problémy s motorem AFN - vyřešeno
- katany
- Jezdec
- Příspěvky: 394
- Registrován: 03.02.2008 21:01
- Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
- Kontaktovat uživatele:
problémy s motorem AFN - vyřešeno
Ahoj, sice jsem to tu prohledal a pročet, ale stále si nevim rady. Mám asi 3 měsíce alhambru AFN. Na autě jsem hned po koupi nechal udělat rozvody, nový hydroštely, olej, všechny filtry atd.
Těch problémů, který mám je víc. První je "vadná řídící jednotka" - auto občas cukne, když je to za jízdy nebo chcípne když stojí na volnoběh. Stávalo se mi to tak 1-2x týdně, teď už se to děje tak 2x denně (jezdím 200km denně). Tohle vím že umí vyřešit chiptuner a chystám se mu ozvat, takže to nepokládám za tak důležité.
Druhá věc jsou nějaký problémy s předvstřikem nebo čerpadlem (asi), VAG vypisuje chybu Regulace počátku vstřiku. Auto se chová prapodivně. Například, přijíždím ke křižovatce, když vyřadím a dojíždím na volnoběh tak slyším jak se motor "hádá", ve chvíli kdy zastaví kola = rychlost 0kmh, tak začne jít normálně.
Třetí věc - Párkát se mi stalo (vždy při studeným motoru) při odjezdu od domu, se rozjedu, dám dvojku, najednou je auto bez výkonu, hádá se motor, jakoby šel na 3 válce, auto hulí jako dýmovnice (šedý kouř) a buď to za chvilku přestane a jede zas normálně, nebo musím chcípnout a znovu nastartovat. Pak najedu třeba 2 tisíce km bez problémů. Chod motoru se mi celkově zdá být dost tvrdý - takovej traktor a je slyšet nějaký jakoby šustění, ale není moc poznat odkud. Někdo mi říkal, že je možný, že zůstává viset tryska, ale nejsem si tim jistej.
rozvody mě dělal pán kterej mi je dělal už i na passatu AFN, ale říkal že tady na alhambře nějak prostě nejde uplně dobře doštelovat předvstřik, že to nastavil aby to jelo, ale že to není ideální.
jinak auto jezdí naprosto normálně, výkon normální, spotřeba taky v pohodě. Nevím co s tim mám dělat, nebo komu to svěřit. Věděl by někdo co s tim ?
Díky
Těch problémů, který mám je víc. První je "vadná řídící jednotka" - auto občas cukne, když je to za jízdy nebo chcípne když stojí na volnoběh. Stávalo se mi to tak 1-2x týdně, teď už se to děje tak 2x denně (jezdím 200km denně). Tohle vím že umí vyřešit chiptuner a chystám se mu ozvat, takže to nepokládám za tak důležité.
Druhá věc jsou nějaký problémy s předvstřikem nebo čerpadlem (asi), VAG vypisuje chybu Regulace počátku vstřiku. Auto se chová prapodivně. Například, přijíždím ke křižovatce, když vyřadím a dojíždím na volnoběh tak slyším jak se motor "hádá", ve chvíli kdy zastaví kola = rychlost 0kmh, tak začne jít normálně.
Třetí věc - Párkát se mi stalo (vždy při studeným motoru) při odjezdu od domu, se rozjedu, dám dvojku, najednou je auto bez výkonu, hádá se motor, jakoby šel na 3 válce, auto hulí jako dýmovnice (šedý kouř) a buď to za chvilku přestane a jede zas normálně, nebo musím chcípnout a znovu nastartovat. Pak najedu třeba 2 tisíce km bez problémů. Chod motoru se mi celkově zdá být dost tvrdý - takovej traktor a je slyšet nějaký jakoby šustění, ale není moc poznat odkud. Někdo mi říkal, že je možný, že zůstává viset tryska, ale nejsem si tim jistej.
rozvody mě dělal pán kterej mi je dělal už i na passatu AFN, ale říkal že tady na alhambře nějak prostě nejde uplně dobře doštelovat předvstřik, že to nastavil aby to jelo, ale že to není ideální.
jinak auto jezdí naprosto normálně, výkon normální, spotřeba taky v pohodě. Nevím co s tim mám dělat, nebo komu to svěřit. Věděl by někdo co s tim ?
Díky
Naposledy upravil(a) katany dne 05.02.2013 19:46, celkem upraveno 3 x.
