Reakce plynového pedálu-následné chcípání
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Reakce plynového pedálu-následné chcípání
Zdravím všecky členy, mám problém s mým golfem 1.6 16V 77kW...Po startu- když nesešlapuju plyn se mi auto vyhoupne na 1100 otáček, 3 sekundy se to drží a pak chcípne, na druhý start už je to v pohodě. Nevíte někdo, čím to může bejt? Na VAGu žádná chyba- jen sporadická chyba mysím něco s tlakem nebo chudostí směsi benzínu. A po rozjezdu mi téměř nereaguje plynový pedál- sešlápnu a auto zareaguje daleko později, todle mi dělá občas i v zahřátém stavu a kolikrát zůstanu jako pako viset na křižovatce Že by špatný pedál? Potenciometr?
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: Reakce plynového pedálu-následné chcípání
A co klapka? Vycistit a spravit zakladne nastavenie.. Pomohla by aj ta chyba, moze nieco napovedat.
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: Reakce plynového pedálu-následné chcípání
Klapka čistá, jako nová, předtím byl problém, že byl luft pod klapkou, houpaly se otáčky- spravilo se to a zákl nastavení se neudělalo, kontrolky zhasly a jelo- zřejmě se ta klapka adaptuje sama? u AEE když sem čistil klapku, auto nejelo..
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: Reakce plynového pedálu-následné chcípání
Zalezi na tom v akom stave bola klapka pred cistenim. Cim viac je klapka spinava, tym je vyssia pravdepodobnost ze to po cisteni bude robit blbosti. Ale aj tak odporucam zmazat adaptacne hodnoty a spravit zakladne nastavenie. Ak to ani potom neprestane, pozrel by som ako prve cidlo teploty chl. zmesi. Potom tradicne hodit na VAG a logovat udaje, aj ked s tymto startom to moze byt problematicke, nez nieco nalogujes uz to skape. Ale aspon by som cez VAG popozeral jednotlive cidla ci davaju aspon priblizne spravne hodnoty. Kazdopadne ta chyba z VAGu by mohla pomoct..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 24.10.2014 10:22
Re: Reakce plynového pedálu-následné chcípání
U Golfa 1,6 16V 77 kW, typ motoru AZD mám problém s reakcí plynového pedálu, pokud chci, aby auto zrychlovalo, musím mít pedál až na doraz. Předtím jsem jezdil s Felicií 1,6 a u ní stačilo pedál lehce přišlápnout a auto začalo znatelně zrychlovat. Pokud pedál u Golfa přišlápnu jen lehce nebo cca do poloviny dráhy, auto sice zrychluje, ale jen na rovině a ještě dost pomalu a to i když podřadím na nižší rychlostní stupně. Je normální tato reakce plynového pedálu u Golfa? Tato motorizace AZD má už elektronický plynový pedál nebo ještě mechanický? Děkuji za odpověď
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4767
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Reakce plynového pedálu-následné chcípání
16V už má el.plyn.Je normální,že to má pár sekund prodlevu po šlápnutí. Na Vagu se dá zkontrolovat,jestli ten potenciometr v pedálu je v pořádku.
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: Reakce plynového pedálu-následné chcípání
Dráha potenciometru je rozdělená tak, že do 3/4 pedálu je 0-50% výkonu a poslední 1/4 - čili u konce z 50-99% výkonu. Nevím proč to tak je, ale vypozoroval sem to. Asi kvůli úspoře paliva. Takže když chci taky pořádně jet, vždy na podlahu. Felda 1.6 byla jiná, to bylo kvalitní auto. Tydle šmejdy se s tím nedají vůbec rovnat.
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Reakce plynového pedálu-následné chcípání
taky změř kolik ti dává pedál procent mě třeba na podlaze dával 75%, tak jsem to lehce poladil a už je 95%
trochu udělá taky změna sání za TDI/GTI (pokud ještě nemáš) a trošku taky pomůže úprava map ŘJ motoru
trochu udělá taky změna sání za TDI/GTI (pokud ještě nemáš) a trošku taky pomůže úprava map ŘJ motoru
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 24.10.2014 10:22
Re: Reakce plynového pedálu-následné chcípání
U mého Golfa 1,6 16V 77kW AZD reaguje plynový pedál jinak než jsem zvyklý z jiných aut. U ostatních aut stačí při rozjezdu plynový pedál opravdu jen lehce sešlápnout a okamžitě reaguje, ale u Golfa musím při rozjezdu pedál sešlápnout znatelně víc, jinak se motor při rozjezdu klepe, takže ty rozjezdy jsou s tímto autem trochu horší, především proto, že v okamžiku, kdy se spojka dostane do záběru, není ještě plynový pedál v takové poloze, aby se dostatečně zvýšili otáčky motoru, a proto se motor při rozjezdu klepe. Jak je to u vašich aut? Máte to podobné? Dá se to nějak řešit? Docela mě to trápí
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Reakce plynového pedálu-následné chcípání
Mám taky AZD a rozjezd se mi zdá v pohodě,možná už jsem si zvyknul..ale taky se mi trochu někdy rozklepe když neodhadnu plyn,hlavně při parkování.VVckar píše:U mého Golfa 1,6 16V 77kW AZD reaguje plynový pedál jinak než jsem zvyklý z jiných aut. U ostatních aut stačí při rozjezdu plynový pedál opravdu jen lehce sešlápnout a okamžitě reaguje, ale u Golfa musím při rozjezdu pedál sešlápnout znatelně víc, jinak se motor při rozjezdu klepe, takže ty rozjezdy jsou s tímto autem trochu horší, především proto, že v okamžiku, kdy se spojka dostane do záběru, není ještě plynový pedál v takové poloze, aby se dostatečně zvýšili otáčky motoru, a proto se motor při rozjezdu klepe. Jak je to u vašich aut? Máte to podobné? Dá se to nějak řešit? Docela mě to trápí
Chělo by to porovnat s jiným 16V Třeba máš něco špatně a takto se ti blbě poradí..
Každopádně slabý tah odspodu a mdlá reakce na plyn.pedál je vlastnost tohoto motoru a je třeba si na to zvyknout.Už jen ta reakce na pedál při volnoběhu..
Jezdil jsem s Focusem,Bravou a Loganem..motorově lepší.Ale já mám těžkou Boru Variant výbava Highline!!! v TP mám provozní hmotnost 1425kg !!! a to taky dělá svoje.
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4767
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Reakce plynového pedálu-následné chcípání
No hlavně je rozdíl mezi el.plynem a plynem ovládaným přes lanko-tam je reakce na sešlápnutí pedálu okamžitá,při elektrickém je nepatrná prodleva.
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Reakce plynového pedálu-následné chcípání
ona se i jinak chová klapka lankem ji otevíráš plynule dle nohy a el.plynu se to reguluje jednotkou např. na poloviční sešlápnutí plynu může být otevřená na max záleží na zátěži motoru atd. a proto se to i chová jinak.. navíc sériovky 16v je prostě ten spodek mrtvý
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu