nádrž u syncra
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- dvml
- Jezdec
- Příspěvky: 320
- Registrován: 23.08.2009 23:35
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
nádrž u syncra
Zdravím všechy čtyřkolkáře.Řeším následující problém:čas od času se mně pašík zastaví,respektive jakoby dojde nafta,ale palivoměr ukazuje stále půlku nádrže.Myslím si,že tím jak je nádrž kvůli diferáku uprostřed prohnutá,mělo by tam asi být nějaké přečerpávání.Zatím to řeším tím,že jsem si do rezervy udělal 10l kanystr a když k tomu někdy dojde(tak 1xza rok),přečerpám naftu,odvzdušním pašíka a jedu dál.Naposledy se mně to ale stalo v noci na chorvatské dálnici,atak bych to rád již vyřešil pořádně.Praďte prosím
Když nemyslíš,zaplatíš
- Currahee
- VWexpert
- Příspěvky: 3692
- Registrován: 25.09.2007 10:11
- Bydliště: StoVWěžatá Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: nádrž u syncra
Už jsem to řešil. Předpokládám, že u B5 to bude podobně jako u B5.5 a nádrž má tvar "H". Proto bylo nutné osadit do nádrže tři, do serie zapojené, plováky. Pokud některý zůstává viset, tak je to ten problém. Já měl špatný odpor na jezdci a to se projevilo tak, že jsem zůstal s prázdnou nádrží v lese a na budíku byl dojezd ještě na 100km. Ke všem plovákům se dostaneš, nejčastěji bývá problém s tím horním, který je pod malým deklíkem v podlaze kufru. Pokud často tankuješ plnou, tak se stíhá vyplachovat a funguje normálně, ale pokud většinou nemáš plnou nádrž, tak na něm zatuhne sajrajt z nafty a parafin apod. a začne blbnout. K ostatním dvěma se dostaneš pod sedákem, na každé straně je dekl (na pravé je s plovákem čerpadlo a sací koš). Vyndat horní plovák jde, ale je to jako ježek v kleci. HLAVNĚ HO NESMÍŠ ZOHÝBAT!!! Jinak ti to bude kecat všechno. Mírnou korekci ručičky a dojezdu km na budíku uděláš VAGem, pokud to bude třeba
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!
- dvml
- Jezdec
- Příspěvky: 320
- Registrován: 23.08.2009 23:35
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: nádrž u syncra
Tankuji vždy do plné a používám adetivum VIF.Auto mám od nového a tento problém se objevuje tak od pěti let stáří pašíka.Děkuji za radu,podívám se pod víčka a obrním se trpělivostí.
Když nemyslíš,zaplatíš
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10099
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: nádrž u syncra
Už jsem to řešil, tady máš zkopírované moje poznatky:
Takže na tuto otázku mi jsem nenašel odpověď na celém netu.
"Máte štěstí, že jdu okolo."
V nádrži nemáš dva, ale tři plováky plus jedno čerpadlo. Ukazatel v palubovce sčítá hodnoty plováků všech třech. Jeden plovák máš nahoře u rezervy a dva v předu po stranách pod sedačkou. Čerpadlo je u toho pravého. Samotné plováky jdou vyndat. I když přiznám se ten pravý přední jsem zatím nezkoušel, páč je to takovej ježek v kleci. Ale můžeš vyndat i ten. Každej plovák lze i rozebrat na jednotlivé části. Oo jich ani moc není. Jen tyčka s "plovákem", plastové tělo a plocháč s el. kde vzniká tvůj problém. Někdy stačí rozebrat očistit a dát dohromady (vše je jen na "cvak - cvak"). Al e někdy je ten plocháč opotřebený a v některých pozicích již není kontakt. V pravé části nádrže je další plovák (v podstatě stejný jak ten levý) , dále sací koš s čerpadlem a asi 6 hadiček sloužící jak k přečerpávání paliva z levé části do pravé a opačně, tak vratka z motoru do koše a samozřejmě sání k motoru. Je tam ještě plastová krabička - jakýsi ventil, který mě neznámo jkým způsobem (mechanickým - zřejmě tlakem různých výšek hladin) určuje, zda se přečerpává jedním či druhým směrem. Samotné čerpadlo se spustí po nasartování. Jde i slyšet pokud otočíš klíčkem až do polohy startování, ale startér ještě netočí. Pokud ti nebudou řvát Kabáti z repráků, tak bs měl slyšet pod zadní sedačkou tiché bzučení.