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: problémy s motorem AFN
Že by dvojhmotný zotrvák bol v ťahu? Tak je rozhádzaný, že riadiaca jednotka nevie určiť polohu kľuky. Je to tu niekde písané.
- katany
- Jezdec
- Příspěvky: 394
- Registrován: 03.02.2008 21:01
- Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
- Kontaktovat uživatele:
Re: problémy s motorem AFN
spojka se setrvakem dělaná před 30tis km., jinak žádný negativní vlastnosti setrváku nepozoruju, řek bych že tim to nebude.
- kubix
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17.02.2008 17:15
- Bydliště: Náchodsko/BROUMOVW
Re: problémy s motorem AFN
ta strta vykonu ma spojitost s regulaci lopatek na turbu ud zalehly neo prodřená hadička podtlaku!
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 319
- Registrován: 29.09.2007 12:33
- Bydliště: jablonec nad nisou
Re: problémy s motorem AFN
Jestli piše regulace vstřiku tak koukni na čerpadlo vpravo na něm je na 22klič čidlo vymontuj lechce potukej pomačkej ten pístek vymaž chyby a uš byto mělo jít anic nepsat prostě tam jde málo nafty,ten předvstřik de nastavit lechce asi skus jinyho pána
Sharan tdi afn 81kw
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
Re: problémy s motorem AFN
ja ti teda asi neporadim motorove, ale pokud pises, ze to pan "neumi" nastavit, tak by to byla absolutne prvni vec, na co se zamerit...To je ma ciste logicka uvaha...
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: problémy s motorem AFN
To škubání a chcípání nemusí být žádnou vadnou řídicí jednotkou (mně to hlásí taky, dělá to mnoha autům, a jede mi to úplně v pohodě). Vsadil bych na netěsnost v systému nafty, přisávání vzduchu a zavzdušňování. Nejčastějším místem je těsnicí kroužek na termoventilu naftového filtru.
Předvstřik na Alhambře nastavit jde - naprosto stejně spolehlivě a přesně, jako na kterémkoli jiném autě. Je vidět, že "pan mechanik" je asi velký odborník, jen co je pravda. Celý ten problém s tvrdostí chodu, nepravidelností, kouřivostí a kdovíčím vším může způsobovat nesprávně nastavený předvstřik (pootočení čerpadla). Pokud toto není správně, nemá cenu hledat cokoli jiného a je to ztráta času. Mimochodem - nesprávně nastaveným počátkem vstřiku můžeš zničit motor. To jen pro úplnost.
Nejprve nastav správně předvstřik tak, aby dynamicky byl mezi čarami TDi grafu ve VAGu, pak se můžeme bavit o případných dalších závadách.
Předvstřik na Alhambře nastavit jde - naprosto stejně spolehlivě a přesně, jako na kterémkoli jiném autě. Je vidět, že "pan mechanik" je asi velký odborník, jen co je pravda. Celý ten problém s tvrdostí chodu, nepravidelností, kouřivostí a kdovíčím vším může způsobovat nesprávně nastavený předvstřik (pootočení čerpadla). Pokud toto není správně, nemá cenu hledat cokoli jiného a je to ztráta času. Mimochodem - nesprávně nastaveným počátkem vstřiku můžeš zničit motor. To jen pro úplnost.
Nejprve nastav správně předvstřik tak, aby dynamicky byl mezi čarami TDi grafu ve VAGu, pak se můžeme bavit o případných dalších závadách.
To není ventil regulace předvstřiku, proboha!!! To je ventil uzavření přívodu paliva!!!BrendlJiri píše:Jestli piše regulace vstřiku tak koukni na čerpadlo vpravo na něm je na 22klič čidlo vymontuj lechce potukej pomačkej ten pístek vymaž chyby a uš byto mělo jít anic nepsat prostě tam jde málo nafty,ten předvstřik de nastavit lechce asi skus jinyho pána
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: problémy s motorem AFN
Jenom k tomu nastavení předvstřiku. Já osobně jej mám mimo toleranci, kterou ukazuje VAG, alébrž to v tomto místě chytá dobře, táhne skvěle, nekouří po startu a jede potichu. Nastavoval mi to mechanik už před 2 lety a funguje to doteď. Ale třeba to je správně nastaveno, ale nějakou jinou závadou mi to píše počátek vstřiku mimo toleranci. Nepátrám po tom. Jezdím.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 319
- Registrován: 29.09.2007 12:33
- Bydliště: jablonec nad nisou
Re: problémy s motorem AFN
Já neřek že je mněto psalo toto a byl v prdeli ten elektro magnetickej ventil takto to bylo myšleno PROBOHAMarek77 píše:To škubání a chcípání nemusí být žádnou vadnou řídicí jednotkou (mně to hlásí taky, dělá to mnoha autům, a jede mi to úplně v pohodě). Vsadil bych na netěsnost v systému nafty, přisávání vzduchu a zavzdušňování. Nejčastějším místem je těsnicí kroužek na termoventilu naftového filtru.
