B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

majkl1 píše:Tak za prvé, můžeš mít stále přiotevřený EGR. To že mu utímpneš podtlak, neznamená to, že je zavřený. Může mít v sobě tolik nánosů, že nedovírá. Dej tam tedy plech.
Za druhé bych nevyloučil netěsnost v potrubí za turbem(včetně díry v IC).
Za další - nedělal už někdo turbo? Stává se, že když se dávaj podložky, může se to přehnat a pak turbo netlačí.
Pak něco obdobného mi dělalo (váha však ukazovala ještě o krapet méně) špatně nastavená vačka a sacíma ventilama se vracel vzduch zpět.
Pak máš asi taky nějaký svinstvo pod plynovým pedálem, páč ti to nedá 100%.
Turbo ti zkrátka pomalu tlačí a trvá mu 4,5 vteřiny než se dostane na požadavek. Začni pořádnou záslepkou EGRu. :roll:
a co čidlo tlaku v sacím potrubí...jinak když jsem dal na regulaci turba hadici od podtlaku natvrdo, natlačil 1800 hnedka...auto jsem nedávno koupil, nevím co s tím kdo dělal předemnou...plynový pedál a jejda...mohl mně pod něj zajet koberec i tak si myslím že by to mělo tahnout líp...ovšem zajímavej tip s rozvodama, resp, posunutý rozvody...že by to bylo o zub posunutý? mimoto ta trubka k egr je zcela studená...nemyslím že tím jde byť jen minimum...ale zkusit mohu...

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od majkl1 »

Já to měl šoupnutý jen o 2cm "na setrváku", což je tak cca půl zubu. Taky zkus na zkoušku prohodit N18 za N75.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

majkl1 píše:Já to měl šoupnutý jen o 2cm "na setrváku", což je tak cca půl zubu. Taky zkus na zkoušku prohodit N18 za N75.
N18 je ventil EGR a N75 je regulace turba? vypadají dost stejně...jen nevím mají stejnej konektor? oba jsou ale myslím řízeny pulsně šířkovou modulací...prostě aby regulovaly...

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od majkl1 »

Funkčně jsou stejné, liší se pouze materiálem. Na zkoušku to lze vyměnit. :wink:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

majkl1 píše:Funkčně jsou stejné, liší se pouze materiálem. Na zkoušku to lze vyměnit. :wink:
oki, vyzkouším to a dám vědět...brácha se mně mrkne na ty rozvody...myslíš že je reálný aby N75 měl prodlevu a v tom důsledku nabíhalo turbo se zpožděním?

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od FandaTDI »

majkl1 - čeče s tim pomalym tlačenim si nejsem jistej, jestli si to takhle vykládat, když požadovanej tlak přesáhne už pod dvěma tis.ot. ... chvíli mu to holt trvalo, než se "sebral z nízkejch"
a jinak co se týče případnejch netěsností sání, tak i vzhledem k nový váze bych při porovnání skut. váhy a tlaku turba netipoval únik (za turbem) ...
Beatrice - ještě k tomu postupu logování - 3 tis. ot. je "referenční hodnota", ne finální ... to už motor všemu "povolí uzdu" (samosebou z výroby ne až do omezovače), takže nižší otáčky jsou řekl bych často míň vypovídající... zkusil bych lognout i to turbo s palivem ...
... turbo možná nebude daleko od pravdy :) , ale jsem zvědavej, čim to nakonec bude

