SPOTŘEBA, SOUTĚŽ: pojďte soutěžit ve spotřebě mezi sebou (-:
-
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 02.11.2009 20:36
Re: SPOTŘEBA, SOUTĚŽ: pojďte soutěžit ve spotřebě mezi sebou (-:
Já měl na mysli jestli někdo nemá zkušenost o kolik se změnila spotřeba bez funkčního bufiku a z funkčnim bufikem u motoru AFN 81kw.
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Re: SPOTŘEBA, SOUTĚŽ: pojďte soutěžit ve spotřebě mezi sebou (-:
na spotřebě se to snad tak výrazně neprojeví, samotný bufík bere dvakrát víc než volnoběh zahřátého motoru, takže spotřeba se tak nějak vyrovná, tam jde o co nejrychlejší dosažení provozní teploty a její udržení....
.....i když hoši s PDčkama píší, že pokud auto předehřívají, tak jde celková spotřeba dolů, tak já, ač bez bufíku, nepozoruji výrazný (snad ani žádný) rozdíl ve spotřebě zima - léto
tzn. aby měl bufík pozitivní vliv na spotřebu, chce to nezávislé topení a předehřívat a další faktor je dokonalé nastavení, t.j. aby včas vypínal a naopak nestartoval zbytečně atd., což v praxi nebývá většinou ideální, jediné co se dá napsat, je fakt, že celková spotřeba s bufíkem, který sám spotřebovává naftu, nevzroste, ba naopak může mírně klesnout, takže bufík zřejmě pracuje efektivně, ale zrovna JEN kvůli spotřebě bych se bufíkem nikdy nezabýval (vzhledem k jeho nárokům na údržbu)
čili shrnutí na tvůj dotaz: raději bych neočekával žádnou změnu spotřeby
.....i když hoši s PDčkama píší, že pokud auto předehřívají, tak jde celková spotřeba dolů, tak já, ač bez bufíku, nepozoruji výrazný (snad ani žádný) rozdíl ve spotřebě zima - léto
tzn. aby měl bufík pozitivní vliv na spotřebu, chce to nezávislé topení a předehřívat a další faktor je dokonalé nastavení, t.j. aby včas vypínal a naopak nestartoval zbytečně atd., což v praxi nebývá většinou ideální, jediné co se dá napsat, je fakt, že celková spotřeba s bufíkem, který sám spotřebovává naftu, nevzroste, ba naopak může mírně klesnout, takže bufík zřejmě pracuje efektivně, ale zrovna JEN kvůli spotřebě bych se bufíkem nikdy nezabýval (vzhledem k jeho nárokům na údržbu)
čili shrnutí na tvůj dotaz: raději bych neočekával žádnou změnu spotřeby
- jbarman
- Jezdec
- Příspěvky: 325
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždánice u Kyjova
Re: SPOTŘEBA, SOUTĚŽ: pojďte soutěžit ve spotřebě mezi sebou (-:
Asi mi to nebudete věřit... Běžně jezdím těsně pod 6l/100km. A když se snažím ta se dostanu i na 5,5. Ale 31/5/2010 jsem chtěl zkusit jet opravdu na spotřebu. Při cestě do Brna jsem si dal limit 5l/100km. Rychlost max mezi 90-100 km/h, jízda s lehkou nohou, dojíždění do obcí pouze s odstavením nohy z plynu a opětné zrychlování zlehýnka. Přestože jsem nikoho nebrzdil a občas musel předjet nějaký ten kamion a přejel celé Brno 2x ve špičce. Po výpočtu: natankováno 18,94l * 100 to celé děleno počtem ujetých 390 km = 4,86 l/100 km. Taky mě to v dobrém překvapilo. Pro doplnění informací jsem jel z Východních Čech po silnicích většinou první třídy s cca 20 km objížďkou po sinicích třetí třídy. Tankoval jsem naftu TopQ na Benzině a přidal letní, zelený VIF.
- kubenec
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 30.12.2009 19:10
- Bydliště: Praha 10 - VWršovice
-
- Řidič
- Příspěvky: 188
- Registrován: 07.10.2009 11:38
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPOTŘEBA, SOUTĚŽ: pojďte soutěžit ve spotřebě mezi sebou (-:
jbarman - vysledek peknej, ale je tam obrovska chyba v mereni, na tak kratke vzdalenosti
sice taky merim jenom dobiram do plne, ale pokud to znamena ze dobiram po 1000km tak je ta chyba znacne mensi nez dobrani necelych 20 litru
tak mnohem vice hraje roli to, jak moc stejne tu nadrz naplnis, ... - staci rozdil v plneni 0,5 nebo 0,75 l a uz to neskutecne pohne se spotrebou - a k tomu staci to ze u jine pumpy jinak peni nafta...
