Chování motoru 1.6 16V

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Jezek1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 16.06.2009 21:30

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Jezek1 »

Vozidlo píše:K tomu dunění-velmi pravděpodobně to dělá ten vyměněný vlnovec,měnil jsem loni a od té doby v otáčkách kolem 2,5 tis.duní,někdy mě to vytáčí.Někdo to tady taky řešil,duněl taky a to dokonce v přibližně stejných otáčkách.K těm olejům,kde vám mizí příručky pro provoz a údržbu auta??Žeby ji prodávájící"ztratil"? Tam jsou základní věci jasně napsány!Olej do motoru-3,5l,specifikace VW 50200,u auta s long life servisem(kód QC1 na štítku zřejmě pod krytem podlahy v kufru)50300 nebo 50400,5-30W,výměna po 30000km nebo 2 letech.U auta bez tohoto kódu po 15000km nebo po 1roce. 8)
Zdravím, já řeším úplně stejný problém s tím duněním u motoru 1,6 16V. Myslel jsem si, že to dělá vlnovec, protože byl už dost rozpáraný, když jsem golfa koupil. Po výměně za nový se to ale vůbec nezlepšilo, spíš je to možná ještě trochu horší.

Jinak mi to duní po zahřátí motoru, při studeném motoru jsem vypozoroval, že to nedělá. Jakmile se ale teplota motoru přiblíží 90 stupňům začně to hučet při 2500ot/min a pak ještě v menší míře při cca 1800ot/min a ještě při cca 3900ot/min. Zřejmě asi teda dochází k rezonanci asi něčeho na výfuku, otázka ale co konkrétně rezonuje...

Hučení je výraznější, když se v těch kritických otáčkách zatíží motor, např. když jedu do kopce, předjíždím. Se zapnutou klimou je to pak ještě hlasitější. Stačí ale překročit uvedené otáčky a motor je zas tichý.

V práci máme golfa se stejným motorem 1,6 16V, najeto 150tis a tam není slyšet ani náznak po nějakém hučení.

Tak kdyby někdo věděl, jak se toho hučení zbavit, byl bych rád. Je to dost nepříjemný zvuk a pěkně mě to s..e, nějaké vrzání interiéru je proti tomu prkotina.

Díky
Golf IV 1,6 16V AZD

Vozidlo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 05.02.2009 00:15

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Vozidlo »

Jezek1 píše:
Vozidlo píše:K tomu dunění-velmi pravděpodobně to dělá ten vyměněný vlnovec,měnil jsem loni a od té doby v otáčkách kolem 2,5 tis.duní,někdy mě to vytáčí.Někdo to tady taky řešil,duněl taky a to dokonce v přibližně stejných otáčkách.K těm olejům,kde vám mizí příručky pro provoz a údržbu auta??Žeby ji prodávájící"ztratil"? Tam jsou základní věci jasně napsány!Olej do motoru-3,5l,specifikace VW 50200,u auta s long life servisem(kód QC1 na štítku zřejmě pod krytem podlahy v kufru)50300 nebo 50400,5-30W,výměna po 30000km nebo 2 letech.U auta bez tohoto kódu po 15000km nebo po 1roce. 8)
Zdravím, já řeším úplně stejný problém s tím duněním u motoru 1,6 16V. Myslel jsem si, že to dělá vlnovec, protože byl už dost rozpáraný, když jsem golfa koupil. Po výměně za nový se to ale vůbec nezlepšilo, spíš je to možná ještě trochu horší.

Jinak mi to duní po zahřátí motoru, při studeném motoru jsem vypozoroval, že to nedělá. Jakmile se ale teplota motoru přiblíží 90 stupňům začně to hučet při 2500ot/min a pak ještě v menší míře při cca 1800ot/min a ještě při cca 3900ot/min. Zřejmě asi teda dochází k rezonanci asi něčeho na výfuku, otázka ale co konkrétně rezonuje...

Hučení je výraznější, když se v těch kritických otáčkách zatíží motor, např. když jedu do kopce, předjíždím. Se zapnutou klimou je to pak ještě hlasitější. Stačí ale překročit uvedené otáčky a motor je zas tichý.

V práci máme golfa se stejným motorem 1,6 16V, najeto 150tis a tam není slyšet ani náznak po nějakém hučení.

