Ahoj, znamená to, že když mi ve VAGU vyjede toto:Marek77 píše:QG0 to nejspíš nebude. Pokud je mi známo, tak všechny TDi motory osazované do dvojkové řady SAG (od modelu 2001) mají možnost používat oleje LongLife, tudíš musejí být vyrobené na platformě QG1/QG2. Ale přesně to zjistit jde a není to problém.
Podívej se na štítek, který je nalepený na podlaze kufru. Mimo údaje o VIN, kódu motoru a převodovky, barvě vozu a výkonu motoru obsahuje štítek i velké množství třímístných kódů, kterým se říká PR-čísla. Jedním takovým PR-číslem je údaj QG. Takže mezi PR-čísly musíš najít QG1, QG2 nebo QG0.
Druhá možnost je kód řídicí jednotky přístrojů, jak píše Jožko. Čtvrtá číslice z pětimístného kódu řídicí jednotky určuje QG. Takže například kód řídicí jednotky přístrojů 17215 znamená, že vůz je QG1. Kdyby čtvrtá číslice byla dvojka, například 34628, je to QG2. Pokud je čtvrtá číslice nula nebo jiné číslo než 1 a 2, jedná se o QG0.
Platí, že motory QG1 a QG2 mají v olejové vaně TOG čidlo. Motory QG0 jej nemají (protože ho nepotřebují, nesmějí totiž používat LongLife oleje) - to je základní poznávací znamení.
Adresa 17
Protokol: KW1281
Řídící jednotka: 95V W10 849 95-
Komponent: DJ biinstrument 066a
Kódování: 00124
Opravna #: WSC 01545
tak mám QG2? Mám Galaxy I AFN 81 kW a doteď mi tam servisák dával Shell Helix Diesel Plus 10W-40 (specifikace: API CF BMW Longlife-98 PSA D-98 L1 , ACEA B3-98 VW 505.00/500.00 Rover MB 229.1 JASO SG). Je to správně nebo špatně? Už jsem z toho jelen.