BRZDY: problém pri brzdení, ztráta tlaku na pedále

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
Auto1
Závodník
Závodník
Příspěvky: 509
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Opava city
Kontaktovat uživatele:

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od Auto1 »

Tlak v brzdném okruhu lze měřit VAGem přes jednotku ABS.

Odvzdušnění brzd s ESP se provádí také přes jednotku ABS,
každé kolo se odvzdušní extra,asi na 10x
a je tam podrobný popis ve stylu našlapej,drž,odvzdušnit,utáhnout,povolit pedál,našlapat a tak dokola a pak další kolo,
je to velmi snadné,ale je potřeba dvou lidí.
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Mirunda
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 30.01.2010 22:01
Bydliště: Královéhradecko

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od Mirunda »

Dík za radu.
Je to divný ale dnes se mě zdálo, že to najednou brzdí ok a po dalším nastartování zase špatný.
Prostě má pedál delší krok nahoře mrtvo a nemá to takový brzdný učinek, skoro bych řekl že přední kotouče jsou jehce orezlí jak to míň brzdí.
Jezdit se stím dá, ale není to co to bylo.
Jsem na to zvědav co kde najdeme.

Uživatelský avatar
kos
Řidič
Řidič
Příspěvky: 101
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: České Budějovice

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od kos »

mám stejnej prolém jako Mirunda - již jsem vyměnil podtlakový čerpadlo, hl. brzdový válec a stále stejný, takže teď jen posilovač. Problém, je, že jsem nenašel nikde číslo dílu (hleda jsem je vizuálně se zrcátky a pořádnou baterkou) a bez čísla se nehnu dál, protože je tam asi 7 variant posilovače (z ESP prý 2 varianty - se týká mě)

Uživatelský avatar
Mirunda
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 30.01.2010 22:01
Bydliště: Královéhradecko

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od Mirunda »

Já ted jezdím dál je to zase najednou o trochu lepší ale kdo se na to má spolehnout.
Posilovače tady nějaký mám ale nechce se mě do toho.
A taky je otázka zda bude pasovat číslo.
Je to blázinec.

Uživatelský avatar
kos
Řidič
Řidič
Příspěvky: 101
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: České Budějovice

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od kos »

asi to nechám rozebrat a až zjistíme číslo dílu, tak budu lítat po vrakáčích -7 tis za novej nedám, stačilo 3jku za nový brzdový válec a 3jku za použitý čerpadlo :-(

Uživatelský avatar
Laclosak
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 338
Registrován: 30.06.2009 20:34
Bydliště: Brodek u Konice

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od Laclosak »

Mám podobný problám jako Mirunda.....auto ztratilo z ničeho nic brzdný účinek :cry: když to natvrdo zašlapnu na mokré silnici ve zhruba 100 km/h rychlosti tak jde pedál úplně na podlahu tudiž je docela dlouhá brz.dráha a ABS vubec nekopne....při nastartovaném motoru na volnoběh když sešlápnu pedál tak se také propadne až na podlahu.Při vypnutém motoru se pedál také propadá ,ale nevyvinu tak velkou sílu abych ho došlápl až na podlahu ,nic méně mám podezření na hl.brz válec :? .Desky,kotouče,měněny cca před 3000km ,ale začalo to dělat před zhruba 200km před tím vše OK.Ale mám problém Technickou mám do 23.5 tohoto roku což myslím že bych tam asi neuspěl.Takže potřebuji vyměnit brzd.válec http://obchod.autokelly.cz/Images/lock.gif" onclick="window.open(this.href);return false; co nejdříve :arrow: mohl by mi prosím někdo poradit čeho všeho se vyvarovat a co všechno může nastat za problémy? :?: Odvzdušnění asi budu muset provést přes Diagnostiku že?Postup snad najdu ve VISu.Ještě jsem našel opravnou sadu http://obchod.autokelly.cz/Images/lock.gif" onclick="window.open(this.href);return false; na ten válec, myslíte že by mělo cenu to spravovat?Nebo je tam poškozena nějaká membrána a to je neopravitelné ? :?: předem dik za každou radu
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________

Uživatelský avatar
Laclosak
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 338
Registrován: 30.06.2009 20:34
Bydliště: Brodek u Konice

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od Laclosak »

Tak brzdový válec dnes vyměněn.....byl to 2 čidlový 5 vývodový ....ale problém s propadajícím pedálem vyřešen není ,nenapadlo by někoho co by to jeste mohlo být tu tlakovou vývěvu jsem zkontroloval a zdá se být naprosto v pořádku....co to podtlakové čerpadlo?Zítra technická tak jsem zvědav...
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________

Uživatelský avatar
kos
Řidič
Řidič
Příspěvky: 101
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: České Budějovice

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od kos »