Jakmile je signál z jakéhokoliv plováku přerušen, tak ručička na palubovce klesne na nulu a začne řvát rezerva. Chod čerpadla by neměl být přerušen. Není radno upravovat výšku ani jednoho z plováků pomocí ohýbání tyček, pak už to neseřídíš.
Jediné, co jsem zjistit je, že to co máš ty (měl jsem též) je výrobní vadou a v dobách dávných výrobce jí zadarmo odstraňoval. Kdo to neudělal, ten se pak diví jako ty.
Není pravda, že při nízké hladině paliva to nenastartuješ. Pouze v případě žádné hladiny. Nehledej v tej nádrži nějakou vědu. Sání k motoru je na nejnižším místě nádrže umístěné v koši, do kterého jde i vratka z motoru, takže ti to pojede až do "poslední kapky". Funkce čerpadla taky nemá okamžitý vliv na chod motoru. Pouze vyrovnává hladiny v obou částech nádrže. Když ti nepůjde čerpadlo, tak pojedeš tak dlouho až ti vysaje všechnu naftu z pravé části nádrže a pak mu dojde dech. Ale budíky ti budou ukazovat, že tam ještě máš, což je pravda. Čerpadlo nezásobuje motor.
Takže až ti to nepůjde zase nastartovat tak zkontroluj, zda máš vůbec nějakou naftu v pravé a v levé části nádrže. Odstraníš podsedákk zadní sedačky, odšroubuješ kryty v podlaze (3x šroub), odpojíš el. od plováků, vemeš si mazlík nebo šroubovák s kladívkem a proti směru hod. ručiček povolíš ten velikej plech se zářezy. Pak už máš přístup k plovákům a vidíš kolik máš nafty. Je to ještě krapet složitější a takhle ti to těžko popíšu, ale pokud budeš mít zájem, tak mi písni SZ a pak si za telefounme. Radu v servisech taky nehledej. Objel jsem jich hafl, ale nikdo neví jak to u Audi funguje.
Takže na tuto otázku mi jsem nenašel odpověď na celém netu.
"Máte štěstí, že jdu okolo."
V nádrži nemáš dva, ale tři plováky plus jedno čerpadlo. Ukazatel v palubovce sčítá hodnoty plováků všech třech. Jeden plovák máš nahoře u rezervy a dva v předu po stranách pod sedačkou. Čerpadlo je u toho pravého. Samotné plováky jdou vyndat. I když přiznám se ten pravý přední jsem zatím nezkoušel, páč je to takovej ježek v kleci. Ale můžeš vyndat i ten. Každej plovák lze i rozebrat na jednotlivé části. Oo jich ani moc není. Jen tyčka s "plovákem", plastové tělo a plocháč s el. kde vzniká tvůj problém. Někdy stačí rozebrat očistit a dát dohromady (vše je jen na "cvak - cvak"). Al e někdy je ten plocháč opotřebený a v některých pozicích již není kontakt. V pravé části nádrže je další plovák (v podstatě stejný jak ten levý) , dále sací koš s čerpadlem a asi 6 hadiček sloužící jak k přečerpávání paliva z levé části do pravé a opačně, tak vratka z motoru do koše a samozřejmě sání k motoru. Je tam ještě plastová krabička - jakýsi ventil, který mě neznámo jkým způsobem (mechanickým - zřejmě tlakem různých výšek hladin) určuje, zda se přečerpává jedním či druhým směrem. Samotné čerpadlo se spustí po nasartování. Jde i slyšet pokud otočíš klíčkem až do polohy startování, ale startér ještě netočí. Pokud ti nebudou řvát Kabáti z repráků, tak bs měl slyšet pod zadní sedačkou tiché bzučení.
Jakmile je signál z jakéhokoliv plováku přerušen, tak ručička na palubovce klesne na nulu a začne řvát rezerva. Chod čerpadla by neměl být přerušen. Není radno upravovat výšku ani jednoho z plováků pomocí ohýbání tyček, pak už to neseřídíš.
