MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr74
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 396
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 15

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od Petr74 »

co Ti ukazuje VAG za hodnotu na atmosferickém tlaku? Je při vypnutém motoru stejná jako tlak v potrubí?
Obrázek

Bigfoot
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 11.11.2009 14:19
Bydliště: Praha

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od Bigfoot »

Prosím o radu, omlouvám se pokud je už řešeno jinde, nenašel jsem.. krátce po koupi auta vloni na podzim spadlo do nouzáku. Pořešeno po několika dnech v servisu - na VAG závada N75, v reálu nic neobjeveno, paměť vymazána, od té doby bez problému (cca 3 tis. km). Dotaz zní: lze to samé provést i bez kompu? Jedu za 3 týdny na Korsiku a netuším co bych dělal, kdyby se to opakovalo. Netbook budu mít s sebou, ale nemám soft, kabel, know-how..
Bigfoot, Alhambra 1,9 85kw 2004

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od Marek77 »

V pátek minulého týdne mi při cestě do Brna motor padl do nouze. Výkon dolů a jelo to jako stodvacítka. Po vypnutí motoru a opětovném startu to zase jelo celkem v pohodě. Od té doby je ale pružnost motoru nápadně horší. Motor zatahne až při otáčkách kolem 2400-2500 a rozjezdy jsou vyloženě trápení zvířat. Když motor držím několik sekund na plném plynu, padne do nouze.

Verdikt jednoznačný - zanesené turbo sazemi a zaseknuté lopatky statorového kola na regulátoru plnicího tlaku. Takže mě čeká jediné možné řešení tohoto problému - turbo ven a vyčistit.

Uživatelský avatar
Laclosak
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 338
Registrován: 30.06.2009 20:34
Bydliště: Brodek u Konice

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od Laclosak »

Ty si šikula tak dřím palce ať se to podaří.... :budo:
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________

Julinaa
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 274
Registrován: 30.09.2009 23:07
Bydliště: " HRADUBICE " konec D11

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od Julinaa »

taky jsem měl minulý týden nouzák u 4 tis otáček to padlo zrovna když jsem to čirou náhodou logoval.Dá se říct,že už od rozjetí turbo tlačilo o 0,2 Baru více než byl požadavek.Po vyčtení chyb to hodilo chybu 17958 a podle mého Visu to je ventil N75,jenže já tam mám nějaký měnič tlaku s bílou čepičkou.
Zkontroloval jsem hadičky a vypadají dobře,ten měnič jsem proměřil Ohmmetrem a dává 17 Ohm jak by měl.Jel jsem to znovu projet a nic,různě jsem to vytáčel za hranici 4 tis otáček a nic.
Vlezl jsem pod auto a koukal na tu regulační tyčku,zkoušel za ní vzít a jde lehce,ale nevím jak moc jí jde rukou zatlačit.Akorát mě zarazilo,že ta tyčka z tý baňky nedosedá kolmo na tu "osičku,táhlo" z turba,ale je jakoby vyvrácená.

Je to tak normální nebo je to táhlo ochozený? Motor 1,9 81kW AVG

PS: o pár příspěvků z5 někdo popisuje chybu 17958 jako závadu na čidle tlaku sacího potrubí :?: co to tedy je za chybu?

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od Marek77 »

Nakonec ten problém s padáním do nouze byla jen poškozená podtlaková hadička, která přivádí podtlak k membráně turba. Výměna = deset minut práce. Hadička je stejná, jako je na vstřikovačích (vnitřní průměr 3,2mm), metr stojí cca 80 Kč.

Nevzdávejte to - turbo vydrží strašně moc a je to až ta poslední možnost, co může odejít. Jakmile motor ztrácí výkon, především je nutné zkontrolovat všechny podtlakové hadičky v systému omezení plnicího tlaku turba, dále ventil N75, snímač teploty stlačeného vzduchu a váhu vzduchu. Pokud nic z toho neodstraní závadu, dá se uvažovat, že bude problém v turbu samém. Ale stává se to zřídka, mnohem častěji odejde něco kolem turba, ale turbo drží.