Předvstřik na Alhambře nastavit jde - naprosto stejně spolehlivě a přesně, jako na kterémkoli jiném autě. Je vidět, že "pan mechanik" je asi velký odborník, jen co je pravda. Celý ten problém s tvrdostí chodu, nepravidelností, kouřivostí a kdovíčím vším může způsobovat nesprávně nastavený předvstřik (pootočení čerpadla). Pokud toto není správně, nemá cenu hledat cokoli jiného a je to ztráta času. Mimochodem - nesprávně nastaveným počátkem vstřiku můžeš zničit motor. To jen pro úplnost.
Nejprve nastav správně předvstřik tak, aby dynamicky byl mezi čarami TDi grafu ve VAGu, pak se můžeme bavit o případných dalších závadách.
To není ventil regulace předvstřiku, proboha!!! To je ventil uzavření přívodu paliva!!!BrendlJiri píše:Jestli piše regulace vstřiku tak koukni na čerpadlo vpravo na něm je na 22klič čidlo vymontuj lechce potukej pomačkej ten pístek vymaž chyby a uš byto mělo jít anic nepsat prostě tam jde málo nafty,ten předvstřik de nastavit lechce asi skus jinyho pána
Sharan tdi afn 81kw
- ls
- Řidič
- Příspěvky: 174
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
Re: problémy s motorem AFN
Když to napíchneš na VAG nelítáti na grafu předvstřik pokud ano máš povolené kolečko na klice Stim bych moc nejezdil zkontroluj to.
- katany
- Jezdec
- Příspěvky: 394
- Registrován: 03.02.2008 21:01
- Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
- Kontaktovat uživatele:
Re: problémy s motorem AFN
ne tdi graf píše že počátek vstřiku přichází příliš brzy, nebo tak něco, zkusim k někomu zajet na ten předvstřik. Ten mechanik co dělal rozvody to běžně dělá, minulý auto nastavil pokaždý přesně mezi rysky, ale říkal, že u tohodle to prostě nejde, zkusim teda ještě někoho jinýho. Neměli byste tip na někoho ? Byl bych ochotnej s tim i někam zajet, poněvadž mě to celkem zneklidňuje.
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: problémy s motorem AFN
Taky bych se zaměřil na kolečko. Nastavení předvstřiku na našich autech prostě jde. Ovšem, pokud je vše v pořádku.
- katany
- Jezdec
- Příspěvky: 394
- Registrován: 03.02.2008 21:01
- Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
- Kontaktovat uživatele:
Re: problémy s motorem AFN
to kolečko na klice ... jak to vypadá, toho by si snad všimnul při výměně rozvodů, že to je povolený ?!
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: problémy s motorem AFN
To je řemenice na klice. Když hází, nejde nastavit předvstřik. Dobrý mechanik si to zkontroluje, horší mechanik to nechá osudu. Jakmile se to kolečko urve, je po motoru.
- katany
- Jezdec
- Příspěvky: 394
- Registrován: 03.02.2008 21:01
- Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
- Kontaktovat uživatele:
Re: problémy s motorem AFN
chlapy jak to zkontroluju? je to viditelny na remenici co na ni je plochej remen ?, nebo musim sundat dekl ? Proste mi napiste jak mam zjistit vuli, jestli tam je jakoze asi jo, protoze to auto se chova pokazdy jinak ...
ted mi zas zaclo tahnout az od 2 tis ot. s prapodivne rychlym nastupem. do 2 tis nic, od 2 tis tahne razantneji nez obvykle.
Popripade neumite to nekdo dat do kupy ? Prijel bych
ted mi zas zaclo tahnout az od 2 tis ot. s prapodivne rychlym nastupem. do 2 tis nic, od 2 tis tahne razantneji nez obvykle.
Popripade neumite to nekdo dat do kupy ? Prijel bych