Princip nádrže u syncra(4motion)
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10095
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Princip nádrže u syncra(4motion)
Jelikož už tu bylo několik témat na "proč mi nejde nastartovat" apod. u našich čtyřkolek a hlavně protože se mi v minulém týdnu stalo dvakrát, že mě museli odtáhnout a také proto, že koluje mnoho fámů o tom, jak tato nádrž funguje, fouknu sem své krví a naftou prosáklé zkušenosti.
Tak, že je nádrž dělená víme všichni. Že má tři plováky taky. Ale to že se tvrdí, že dochází k přečerpávání z jedné strany na druhou a obráceně již pravda není. Tři dny jsem čuměl do nádrže, všechny střeva jsem měl venku a dost dlouho mi trvalo, než jsem to celé pochopil.
Takže drobný rozdíl myslím bude jen u pumpy pro PD a pro rotačku, kdy u PD krom přečerpávání slouží i k dopravě nafty k tandemu. Přečerpávání nafty v nádrži dochází pouze z levé části do pravé, takže vždy by mělo být více nafty u sacího koše, než za řidičem. Překvapivé zjištění pro mě bylo, že k přečerpávání nedochází vlivem tlaku čerpadla, nýbrž vlivem podtlaku. Jde o princip tzv. "Verturiho trubice" (princip karburátoru). Samotné čerpadlo není onen elektromotor, ale ty dvě plastové hadice. Podmínkou nasátí nafty je pouze průtok nafty tou trubicí.
Od pumpy(dole v sacím koši je zakončena sítkem) vede jedna hadice do rozdělovače (plastová kostka, v podstatě rozdvojka). Z ní pak jedna hadice ke dnu pravé části nádrže, směřující k sacímu koši, druhá (čerpadlo) vede ke spodu levého plováku (lze vycvaknout). Tam je tato trubice patřičně zúžena a v tom místě v případě průtoku nafty dochází fyzikálníma zákonitostma k podtlaku a nasátí nafty ode dna levé části nádrže. Odtud pak jde nafta tlustší hadicí a končí v sacím koši, který je tedy za všech okolností stále po okraj. Po přetečení sacího koše vytéká do pravé části nádrže. Pokud je pravá část nádrže plná přetéká zpět do levé části.
Pumpa nejde vytáhnout samotná, k tomu je potřeba vyjmout vnitřní část sacího koše. K tomu je potřeba si vyrobit nebo sehnat patřičný nástroj, protože v mém případě to povolit nešlo (v případě zájmu nakreslím). Odpojit kabely k levému plováku a vytáhnout celý koš ven. Pak se vycvakne sítko vespodu pumpy a pak už jde pumpa po odtažení tří plastových zobáčků nahoře vytáhnout.
To že pumpa vrčí ještě, jak jsem sepřesvědčil sám, neznamená, že je vpořádku. Mě zřejmě zaseknutím uvnutř namontovaného zpětného ventilu došlo k rapidnímu snížení průtoku, takže nedocházelo přečerpávání nafty z levé půlky do pravé a stávalo se to, že i když palubák ukazoval půl nádrže, tak najednou konec a šmitec. Průser je v tom, že narozdíl od A6 nemáme(aspoň rotačka ho nemá) v nádrži ještě čidlo, zabraňující totálnímu zavzdušnění systému a možnosti zničení čerpadla. To čidlo chípne motor a nedovolí nastartovat až do chvíle, dokud se nedolije nafta. Bez nářadí to odvzušnit ani nastartovat nešlo, protože filtr totálně vysátej a díky vzduchu si čerpadlo nedokáže naftu nasát.
Takže pokud někdo nemůže nastartovat, diagnostika nic nehlásí a palubák ukazuje dost nafty, tak hledejte chybu i v tom přečerpávání.
Tak, že je nádrž dělená víme všichni. Že má tři plováky taky. Ale to že se tvrdí, že dochází k přečerpávání z jedné strany na druhou a obráceně již pravda není. Tři dny jsem čuměl do nádrže, všechny střeva jsem měl venku a dost dlouho mi trvalo, než jsem to celé pochopil.
Takže drobný rozdíl myslím bude jen u pumpy pro PD a pro rotačku, kdy u PD krom přečerpávání slouží i k dopravě nafty k tandemu. Přečerpávání nafty v nádrži dochází pouze z levé části do pravé, takže vždy by mělo být více nafty u sacího koše, než za řidičem. Překvapivé zjištění pro mě bylo, že k přečerpávání nedochází vlivem tlaku čerpadla, nýbrž vlivem podtlaku. Jde o princip tzv. "Verturiho trubice" (princip karburátoru). Samotné čerpadlo není onen elektromotor, ale ty dvě plastové hadice. Podmínkou nasátí nafty je pouze průtok nafty tou trubicí.
