KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
rach
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 08.09.2008 20:49
Bydliště: Teplice, Praha a D8

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od rach »

ju ju :wink: to je pěkné od člověka co s lpg najezdil 150 000km
život je boj !

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Marek77 »

Taky všude tvrdím, že už bych to do auta nikdy nechtěl. Nejlepší je totiž vlastní zkušenost (přestože osobně jsem žádný s těchto problémů řešit nemusel - měl jsem totiž plyn v Ladě, což byl poslední opravdový MOTOR na světě, který něco snesl).

rach
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 08.09.2008 20:49
Bydliště: Teplice, Praha a D8

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od rach »

Lada to byla ještě dobrá poctivá práce, dnes už se ti rozsypou pouze takové shity jako MB, BMW a jiné asijské značky sra..y :gy:

Ale trochu pochybuji o tom, že jsi v Ládovi měl srovnatelné moderní lpg zařízení jaké se používá dnes :?:

Ale zase to nemuselo být tak špatné jezdit na lpg, když si za 10 let provozu nemusel na svém žigulíku řešit nějaký z katastrofických problémů který popisuješ :roll:
život je boj !

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Marek77 »

Bylo to fajnové jezdění, to nebudu popírat a nikdy jsem nepopíral. V Ladě nebyla možnost mít naftový motor a vzhledem k tomu, že jsem opravdu dost jezdil (na tehdejší dobu až podezřele), LPG za necelých 13.000 Kč byla samozřejmou volbou. Systém byl logicky bez ŘJ a elektroniky, tudíž méně náročný na přesnost a méně poruchový. Průměrná spotřeba na benzin byla cca 7,5 a u LPG byla necelých 10, takže v době, kdy litr benzinu stál dvacku a litr propanu osm, to bylo opravdu komfortní. Nicméně předesílám, že jsem rozhodně nejezdil výhradně na LPG (ač by to nebyl žádný problém). Jezdil jsem tak 2/3 na plyn a 1/3 na benzin. Prostě, jak se mi chtělo. Startoval jsem zásadně na benzin, i když to vůbec nebylo třeba, a někdy jsem prostě přepnul do benzinu a jel třeba celou dovolenou na benzin. Prostě mi vadila ta ztráta výkonu (i když nepatrná), která u těchto systémů prostě prokazatelně byla (ověřeno mimo jiné i na brzdě), takže když jsem se chtěl opravdu dobře svézt, prostě dostal benzin a 105 kobyl rázem ožilo jako po čerstvém ovsu.

V dnešní době bych to ale nechtěl. Nejen pro statisticky vyšší riziko poruchy a nesouladu obou systémů v autě, ale především proto, že po svých mnohaletých řidičských a plynařských zkušenostech shledávám v naftovém motoru podstatně vyšší výhody - nejen ekonomické.

Uživatelský avatar
standokan
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3077
Registrován: 17.04.2008 11:59
Bydliště: Uplnej sever

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od standokan »

dnešní LPG jsou o něčem jiném než co si měl ty :wink: nafta nikdy ekonomicky ani pohodlím v podobě zvuku motoru kde nemusíš poslouchat tu naftovou hrůzu :roll: mít nebude jediná zásada je nekupovat laciné lpg ale raději si připlatit já už naftu ani nahodou :wink:
w8 4.0 2004 variant čiping na 224kw

Uživatelský avatar
Briannn
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Briannn »

Marek77 píše:Jak myslíte.....


Víte, kolik jsem za svou mnohaletou servisní praxi viděl poškozených motorů, kde rozhodujícím a prokazatelným faktorem poškození bylo LPG? A nemyslete si, že to byly stodvacítky škodovky - pokaždé se jednalo o moderní vozy, zejména BMW, MB, japonské a korejské vozy (s japonskými motory), a ty závady nebyly právě "obyčejné". Upálené ventily, poškozená sedla ventilů v hlavě, prostřelená těsnění pod hlavou, nefunkční kyslíkové senzory výfukového potrubí, roztržená sací potrubí, závady zapalovacích modulů a některé další "jobovky". Ale asi nemá cenu vám to vysvětlovat do té doby, dokud vás to nepostihne. Pak si povíme, kolik jste ušetřili provozem na LPG, ju? Jen si jezděte na LPG, hodně jezděte a hodně chvalte, jak je to výhodné a úsporné. Já si počkám... A pak se budu "smát" já, i když nejsem škodolibý a nikomu nepřeju nic zlého.
Tak s tímhle souhlasím. Viděl jsem taky v důsledku provozu na LPG propálené ventily, rozstřelené sání atd. Ale i tak to nejsou závady po 5000Km, ale dlouhodobé. Můžou nastat kdykoliv v průběhu provozu LPG po 50000Km nebo taky po 200000Km. Ale..... není to každý motor, nejsou závady najednou, některé se za životnost vozidla ani neprojeví, tím nevyvracím, že se to nestane.
Ale i přes tyto neduhy jsem zastáncem LPG.
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999
Ford S-max 2.0 TDci 96kW automat 2007

