Baterie - vybíjení

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
Luig
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 15.04.2010 19:21

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Luig »

Hele tak asi plácám, pokud naměříš se stejně nastaveným multimetrem jako je na obrázku 0,50 tak je to asi opravdu 500 a znamená to že zejtra ráno nejspíš nenastartuješ. Já měřil a ukázal mi 0,05 (takže odběr 50ma) ale fakt už jsem se do toho tak zamotal že sám nevim :D

Každopádně 0,5 A = 500miliampér to je jasný

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Goauld »

0.50 a 0.5 je jedno a to samy, tudíž 500mA. Je to v rozsahu 10A což je maximum měřáku, žádná desetiná čárka tam opravdu není :wink:
Půl ampéry ale neznamená, že se to přes nic vybije, ale při delším stání. U baterie 80Ah to vychází na skoro 7 dní do uplnyho vybití.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
GolfinoTTK
Řidič
Řidič
Příspěvky: 149
Registrován: 24.08.2008 20:14
Bydliště: Havířov

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od GolfinoTTK »

pořád se tady bavíme o vybíjení.

když auto bere 0,5A x 24 = baterie vydrží 3,3 dny na 40A baterce

A jak to je když budu 24hodin stát ubere se 12A z baterie a potom pojedu 300km trasu.
Baterie se dobije zase na max svojich 40A?

Nám v práci záložní peugeot bere 0,2A stále
Denně najezdí tak maximálně 15km a nikdy s tím nebyl problém. Je to možné že se baterie dobier těmi 15km?
Diagnostika vozidel pomocí VAG-COM 14.10.0 HEX-CAN
Čtení/mazání závad, zjišťování závad, nastavování komfortních funkcí
(dojezd oken, denní svícení, alarm, bluetooth...)
.

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Goauld »

Četl sem tvoje téma. Tvůj problém bude nejspíš ve vadné baterii. Zajeď někam, kde ti baterii změří zátěžovým voltmetrem, nebo přímo přístrojem pro měření baterie.

Jinak to měření odběru proudu při klidovym stavu je dobry udělat třeba až za hodinu po vypnutí zapalování. Je možny, že si auto hned po vypnutí klíčku ještě něco bude brát navíc a po nějaké době to spadne, na něco kolem těch 0.05. Může to tak dělat třeba autoalarm.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
Luig
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 15.04.2010 19:21

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Luig »

Takže jsem se k tomu dneska opět dostal a nechal měrák zapojenej na baterce cca 3/4 hodiny a poříd 0,05. Zandal jsem zpět pojistku abych se přesvědčil že žere rádio, a taky že jo, odpojil jsem ho, změřil to s pojistkou i bez a pořád 0,05 takže bota bude přímo v rádiu. Pak jsem rádio vrátil do auta, chci ho zapnout a SAFE, nemám kód, na rádiu napsanej neni a jsem v ...

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Goauld »

Jesi je to origo rádio, tak je na to nějakej postup, snad nechat zapnuty zapalování nějak dýl a ono se samo chytne, jesi ho tam někdo přendal z jinyho auta, tak se nechytne a musíš znát kód.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
Luig
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 15.04.2010 19:21

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Luig »

Je to tak, já blbec to předtim zkoušel bez klíčku, zapnul jsem ho a hned se rádio chytlo :D

Uživatelský avatar
Luig
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 15.04.2010 19:21

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Luig »

Goauld píše:Možny je všechno, ale říkals, že když vytáhneš pojistku od rádia, tak to takovej odběr nemá, což zanemná, že to dělá to rádio. Jinak teda nevím přesně jak má origo rádio fungovat, ale mám pocit, že s vytaženým klíčkem by nemělo jít zapnout. Já sem origo rádiu už neměl :(
Tak jsem se v tom dneska zase trochu vrtal, pučil si nový rádio od kámoše, zapojil ho a změřil odběr - žere přesně stejně jako moje origo, tzn. že v rádiu přímo bota nebude ale někde v elektrice za rádiem. Se zapojenou pojistkou ale bez rádia odběr v pořádku, takže se to zkratuje až když se konektor zapojí. Nenapadá vás kde hledat chybu?

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Goauld »

A ty kabely v ISO konektoru už máš napojeny správně ?
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Sicco
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1365
Registrován: 02.10.2009 11:03

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Sicco »

pánové porad'te, odkud se dá vytáhnout 12V po otočení klíčku do rádia? mi tento kablik uplně chybí, lépe řečeno mi do červeného a žlutého vodiče vede permanentně 12V a už mě nebavi radio vypínat pořád na tlačítko, chtěl bych to, že se vypne s vytažením klíčku...diky

Uživatelský avatar
Luig
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 15.04.2010 19:21

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Luig »

Goauld píše:A ty kabely v ISO konektoru už máš napojeny správně ?
Nemám, nikdo mi to nevyfotil nebo nepopsal :? Ale co jsem koukal do Superba 05 tak má taky dva stejný dráty (barva i tlošťka) v ISO napájení.

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Goauld »

Já bych ti to klidně vyfotil a proměřil, ale mám za rádiem tolik drátů, že je to celkem hrozny to tam dobře nacpat, takže když nepotřebuju zbytečně se mi to nechce kuchat.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
Luig
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 15.04.2010 19:21

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Luig »

Tak jsem se stavil u elektrikáře ať na to mrkne, uvedl ISO do původního stavu (červenomodrej s čokoládou vyrval a bíločervenej dal do konektoru jak to má být původně) ale hlavně zatáhl za koax antény a byl na něm připojenej zesilovač, já za něj nechtěl tahat páč jsem myslel že tam nic navíc neni. Odběr 50. Hlava mi to nebere protože s tim defacto nic neudělal. Ale říkal že 50 je hodně, mělo by to mít kolem 20mA. A vypadá to že mám v háji zámek u řidiče. Pokud zamknu auto tlačítkem na dveřích tak všechny zámky zamknou, řidičův taky ale hned zase vyskočí. Takže budu muset sehnat zámek, možná žere on.

Jinak ještě rada jak prej správně měřit odběr, nejprve připojit měřák a pak teprv odpojit kabel od baterky. V praxi, -kabel měřáku zasunout pod bužírku kabelu od baterky, + opatrně zapíchnout pod pól baterky a teprve pak odpojit kabel, prostě aby se nepřerušil okruh a auto bylo pořád pod proudem. Jo a rozpojit kabel od čidla zámku kapoty (nad pravým světlem).

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Goauld »

Ten zámek jak se ti při zamčení tlačítkem odemyká, stačí rozdělat a propájet kontakty v plošnym spoji u konektoru.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Sicco
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1365
Registrován: 02.10.2009 11:03

Re: Baterie - vybíjení

Příspěvek od Sicco »

dneska sem to jen tak náhodou změřil a s rádiem 230mA, bez rádia 30mA. Potíž je v tom, že mám rádio zapojené na trvalé napájení, spojený žlutý a červený kablik, a do obou po změření mi jde 12V stále, přitom jeden z toho by měl být jen po otočení klíčku pod napětím. Nevíte někdo odkud se dá lehce natáhnout 12V na klíč?
Musim něco vyzkoušet, už mě nebaví po 3 dnech stání dobíjet...poslední řešen bude asi rádio bokem na přepínač zap/vyp, místo toho otočení klíčku...

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“