v tomhle ohledu je zajimavejsi palubak (kterej nevedu)
jinak mi se ted podarilo na ceste Poysdorf-Wien-Innsbruck-St.Moritz-Davos-Innsbruck, kdy jsme SUI projeli po serpentynach udelat asi 6,3 l
potom pri ceste zpet, kdy jsme valili jenom dalnice tak Innsbruck-Wien-Poysdorf jsme to spocetli dokonce na 5,88 l - ale tam uz byl slabsi najezd - jenom asi 3/4 nadrze - takze to uz neni tak prukazna hodnota
nicmene na dalky to jde kolem 6,0 - 6,5 l a to neni uplne zly
sice taky merim jenom dobiram do plne, ale pokud to znamena ze dobiram po 1000km tak je ta chyba znacne mensi nez dobrani necelych 20 litru
tak mnohem vice hraje roli to, jak moc stejne tu nadrz naplnis, ... - staci rozdil v plneni 0,5 nebo 0,75 l a uz to neskutecne pohne se spotrebou - a k tomu staci to ze u jine pumpy jinak peni nafta...
v tomhle ohledu je zajimavejsi palubak (kterej nevedu)
jinak mi se ted podarilo na ceste Poysdorf-Wien-Innsbruck-St.Moritz-Davos-Innsbruck, kdy jsme SUI projeli po serpentynach udelat asi 6,3 l
potom pri ceste zpet, kdy jsme valili jenom dalnice tak Innsbruck-Wien-Poysdorf jsme to spocetli dokonce na 5,88 l - ale tam uz byl slabsi najezd - jenom asi 3/4 nadrze - takze to uz neni tak prukazna hodnota
nicmene na dalky to jde kolem 6,0 - 6,5 l a to neni uplne zly
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
Re: SPOTŘEBA, SOUTĚŽ: pojďte soutěžit ve spotřebě mezi sebou (-:
A pritom staci tak malo, zapsat si presny udaj, kolik jsem natankoval a ne "tankovani do plne", jelikoz rozdil v "plne" nadrzi u nasich aut muze byt,v zavislosti na pouziti odvzdusnovaku, dosti velky.rezna píše:tak mnohem vice hraje roli to, jak moc stejne tu nadrz naplnis, ... - staci rozdil v plneni 0,5 nebo 0,75 l a uz to neskutecne pohne se spotrebou - a k tomu staci to ze u jine pumpy jinak peni nafta...
-
- Řidič
- Příspěvky: 188
- Registrován: 07.10.2009 11:38
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPOTŘEBA, SOUTĚŽ: pojďte soutěžit ve spotřebě mezi sebou (-:
ale to je prave ono - to je ta chybaparizek_ltm píše:A pritom staci tak malo, zapsat si presny udaj, kolik jsem natankoval a ne "tankovani do plne", jelikoz rozdil v "plne" nadrzi u nasich aut muze byt,v zavislosti na pouziti odvzdusnovaku, dosti velky.rezna píše:tak mnohem vice hraje roli to, jak moc stejne tu nadrz naplnis, ... - staci rozdil v plneni 0,5 nebo 0,75 l a uz to neskutecne pohne se spotrebou - a k tomu staci to ze u jine pumpy jinak peni nafta...
1) mejme vychozi stav - 'plna nadrz'
2) ujedme XXX kilometru
3) natankujme kolik jsme vyjeli -> tedy do 'plne nadrze'
ted tedy mas tvuj 'presny' udaj
ale tam vznika ta chyba - kdyby ses snazil neni problem dobrat jeste treba 0,5 l
takze samozrejme pamatujeme si presny udaj kolik jsme nabrali -> nemame ale zaruku ze je presny vzhledem k tomu kolik jsme ujeli a kolik jsme eventuelne jeste mohli dobrat
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPOTŘEBA, SOUTĚŽ: pojďte soutěžit ve spotřebě mezi sebou (-:
já palubák mám, ale....spořebu většinou měřím při dálkových trasách....za použití gps. Tankuju vždy úplně po hrdlo, prostě když mačkám odvzdušňovák, hladina už neklesne, po dojezdu dotankuju opět do plna a pak počítám
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
Re: SPOTŘEBA, SOUTĚŽ: pojďte soutěžit ve spotřebě mezi sebou (-:
rezna
mas samozrejme pravdu. Ja spotrebu merim akorat dle plnych nadrzi - viz spotreby.cz
Jinak se ridim podle palubaku. Stejne se jezdit "musi" tak jestli jezdim o desetnik draz... cimz tedy nechci rozpoutavat debatu
mas samozrejme pravdu. Ja spotrebu merim akorat dle plnych nadrzi - viz spotreby.cz
Jinak se ridim podle palubaku. Stejne se jezdit "musi" tak jestli jezdim o desetnik draz... cimz tedy nechci rozpoutavat debatu
- jbarman
- Jezdec
- Příspěvky: 325
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždánice u Kyjova
Re: SPOTŘEBA, SOUTĚŽ: pojďte soutěžit ve spotřebě mezi sebou (-:
Přece nejsem úplně blbej, tak si dokážu udělat rozptyl hodnot. V mém případě: kontrolka (hladoné oko) začala svítit ve stejném místě jako před tankováním po cca 15 km jízdy víceméně do kopce k nám do hor s tím rozdílem, že v prvním případě po nočním stání v garáži svítila kontrolka trvale, v druhém případě po dojetí testu ještě zhasla. Takže tam bude ještě malá rezerva. Výsledek jsem ale odečetl podle prvního rosvícení kontrolky. Takže nějaká chyba tam bude, ale spíš směrem dolu. Možná mám tedy 10 km k dobru takže to potom dělá 1894/400= 4,735l /100km, ale když připustím opačnou hodnotu 1894/380 = 4,98l /100 km, dostávám se pořád na výtečnou hodnotu. Větší ten rozptyl nebude.rezna píše:jbarman - vysledek peknej, ale je tam obrovska chyba v mereni, na tak kratke vzdalenosti
sice taky merim jenom dobiram do plne, ale pokud to znamena ze dobiram po 1000km tak je ta chyba znacne mensi nez dobrani necelych 20 litru
tak mnohem vice hraje roli to, jak moc stejne tu nadrz naplnis, ... - staci rozdil v plneni 0,5 nebo 0,75 l a uz to neskutecne pohne se spotrebou - a k tomu staci to ze u jine pumpy jinak peni nafta...
v tomhle ohledu je zajimavejsi palubak (kterej nevedu)
jinak mi se ted podarilo na ceste Poysdorf-Wien-Innsbruck-St.Moritz-Davos-Innsbruck, kdy jsme SUI projeli po serpentynach udelat asi 6,3 l
potom pri ceste zpet, kdy jsme valili jenom dalnice tak Innsbruck-Wien-Poysdorf jsme to spocetli dokonce na 5,88 l - ale tam uz byl slabsi najezd - jenom asi 3/4 nadrze - takze to uz neni tak prukazna hodnota
nicmene na dalky to jde kolem 6,0 - 6,5 l a to neni uplne zly
-
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 30.09.2009 23:07
- Bydliště: " HRADUBICE " konec D11
Re: SPOTŘEBA, SOUTĚŽ: pojďte soutěžit ve spotřebě mezi sebou (-:
jakou mám tak počítat spotřebu na dálku po dálnici 150Km/h tachometrových ? Kolik při 130km/h? Město z okreskama jezdím za 7litrů,dálka po 1.třídě s lehčí nohou za 5,5litru.
- rockyteam
- Řidič
- Příspěvky: 100
- Registrován: 05.12.2009 13:57
- Bydliště: Ostrava
Re: SPOTŘEBA, SOUTĚŽ: pojďte soutěžit ve spotřebě mezi sebou (-:
Mám benzín 2.0 85kw na LPG. Načepuji plnou za 570 kč (13,80 l ) a najedu asi 470 km pohodovou jízdou. A když jezdím po dálnici kolem 140 - 150 km/h usek z Prahy do Ostravy tak najedu asi 380 km. Jinak průměrná spotřeba za měsíc 8,7 l / 100 km měřeno jako benzín, na LPG asi o 1 l více ) . Zatím spokojený
Passat Variant 1.9 66kw r.2000 (AHH)
- maxie
- Člen klubu
- Příspěvky: 432
- Registrován: 22.10.2007 16:44
- Bydliště: Mohelnice(SU)
Re: SPOTŘEBA, SOUTĚŽ: pojďte soutěžit ve spotřebě mezi sebou (-:
pocitej tak 8... pod 150 nejdu na dalnici, pod 120 malokdy na okreskach a jezdim za 8 poradJulinaa píše:jakou mám tak počítat spotřebu na dálku po dálnici 150Km/h tachometrových ? Kolik při 130km/h? Město z okreskama jezdím za 7litrů,dálka po 1.třídě s lehčí nohou za 5,5litru.
- Auto1
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Opava city
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPOTŘEBA, SOUTĚŽ: pojďte soutěžit ve spotřebě mezi sebou (-:
Pro zajímavost:
Tak jsme dělali rychlejší eco rellye,
čili jízda na spotřebu,
porovnávali jsme Fiat Ulysse 2003 HDI 80kW 5ti kvalt manuál
s Sahranem 2002 TDI 85kW 6tikvalt manuál,
obě auta prázdné,jen jeden řidič,obě auta jela za sebou trasu asi 900km.
