PROBLÉM S DIGITÁLNÍ KLIMATIZACÍ

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Jack007
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 27.05.2008 19:46

PROBLÉM S DIGITÁLNÍ KLIMATIZACÍ

Příspěvek od Jack007 »

Ahoj všem,
už jsem v koncích a chtěl bych vás všechny požádat o radu. Přestala mi fungovat klimatizace, kompresor se netočí a větráky také ne. Ovládání klapek jde v pohodě nastavit.
Vše na co jsem přišel nebo zkusil: kontrola tlakového spínače, náplň tam také je a nikde nic neutíká, vyměnil jsem i řídící jednotku dochlazování a tu starou jsem rozebral. Když v té jednotce spojím relátka pro větrák a kompresor, tak vše chodí a chladí.
Takže bych viděl problém někde ve spínání té jednotky. Nevím ale kde hledat nebo co zkusit. VAG žádnou chybu nehlásí.
Děkuji předem všem za radu.

Pilotek
Profík
Profík
Příspěvky: 988
Registrován: 11.10.2008 21:52
Bydliště: Žilina

Re: PROBLÉM S DIGITÁLNÍ KLIMATIZACÍ

Příspěvek od Pilotek »

Dobre by bolo napisat presny typ a rocnik auta.

Problem moze byt aj v kabelazi (zvlast ak bolo auto burane, alebo nieco vyznamne donho dorabane) alebo v samotnej RJ Climatronicu.

Predpokladam ze vsetky poistky a prip. rele tykajuce sa klimy ste skontrolovali.

Jack007
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 27.05.2008 19:46

Re: PROBLÉM S DIGITÁLNÍ KLIMATIZACÍ

Příspěvek od Jack007 »

Je to GOLF IV 1,9TDI AHF r.v. 99

Pojistky jsem překontroloval ale relátka nevím které to přesně jsou. Kolik je na klimu pojistek a relátek, abych náhodou na něco nezapomněl.

Uživatelský avatar
huhu
Pilot
Pilot
Příspěvky: 752
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ivančice 733 311 764
Kontaktovat uživatele:

Re: PROBLÉM S DIGITÁLNÍ KLIMATIZACÍ

Příspěvek od huhu »

já bych to vyděl na vadný tlakový spínač klimatizace

Jack007
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 27.05.2008 19:46

Re: PROBLÉM S DIGITÁLNÍ KLIMATIZACÍ

Příspěvek od Jack007 »

Měl jsem to u jednoho opraváře který plní klimatizace a ten mi právě řekl, že tlakový spínač je v pořádku. Dá se to i přesto nějak změřit nebo překontrolovat zda tomu tak je neho není? VAG ale nic nepíše...

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: PROBLÉM S DIGITÁLNÍ KLIMATIZACÍ

Příspěvek od Goauld »

Udělej test akčních členů (musí být vypnutej motor), pak zkontroluj paměť závad. S nastartovanym motorem vlez do bloku měřených hodnot a podívej se, jestli má jednotka údaj o otáčkách motoru. Zkontroluj, nebo vyměň tepelnej spínač větráků, co je na chladiči, pokud je vadnej a říká jednotce, že má chladící kapalina vysokou teplotu, tak kompresor nesepne.
Co se týče toho tlakovyho spínače, tak jestli máš rok výroby 99, tak bys měl mít novej systém, tedy spínač G65, ten by diagnostika sice měla zjistit, ale může se stát, že bude vadnej a kompreosr tím pádem nesepne, diagnostika to někdy nemusí vidět.
Pokud máš ještě starej systém, budeš mít spínač F129 a tím pádem i snímač teploty chladícího prostředku F14, kterej je někde zespoda motoru (nevím přesně kde), má dvoupinovej konektor a ten by mohl být vadnej. Stejně tak jako ten F129 i když to v chybách nebude, může se stát, že bude ukazovat vysokej tlak tj. nad 3.2 MPa a kompreosr tím pádem nesepne.

edit: Opraveno, předtím sem to popletl, ty spínače byly obráceně, už je to správně.
Naposledy upravil(a) Goauld dne 20.06.2010 17:03, celkem upraveno 2 x.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
huhu
Pilot
Pilot
Příspěvky: 752
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ivančice 733 311 764
Kontaktovat uživatele:

Re: PROBLÉM S DIGITÁLNÍ KLIMATIZACÍ

Příspěvek od huhu »

jinými slovy novej typ tlak.spínače má 3pin konektor a ten starej je 4pin konektor

Jack007
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 27.05.2008 19:46

Re: PROBLÉM S DIGITÁLNÍ KLIMATIZACÍ

Příspěvek od Jack007 »

Tak mám ten starej systém, kde tlakovej spínač má 4piny, ale nikde jsem nenašel to čidlo chladícího prostředku. Co se týče toho čidla na chladiči, tak si myslím, že je v pohodě, ale nemám 100% jak zkusit...

