MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

1995 - 20..
Uživatelský avatar
katany
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 394
Registrován: 03.02.2008 21:01
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Příspěvek od katany »

mám čerstvě alhambru 81kW AFN po předchozím autě passatu B5 se stejným motorem, když jsem za studena nastartoval passata, tak cca 2-5 vteřiny poklepával a pak se krásně uklidnil (najeto cca půl mega) u mojí včera koupený alhabry je to trošku jinak, taky po startu chvilku klepe, ale nepřestane to tak pěkně jako u passata, ale jakoby jeden /možná víc/ hydroštel jakoby zůstane slyšitelnej a pak čím je to teplejší, tím víc tluče. takovej trochu zvuk jako starej šicí stroj. podle mě je to celkem najisto hydoštel. Chystám se je tedy vyměnit, případně nechat vyměnit. Zajímá mě jestli s tím má někdo zkušenosti... jde mi taky o to co všechno přitom rovnou udělat, nový hydroštely a těsnění pod víko je jasný, ale jestli se nevyplatí při jednom rozdělávání udělat ještě nejakou údržbu :) A jestli to zmáknu doma sám .. už jsem párkrát dělal hlavu na benzínovejch motorech (gufera na ventilech), ale naftě se nějak furt vyhejbám... nebo kdyby měl někdo nějaký fotky z podobný operace, byl bych vděčen.

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Příspěvek od patper »

Katany - gratulace k novemu vozitku :wink:
A mam pro trebe neco uzitecneho ,kdyz tu budes neco hledat :arrow: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=27441" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale i zde :arrow: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=25546" onclick="window.open(this.href);return false;

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Příspěvek od Marek77 »

katany píše:mám čerstvě alhambru 81kW AFN po předchozím autě passatu B5 se stejným motorem, když jsem za studena nastartoval passata, tak cca 2-5 vteřiny poklepával a pak se krásně uklidnil (najeto cca půl mega) u mojí včera koupený alhabry je to trošku jinak, taky po startu chvilku klepe, ale nepřestane to tak pěkně jako u passata, ale jakoby jeden /možná víc/ hydroštel jakoby zůstane slyšitelnej a pak čím je to teplejší, tím víc tluče. takovej trochu zvuk jako starej šicí stroj. podle mě je to celkem najisto hydoštel. Chystám se je tedy vyměnit, případně nechat vyměnit. Zajímá mě jestli s tím má někdo zkušenosti... jde mi taky o to co všechno přitom rovnou udělat, nový hydroštely a těsnění pod víko je jasný, ale jestli se nevyplatí při jednom rozdělávání udělat ještě nejakou údržbu :) A jestli to zmáknu doma sám .. už jsem párkrát dělal hlavu na benzínovejch motorech (gufera na ventilech), ale naftě se nějak furt vyhejbám... nebo kdyby měl někdo nějaký fotky z podobný operace, byl bych vděčen.
Nemusí se měnit všechna zdvihátka, stačí jen to vadné. Stojí do dvou set korun. Výměna je celkem snadná, ale musíš rozházet rozvody. A vzhledem k tomu, že SAG mají debilně vymyšlené vrchní kryty rozvodů, trvá to přes dvě hodiny.

Uživatelský avatar
katany
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 394
Registrován: 03.02.2008 21:01
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Příspěvek od katany »

když to budu mit dole tak udělám určitě všechny ... mám sadu INA za nějakých 1300,-, což není moc :) při jednom vyměnim termostat, protože se to dost pomalu ohřejvá v porovnání s passatem a zkouknou se rozvody :) mají mít dle předchozího majitele cca 60tis., tak se možná zrovna vymění ať je klid, jinak se zdá, že jsou chytil dobře udržovaný kousek, brzdy jsou nové komplet, před 10tis. nová komplet spojka a před 3 tis. repase turba přímo v Seatu ... ke všemu jsou doklady :)

Uživatelský avatar
katany
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 394
Registrován: 03.02.2008 21:01
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Příspěvek od katany »

tak bohužel INA sada není skladem a jednotlivě vycházejí draho, tak to asi nahradím zdvihátky AE, to mám jeden kus za necelých 170Kč ... nebo kdyby někdo uměl sadu od INA za nějaký lepší koruny tak bych jí vzal :)

BrendlJiri
Člen klubu
Příspěvky: 319
Registrován: 29.09.2007 12:33
Bydliště: jablonec nad nisou

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Příspěvek od BrendlJiri »

Katana já sem dal všechny od INA a vydržely 2000km atlučou opět dej tam dražší nebo to budeš dělat 2x :(
Sharan tdi afn 81kw

Uživatelský avatar
katany
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 394
Registrován: 03.02.2008 21:01
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Příspěvek od katany »

já myslel, že INA se používala v prvovýrobě ... nebo sem to tu aspoň někde čet ...