Tak kdyby někdo věděl, jak se toho hučení zbavit, byl bych rád. Je to dost nepříjemný zvuk a pěkně mě to s..e, nějaké vrzání interiéru je proti tomu prkotina.

Díky
Taky se blížím k najetým 150tis.km,ovšem,jak jsem už psal,dunění v určitých otáčkách začalo až po výměně vlnovce.Radikálním řešením by možná bylo výměna celého výf.potrubí,ale to by byla trochu drahá sranda :roll: Navíc,na jaře po STK a emisích byly naměřené hodnoty vynikající,takže do toho nebudu vrtat 8)

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Sonny »

Každý auto,i jiné značky,vydává při náhlém zatížení motoru(4kvalt)zvuk který je pro toto typické.Akorát u VW 16V je prostě ten zvuk víc nepříjemný,prostě to duní jak basa.A asi je to normální :? Musí se podřazovat,jinak to nevidím.

Jinak díky za info :wink: Už jsem koupil olej-Mobil1

Jezek1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 16.06.2009 21:30

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Jezek1 »

Sonny píše:Každý auto,i jiné značky,vydává při náhlém zatížení motoru(4kvalt)zvuk který je pro toto typické.Akorát u VW 16V je prostě ten zvuk víc nepříjemný,prostě to duní jak basa.A asi je to normální :? Musí se podřazovat,jinak to nevidím.

Jinak díky za info :wink: Už jsem koupil olej-Mobil1
Při velkém zatížení je každý motor určitě hlasitější než při minimálním zatížení, s tím určitě souhlasím.
Ale toto hučení je jen při určitých otáčkách, aspoň teda u mého golfa. Když na to šlápnu při 3000ot/min nebo při 2100ot/min, hučení se neozývá.

Podle mě je hučení způsobeno rezonancí, zřejmě výfuku. Napadlo mě, že už jsou možná špatné (příliž měkké) pryžové silentbloky uchycení výfuku...
Taky se mi zdá, že plechový kryt katalyzátoru není na mém golfu není zrovna festovně přichycen. Myslím ale, že ten plech to hučení nezpůsobuje, na to je moc malý.
Golf IV 1,6 16V AZD

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Sonny »

A další věc....

Když je po dešti,nebo auto umyju wapkou,tak se mi na palubce rožne žlutá kontrolka(motorek).asi cca den to svítí a pak to zhasne.
Je to normální???
Prý tu u VW dělává(známe i u Fabky).prostě nachylnost nějakých čidel na vlhkost.
A dnes jsem si všimnul že k tomu jedou i ventilatory na chladiči,i při studeným motoru po nastarování.
:?: :?: :?:


Díky za rady :wink: asi napíchnout,já vím :)

Vozidlo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 05.02.2009 00:15

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Vozidlo »

Jo,napíchnout na VAG,zjistit chyby,vymazat paměť závad,no a při dnešním počasí nemusíš dlouho čekat na déšť a uvidíš,jestli se to objeví znovu.S těmi čidly nebo s kontakty může být občas patálie.

Jezek1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 16.06.2009 21:30

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Jezek1 »

Pořád řeším problém s tím hučením motoru při 2500 otáčkách a podělím se s vámi o další zkušenosti. Doufám, že vás neodradím od čtení délkou příspěvku :)

Byl jsem s Golfem u kámoše a nechal jsem si dle jeho rady vyměnit střední tlumič výfuku s trubkou, protože byl už v horším stavu a bylo možné, že dělá neplechu zbořená přepážka v tlumiči.
Zadní tlumič šel vyměnit nakonec taky - trubka mezi zadním a střední tlumičem byla už taky dost rezlá a nemusela by přežít navaření středního dílu výfuku.

Nicméně po výměně výfuku se žádné zlepšení nekonalo. Výfuk má sice trochu jiný zvuk než origo (teď mám Bosal), ale hučení při těch 2500 otáčkách tam pořád je stejné :(

Takže jsme hledali příčinu jinde. Zkoušeli jsme odmontovat plechový kryt na svodech (bez výsledku), na zkoušku jsme vyměnili silentblok motoru na straně převodovky - je už částečně vydrolený (bez výsledku), odpojili klimatizaci - vymontovali jsme plochý řemen, vše bez výsledku.