Okresky se jelo 50-120,tedy na trase asi 250km
Dálnice na trase 650km se jelo neustále,až na jednu dvě stavby v délce asi2km,pořád 120 a jen hodinu se jelo 140,
byly to nemecke dalnice a dá se říct,že tam téměř nebyly situace,že by bylo třeba brzdit,na české přecpané dálnici by ta spotřeba byla značně horší...
Palivo 50litrů Nafta Shell Fuelsaver litr za 1,5eur a do toho asi 50L LUK Nafta za 29,9
Spotřeby:
Sharan 6,6 dle budíku
Ulysse 7,6 dle budíku
Rychlorecenze:
Dodám,že Ulysse/806/C8 se dělá ještě v silnější verzi,ale ta žere víc a jediné,co je na tom oproti Sharanu lepšího je že se dá mezi předníma sedačkama projít dozadu,je to komfortnější ovšem do zatáček to jezdí plavněji. Motor je uložen tak,že není vidět nic jen přední strana bloku,zbytek je pod sklem,servisně je to peklo,ale Ulysse sedačky jsou na komfort lepší,pro dynamickou jízdu jsou horší,použité potahové materiály velmi nekvalitní,ani stredne vybavene auto s 8mi bagy 4xel.okna dvouzonovkou,chlazenou schrankou atd nema cyklovac steracu,hruza,ale zase lepsi verze maji sterace na cidlo deste.Řadící kulisa Ulysse také hodně lidí zajímá,je pěkně nahoře,ergonomicky skvělé,ale střední panel trošku tlačí do kolena,je moc široký,ale u sharana je to to samé,a v obou autech vás panel tlačí je,pokud sedíte v určité pozici,běžně vám to vadit nebude,u auta,které mělo najeto 200.000km bylo řazení přesné,ale šlo nepříjemně stuha,nevím,zda stačí namazat lanovody,či jak to je vlastně řešené,prostě šlo ztuha.Na Sharanu je řazení všichni znáte,proti Ulysse je ergonomie horší,řadička je dole,ale provedení je stokrát lepší,řadí to jak po másle. Nejlepsi na tom celem Ulysse je cena,ta je znacne nizsi nez u SAG.
Tak jsme dělali rychlejší eco rellye,
čili jízda na spotřebu,
porovnávali jsme Fiat Ulysse 2003 HDI 80kW 5ti kvalt manuál
s Sahranem 2002 TDI 85kW 6tikvalt manuál,
obě auta prázdné,jen jeden řidič,obě auta jela za sebou trasu asi 900km.
Okresky se jelo 50-120,tedy na trase asi 250km
Dálnice na trase 650km se jelo neustále,až na jednu dvě stavby v délce asi2km,pořád 120 a jen hodinu se jelo 140,
byly to nemecke dalnice a dá se říct,že tam téměř nebyly situace,že by bylo třeba brzdit,na české přecpané dálnici by ta spotřeba byla značně horší...
Palivo 50litrů Nafta Shell Fuelsaver litr za 1,5eur a do toho asi 50L LUK Nafta za 29,9
Spotřeby:
Sharan 6,6 dle budíku
Ulysse 7,6 dle budíku
Rychlorecenze:
Dodám,že Ulysse/806/C8 se dělá ještě v silnější verzi,ale ta žere víc a jediné,co je na tom oproti Sharanu lepšího je že se dá mezi předníma sedačkama projít dozadu,je to komfortnější ovšem do zatáček to jezdí plavněji. Motor je uložen tak,že není vidět nic jen přední strana bloku,zbytek je pod sklem,servisně je to peklo,ale Ulysse sedačky jsou na komfort lepší,pro dynamickou jízdu jsou horší,použité potahové materiály velmi nekvalitní,ani stredne vybavene auto s 8mi bagy 4xel.okna dvouzonovkou,chlazenou schrankou atd nema cyklovac steracu,hruza,ale zase lepsi verze maji sterace na cidlo deste.Řadící kulisa Ulysse také hodně lidí zajímá,je pěkně nahoře,ergonomicky skvělé,ale střední panel trošku tlačí do kolena,je moc široký,ale u sharana je to to samé,a v obou autech vás panel tlačí je,pokud sedíte v určité pozici,běžně vám to vadit nebude,u auta,které mělo najeto 200.000km bylo řazení přesné,ale šlo nepříjemně stuha,nevím,zda stačí namazat lanovody,či jak to je vlastně řešené,prostě šlo ztuha.Na Sharanu je řazení všichni znáte,proti Ulysse je ergonomie horší,řadička je dole,ale provedení je stokrát lepší,řadí to jak po másle. Nejlepsi na tom celem Ulysse je cena,ta je znacne nizsi nez u SAG.
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Re: SPOTŘEBA, SOUTĚŽ: pojďte soutěžit ve spotřebě mezi sebou (-:
nevíte někdo co se stalo se serverem spotreby.cz?