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Příspěvek od hiero »

BrendlJiri píše:Katana já sem dal všechny od INA a vydržely 2000km atlučou opět dej tam dražší nebo to budeš dělat 2x :(
No tak teraz som spozornel! Prečo nie INA? Teraz som ich menil. Origo sada INA. Keď nie INA tak potom akú značku? :?:

Uživatelský avatar
katany
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 394
Registrován: 03.02.2008 21:01
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Příspěvek od katany »

ja kromě INA seženu už jedině AE, jinou značku nemám v nabídce :(

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Příspěvek od 11mAjA11 »

Ruville, Swag,Febi,atd..ale nikdo z nich není výrobce všichni pouze překupují a v 99% případů je nabalená INA ve VŠECH..nicméně vyrábí se dvě varianty průměrů proto možná vydržely jen 2000km jestli už je třeba opotřebovaná hlava..myslím si že vždy se dá narazit na díl který je sice značkový ale prostě se v jedné sérii z miliónu nezadařilo..já koupil Swagy kde je balená INA na Golfa IV i teď na Alhu a v naprosté pohodě..kvalitní olej a není co řešit..
Přílohy
..
..
...
...
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
katany
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 394
Registrován: 03.02.2008 21:01
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Příspěvek od katany »

olej používám OMV bixxol 10w-40 v passatu na něj mám najeto cca 60tis řek bych že OK :)

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Příspěvek od 11mAjA11 »

já mám na budíku na své Alhambře 165tis..z Rakouska, ale nevěřim tomu,hydra taky klepkaly tak sem je vyměnil všechny a motor byl uvnitř naprosto čistý bez známek většího opotřebení,takže průplach 10w40 a nalití 5w40 Castrol TXT,ráno 2 vteřiny mírný cvrkot a pak šepot květin..na Golfu sem měl od počátku litou 5w40 TXT - pohodička ve 270 000 vyměněny hydra a šlape dál ,teď se prodal,měl 310 000....
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
katany
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 394
Registrován: 03.02.2008 21:01
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Příspěvek od katany »

no já mám na alhambře na budíku 205, ale skutečnost podle mě bude tak 405 .. :) mylim si že polosyntetika tomu motoru musí bohatě stačit :) plnou tam lejt nebudu abych si rozpuštěním karbonu nepřivodil nějakej větší průser.

rezna
Řidič
Řidič
Příspěvky: 188
Registrován: 07.10.2009 11:38
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Příspěvek od rezna »

@katany - pomaly zahrivani oproti pasatu nebude problem termostatu - tohle auto se proste pomalu zahriva - mame v okruhu mnohem vic vody
spis zkoukni bufik jestli mas...
VW Sharan 1.9 TDI 85kW PD
Obrázek

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Příspěvek od Marek77 »

Přesně tak.

Závada termostatu se projevuje tak, že motor se ohřeje jen na cca 70°C a víc ani chlup. Pokud se autem zastaví a motor se na místě udržuje ve vyšších otáčkách, ohřeje se tak po třech minutách na 90°C, ale po rozjetí vozu se opět ochladí na 70°C.

Jestliže se motor pomaleji ohřívá, ale ohřeje se bez potíží na provozní teplotu (ručička teploměru kolmo), rozhodně to není termostatem. U SAGů je to normální - mají přes deset litrů chladicí kapaliny a než se takové množství ohřeje, trvá to dlouho. Bufík tomu dost pomáhá (proto jej máme), ale ten pracuje až při nízkých teplotách vzduchu. Samozřejmě jednoduchým způsobem lze bufík upravit tak, aby pracoval kdykoli, bez ohledu na okolní teplotu (tak to mám já), ale na toto téma tu máme několik příspěvků s názvem BUFÍK (pročti si je).

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“