Ventil N75 může být vadný i v případě, že ohmicky je v pořádku a při přivedení napětí na svorky spolehlivě cvaká. Problém bývá mechanický - ventil má netěsnou jehlu, kterou přivádí nebo naopak odpojuje podtlak k dóze turba. Pak dochází ke zpožďování regulace, turbo přeplní nad dovolenou mez a jednotka pošle motor do nouze. Jediné spolehlivé řešení je výměna ventilu.

Klakson
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 29
Registrován: 07.11.2009 20:58
Bydliště: Trutnov

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od Klakson »

pyropavel píše:Josef21:
Přesně tahle závada mě začla zlobit na Alhambře asi před měsícem.Můj mechanik mi rozebral turbo-bylo čisté,jen nějaký ventil propouští lehce olej.Asi by to mělo být ono,ale já se v tom vůbec nevyznám.A jelikož ten ventil má stát několik tisíc,tak ještě počkám.Ber to však s rezervou,já tomu opravdu nerozumím.
Takže i já přivítám více nápadů a jak znám kluky tady na fóru,tak se brzy dozvíme co máme opravovat. :D :D :D :D :D
taky mě propouští olej a taky mě párkrát spadla jednotka do ouzového režimu, dělá to pouze za studena, kouknu na ty hadice a ventyl a uvidím.

Uživatelský avatar
daber
Profík
Profík
Příspěvky: 954
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od daber »

Klubáci prosím o pomoc.Už se mi třikrát za sebou stalo při cestě do CB že mi před kopcem na tom samým místě spadl motor do nouzáku.Ve vagu to napsalo že byl překročen tlak vzduchu. Jinak jezdím všude možně a nic,ale v Rájovským kopci prostě spadne.

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od patper »

Tak na tohle znam odpoved zcela presnou :!:
Nejezdi tam tudy bratre :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Uživatelský avatar
daber
Profík
Profík
Příspěvky: 954
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od daber »

Tak už sem pokročil na pět projetí toho místa a pokaždé to spadne do nouzáku.Tam je to vážně zakletý.Jezdím všude možně a pohoda a tady pět krát za sebou.Je to vůbec možný.???? :?: :?: :?: :?: :?:

golfgti16vv
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 07.11.2007 10:27
Bydliště: ŠUMAVWA

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od golfgti16vv »

zkus to nalogovat za jizdy jestli vše funguje jak má zkus sem dát ten log možna zatuhlá regulace na turbu nebo ventil n75 nebo hadičky

Uživatelský avatar
Tomik-VW
Řidič
Řidič
Příspěvky: 150
Registrován: 28.05.2010 09:44
Bydliště: Žandov u CL

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od Tomik-VW »

...to se s toho picnu,vše co tady píšete jsem už udělal,turbo nový,trubky a hadičky taky ok,lopatky čistý,n75,snímač tlaku a hadička v PC taky ok,intercoler je taky v poho...a pořád řešim ten blbej nouzák,jedu přes tři tísíce,a hop do nouzáku...poradí mi teď někdo co s tím mám dělat,už mě to fakt s.re.. :cry2:

Uživatelský avatar
rcmony
Pilot
Pilot
Příspěvky: 792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Hradec Králové

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od rcmony »

A co hadička uvnitř ŘJ? Jen nápad. :D
I LOVE TO FLY

Uživatelský avatar
Tomik-VW
Řidič
Řidič
Příspěvky: 150
Registrován: 28.05.2010 09:44
Bydliště: Žandov u CL

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od Tomik-VW »

Hm :( to už jsem taky vyřešil

Uživatelský avatar
daber
Profík
Profík
Příspěvky: 954
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu

Příspěvek od daber »

Pánové tak ten most je zakletej.Jízda Paříž a zpět - 2200 km a pohoda.Druhej den cesta do čb a na na mostě :?: No jasně spadl do nouzáku. :P .Budu muset pozvat duchaře :P :P

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“