Od pumpy(dole v sacím koši je zakončena sítkem) vede jedna hadice do rozdělovače (plastová kostka, v podstatě rozdvojka). Z ní pak jedna hadice ke dnu pravé části nádrže, směřující k sacímu koši, druhá (čerpadlo) vede ke spodu levého plováku (lze vycvaknout). Tam je tato trubice patřičně zúžena a v tom místě v případě průtoku nafty dochází fyzikálníma zákonitostma k podtlaku a nasátí nafty ode dna levé části nádrže. Odtud pak jde nafta tlustší hadicí a končí v sacím koši, který je tedy za všech okolností stále po okraj. Po přetečení sacího koše vytéká do pravé části nádrže. Pokud je pravá část nádrže plná přetéká zpět do levé části.
Pumpa nejde vytáhnout samotná, k tomu je potřeba vyjmout vnitřní část sacího koše. K tomu je potřeba si vyrobit nebo sehnat patřičný nástroj, protože v mém případě to povolit nešlo (v případě zájmu nakreslím). Odpojit kabely k levému plováku a vytáhnout celý koš ven. Pak se vycvakne sítko vespodu pumpy a pak už jde pumpa po odtažení tří plastových zobáčků nahoře vytáhnout.
To že pumpa vrčí ještě, jak jsem sepřesvědčil sám, neznamená, že je vpořádku. Mě zřejmě zaseknutím uvnutř namontovaného zpětného ventilu došlo k rapidnímu snížení průtoku, takže nedocházelo přečerpávání nafty z levé půlky do pravé a stávalo se to, že i když palubák ukazoval půl nádrže, tak najednou konec a šmitec. Průser je v tom, že narozdíl od A6 nemáme(aspoň rotačka ho nemá) v nádrži ještě čidlo, zabraňující totálnímu zavzdušnění systému a možnosti zničení čerpadla. To čidlo chípne motor a nedovolí nastartovat až do chvíle, dokud se nedolije nafta. Bez nářadí to odvzušnit ani nastartovat nešlo, protože filtr totálně vysátej a díky vzduchu si čerpadlo nedokáže naftu nasát.
Takže pokud někdo nemůže nastartovat, diagnostika nic nehlásí a palubák ukazuje dost nafty, tak hledejte chybu i v tom přečerpávání.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- dvml
- Jezdec
- Příspěvky: 320
- Registrován: 23.08.2009 23:35
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
Gratuluji
Konečně to někdo rozlousknul.Nevěděl jsem si s tím rady a tak jsem si to nechal opravit v servise,protože bez náhradní nafty a 17klíče jsem se již bál jezdit.
Konečně to někdo rozlousknul.Nevěděl jsem si s tím rady a tak jsem si to nechal opravit v servise,protože bez náhradní nafty a 17klíče jsem se již bál jezdit.
Naposledy upravil(a) dvml dne 07.09.2010 07:53, celkem upraveno 1 x.
Když nemyslíš,zaplatíš
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10095
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
No právě. Nejhorší to bejvalo na dálnici. Protože nedocházelo k samovolnému přelejvání v zatáčkách jako na obyč silnicích, tak mi to zdechávalo i při půl nádrži. I servisák z asistentu, když přijel tak nevěřil jak dlouho trvá než se to odvzdušní i při zalitým filtru. Bez povolení hadic u vstřiků ani ránu.
A co bylo nejlepší, že jsem včera zjistil, že tam náhodou pasuje i z peugeota. Tak jsem ho tam fouknul a jezdím jako pán (aspoň doufám)
Ale furt mi nešel do palice ten princip, páč čerpadlo naopak žene naftu z pravé do levé a přitom se z levé části vrací víc než tam čerpadlo natlačilo.
A co bylo nejlepší, že jsem včera zjistil, že tam náhodou pasuje i z peugeota. Tak jsem ho tam fouknul a jezdím jako pán (aspoň doufám)
Ale furt mi nešel do palice ten princip, páč čerpadlo naopak žene naftu z pravé do levé a přitom se z levé části vrací víc než tam čerpadlo natlačilo.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- dvml
- Jezdec
- Příspěvky: 320
- Registrován: 23.08.2009 23:35
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
Tak jsi mně vysvětlil,mé noční zastávky na dálnicích.A já pašíka podezíral,že mně to dělá schválně
Když nemyslíš,zaplatíš
- tomajzl
- Řidič
- Příspěvky: 60
- Registrován: 16.04.2010 20:55
- Bydliště: Brno
Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
Tak v tom případě u mě problém čerpadla v nádrži asik nebude podle toho co tady tak čtu...sice mi to nestartuje po delší době když stojím, ale když jedu i po dálnici tak můžu jet na rezervu a nezastaví se.
