- Myslíte si, že je až dosud tok mých myšlenek správný? (tedy špatně načasované rozvody)
- Dá se to udělat bez demontáže motoru?
- Dá se to nastavit bez originálních přípravků?
Rozvody 2,5l BAC Touareg R5
Moderátor: Mára_VR6
Pravidla fóra
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
- GeneHawkins
- VWagenista
- Příspěvky: 1429
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Rozvody 2,5l BAC Touareg R5
Někdo se v tom hrabal a asi se mu to nepovedlo. Auto jede jak když nejede a má spotřebu 14 litrů. Psalo to chybu snímače vačky. Zaradoval jsem se, když jsem zjistil, že ho zapomněli zapojit. Bohužel po zapojení už motor natočit nejde vůbec. To mě vede k myšlence, že je snímač funkční, ale zcela rozhozený proti klice a chudák jednotka pak neví, co si má vybrat. Kdyby byl snímač jen nefunkční, pořád by to na klikový snímač jelo.
Naposledy upravil(a) GeneHawkins dne 17.08.2010 11:14, celkem upraveno 1 x.
- Mára_VR6
- Moderátor
- Příspěvky: 5888
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou
Re: Rozvody R5
Těžko říct..... A on se ti v tom někdo hrabal???
Třeba je nefunkční a pokud je odpojený, tak si jednotka najde signál někde jinde, ale když ho zapojíš, tak už si neporadí a už ani ťuk.
Třeba je nefunkční a pokud je odpojený, tak si jednotka najde signál někde jinde, ale když ho zapojíš, tak už si neporadí a už ani ťuk.
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla
- GeneHawkins
- VWagenista
- Příspěvky: 1429
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Rozvody R5
Koupil jsem to tak.Mára_VR6 píše:Těžko říct..... A on se ti v tom někdo hrabal???
- Mára_VR6
- Moderátor
- Příspěvky: 5888
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou
Re: Rozvody R5
motor ven nemusí, ale pořád mi je záhadou, jak říkáš o rozvodech, proč by se v tom někdo rejpal, když tady není řemen, ale ozubený kola.
Jinak tenhle motor doporučuju svěřit do péče nějakýmu odborníkovi, kdo je dobře zná.
Jinak tenhle motor doporučuju svěřit do péče nějakýmu odborníkovi, kdo je dobře zná.
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla
- GeneHawkins
- VWagenista
- Příspěvky: 1429
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Rozvody R5
Měnil prý píst.
- Mára_VR6
- Moderátor
- Příspěvky: 5888
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou
Re: Rozvody R5
A jajaj Tak radši ten motor nech dokonale zkontrolovat. Protože pokud to dělal někdo, kdo vzal do ruky klíč a už je z něj mechanik, bude to hodně doku...vený.
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla
- GeneHawkins
- VWagenista
- Příspěvky: 1429
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Rozvody R5
Hele - s tím se asi nedá nic dělat, motor běží čistě, nekouří, neklepe se, nehlučí, akorát prostě moc nejede a žere. Pokud to nebude nezbytný, nikdo to asi jen tak vyndavat a rozebírat nebude, ale ten snímač je prostě potřeba udělat, to je jasný...
- Mára_VR6
- Moderátor
- Příspěvky: 5888
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou
Re: Rozvody R5
OK, nový snímač a uvidí se
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla
- GeneHawkins
- VWagenista
- Příspěvky: 1429
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Rozvody 2,5l BAC Touareg R5
Snímač polohy vačkového hřídele byl otestován na jiném autě a je v pořádku, nehází žádnou chybu.
Poloha vačky vůči klice je OK.
Vačkové kolo má na sobě našroubovaný kroužek, který dělá signál pro hallův snímač polohy vačky. Ryska na tomto kroužku má být v zákrytu s horní plochou hlavy (viz obrázek - pohled zezadu).
Zdá se ovšem, jako by byla o cca 5 mm výše (viz obrázek v zrcadle).
Vzhledem k tomu, že na této kružnici dělá rozteč zubů cca 10 mm, jako by kolo bylo o půl zubu výše. To by ovšem bylo možné jen špatným nastavením ozubených kol v sestavení před převodem 2:1, například pootočením kliky o zub. Vzhledem k té sestavě kol by to možné bylo, ne?
Teď se mi dostalo informace, že to měli venku, měnili blok, hlavu a tak. O tom, že si s tím už někdo lámal hlavu (zub sem zub tam) svědčí i stopy po ryskách na kroužku - viz fotku)
Takže by mě zajímalo, jestli má někdo zkušenost s přesností rysky a mohl by mi potvrdit, že takhle (o půl zubu) je to opravdu špatně a je tam 100% chyba.
Děkuju.
Poloha vačky vůči klice je OK.