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

FandaTDI píše:majkl1 - čeče s tim pomalym tlačenim si nejsem jistej, jestli si to takhle vykládat, když požadovanej tlak přesáhne už pod dvěma tis.ot. ... chvíli mu to holt trvalo, než se "sebral z nízkejch"
a jinak co se týče případnejch netěsností sání, tak i vzhledem k nový váze bych při porovnání skut. váhy a tlaku turba netipoval únik (za turbem) ...
Beatrice - ještě k tomu postupu logování - 3 tis. ot. je "referenční hodnota", ne finální ... to už motor všemu "povolí uzdu" (samosebou z výroby ne až do omezovače), takže nižší otáčky jsou řekl bych často míň vypovídající... zkusil bych lognout i to turbo s palivem ...
... turbo možná nebude daleko od pravdy :) , ale jsem zvědavej, čim to nakonec bude
takže včera jsem prošel podtlakový přípoje, ventil EGR je pouze elektricky připojenej, jinak podtlakový hadice jsou mimo...záměna N75 a N18 nic nepřinesla, dal jsem nový podtlakový hadice, prozkoušel regulaci turba, ta chodí na pohodu, poslední nápad je čidlo tlaku v sacím potrubí se snímačem teploty, co vy na to? jinak už to vidím jako výlet po palivovým hospodářství :-D - někde na foru někdo popisoval, že se mu šprajcl jakejsi ventil přívodu paliva...fakt už nevím...váha to určitě není, regulace asi taky ne, N75 s nejvyšší pravděpodobností též ne -buď je zasekanej kat do kterýho švihnu pajsrem jen co se nase...u nebo to pošlu ze skály....(prosím o upřesnění, jaký skupiny a v jakých otáčkách udělat log)...zatím díkec

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

ještě jedna věc...když jsem měl sundanou nasávací rouru do turba, moc s tím rotorem nejde točit...

Uživatelský avatar
rege
Řidič
Řidič
Příspěvky: 199
Registrován: 11.05.2008 13:01
Bydliště: PresoVW-okolie, SK
Kontaktovat uživatele:

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od rege »

turbo musi ist lahko roztocit... asi by sa mu zisla generalka...
Obrázek

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

rege píše:turbo musi ist lahko roztocit... asi by sa mu zisla generalka...
no když zabereš za ty lopaty, je to asi jako by jsi protáčel čerpadlem u pračky....prostě musíš sakra zabrat....a dokola jím jenom prstem neotočíš...jo ještě něco k tomu...když jsem připojil natvrdo podtlak, bylo slyšet že nabíhá až po určitý době...prostě jsi slyšel jak začíná sát vzduch...ale trvá mu to cca 5-10s

Uživatelský avatar
Pája19
Závodník
Závodník
Příspěvky: 664
Registrován: 16.06.2010 20:17
Bydliště: Pardubice

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od Pája19 »

Jak je na tom chcípklapka?
DieselPower

pivo231
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 231
Registrován: 15.06.2008 14:35
Bydliště: Rakovník až Slaný

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od pivo231 »

Pája19 píše:Jak je na tom chcípklapka?
Myslím, že AFN nemělo zdechklapku...
Passat 2002, TrendLine, 1.9TDi, 96kW PD (AVF,FRK)

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

nevím...u auta je možný kde co ale když jsem si uvědomil jak se protáčely lopaty turba.,..obávám se že bude něco na ložisku...a jelikož jde o vyváženej systém nezbyde než ho nechat repasnout...je jasný že turbínu od kompresoru neoddělím jen tak...

živočich
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1387
Registrován: 07.07.2009 22:33
Bydliště: Žďár nad Sázavou a kósek k tomu

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od živočich »

ta turbína by měla jít z lehka,když není nastertováno ,tak má v kluzných ložiskách radialní vůli (nahoru,dolu)-tak to asi nemáš to správný ořechový,že se nechce točit. :(
Zdraví a sílu najdeš ve VW

Uživatelský avatar
beatrice
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: B5 81kW AFN, lenoušek při chuti

Příspěvek od beatrice »

živočich píše:ta turbína by měla jít z lehka,když není nastertováno ,tak má v kluzných ložiskách radialní vůli (nahoru,dolu)-tak to asi nemáš to správný ořechový,že se nechce točit. :(

nicméně mohlo by to mít vliv na odezvu turba, jak bylo řečeno na základě logů...popřípadě klást výfukovým plynům odpor?

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“