli jsou takové nebo makové. Já si dovoluji při plném vědomí tvrdit, že v maloobchodním prodeji neexistuje ani jeden plně syntetický motorový olej. Každý olej má menší či větší podíl minerální složky, i když je na etiketě napsáno "syntetický" nebo "plně syntetický". Některý výrobce na etiketě alespoň uvede např. "vyrobeno syntetickou technologií","vyrobeno HC technologií", "vyrobeno HT syntézou" či nějak podobně, jiný stále trvá na plně syntetickém oleji. Vím spolehlivě minimálně o jednom případu oleje SAE 5W-40 známého výrobce, ve kterém není ani stopa syntetického oleje, přesto se na etiketě skví text "plně syntetický".

Ještě větší zmatek v pojmech syntetický a minerální vznikl zejména v posledních pěti letech, kdy po nešťastném rozhodnutí amerického úřadu pro reklamu začaly být jako syntetické označovány i kvalitní minerální oleje. Technologie výroby minerálních olejů už opravdu došly tak daleko, že vlastnosti kvalitních minerálních a syntetických olejů se téměř vyrovnaly. Jedná se tak o neustálý boj obchodníků, kteří by "syntetický olej " říkali nejraději téměř každému oleji, protože zákazníci na to dobře slyší, a chemiků, kteří vyvíjejí technologie a vyrábějí oleje.

Fenomén syntetických, polosyntetických a minerálních motorových olejů se projevuje i v tom, že těmito termíny jsou často určovány jak viskozitní vlastnosti, tak i kvalita olejů. Přitom to spolu ale vůbec nesouvisí. Z minerálních olejů lze namíchat olej s jakoukoliv viskozitou, ale ta přece nic neříká o kvalitě oleje.Výkonové vlastnosti, tzn.kvalita olejů, jsou dány především použitou aditivací. Ta je rozhodující pro konečnou kvalitu motorového oleje. Samozřejmě, že také záleží na kvalitě základových olejů, ať už syntetických nebo minerálních, kterých máme několik typů s různou kvalitou. Ale to už bychom zabíhali příliš do podrobností.

Kvalita oleje je zřejmá především ze specifikací uvedených na etiketě obalu. Vezměme si jako příklad oleje SAE 15W-40, 10W/40, 5W-40 a 0W-40. Všechny mohou mít výkonovou specifikaci ACEA A3/B3, příp.i B4. Z toho je zřejmé, že výkon, kvalita a životnost, např. olejů SAE 15W-40 a 5W-40 či 0W-40, může být naprosto stejná. Rozhodně tedy neplatí, že čím je údaj xW nižší, tím je vyšší kvalita a životnost oleje a olej vydrží v motoru déle. To je naprostý nesmysl. Oleje SAE 0W-40 či 5W/40 mají lepší viskozitní vlastnosti, rychleji se v motoru dopravují na všechna mazaná místa, ale kvalitou a životností jsou stejné jako oleje SAE 10W-40 či 15W-40, tj.úspěšně prošly stejnými motorovými testy, kde všechny dosáhly vyhovujících výsledků.

Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku. Povede se to i nám?

Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie,VŠCHT Praha
jaroslav.cerny@vscht.cz

Uživatelský avatar
kenyacek
Závodník
Závodník
Příspěvky: 684
Registrován: 26.08.2008 09:39
Bydliště: Někde na Jížní Moravě poblíž Vyškova se pohybuju

Re: Kontrolka oleje

Příspěvek od kenyacek »

Lukas44 píše:
kenyacek píše: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: neblázni :mrgreen: :mrgreen:
Tak nám to vysvětli. Já vím jakej je tam rozdíl ve složení ale jakej je tam rozdíl pro motor to by mě nejvíc zajímalo. A odpovědi typu přečti si na internetu vyčerpávající vědeckej článek :old: sem prosím nepiš. Jednoduché pár větové vysvětlení od zkušeného klubáka bude nejlepší :ura1:
Šak si nalij do svého auta třeba slunečnicový olej, když v tom žádný rozdíl nevidíš :mrgreen: výrobce jasně udává jaký olej do tvého auta patří a není to dané pro nic za nic. Pokud budeš lít do auta jiný olej o jiné hustotě než je předepsaný, tak se ti může stát že ho taky třeba zadřeš. Ale každý svého štěstí strůjce....
Co dělá lenochod, když hoří les? Hoří taky

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“