Uživatelský avatar
Majorek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 73
Registrován: 04.12.2009 22:48
Bydliště: Karviná

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Majorek »

Já to napišu takhle :má slova :Vlastnil jsem několik aut jako první to byla škoda 120 na LPG (KATASTROFA) potom to bylo mnouho dalších aut od doby co jsem ženaty rok 98(dodnes) :D jsem jich měl 14 docela masark.Tak asi prřed 2 roky jsem sedl do SAG alhambra II tdi1,9 motor PD,a ted jezdím Galaxy 2i 85kw LPG a můžu řict že jezdim za 10litrů plynu a to mu šlapu za krk (jsem takovy) :? když jsem jezdil ALHAMBRU tak jsem jezdil za 7litrů nafty (x28,90) tak to byl docela masakr NÉÉÉ :evil: :evil: Nebyl jsem schopen se dostat na 5litrů jako to bylo třeba u OCTAVKY .Zkráta to zkátím jezdim na LPG a jsem spokojen jAk s jizdnima vlastnostma tak i s provoznima nákladama.(Já při dnešnich cenách benzinu a nafty volim LPG )

Uživatelský avatar
Witec
Řidič
Řidič
Příspěvky: 154
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Witec »

Ono nejde jenom tak říct, že všechny LPG jsou poruchový a problémový, to je blbost, samozřejmě, když pořídíš nejlevnější možný zařízení a tankuješ nějakej nekvalitní plyn, tak můžou přijít problémy, ale u nafty snad ne? Konkrétně TDI PD jsou mnohem poruchovější, než LPG, ale zase je to to samý, jako u plynu, každej ví, že TDI PD je hodně náročný na kvalitu nafty, oleje (taky intervalu, nejvíc problémy byly u longlife), takže podle toho jak se k tomu kdo chová, se mu to kazí a nebo taky ne. Já jezdím s TDI AHF a kamarád na LPG a když jsme to počítali, finančně to vychází hodně podobně (servis, cena paliva, náklady na údržbu, pojištění... atd.), o komfortu jízdy má každej jinou představu, já jsem s naftou spokojenej, ale u příštího auta uvažuju o LPG.

Holt už není nafta o 4Kč levnější než benzín a zdroje, jak ji sehnat pod rukou za přijatelnější peníz, taky téměř vyschly :laugh:

Tom74
Řidič
Řidič
Příspěvky: 97
Registrován: 30.12.2009 12:33

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Tom74 »

taky jsem šel do LPG a naprostá spokojenost, auto jsem pořídil za půlku ceny dieselu a se slunými kilometry a perfektní výbavou, LPG jsem nechal dát jedno z nejlepších, a supr, kobylky pod kapotou jsou ( a kdyby kvůli plynu jich 10% chcíplo tak jich z těch 204 pořád dost táhne, a mám možnost dát kdykoliv benzin) a spotřeba závisí podle nohy, dá se za 15-16 litrů, ale i pod deset, teď jsem jel cca 1500 km ( část dálnice, část okreska a pojíždky po městě ) ve dvou lidech a 250-300 kg a podle km a tankování jsem byl na cca 10litrech ( dodržoval jsem předpisy ale neloudal ), takže cenově ekvivalent 5 litrů nafty nebo benzínu

mantrabeach
Řidič
Řidič
Příspěvky: 65
Registrován: 05.10.2011 20:53

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od mantrabeach »

Zdravím.Sem tu novej u SAG a plánuju koupi nejspíš sharanu I nebo ekvivalentu.mám na to tak 50-60t.kč a nemůžu se rozhodnout jestli koupit benzín třeba s lpg a nebo naftu.Pročetl sem tu všechny témata ze sherlocku a stejně nevím:D.

takže moje diagnoza:S autem bude jezdit hlavně manželka(já sem převážně v práci v Belgii,Německu,Holandsku atd).Potřebuje auto do práce a na ježdění s 2 dětma.Bude jezdit tak dobrých 60-70km denně(35km tam a to samý zpět),někdy třeba jen 10km do města.
Roční nájezd si myslím tak 25-30t.km.

