MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
- ajo
- Jezdec
- Příspěvky: 220
- Registrován: 26.09.2007 21:03
- Bydliště: Prešov
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
v mojom pripade to bola volnobežka alternatoru ako piše PajaS
- coto.je
- Jezdec
- Příspěvky: 449
- Registrován: 12.03.2008 20:15
- Bydliště: Jih
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Z mého vozu se stal traktor ,na volnoběh rachot a při točení volantem rázy do řízení.
Tak jsem to tady nastudoval, trochu jsem se opotil
Vyndal jsem filtr, za účelem studia. Po zjištění jak demontovat napínací kladku jsem usoudil, když to zkusím promazat tak nic nezkazím. A světe div se ono to pomohlo . Na jak dlouho to se uvidí.
Demontáž, v levé části kladky nahoře je výstupek, na ten se nasadí klíč č.17, zatáhnete k sobě.
V obou částech kladky je dirka, až budou proti sobě, zajistíte hřebíkem.
Sundáte řemen buď celý nebo jenom z kladky altíku. Poté zdemontujete samotnou kladku-tři šroubky na 13 ořech. To platí pro SAG II
Namáznutí-ve středu vrchní části kladky je ve středu plíšek o průměru cca 15mm, ten lze šroubováčkem vyloupnout(uvnitř byl bordel-zbytky grafitové vazelíny a pylinky)vyčistit, namazat.
Plíšek dát zpět. Pro namazání se nemusí kladka sundavat.
Efekt byl okamžitý-zlepšení o 50%, po ujetí 10km je stav o 90% lepší. Skoro jako nové
Obrázek jsem si půjčil, časem dám vědět jak to funguje.
Tak jsem to tady nastudoval, trochu jsem se opotil
Vyndal jsem filtr, za účelem studia. Po zjištění jak demontovat napínací kladku jsem usoudil, když to zkusím promazat tak nic nezkazím. A světe div se ono to pomohlo . Na jak dlouho to se uvidí.
Demontáž, v levé části kladky nahoře je výstupek, na ten se nasadí klíč č.17, zatáhnete k sobě.
V obou částech kladky je dirka, až budou proti sobě, zajistíte hřebíkem.
Sundáte řemen buď celý nebo jenom z kladky altíku. Poté zdemontujete samotnou kladku-tři šroubky na 13 ořech. To platí pro SAG II
Namáznutí-ve středu vrchní části kladky je ve středu plíšek o průměru cca 15mm, ten lze šroubováčkem vyloupnout(uvnitř byl bordel-zbytky grafitové vazelíny a pylinky)vyčistit, namazat.
Plíšek dát zpět. Pro namazání se nemusí kladka sundavat.
Efekt byl okamžitý-zlepšení o 50%, po ujetí 10km je stav o 90% lepší. Skoro jako nové
Obrázek jsem si půjčil, časem dám vědět jak to funguje.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 09.07.2009 18:42
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Náhodou som natrafil na tento problém. Prešiel som s poškodeným napínacím mechanizmom 500 km z Viedne domov a servisu, kde ma potešili sumou za opravu 370 Eur
-
- Jezdec
- Příspěvky: 223
- Registrován: 12.05.2009 23:58
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Coze? 370 Euro? To menili cely motor? Nebo uz mate na Slovensku specialni "protikrizovou" prirazku?
Ted vazne, trochu moc, ne?
Dily asi 100 Euro, prace na max. 0,5 hodiny.
Ted vazne, trochu moc, ne?
Dily asi 100 Euro, prace na max. 0,5 hodiny.
- Budulman
- Jezdec
- Příspěvky: 232
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kostelec na Hané
- Kontaktovat uživatele:
-
- Jezdec
- Příspěvky: 223
- Registrován: 12.05.2009 23:58
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
V tech 100 Eurech jsem myslel i novy remen, samozrejme...
-
- Řidič
- Příspěvky: 85
- Registrován: 15.11.2008 14:46
- Bydliště: Střední Čechy
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Ja jsem ji koupil tady
http://www.cc-autodily.cz/rozvody-kladk ... ?vp-page=2" onclick="window.open(this.href);return false;
a vymenil jsem si sam - 30 minut prace
cislo dilu 038903315AE - motor AUY
http://www.cc-autodily.cz/rozvody-kladk ... ?vp-page=2" onclick="window.open(this.href);return false;
a vymenil jsem si sam - 30 minut prace
cislo dilu 038903315AE - motor AUY
- maxie
- Člen klubu
- Příspěvky: 432
- Registrován: 22.10.2007 16:44
- Bydliště: Mohelnice(SU)
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Existuje nejaka sikovna dostupna nahrada za vychytavku typu "VW 3299", kterym bych mohl vychylit napinak kladky alternatoru pri demontazi plocheho zebrovaneho remene na Sharanu I motor tdi AFN??? Díky
- Dawid.w
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 21.01.2010 22:08
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Ave maniaci,
jsem v koncích, potřebuji dobře mířenou radu. Mám asi čtyři měsíce sharana II. pískal my klínový řemen....dost. Dal jsem nový i s napínákem a na chvíly jsem měl klid.......Jenomže nedávno se zvuk vrátil..při nízkích otáčkách bez klimi a otáčení kol je relativně klid....stáčí ovšem zapnout klimu nebo otáčet kolama a je to řev jako prase...
PROSÍM PORAĎTE NĚKDO CO S TÍM............
díky předem za tip jak zahnat zvuky v pr**l...........
jsem v koncích, potřebuji dobře mířenou radu. Mám asi čtyři měsíce sharana II. pískal my klínový řemen....dost. Dal jsem nový i s napínákem a na chvíly jsem měl klid.......Jenomže nedávno se zvuk vrátil..při nízkích otáčkách bez klimi a otáčení kol je relativně klid....stáčí ovšem zapnout klimu nebo otáčet kolama a je to řev jako prase...
PROSÍM PORAĎTE NĚKDO CO S TÍM............
díky předem za tip jak zahnat zvuky v pr**l...........
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Můžeš zkusit tam dát o pár mm kratší řemen. Je jich několik druhů. Třeba ten, který tam byl již nebyl origo. Pak to určitě dělat nebude. Nový řemen to nedělá, ale pokud se trochu vytáhne, začne pískat. Ten kratší i když se vytáhne, tak pískat nezačne.
- Dawid.w
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 21.01.2010 22:08
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
bodyvlk píše:Můžeš zkusit tam dát o pár mm kratší řemen. Je jich několik druhů. Třeba ten, který tam byl již nebyl origo. Pak to určitě dělat nebude. Nový řemen to nedělá, ale pokud se trochu vytáhne, začne pískat. Ten kratší i když se vytáhne, tak pískat nezačne.
ten kratší se standartně prodává na sharana nebo je to alternativa
- johnpiere
- Řidič
- Příspěvky: 79
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Senice na Hané
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Dawid.w píše:bodyvlk píše:Můžeš zkusit tam dát o pár mm kratší řemen. Je jich několik druhů. Třeba ten, který tam byl již nebyl origo. Pak to určitě dělat nebude. Nový řemen to nedělá, ale pokud se trochu vytáhne, začne pískat. Ten kratší i když se vytáhne, tak pískat nezačne.
ten kratší se standartně prodává na sharana nebo je to alternativa
Nevím přesně co máš za motor, ale dedukuji a dle Etky to je číslo 038 109 119 p, snad ti to pomůže
Galaxy 1,9 TDI 81kw, r.v.2000,stříbrný
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 11.01.2010 18:19
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Snazil jsem se demontovat cely drzak,bez demontaze cerpadla nemozne.Pisete,ze jsou v drzaku pouzdra ,ale tam nic neni a ty pouzdra z fotek to tam nekdo instaloval.Neni jednodussi zvetsit prumer tycky a vystruzit diru drzaku.Diky za odpoved jak jste vyndavali cely ten hlinikovy drzak
- johnpiere
- Řidič
- Příspěvky: 79
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Senice na Hané
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
už si přesně nepamatuju, ale čerpadlo ven určitě nešlo. Mám tušení, že ani altík.Takže to musí jít samostatně a je to výlisek z hliníku.Já osobně jsem vysoustružil a vložil nový pouzdra a koupil origo tyčku.Už to tam je 2 rok.Jo a navíc přidal maznici a nuceně to tlakově mažu.Jednou za čas.A je klid.romanovec píše:Snazil jsem se demontovat cely drzak,bez demontaze cerpadla nemozne.Pisete,ze jsou v drzaku pouzdra ,ale tam nic neni a ty pouzdra z fotek to tam nekdo instaloval.Neni jednodussi zvetsit prumer tycky a vystruzit diru drzaku.Diky za odpoved jak jste vyndavali cely ten hlinikovy drzak
Teda platí to samozřejmě pro jedničky.
Galaxy 1,9 TDI 81kw, r.v.2000,stříbrný
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
vložky tam byly vždy, asi je máš pryč vlivem zničení. Čerpadlo ven nemusí, doporučuju udělat nové vložky z káro bronzi, pokud máš tu tyčku, co prochází vložkama, nějakým způsobem poškozenou, určo dej novou...
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz