Nový Race Touareg 3 připraven pro hattrick na "Dakaru"

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
T4
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Decin
Kontaktovat uživatele:

Nový Race Touareg 3 připraven pro hattrick na "Dakaru"

Příspěvek od T4 »

Nový Race Touareg 3 se představil ve velkém stylu: v téměř 2000 let starém amfiteátru v německém Trevíru vyjel před tisícovku nadšených diváků. Novinka o výkonu 229 kW (310 k) má spolu se svými posádkami Carlos Sainz/Lucas Cruz (E/E), Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk (Q/D), Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (ZA/D) a Mark Miller/Ralph Pitchford (USA/ZA) za úkol se ve dnech od 1. do 16. ledna 2011 pokusit o "dakarský" hattrick pro značku Volkswagen.

Rallye Dakar je považována za největší výzvu v motoristickém sportu. Volkswagen v ní jako dosud jediný výrobce zvítězil v klasifikaci osobních vozů se vznětovým motorem, a to hned dvakrát za sebou v uplynulých dvou letech. V roce 2011 bude Volkswagen usilovat o třetí vítězství v řadě se čtyřmi nově vyvinutými vozy Race Touareg 3, které čeká vytrvalostní soutěž zahrnující legendární pampy, závratné výšky And a vyčerpávající poušť Atacama v Argentině a Chile.

Pro splnění náročného cíle se Volkswagen rozhodl podrobit úspěšný stroj Race Touareg 2 důsledné evoluci. Hlavním zadáním pro inženýry bylo zlepšit chladicí soustavu, optimalizovat nastavení převodovky a zvýšit výkon pro jízdu ve vysokých nadmořských výškách. Změna vzhledu přinesla zároveň nové aerodynamické řešení karoserie, která spočívá na osvědčeném podvozku předchůdce.

Nejnápadnější změnou v porovnání s předchůdcem je oblast střechy, kde došlo k radikálnímu přepracování přívodů vzduchu k chladiči a k chladicím soustavám tlumičů a palivového systému. Cílem bylo zlepšit komínový efekt, jímž se odvádí teplo, které se akumuluje pod vnějšími povrchovými panely karoserie vyztuženými uhlíkovými vlákny, a zároveň optimalizovat zásobování motoru vzduchem.

Výkonové parametry vznětového motoru 2.5 TDI zlepšuje nová soustava chlazení stlačovaného vzduchu, která byla pro Race Touareg 3 kompletně vyvinuta a vyrobena oddělením prototypů značky Volkswagen. Na základě zkušeností ze sériové výroby se podařilo snížit ztráty tlaku v celém traktu chlazení stlačovaného vzduchu. Společně s dalšími drobnými úpravami přinesla tato změna zvýšení výkonu o 7 kW (10 k) na 229 kW (310 k).

Třítýdenní testy vozů Volkswagen Race Touareg 3 ve Španělsku a Maroku v přímém srovnání se starým modelem prokázaly účinnost výše zmíněných opatření. V okolí Mahmidu byly vozy vystaveny teplotám až 48 °C a ve vytrvalostních testech v okolí Erfoudu překonal Race Touareg 3 přibližně 10 000 kilometrů simulovaných speciálních zkoušek bez jakýchkoli výrazných technických problémů.

zdroj: IVG
Přílohy
RaceTouareg_01.jpg
RaceTouareg_02.jpg
RaceTouareg_03.jpg
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“