Jediné, co jsem zjistit je, že to co máš ty (měl jsem též) je výrobní vadou a v dobách dávných výrobce jí zadarmo odstraňoval. Kdo to neudělal, ten se pak diví jako ty.
Není pravda, že při nízké hladině paliva to nenastartuješ. Pouze v případě žádné hladiny. Nehledej v tej nádrži nějakou vědu. Sání k motoru je na nejnižším místě nádrže umístěné v koši, do kterého jde i vratka z motoru, takže ti to pojede až do "poslední kapky". Funkce čerpadla taky nemá okamžitý vliv na chod motoru. Pouze vyrovnává hladiny v obou částech nádrže. Když ti nepůjde čerpadlo, tak pojedeš tak dlouho až ti vysaje všechnu naftu z pravé části nádrže a pak mu dojde dech. Ale budíky ti budou ukazovat, že tam ještě máš, což je pravda. Čerpadlo nezásobuje motor.
Takže až ti to nepůjde zase nastartovat tak zkontroluj, zda máš vůbec nějakou naftu v pravé a v levé části nádrže. Odstraníš podsedákk zadní sedačky, odšroubuješ kryty v podlaze (3x šroub), odpojíš el. od plováků, vemeš si mazlík nebo šroubovák s kladívkem a proti směru hod. ručiček povolíš ten velikej plech se zářezy. Pak už máš přístup k plovákům a vidíš kolik máš nafty. Je to ještě krapet složitější a takhle ti to těžko popíšu, ale pokud budeš mít zájem, tak mi písni SZ a pak si za telefounme. Radu v servisech taky nehledej. Objel jsem jich hafl, ale nikdo neví jak to u Audi funguje.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- dvml
- Jezdec
- Příspěvky: 320
- Registrován: 23.08.2009 23:35
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: nádrž u syncra
Vyčerpávající děkuji.Přiznám se,že jsem tak trochu doufal,že se ozvete experte.Přeci jenom stejný pašík a spousty zkušeností,to se pozná.Vytisknu si to a o výkendu si to vezmu s sebou do garáže jako pracovní postup.Ještě jedou děkuji.Jak vás mohu kontaktovat,jsem tady na fóru krátce.
Když nemyslíš,zaplatíš
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10099
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: nádrž u syncra
Napiš mi SZ a já ti pošlu founové number.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- dvml
- Jezdec
- Příspěvky: 320
- Registrován: 23.08.2009 23:35
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: nádrž u syncra
Asi budu vypadat před kolegy jako blbec,ale já nevím co je to SZ.Prosím info
Když nemyslíš,zaplatíš
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10099
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: nádrž u syncra
SZ = soukromá zpráva
Přístupná u jakéhokoliv mého příspěvku (dole) plus profil atd. Klikneš tedy na okénko SZ u mého příspěvku a pak už jen píšeš. Potom odešleš. Až ti odepíšu, tak se ti nahoře v liště oběví "1 nových zpráv". Klikneš na to a je to.
Přístupná u jakéhokoliv mého příspěvku (dole) plus profil atd. Klikneš tedy na okénko SZ u mého příspěvku a pak už jen píšeš. Potom odešleš. Až ti odepíšu, tak se ti nahoře v liště oběví "1 nových zpráv". Klikneš na to a je to.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 24.10.2010 18:51
Re: nádrž u syncra
Ahoj kluci ,prave jsem se zaregistroval.mam taky 4xkolku a jelikož jezdim na lodi,tak casto dolejvam naftu,ale bez sítka,tak jsem si chtěl pro jistou vyčistit v nádrži sací kjoš.koukam že to žadna sranda nebude.dělal jsem to i u duhyho passata ,ale to je normalni 96kw a tam to šlo dobře.
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10099
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: nádrž u syncra
Pokud vršek koše nepootočíš rukou, tak si budeš muset sestojit udělátko. Já to udělal z pásoviny, kterou jsem patřičně naohýbal a přivařil k ní větší matku. Pak už jen golu s nástavcem a je to.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)