B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

Čau všichni, nedávno jsem koupil passat B5 81kW a popravdě jsem si od něj sliboval spotřebu do 5,5l a že to trochu pojede, nicméně neděje se tak. Nuže spotřeba je kolem 6,5 když se snažím jet úsporně, a zdá se mně to být gumový -jel jsem ve stejným autě a bylo to úplně o něčem jiným. Snažil jsem se tu vyčíst nějaký rady ale nenašel jsem takže - byla prasklina na potrubí od intercooleru k sacím svodům, hadici jsem vyměnil, regulace turba chodí -když vytáhnu podtlakovou hadici táhlo je dole, pokud ji nasadím vytáhne se nahoru -dle VAGu: na volnoběh se pohybují hodnoty v poli 11: váha vzduchu 406mg/R, tlak turba těsně kolem 1000 - požadovaná se shoduje se skutečnou. Když jsem to projel, nikdy jsem se nedostal s tlakem turba nad 1400mbar...může to mít souvislost se spotřebou a výkonem? jak v tom všem figuruje váha vzduchu jejíž cena mě již nyní protahuje ksicht? díky za pomoc...mimo jiné nejsem automechanik nýbrž elektrikář, ušetřete mě tedy pls poznámek o neodborném vyjadřování :-)

Uživatelský avatar
hanisz
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1740
Registrován: 18.04.2010 12:59
Bydliště: Praha / OrloVWá
Kontaktovat uživatele:

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od hanisz »

taky se mi zda ze to jedne malo a zere moc u AFN.. ale mam 4motion + sirsi gumy 225, a klima jede taky casto tak nevim :), ale mel sem praskle tesneni na gumove spojce plastove hadice a kovoveho naustku k turbu (ze spodu.. koukni se) .. jinak bych se podival na podtlakove hadicky v jakem sou stavu jeslti nejsou nekde prodrene stava se to casto... jinak ja mam spotrebu 7:( a to docela jezdim usporne) ale po pul roce sem se smiril :) kazdopadne sem zvedavy jak to bude s jinymi pneu pred szimou jinak palubak mi svina ukazuje prumer 5,4l na poslednich 3000 km
My oriantation was changed!!! .. from>>B5 on 17" BBS<<and >>3C on 18" BBS<< and >>G7 on 17" VW<< back to B8 on 17" VW

pivo231
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 231
Registrován: 15.06.2008 14:35
Bydliště: Rakovník až Slaný

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od pivo231 »

beatrice píše:Čau všichni, nedávno jsem koupil passat B5 81kW a popravdě jsem si od něj sliboval spotřebu do 5,5l a že to trochu pojede, nicméně neděje se tak. Nuže spotřeba je kolem 6,5 když se snažím jet úsporně, a zdá se mně to být gumový -jel jsem ve stejným autě a bylo to úplně o něčem jiným. Snažil jsem se tu vyčíst nějaký rady ale nenašel jsem takže - byla prasklina na potrubí od intercooleru k sacím svodům, hadici jsem vyměnil, regulace turba chodí -když vytáhnu podtlakovou hadici táhlo je dole, pokud ji nasadím vytáhne se nahoru -dle VAGu: na volnoběh se pohybují hodnoty v poli 11: váha vzduchu 406mg/R, tlak turba těsně kolem 1000 - požadovaná se shoduje se skutečnou. Když jsem to projel, nikdy jsem se nedostal s tlakem turba nad 1400mbar...může to mít souvislost se spotřebou a výkonem? jak v tom všem figuruje váha vzduchu jejíž cena mě již nyní protahuje ksicht? díky za pomoc...mimo jiné nejsem automechanik nýbrž elektrikář, ušetřete mě tedy pls poznámek o neodborném vyjadřování :-)
Musíš ten log udělat za jízdy když je motor v tahu. Takže ideálně spustit logování, dát tam za tři a do kopce to vytočit od 1000 ot/min do 3000 ot/min a log stop. Teprve z toho logu uvidíš, jestli ti funguje regulace turba.

Váha vzduchu měří, kolik vzduchu ti jde do válců a ŘJ motoru podle toho leje naftu. Když váha odchází tak oznamuje míň vzduchu oproti realitě a ŘJ dá míň nafty. Z logu to tu lidi poznaj.
Passat 2002, TrendLine, 1.9TDi, 96kW PD (AVF,FRK)

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od FandaTDI »

a chyby žádný :?: ... ten tlak je hrozně nízkej, mohl by v tom mít prsty i snímač atmosferickýho tlaku - kolik ukazuje na VAGu? (2.pole v 10.skupině)

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od majkl1 »

Tak pod plným kouřem by AFN mělo mít požadavek na tlak cca 1948mbar(starší jednotka) nebo 1989mbar novější. Samozřejmě dle aktuálního atm. tlaku. Takže pokud ses nedostal na tuto hodnotu pod zatíženým motorem, budeš mít problém. Až uděláš pořádnej log skupin 3, 10 a 11 a budeš mít prázndou paměť závad, tak to pořešíme, co dál.
Odkud jsi?
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

majkl1 píše:Tak pod plným kouřem by AFN mělo mít požadavek na tlak cca 1948mbar(starší jednotka) nebo 1989mbar novější. Samozřejmě dle aktuálního atm. tlaku. Takže pokud ses nedostal na tuto hodnotu pod zatíženým motorem, budeš mít problém. Až uděláš pořádnej log skupin 3, 10 a 11 a budeš mít prázndou paměť závad, tak to pořešíme, co dál.
Odkud jsi?

Na tuto hodnotu jsem se nedostal, log udělám samozřejmě, nicméně laicky řečeno řídící jednotka řídí omezení turba dle nějakých vstupních hodnot...kdyby tam byla dejme tomu požadovaná 1900 a turbo tlačilo podstatně míň bude to jasnej zádrhel v regulaci...když připojím podtlak k turbu, vytáhne to táhlo do krajní polohy a turbo začne citelně tlačit...a ne málo, málem mně sežralo prsty...může být důvodem proč si jednotka říká o malý tlak právě váha vzduchu? kdyby tu někdo popsal co přesně váha vzduchu má na svědomí budu asi nejen já vděčný...

pivo231
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 231
Registrován: 15.06.2008 14:35
Bydliště: Rakovník až Slaný

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od pivo231 »

Může to být tím a z logu je to vidět.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_flow_sensor" onclick="window.open(this.href);return false;

Kontroloval jsi, jestli nemáš olej u ŘJ?
Passat 2002, TrendLine, 1.9TDi, 96kW PD (AVF,FRK)

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

pivo231 píše:Může to být tím a z logu je to vidět.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_flow_sensor" onclick="window.open(this.href);return false;

Kontroloval jsi, jestli nemáš olej u ŘJ?
olej u řj? myslíš řj motoru? ta je zavřená v krabici daleko od motoru a pokud vím nevede k ní žádná hadice...olej prosakoval pouze u hadicové spojky u EGR, ta hadice byla prasklá a měnil jsem ji, čímž jsem myslel že bude problém s nízkým plnícím tlakem vyřešen...nicméně když jsem tomu dal na pr**l...požadovaná hodnota tlaku nešla nad 1400...

pivo231
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 231
Registrován: 15.06.2008 14:35
Bydliště: Rakovník až Slaný

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od pivo231 »

Jj, ŘJ motoru. Ze sání se vedla hadička přímo do ŘJ kde byl senzor tlaku. Ale od nějakého roku už se to nedělalo a senzor tlaku byl zvlášť (zároveň se senzorem teploty).
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... lej+jednot*" onclick="window.open(this.href);return false;
Passat 2002, TrendLine, 1.9TDi, 96kW PD (AVF,FRK)

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od majkl1 »

Až budeš mít log, uvidíme kolik ti ukazuje čidlo atm. tlaku(skupina 10). To podstatně ovlivňuje požadavek na tlak turba. ALe pokud máš AFN se starší jednotkou, budeš mít pravděpodobně prasklou hadičku uvnitř ECU. :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

majkl1 píše:Až budeš mít log, uvidíme kolik ti ukazuje čidlo atm. tlaku(skupina 10). To podstatně ovlivňuje požadavek na tlak turba. ALe pokud máš AFN se starší jednotkou, budeš mít pravděpodobně prasklou hadičku uvnitř ECU. :roll:
tak dneska jsem objednal v elitu váhu vzduchu podle čísla který je na těle váhy vyražený, zítra vyměním a uvidí se...risk je hold zisk...v elitu cena 2500,-

Uživatelský avatar
filini28
Závodník
Závodník
Příspěvky: 583
Registrován: 26.08.2010 06:41
Bydliště: RadVWanice-Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od filini28 »

beatrice píše:
majkl1 píše:Až budeš mít log, uvidíme kolik ti ukazuje čidlo atm. tlaku(skupina 10). To podstatně ovlivňuje požadavek na tlak turba. ALe pokud máš AFN se starší jednotkou, budeš mít pravděpodobně prasklou hadičku uvnitř ECU. :roll:
tak dneska jsem objednal v elitu váhu vzduchu podle čísla který je na těle váhy vyražený, zítra vyměním a uvidí se...risk je hold zisk...v elitu cena 2500,-
V mém servisu mi nedávno váhu dávali-1500 kč..Už jsem chtěl poradit,pozdě..
Srážka s Poláky a ochrnutí=koupě VW
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=61955&fid=31

Můj:http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=126&t=176441

http://www.setrim-penize.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

K čemu je tam mimochodem podtlaková krabice...takovej ten plastovej krám?

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od majkl1 »

Jde o to, kterou krabicí máš na mysli. Podtlakovejch krámů je tam celá řada. :P
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

ještě jeden dotaz...mluví se tu o hadici k snímači atm. tlaku na řj...rozdělal jsem tu škatuli ve který je společně s pojistkama dle amperáže pro žhavení...žádná hadice tam není...netuší tedy někdo kde může být jinde snímač atm. tlaku?

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“