Zjistili jsme, že i při tůrování motoru na místě, jsou malinko cítit vibrace na volantu a na pedálech při těch 2500 otáčkách. Takže vibrace se musí někde přenášet z motoru nebo výfuku na kastli.
A to místo je mostové uchycení výfuku v přední části u druhého katalyzátoru, protože v těch otáčkách hooodně vibrovalo a při zapáčení páčidlem toho uchycení vibrace prakticky zmizely.

Ideálně by to uchycení i se silnetbloky chtělo vyměnit, no zatím tam mám to původní, zdeformované páčidlem, ale vibrace na volantu a na pedálech úplně zmizely a hučení je taky trošku menší, ale pořád je dost slyšet. Prostě zmizely následky toho hučení (vibrace na volantu a pedálech) ale pravý důvod hučení bude někde jinde (v motoře :?: ).

No strávili jsme půl dne hledáním příčiny toho hučení, ale až na odstranění vibrací při tom hučení jsme si marně lámali hlavu, čím by to mohlo být.

Kdy měl někdo ještě nějaký nápad, čím by to mohly být, tak sem s ním...

Díky
Golf IV 1,6 16V AZD

Uživatelský avatar
matheus
Člen klubu
Příspěvky: 334
Registrován: 11.04.2009 18:31

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od matheus »

hučení nijak neodstraníte, tenhle motor prostě hučí při 2500-3000 pak se zase trochu zklidní, pak kolem 3700-400 zase začne, ale je to prostě 16ti ventil kámoši co maj 1.6 sr s tím problém nemaj, jinak já najeto 155tkm hučí jak ucpanej vysavač, kámoš najeto 58tkm hučí možná ještě víc, prostě to tak je, není to vada, prostě to dělá ;-) smiřte se s tím
vw caddy IV cng/dodge challenger V6

pinda
Řidič
Řidič
Příspěvky: 125
Registrován: 26.07.2008 22:34
Bydliště: Sokolov

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od pinda »

Já řešil to stejné po výměně vlnovce na toledu II 1,16 16v a nakonec to byl ten nový vlnovec.Při demontáži jsme zjistily že jak se navařeval na potrubí tak ¨vtrubce byl steklej svár a navíc ten novej vlnovec byl praskle.Teď tam mám 3 vrstvej a auto je klidný jako dřív, v tom servise co mi na to přišli tak se mě ptali co mi to dělalo za amatéra, dělali mi to v jiném servise.Na rovinu mi řekli že to bylo způsobeno tím že ten vlnovec tam byl moc naravanej silou a na h***o zavařené, vprvním servise jsem za to dal 2000kč a v tom co mi to opravili dobře tak 1500kč a dali tam bosal.

Vozidlo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 05.02.2009 00:15

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Vozidlo »

pinda píše:Já řešil to stejné po výměně vlnovce na toledu II 1,16 16v a nakonec to byl ten nový vlnovec.Při demontáži jsme zjistily že jak se navařeval na potrubí tak ¨vtrubce byl steklej svár a navíc ten novej vlnovec byl praskle.Teď tam mám 3 vrstvej a auto je klidný jako dřív, v tom servise co mi na to přišli tak se mě ptali co mi to dělalo za amatéra, dělali mi to v jiném servise.Na rovinu mi řekli že to bylo způsobeno tím že ten vlnovec tam byl moc naravanej silou a na h***o zavařené, vprvním servise jsem za to dal 2000kč a v tom co mi to opravili dobře tak 1500kč a dali tam bosal.

To potvrzuje moje podezření na nový vlnovec,ale nekontroloval jsem,jak je přivařený.Popisoval jsem výše,toto nastalo PO VÝMĚNĚ VLNOVCE.V podstatě by se pro klid duše musel vyměnit celý přední díl výf. potrubí-ovšem to je podstatně dražší varianta :evil:

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Sonny »

ŽERE OLEJ :evil:

Zdarec,
opět jsem tu :(
Mám najeto od koupi cca 4500km a zjištuju že motor si bere olej.Už jsem dolíval!!a po cca 1200km kontoluju měrku a zase ubylo :evil:
Uplně přesně jsem to neměřil,ale odhaduju že si motor vezme 0,3-0,5 Litru oleje na 1000km.
Je to u tohoto motoru normální????
Má najeto poctivých 173tis.km.Jezdím s tím fakt slušně,nevytáčím to,ani za studena,spotřeba N98 do 7litrů.Olej měněn po koupi,je tam Mobil 5w40.Jinak olej nikde neteče.
Je 21.století,jsem si myslel že ty motory žerou jen benzín!! To je jak dvoutakt :roll:

Díky za názory.