Tak a já mám dilema jestli benzín a nebo naftu.kvůli krátkým trasám se bojím dieslu že bude trpět a hlavně v zimě nebude tak rychle topit.Mám teď felicii kombi 1.6 laurin a klement lpg a tam je to pohoda s vyhřátím atd(pravda je to o dost menší auto).Tak teď babo raď:)
Hezky to na začátku napsal marek77,to musím uznat.

A teď trochu OT.U dieslu mám jasno-81kw afn ale u benzínu mám dvě varianty,buď 1.8T a nebo 2.8 vr6(tam se bojím spotřeby na krátký trasy).Co myslíte?vím že to spadá zrovna tohle do jiného tématu ale celkově jde o to jestli benzín a nebo nafta,tohle je doplňující otázka.Snad sem napsal všechno a kdyby něco tak se omlouvám případně.Díky moc za odpověď

Mantrabeach

Uživatelský avatar
Witec
Řidič
Řidič
Příspěvky: 154
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vyškov

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Witec »

No známej se taky takhle rozhodoval a když viděl, že ty levnější TDI už jsou celkem hodně opotřebovaný (až na vyjímky), tak nakonec vzal Alhambru 2.0 benzín v top stavu, čerstvě dovezenou z Německa s origo 150.tis. km, byla jako nová. Dal za ni kolem 40.tis. Kč a cca 23.tis. za plyn a už ji má 2 roky a je maximálně spokojenej, chválí si jak jezdí levně a přitom nemusí v zimě na krátký vzdálenosti trápit vymrzlýho nafťáka. Brácha za stejný peníze koupil TDI a motoricky je taky spokojenej, ale je na tom autě prostě už vidět, že to nemá 150.tis, ale minimálně dvakrát tolik. Jinak dieselová Alhambra pokud nemá vzadu druhý topení, tak v zimě celkem dlouho trvá, než se ji podaří vytopit.

To si musíš holt sám nějak rozhodnout, spíš záleží na stavu konkrétního auta, když narazíš na nějakej opečovávanej a zachovalej kousek, tak je celkem jedno, jestli TDI nebo LPG. 2.8VR6 na krátký vzdálenosti asi nebude úplně ideální, páč u LPG nějakou dobu trvá (v zimě) než přepne z benzínu na plyn, takže by to asi nebylo úplně úsporný auto :)

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Marek77 »

Naftový Sharan (pokud má v pořádku bufík) se ohřívá a topí úplně stejně rychle jako benzinové motory. Spotřeba u LPG a nafty bude finančně úplně nastejno. Naftové motory na jedničkových modelech jsou prakticky nesmrtelné, čili nějakých 300-400 tisíc km je motor ve výborné kondici (to žádný benziňák nenajede a s plynem už vůbec ne).

Kup, co chceš. Moje volba a moje názory jsou v tomhle tématu mockrát prezentovány.

mantrabeach
Řidič
Řidič
Příspěvky: 65
Registrován: 05.10.2011 20:53

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od mantrabeach »

Tak to vidím že to budu spíš posuzovat podle celkovýho stavu auta a pokud u benzínu bude plyn už zabudovanej tak to bude výhra(teď jde o to jakej systém vstřikování).Benzín asi jedině 1.8T.

ten diesel teda jedině 81kw a nejlíp s nezávislým topením?

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od michall »

Dá se říct, že všechny diesly mají bufíka ve funkci příhřevu, nezávislé topení je jako doplněk.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

mantrabeach
Řidič
Řidič
Příspěvky: 65
Registrován: 05.10.2011 20:53

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od mantrabeach »

co myslíte tenhle?na pohled je nádhernej,škoda že nemá plyn

http://www.sauto.cz/osobni/detail/volks ... oFrom=list" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“