výměna manžety

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

roved
Řidič
Řidič
Příspěvky: 154
Registrován: 29.06.2009 22:34

Re: výměna manžety

Příspěvek od roved »

no ja menim sice len tlmic ale ten sroub co drzi tie dve ramena nejde von ani po celom wdčku ani pol 3 hodinach busenia uz si neviem rady :twisted:

živočich
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1387
Registrován: 07.07.2009 22:33
Bydliště: Žďár nad Sázavou a kósek k tomu

Re: výměna manžety

Příspěvek od živočich »

tak snad už to jen náhřát,ale ty chceš dát ramena zpět a nahřátím je můžeš poničit.Skus použít místo WDečka brzdouvou kapalinu nebo rezojed(je též ve spreji) No a pokud byst to přeci nahříval,tak ty manžety skus zabalit do mokrého hadru.
Zdraví a sílu najdeš ve VW

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: výměna manžety

Příspěvek od ameron »

normalne vysroubovat matku na koniec srouby a dat jej poriadne kladivom to musi ist von. problem byvaju skor spodne ramena - tam sa pouziva stahovak ale to horne musi ist.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: výměna manžety

Příspěvek od majkl1 »

Ono je hlavně problém tam, kde to nějakej ňouma dá obráceně a nejde do šroubu majznout. :P
Někdy pomůže sáhodlouhé ohřátí horkovzdušnou pistolí, nebo sehnat dusík ve spreji a nebo to prachobyčejně odvrtat (zeslabit šroub)
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: výměna manžety

Příspěvek od ameron »

nuz ked je to naopk tak je pruser, ale skusal by som pootocit koleso, a prinajhorsom odrezat hlavu srouby flexou :lol:

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: výměna manžety

Příspěvek od majkl1 »

Možná by to mohlo být řešení. Odříznout hlavu a zkusit dotahovat matku. Buď se protočí šroub nebo ho matka povytáhne a nebo přetrhne. Nic horšího se stát nemůže. Pak odvrtat a nazdar. :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

spydycz
Řidič
Řidič
Příspěvky: 91
Registrován: 08.07.2009 08:56

Re: výměna manžety

Příspěvek od spydycz »

ameron píše:A este dodam ze ked vytiahnes homokinetak z tehlice (na co je dobre aj vhodne pootocit volantom) tak treba z homokinetaku vytuknut poloos. Najlepsie je zobrat nejaku sestku-osmicku dlhu sroubu strcit do homokinetaku cez otvor po sroube co ho drzi na tehlici a tuknut kladivkom. Na poloose je taka pruzinka tak ta sa tymto vycvakne z homokinetaku a poloos vyjde von. Tuto pruzinku potom dat novu, byva sucastou sady manzety.

A este v sade byvaju nejake podlozky, ktore som ja nikdy nedaval lebo nikdy ked som zhodil homokinetak tam take ani neboli :-) takze ich tam nedaval ani nikto predomnou :-) Davate tam niekto tie podlozky ?
hosi stejny problem ............... otazka treba delat po tom wsem geometrii???

živočich
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1387
Registrován: 07.07.2009 22:33
Bydliště: Žďár nad Sázavou a kósek k tomu

Re: výměna manžety

Příspěvek od živočich »

pokud si neměnil kuláky nebo řídící tyč,tak bys nemusel.
Zdraví a sílu najdeš ve VW

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: výměna manžety

Příspěvek od FandaTDI »

Tak mam za sebou premiéru bez asistence, sundaval jsem celou poloosu a nemusel jsem povolit žádný rameno (vytočený kola, auto na panence, ale těhlici to chce ještě trochu přizvednout, aby šel vnější kloub vystrčit celej, byl to trochu boj a skřípnout si tou hřídelí prst neni zrovna slast, ale šlo to ;) ), naivně jsem si povolil těch 6 šroubů u převodovky předem (btw. jsou to "tisícihrany" - XZN 10) , že mi to pomůže, ale neni to kam vyklonit(aspoň na pravý straně) , aby poloosa zalezla víc dovnitř a vnější kloub šel ven snáz, takže tim jsem si moc nepomohl a musel jsem přizvednout tu těhlici a pak to šlo...
A neni mi moc jasný, proč sundavat kryt motoru? To pomůže snad jen pokud padaj šrouby od ruky, ne? :) Jen to chce dostatek prodlužovacích nástavců na golu (a to ať už je kryt motoru sundanej nebo ne, je lepší mít páku venku - ne pod autem - a i kdyby byl šroub utaženej na krev, v pohodě nasadíš tyč a lehce povolíš ...) a příp.baterku ;)
No vzhledem k postupu (a k tomu, že jsem nechtěl ten kloub vyklepávat), jsem si asi nejvíc užil s aretací vyndaný poloosy (abych kloub vytlačil tim šroubem) a pak s tou malou stahovací sponou, dával jsem jí až na nasazenou manžetu a vůbec nebyla pr*el (se všim umaštěnym) chytit tu zarážku, ale nakonec se povedlo ...
No sice mi to trvalo asi dvě hodiny, ale všechno jsem dělal "pünktlich" a snaha o čistý ruce by byla marná i v rukavičkách (pokud by to nebyly takový ty "inseminátorský" :D )

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: výměna manžety

Příspěvek od ameron »

Hlavne je ze sa vsetko podarilo :) Kazdy si zvoli postup ktory mu najlepsie vyhovuje :baseball: Ja mam radsej ked mam dost miesta na manevrovanie a preto vzdy demontujem co sa da v konecnom dosledku sa mi to zatial vyplatilo, radsej povolim o sroubu naviac ako potom hodinu nadavat ze sa mi nieco neda nasadit :)

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: výměna manžety

Příspěvek od majkl1 »

Už se mi párkrát stalo, že nějakej ichtyl na kompletovací lince dal menší spony na manžetu (i v sadě INA!!!). Trvalo mi to asi půl hodiny než jsem přišel na to, že meloun do tenisáku nenarveš. :P
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: výměna manžety

Příspěvek od FandaTDI »

to jsem rád, že to slyšim, já se nechal přemluvit k Meyle (i proto jsem se dokopal ke koupi jedinýho imbusu za víc než dvě kila, ač pořádnýho - nebudu přece nasasovat trubku na ten delší konec, abych si ošoupal kolo nebo blatník, ne? :wink: :P ) a tam byla menší jak podložka, tak ta "skorosegrovka, tak jsem je nechal původní a začal o Meyle pochybovat, ale když se to stává i u origo, tak to snad nenasvědčuje v neprospěch kvality jejich manžet ... spony byly naštěstí správný velikosti, ale oproti origo nemaj ten středovej zářez/drážku a užší vnitřní konec, kterej do ní zajede, takže ten trochu "rejpe" do gumy, ale nezmáčkl jsem to na krev, tak to snad bude ok ...
a taky jsem při tý příležitosti zjistil, že mam v x let starý gola sadě Tona dva ořechy 26 místo 27 :| (ještě že mam i jinou sadu, s klíčem bych ten pův.šroub na kolech asi nepovolil) ... asi zkusim napsat přímo do Tony, jestli by to nevyměnili, když ten ořech neni ani opotřebenej ...

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“