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od bifur »

Normálne to nie je. Na nejaky cas pomoze ak prejdes na 10W-40. Potom ak to bude aj tento zrat vela, tak bud gufera na ventiloch alebo rozhodit motor a prekruzkovat.. (ale to uz sa ti oplati komplet GO..)

Vozidlo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 05.02.2009 00:15

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Vozidlo »

Sonny píše:ŽERE OLEJ :evil:

Zdarec,
opět jsem tu :(
Mám najeto od koupi cca 4500km a zjištuju že motor si bere olej.Už jsem dolíval!!a po cca 1200km kontoluju měrku a zase ubylo :evil:
Uplně přesně jsem to neměřil,ale odhaduju že si motor vezme 0,3-0,5 Litru oleje na 1000km.
Je to u tohoto motoru normální????
Má najeto poctivých 173tis.km.Jezdím s tím fakt slušně,nevytáčím to,ani za studena,spotřeba N98 do 7litrů.Olej měněn po koupi,je tam Mobil 5w40.Jinak olej nikde neteče.
Je 21.století,jsem si myslel že ty motory žerou jen benzín!! To je jak dvoutakt :roll:

Díky za názory.
Koupil jsi v dobré víře,že nebude žádný problém,ale je otázka,co tam kdo lel za olej před tebou.Pokud nějakou sračku,tak mohou být taky narušeny všechny těsnění v motoru.Výrobce,když testuje,samozřejmě sleduje chování materiálu těsnění vůči použitému oleji.Vím o tom,že kolega měnil jen olej bez filtru :lol: a potom se hodně divil!To,že nevytáčíš za studena je úplně v pořádku.Dodržení termínu výměny je taky někdy kapitola sama pro sebe,ale to si snad uhlídáš.Ještě není zcela jasné,jestli tam byl nebo nebyl prodloužený termín výměny oleje(long life).Protože při long life olejích je jiná specifikace olejů(VW503 00,VW504 00) u normálních olejů je to VW500 00,VW502 00.Tyto oleje vzájemně nemísit a neměnit!Jinak kód,který říká,že auto mělo long life servis je QC1 a měl by být na datovém štítku na podlaze kufru vedle rezervního kola a v servisní knížce,ovšem pokud ji máš.Jinak olej co používáš může být (norma VW502 00),ale není long life.To by nevadilo,pokud auto mělo normální lhůtu,tzn.15000km,nebo po roce.

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Sonny »

To auto mám od kámošky,měnila olej po 15tis.km a lila tam nějaký CASTROL,víc nevím.

Hlídat olej je pro mě nezvyk.Měl jsem 9let TIPO,co jsem tam nalil,jsem pak vylil,prostě nebral nic.Na Emisích mi řekli že ten motor má emise zajetýho motoru.Měl najeto cca 300 tis.když šel na ND.

Ale jinak jsem s Borou spokojený,až na ten motor :roll:

Vozidlo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 05.02.2009 00:15

Re: Chování motoru 1.6 16V

Příspěvek od Vozidlo »

Sonny píše:To auto mám od kámošky,měnila olej po 15tis.km a lila tam nějaký CASTROL,víc nevím.

Hlídat olej je pro mě nezvyk.Měl jsem 9let TIPO,co jsem tam nalil,jsem pak vylil,prostě nebral nic.Na Emisích mi řekli že ten motor má emise zajetýho motoru.Měl najeto cca 300 tis.když šel na ND.

Ale jinak jsem s Borou spokojený,až na ten motor :roll:
No,právě,taky to mám tak,že co naliju,tak to vyliju a to u stejného motoru!A to mám long life(asi po 25000km,podle podmínek jízdy-hlídá palubní PC).Doufám,že tam nelila nějaký levný minerální :roll: .Emise mám bez problému.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“