PASSAT 4MOTION, 1.9 TDI, 96 kW, r. v. 2002

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PASSAT 4MOTION, 1.9 TDI, 96 kW, r. v. 2002

Příspěvek od ameron »

Currahee píše:No řešení by to mělo. Velký plocháč se čtyřma dírama našroubovat na přírubu a přivařit k podlaze :jok: :drv: ale co provede špéra v Torsenu bude překvapení na závěr :mrgreen:
No mna by zaujimalo ci by to slo lebo to by som si v sezone ked 4x4 nepotrebujem takto prasacky znizil spotrebu o najmenej liter :). A zhodit kardan je otazka 1/2 mozno hodiny je to asi 12 imbusov pokial sa nemylim :old:

Uživatelský avatar
pino.t
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5204
Registrován: 27.02.2008 17:45
Bydliště: Mám, PV
Kontaktovat uživatele:

Re: PASSAT 4MOTION, 1.9 TDI, 96 kW, r. v. 2002

Příspěvek od pino.t »

Tak rovnou tam můžeš dávat na léto jinou převodovku ne? Ale nemyslím, že by se ti moc snížila spotřeba, vzadu stejně diferák poloosy atd zůstane, tudíš tam budou setrvačné síly, které ti spotřebu budou zvedat.
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PASSAT 4MOTION, 1.9 TDI, 96 kW, r. v. 2002

Příspěvek od ameron »

no vymenit prevodovku to uz chvilu trva, ale zhodit kardan to neni problem inak ked uz by to bolo odpojene tak neni problem zhodit aj poloosi z torsenu :) akurat nejako zakryt otvory po homokinetakoch nech tam nejde do tehlice bordel hahahaha

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: PASSAT 4MOTION, 1.9 TDI, 96 kW, r. v. 2002

Příspěvek od majkl1 »

Tady se zase někdo nudí. I kdybys udělal tu krávovinu a torsen "zavařil", tak nesnížíš spotřebu ani o "ň". Vše se bude točit stejně jako před tím, pouze hmota kardanu (co já vím 10 kg?) bude na autě chybět. V běžné jízdě se torsen netočí a nevzniká v něm žádný odpor, tudíž na spotřebu nemá vliv. Pouze ve chvílích, kdy je rozdílný kroutící moment na nápravách se spotřeba zvýší, protože z principu torsenu tam dochází ke značnému tření šnekového soukolí a tím k přesunu kroutícího momentu na "zatíženější"(s vyšší adhezí) nápravu.
Při zavaření torsenu by se ti jednak spotřeba rapidně zvýšila (stále aktivní torsen - tření soukolí) a jednak bys ho po pár desítkách km odrovnal - uhřál.
Pro snížení spotřeby bys musel mimo tuto kravinu i vyměnit komplet celou zadní nápravu z předohraba.

PS: Tohle nechápu. V létě nájezd cca 20 tisíc? Tzn. 200 x 15kč (půl litru nafty) = 3000kč rozdíl na naftě oproti předohrabu. Za trojku ti v dnešní době nikdo pomalu ani auto nezvedne na hever, natož nějaká demontáž kardanu a vyfikundace s torsenem (2x ročně).
To je jako dotazy na BMW klubu v sekci X5 typu "A kolik má spotřebu 4,8i?". Když chci auto 4x4, tak se vším všudy. :old:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PASSAT 4MOTION, 1.9 TDI, 96 kW, r. v. 2002

Příspěvek od ameron »

majkl ty si to nepochopil, samozrejme ze si nikto nebude zhovadovat 4x4 na predohrab ved to je priam svatokradez :). Chlap sa ale pytal ci je to mozne tak sme len tak uvazovali ze ci nahodou nie je nejaka moznost.
My sme sa bavili ze ci by nepomohlo zafixovat medzinapravovy diferencial ktory je na prevodovke. Ale ja to skusat nebudem.
A to ze sa torsen pri beznej jazde netoci tak to sa mi nezda ale nebudem sa hadat lebo neviem. Este jedna vec sa mi nezda ze pises ze by to nepomohlo na spotrebu. Preco ma potom 4x4 papierovo vyssiu spotrebu? Myslis si ze je to len hmotnostou kardanu a torsenu?
Naposledy upravil(a) ameron dne 12.10.2010 15:09, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PASSAT 4MOTION, 1.9 TDI, 96 kW, r. v. 2002

Příspěvek od ameron »

majkl1 píše:V běžné jízdě se torsen netočí a nevzniká v něm žádný odpor, tudíž na spotřebu nemá vliv.
Majkl pravdepodobne nemas pravdu hned prvy clanok o torsene ktory som nasiel pise
http://clanky.katalog-automobilu.cz/slo ... erencialy/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Při přímé jízdě a stejné adhezi kol se otáčí diferenciál jako celek, otáčky klece a obou planetových kol jsou stejné a na každé kolo se přenáší stejný točivý moment."
Neviem ako inak sa to da chapat ako ze sa torsen proste toci a toci zadnymi kolesami uz pri beznej jazde teda sa toci vzdy.
Ale mozno si to myslel inak ako si napisal a zle si sa vyjadril.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: PASSAT 4MOTION, 1.9 TDI, 96 kW, r. v. 2002

Příspěvek od majkl1 »

Jenže ty píšeš o klasickýnm otevřeným difu jako je na zadní nápravě. Torsen je konstrukčně něco jiného.
Co se spotřeby týče, tak to ber takto. Jednak má čtyřkolec větší váhu, ale co je hlavní, tak je velká ztráta výkonu již v převodovce, kde je o pár koleček navíc, dále v kardanu a všech součátek, které se otáčejí (poloosy,klouby, zadní diferenciál). Dále velkou ztrátou je i změna směru přenosu kroutícího momentu o 90° v zadním diferenciálu. A je úplně jedno, zda máš torsen (stálý pohon) nebo haldex (vypínatelný). Ony součástky se točí a jak už to od vzniku vesmíru je, tak každý pohyb hmoty potřebuje přísun energie (odpor, tření, gravitace atd.)
Jak jsem říkal, že v případě zavaření torsenu se spotřeba ještě zvýší, tak je to takto: poloosy, dif a ostatní rotující součástky energii budou "pohlcovat" stejně jako u aktivního torsenu, ale jelikož v danou chvíli bude torsen v podstatě reagovat tak jako kdyby paradoxně přední náprava podkluzovala, bude většinu kroutícího momentu stejně posílat na zavařený vývod k zadní nápravě a z tohoto důvodu bude vlivem velkého tření šnků v torsenu spotřeba o dost vyšší.
Už je krapet ruzumnět tomu, co chtěl básník říci? :P
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PASSAT 4MOTION, 1.9 TDI, 96 kW, r. v. 2002

Příspěvek od ameron »

ale hej hej jasne asi mas pravdu musel by vymenit celu prevodovku aby to malo zmysel, jasne ze je to somarina, inak tu su celkom zaujimave videa o medzinapravovom differenciale je to velmi domyselne vymyslene
http://www.youtube.com/watch?v=L9Le6Mvqez8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=JykT6ovtC_Q" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=fvocsePIg4M" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=tZ2Rk32z43c&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

dokonca je lego s torsenom:
http://www.youtube.com/watch?v=osKLMzYxyyw" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“