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10095
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
Ty můžeš mít problém v těsnění filtru nebo tandemu.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 28.08.2010 17:16
Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
cau,tak toto ma velmi zaujma mal som alebo mam ten isty problem myslel som si ze som to odstranil ale prd stale ma to neposlucha prosim ta mozes to nejak nakreslit alebo pofotit hned ked budem mat volno tak sa dotoho pustim.a este akym sposobom alebo akym dielom sa chyba odstrani....?....len vymenou pridavneho cerpadla v nadrzi...?
VW passat avf 4motion 6q Highline.
- AlesK
- Jezdec
- Příspěvky: 256
- Registrován: 24.07.2010 14:39
- Bydliště: Teplicko
Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
Ahoj taky bych uvítal ty fota. mám s tím také problémy. Nejhorší je že nějaký blbec přede mnou už to rozebýral a něco kolem tý pumpy na pravém plováku ulomil. Takže snad podle fotek bych poznal jak to má být. Nejlepší na tom je že mé auto už nemám náhon na zadek někdo předemnou už zdemontoval. Tak nevím jestli má cenu řešit přečerpávání v nádržích nebo vyřešit nějak jednudušeji. Tak když někdo hodíte nějakou zkušenost s tímto budu vděčen.
- AlesK
- Jezdec
- Příspěvky: 256
- Registrován: 24.07.2010 14:39
- Bydliště: Teplicko
Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
Jo pro upřesnění mám G IV, 1,9 TDI, 66KW, rv. 10/99 rotačka
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10095
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
Tak foto hned tak nebude, ještě jsem ani nevysmrádl z nafty, takže znovu to celé demontovat se mi nechce. Ale nějaký nákresy bych udělat mohl. Jak je to u G-čka nevím, takže nákres bude pro pašíka.
Chyba je v tom, že se nafta z levé části nádrže nedostane do pravé,. Příčin může být několik. Za prvé ta nejlevnější, že je ucpané čerpadlo(pod pojmem čerpadlo budu uvádět dvě plastové trubky, na levé straně nacvaklé na spodení část těla plováku). Elektromotor bude pumpa.
Odpoledne dodám.
Tak tady je to schéma. Omluvte sníženou kvalitu zvuku a obrazu, chyba je ve vašem přijímači
Chyba je v tom, že se nafta z levé části nádrže nedostane do pravé,. Příčin může být několik. Za prvé ta nejlevnější, že je ucpané čerpadlo(pod pojmem čerpadlo budu uvádět dvě plastové trubky, na levé straně nacvaklé na spodení část těla plováku). Elektromotor bude pumpa.
Odpoledne dodám.
Tak tady je to schéma. Omluvte sníženou kvalitu zvuku a obrazu, chyba je ve vašem přijímači
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 28.08.2010 17:16
Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
no dnes som pozrel lavu stranu nadrze a zistil som ze este jeden plavak je v kufri takze plavaky su tri?a co ma nastarosti ten treti plavak?nevies prosim ta....
VW passat avf 4motion 6q Highline.
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10095
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
Ten snímá hladinu, když je nafty nad těma dvěma plovákama. To, co vidíš na palubáku, je v podstatě součet hodnot ze všech třech plováků. Kapišto?
Důležité upozornění pro případně kutily: Při demontáži předních plováků nesmí být v nádrži víc jak cca 1/3 !!!
Důležité upozornění pro případně kutily: Při demontáži předních plováků nesmí být v nádrži víc jak cca 1/3 !!!
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- dvml
- Jezdec
- Příspěvky: 320
- Registrován: 23.08.2009 23:35
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
Majkle,na obrázku nerozumím jedné věci.V rozvodce(zelený čtvereček na obrázku)vzniká podtlak
(pomocí světle modré trubky) a ten saje naftu z levé strany nádrže?(při pohledu z automobilu).
(pomocí světle modré trubky) a ten saje naftu z levé strany nádrže?(při pohledu z automobilu).
Když nemyslíš,zaplatíš
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 28.08.2010 17:16
Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
co tam mozem pokazit....?si spominal ze to pridavne cerpadlo ma vsebe aj spetny ventyl...?lebo to moje startovanie ma zacina uz sr*t....
VW passat avf 4motion 6q Highline.
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10095
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Princip nádrže u syncra(4motion)
To DVML: Nikoliv podtlak je pouze mezi sítem a pumpou (to nás nezajímá) a pak jen v místě označeném "místo nasávání". Jde o to, že v zůženém místě nafta získává vyšší rychlost a dle fyzikálních zákonitostí vzniká v tomto místě podtlak. Těžko se to chápe, ale je to tak.
To Petrik: ty máš chybu jinde. Mezi pumpou v nádrži a tandemem. S nádrží jako takovou to myslím nesouvisí. Někde mezi tím ti to přisává vzduch a padá nafta.
To Petrik: ty máš chybu jinde. Mezi pumpou v nádrži a tandemem. S nádrží jako takovou to myslím nesouvisí. Někde mezi tím ti to přisává vzduch a padá nafta.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)