Vačkové kolo má na sobě našroubovaný kroužek, který dělá signál pro hallův snímač polohy vačky. Ryska na tomto kroužku má být v zákrytu s horní plochou hlavy (viz obrázek - pohled zezadu).
Zdá se ovšem, jako by byla o cca 5 mm výše (viz obrázek v zrcadle).
Vzhledem k tomu, že na této kružnici dělá rozteč zubů cca 10 mm, jako by kolo bylo o půl zubu výše. To by ovšem bylo možné jen špatným nastavením ozubených kol v sestavení před převodem 2:1, například pootočením kliky o zub. Vzhledem k té sestavě kol by to možné bylo, ne?
Teď se mi dostalo informace, že to měli venku, měnili blok, hlavu a tak. O tom, že si s tím už někdo lámal hlavu (zub sem zub tam) svědčí i stopy po ryskách na kroužku - viz fotku)
Takže by mě zajímalo, jestli má někdo zkušenost s přesností rysky a mohl by mi potvrdit, že takhle (o půl zubu) je to opravdu špatně a je tam 100% chyba.
Děkuju.
- GeneHawkins
- VWagenista
- Příspěvky: 1429
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Rozvody 2,5l BAC Touareg R5
Nevíte někdo?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 11.05.2010 10:46
- Bydliště: Praha
Re: Rozvody 2,5l BAC Touareg R5
U mého 3,2 V6 byl natažený horní (jsou tam dva) rozvodový řetěz tak, že podobné rysky byly taky někde podobně mezi, při změření načasování vaček jsem zjistil,že výfuková je pootočená asi o 6 stupňů a sací asi o 10 stupňů. S tim už si elektronika nemůže poradit a občas to padalo do nouzového režimu a taky to bylo asi tak o půl zubu. Po výměně řetězu, řetězky, vodící lišty a tak se to dostako přesně na rysky. Určitě je to i u těchto rozvodů, ty rysky jsou poměrně přesné a půl zubu je fakt moc.
Stavby závodních motorů, to se to dělá když je vercajk řikal řezník a kuchal kozu nebozezem.
- GeneHawkins
- VWagenista
- Příspěvky: 1429
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Rozvody 2,5l BAC Touareg R5
Takže resume:
Nicméně to mělo vliv pouze na rychlost naskočení motoru, startuje kratší dobu, po nastartování se snímač vačky na řízení motoru nepodílí.
Problém s nedostatečným výkonem byl způsobený tryskami. Na motoru (128 kW) byly namontované trysky z motoru 96 kW a i vzhledem k jejich stavu byla maximální dávka pouze v úrovni 2/3 požadované. Řídící jednotka pak prodlužovala dobu vstřiku a vykazovala to jako nadměrnou spotřebu.
Po přenastavení rozvodů a montáži patřičných trysek jede motor OK.
- Rozvody se - podle mě - bez demontáže motoru udělat nedají.
- Bez originálních přípravků nelze nastavit
- vačkové kolo je třeba nastavit tak, aby ryska lícovala s hranou hlavy, ale neexistuje na to oficiální postup, je to potřeba udělat zkusmo. Možná zcela nezáleží na přesnost, ale o půl zubu je to špatně a nefunguje to.
Nicméně to mělo vliv pouze na rychlost naskočení motoru, startuje kratší dobu, po nastartování se snímač vačky na řízení motoru nepodílí.
Problém s nedostatečným výkonem byl způsobený tryskami. Na motoru (128 kW) byly namontované trysky z motoru 96 kW a i vzhledem k jejich stavu byla maximální dávka pouze v úrovni 2/3 požadované. Řídící jednotka pak prodlužovala dobu vstřiku a vykazovala to jako nadměrnou spotřebu.
Po přenastavení rozvodů a montáži patřičných trysek jede motor OK.
-
- Řidič
- Příspěvky: 70
- Registrován: 21.01.2013 15:23
Re: Rozvody 2,5l BAC Touareg R5
čau, po delší době mám dotaz. Měl sem hlavu dole kvůli otlakování a celkové GO hlavy. Složili jsme zpět bez přípravků ,ale synchronizace vačky je skoro -5,5stupně podle diagnostiky- to je špatně měl bych se dostat k nule ,ale otázka jak ? Je to motor BPE a hlava už je na autě takže jedině povolit ozubené kolo vačky a trochu pootočit ? To jsme ani předtím neodšroubovali at se s tím zbytečně nehýbe a ted na autě to nemůžu povolit. Má vliv na ty stupně i ten výstředníkový čep, který je na obrázku ? podle elsawinu se má zasunout a ryska svisle a poté pootočit proti směru hodinových ručiček a dotáhnout. Jen sem na videu viděl, že to nechal svisle a ted mě to mate jestli by to šlo seštalovat jen tím ? díky