Jack007
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 27.05.2008 19:46

Re: PROBLÉM S DIGITÁLNÍ KLIMATIZACÍ

Příspěvek od Jack007 »

Ještě mě nadadlo, můžu zkusit protojit tu svorkovnici na tlakovém spínači, abych poznal jestli se klima roztočí nebo ne. Asi je to jediná možnost jak vyloučit ten spínač. Nevíš který piny to jsou u toho 4pinu?

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: PROBLÉM S DIGITÁLNÍ KLIMATIZACÍ

Příspěvek od Goauld »

Ktery piny propojit nevím, nemám schéma zapojení.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
brontik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 27.10.2009 13:36
Bydliště: Mutějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: PROBLÉM S DIGITÁLNÍ KLIMATIZACÍ

Příspěvek od brontik »

Ahoj já mám podobný problém, Passat B5 rv.98. Klima mi jede a po chvíli se mi vypíná a pak zase zapíná. A to jen když popojíždím ve městě. Když jedu v kuse už klima jede pořád. Vypadá to že mi nejede ventilátor a přehřívá se klima. Ventilátor jsem vyzkoušel a je v pořádku. Při běhu mi ukazuje že si bere 16A. Je to normální? A jak jsem tu četl zkusím najít tedy čidlo na teplotu. Snad to bude tím. Předpokládám že se to bude spínat přes nějaké relé. Nevíte někdo jaké? Děkuji
[/color]Brontík

Uživatelský avatar
PetrGTD
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 31.07.2008 22:47
Bydliště: Kostelec na Hané

Re: PROBLÉM S DIGITÁLNÍ KLIMATIZACÍ

Příspěvek od PetrGTD »

Hlavně tam musíte mít chladivo, potom mužete experimentovat, pokud tam nebude hrozí zadření kompresoru.

Já postupuju takto.
1.Diagnostika
2.Pojistky
3.Kontrola kabeláže
4.Vyzkouším jestli spíná kompresor
Zapojíte od baterie plus a mínus na kompresor musí cvakat! Pokud necvaká je vadná cívka
5.Podívejte se pod baterii na řj ventilátoru dochlazování. Může být zaoxidovaná. Prostříkejte kontakty nebo vyměňte řj
(Golf IV, Bora, Octavia, New Beatle, atd...)

Jack007
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 27.05.2008 19:46

Re: PROBLÉM S DIGITÁLNÍ KLIMATIZACÍ

Příspěvek od Jack007 »

Já už jsem vyměnil řídící jednotku dochlazování, pojistky OK, kompresor a spojka OK, spínač tlaku OK. Když propojím relátka na jednotce dochlazování tak se točí sahara i kompresor a chladí normálně. Takže bude chyba v signálech který spínaj tu jednotku, řekl bych nějaký vadný čidlo, ale nevím které hledat nebo kde začít.

Uživatelský avatar
brontik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 27.10.2009 13:36
Bydliště: Mutějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: PROBLÉM S DIGITÁLNÍ KLIMATIZACÍ

Příspěvek od brontik »

Tak oprava se zdařila, byla to 40A pojistka pod přístrojovou deskou. Takže děkuji za rady které jsem tu posbíral. a hodně zdaru ostatním při opravách. :D
[/color]Brontík

Munez
Profík
Profík
Příspěvky: 1046
Registrován: 17.05.2009 18:53

Re: PROBLÉM S DIGITÁLNÍ KLIMATIZACÍ

Příspěvek od Munez »

mam taky takovy problem...kompresor spina,klima doplnena,jednotka dochlazovani taky vymenena,ale vubec to nechladi..sahary se pri zapnuti klimy taky netoci...a uz fakt nevim kde hledat...nejsou nejake pojistky jeste pod oknem jak je sterac na strane ridice?
Seat Alhambra 2.0 TDi BRT rok 2006

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“