Zdravím, já řeším úplně stejný problém s tím duněním u motoru 1,6 16V. Myslel jsem si, že to dělá vlnovec, protože byl už dost rozpáraný, když jsem golfa koupil. Po výměně za nový se to ale vůbec nezlepšilo, spíš je to možná ještě trochu horší.Vozidlo píše:K tomu dunění-velmi pravděpodobně to dělá ten vyměněný vlnovec,měnil jsem loni a od té doby v otáčkách kolem 2,5 tis.duní,někdy mě to vytáčí.Někdo to tady taky řešil,duněl taky a to dokonce v přibližně stejných otáčkách.K těm olejům,kde vám mizí příručky pro provoz a údržbu auta??Žeby ji prodávájící"ztratil"? Tam jsou základní věci jasně napsány!Olej do motoru-3,5l,specifikace VW 50200,u auta s long life servisem(kód QC1 na štítku zřejmě pod krytem podlahy v kufru)50300 nebo 50400,5-30W,výměna po 30000km nebo 2 letech.U auta bez tohoto kódu po 15000km nebo po 1roce.
Jinak mi to duní po zahřátí motoru, při studeném motoru jsem vypozoroval, že to nedělá. Jakmile se ale teplota motoru přiblíží 90 stupňům začně to hučet při 2500ot/min a pak ještě v menší míře při cca 1800ot/min a ještě při cca 3900ot/min. Zřejmě asi teda dochází k rezonanci asi něčeho na výfuku, otázka ale co konkrétně rezonuje...
Hučení je výraznější, když se v těch kritických otáčkách zatíží motor, např. když jedu do kopce, předjíždím. Se zapnutou klimou je to pak ještě hlasitější. Stačí ale překročit uvedené otáčky a motor je zas tichý.
V práci máme golfa se stejným motorem 1,6 16V, najeto 150tis a tam není slyšet ani náznak po nějakém hučení.
Tak kdyby někdo věděl, jak se toho hučení zbavit, byl bych rád. Je to dost nepříjemný zvuk a pěkně mě to s..e, nějaké vrzání interiéru je proti tomu prkotina.
Díky