Laclosak píše:Tak brzdový válec dnes vyměněn.....byl to 2 čidlový 5 vývodový ....ale problém s propadajícím pedálem vyřešen není ,nenapadlo by někoho co by to jeste mohlo být tu tlakovou vývěvu jsem zkontroloval a zdá se být naprosto v pořádku....co to podtlakové čerpadlo?Zítra technická tak jsem zvědav...
má stejný problém - již jsem psal před cca 3 měsíci -nová podtlaková hadička, vyměněno podtlakové čerpadlo, hlavní brzdový válec a stále bez výsledku. Ještě zbývá samotný posilovač, jenže nevím číslo dílu a bez toho mi nikdo negarantuje správnost - takže odstavit auto, vyndat posilovač a pak objet vrakáče - případně zakoupit nový za cca 7tis

Uživatelský avatar
mahura
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 07.06.2009 10:43
Bydliště: Hlubočepy

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od mahura »

kos píše:
Laclosak píše:Tak brzdový válec dnes vyměněn.....byl to 2 čidlový 5 vývodový ....ale problém s propadajícím pedálem vyřešen není ,nenapadlo by někoho co by to jeste mohlo být tu tlakovou vývěvu jsem zkontroloval a zdá se být naprosto v pořádku....co to podtlakové čerpadlo?Zítra technická tak jsem zvědav...
má stejný problém - již jsem psal před cca 3 měsíci -nová podtlaková hadička, vyměněno podtlakové čerpadlo, hlavní brzdový válec a stále bez výsledku. Ještě zbývá samotný posilovač, jenže nevím číslo dílu a bez toho mi nikdo negarantuje správnost - takže odstavit auto, vyndat posilovač a pak objet vrakáče - případně zakoupit nový za cca 7tis

Ahoj stáhni si ETKU a tam podle vinka najdeš číslo dílu které potřebuješ ...jestli nemáš možnost si jí stáhnout nebo nechceš pošli mi SZ s vinkem a já ti obratem napíšu číslo dílu...

Uživatelský avatar
Laclosak
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 338
Registrován: 30.06.2009 20:34
Bydliště: Brodek u Konice

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od Laclosak »

Podle mě je teda posilovač docela blbost a vyhozené peníze za opravu,soudě podle projevu téhle závady...Protože ten má pouze zvyšovat brzd.účinek přenášený z pedálu.Tudiž si nedokážu vysvětlit jaký vliv by měl špatný posilovač na propadání brzd.pedálu na podlahu?Když posilovač nefunguje tak by to přeci nebrzdilo buď vůbec a nebo by byl alespň tvrdý pedál....protože ja když při vypnutém motoru sešlápnu pedál tak posilovač v činnosti není a přeci se mi pedál lehce propadá.Takže si myslím ,že špatný poslivoač s tímhle spojitost nemá.Jestli se pletu tak mě opravte :D
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________

Uživatelský avatar
kos
Řidič
Řidič
Příspěvky: 101
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: České Budějovice

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od kos »

Laclosak píše:Podle mě je teda posilovač docela blbost a vyhozené peníze za opravu,soudě podle projevu téhle závady...Protože ten má pouze zvyšovat brzd.účinek přenášený z pedálu.Tudiž si nedokážu vysvětlit jaký vliv by měl špatný posilovač na propadání brzd.pedálu na podlahu?Když posilovač nefunguje tak by to přeci nebrzdilo buď vůbec a nebo by byl alespň tvrdý pedál....protože ja když při vypnutém motoru sešlápnu pedál tak posilovač v činnosti není a přeci se mi pedál lehce propadá.Takže si myslím ,že špatný poslivoač s tímhle spojitost nemá.Jestli se pletu tak mě opravte :D
dle mechanika se po odpojení podtlakové hadičky od posilovače přestane pedál propadat.

Mimochodem po konzultaci s mahurou mám na výběr mezi těmito díly: M3 612 105 A pro vozy s ESP (zahrnuje i ABS)...7M4 612 105 A STEJNÝ JAKO PŘEDCHÁZEJÍCÍ akorát v poznámkách je dopsáno RLKG - nevíte někdo co to RLKG znamená?
potřebuju vyloučit ten co nemám.

Uživatelský avatar
Laclosak
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 338
Registrován: 30.06.2009 20:34
Bydliště: Brodek u Konice

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od Laclosak »

Takže jelikož jsem měnil hl.brzdový válec tak jsem se rozhodl jsem hodit nějakej návod "JAK NA TO" pokud se do toho chce někdo také pustit. :gey:

1.Je potřeba sumdat všechny překážející části k dobrému přístupu k válci a snadné demontáži. Obr 1. a 2.(Baterie,kryt kolem baterky,palivový filtr,expanzní nádobku,odpojí se konektory)Kvůli sundání expanzky je třeba vycvaknout EŘJ zavazí tam úchyt a nemusí se odpojovat hadice stačí jen přepad a pak se dá cela expanzka vyvlíknout
Co je potřeba demontovat
Co je potřeba demontovat
Částečně demontováno
Částečně demontováno
2.Až máte vše domontováno tak se přejde k samotnému brzd válci,nejprve odpojíme čidla ABS,ESP obr 3.
Čidla ABS/ESP
Čidla ABS/ESP
3.Pokud je vše odpojeno tak přejdeme k odpojení 2 přívodních trubek do brzd.válce.Povolí se jen dva holendry a poté se trubka vysune doporucuji na konce trubek nasadit krytky odvzdusnováku,aby nevytekla brzdová kapalina a nezavdušnili se.A do samotného brzd. válce by to chtělo také umístit nějaké gumové ucpávky nejlépe průměru 10mm.Obr 4.
4.JPG
5.Pak už drží válec jen na dvou šroubech přitáhnutých matkou.Jěště je potřeba odpojit hadici která vede z nádobky do spojky a řeknu vám není to žádná sranda pekně si u toho zanadáváte.Po vyšroubení a odpojení se válec vytáhne tahem směrem k masce. Obr 4.
4.JPG
6.Po vytažení valce pak už jen stačí odpojit nádobku s brzdovkou kterou je nejlepší předem někam vylít.Dále pak odšroubovat čidla ABS/ESP.A umístit to vše na nový válec.Obr 5.
Už demontovaný valec připraven k montáži do vozu
Už demontovaný valec připraven k montáži do vozu
7.Pak válec z5 umístíme tam kam patří ,připojíme brzd hadice,čidla,a dolejeme brzdovou kapalinu do nádobky.Pak se de odvzdušnit hl.brzdový válec - jeden pomocníck sedne do vozu lehce šlápne na brzd.pedál (zhruba do půlky jeho chodu) tak to udělá asi 5x.Poté pustí pedál vy povolíte 2 brzdové hadice k válci a pomocník šlápne na pedál až se propadne na podlahu a brzd. kapalina stříká ven ještě se vzduchem když je pedál na podlaze tak pomocník stále drží zatímco vy dotahujete hadice.Pak našlape 3x ,pustí pedál a vy povolíte hadice pomocník sešlápne a zase vytéká brzd kapalina se vzduchem toto opakujete dokud nevytéká jen samotná kapalina bez vzduchu.Nemusí se odvzdušňovat obě hadice zároveń můžete jednotlivě.To se dělá stejně jako u odvzdušňování kol.3x šlápnout ,držet,povolí se hadice vytéká kapalina se vzduchem,dotáhne se a znovu dokud neteče jen čistá kapalina.Pro klid v duši můžete ještě odvzdušnit hadice přímo na ABS jednotce stejným způsobem.

8.Když máte předešlé kroky splněny tak už jen montujete z5 demontované díly a vše dáváte do původního stavu.

Mě celá práce zabrala zhruba 2,5 hodinky, nejsem žádný mechanik takže za nepřesné nebo nedostačující info se omlouvám.Když tak doplňte.Možná jsem si na vše nevzpoměl.Sice se touhle opravou můj problém nevyřešil ,ale aspoň mám nový válec.Pokud by někdo chtěl tak ten starý můžu prodat je v pořádku a namočen v brzdovce v případě zájmu přes SZ
Doufám ,že to někomu pomůže.

Upozornění: Vyrábí se 2 druhy brzd. válců 5 vývodový a 2 vývodový.Já mám ten 5 vývodový - 2 vývody jsou na trubky a 2 načidla ABS/ESP a ten 5 je zaslepen.
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________

Uživatelský avatar
kos
Řidič
Řidič
Příspěvky: 101
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: České Budějovice

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od kos »

To Laclosak: já se ještě k výměně posilovače nedostal. a doufám, že to bude ten můj problém páč jinak snad vyměním auto :-)

Uživatelský avatar
Laclosak
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 338
Registrován: 30.06.2009 20:34
Bydliště: Brodek u Konice

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od Laclosak »

To Kos:Chápu tě ,vím není to zrovna levná záležistost ,ale když chceme aby to brzdilo musí se investovat :D....Jinak až budeš mít po výměně tak dej echo jak to vypadá jestli to pomohlo atp.....když tak SZ.

Ještě OT:jak se projeví zavzdušnění jednotky ABS,že nebude pedál pulzovat?
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________

Uživatelský avatar
Laclosak
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 338
Registrován: 30.06.2009 20:34
Bydliště: Brodek u Konice

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od Laclosak »

Tak kluci problém je už vyřešen.....rozdělal jsem všechny třmeny odmastil kotouče a desky,odstranil jsem nečistoty,oškrábal rez ,aby desky krásně chodily,promazal vodící čepy a dosedací plochy desek,odbrousil jsem vybržděnou hranu na kotoučích,poskládal,převzdušnil Vagem a teď to brzdí jak za mlada..... :D :D
Měl jsem to udělat hned a bylo by po problému protože zadní vodící čepy byly docela zaseklé a desky šly hodně z těžka....
Ručku jsem došteloval a Teď už také brzdí jak má.....
Tak mám zas na nějakou dobu klid :D... snad :P
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“