problémy s motorem AFN - vyřešeno

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Uživatelský avatar
katany
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 394
Registrován: 03.02.2008 21:01
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

problémy s motorem AFN - vyřešeno

Příspěvek od katany »

Ahoj, sice jsem to tu prohledal a pročet, ale stále si nevim rady. Mám asi 3 měsíce alhambru AFN. Na autě jsem hned po koupi nechal udělat rozvody, nový hydroštely, olej, všechny filtry atd.

Těch problémů, který mám je víc. První je "vadná řídící jednotka" - auto občas cukne, když je to za jízdy nebo chcípne když stojí na volnoběh. Stávalo se mi to tak 1-2x týdně, teď už se to děje tak 2x denně (jezdím 200km denně). Tohle vím že umí vyřešit chiptuner a chystám se mu ozvat, takže to nepokládám za tak důležité.

Druhá věc jsou nějaký problémy s předvstřikem nebo čerpadlem (asi), VAG vypisuje chybu Regulace počátku vstřiku. Auto se chová prapodivně. Například, přijíždím ke křižovatce, když vyřadím a dojíždím na volnoběh tak slyším jak se motor "hádá", ve chvíli kdy zastaví kola = rychlost 0kmh, tak začne jít normálně.

Třetí věc - Párkát se mi stalo (vždy při studeným motoru) při odjezdu od domu, se rozjedu, dám dvojku, najednou je auto bez výkonu, hádá se motor, jakoby šel na 3 válce, auto hulí jako dýmovnice (šedý kouř) a buď to za chvilku přestane a jede zas normálně, nebo musím chcípnout a znovu nastartovat. Pak najedu třeba 2 tisíce km bez problémů. Chod motoru se mi celkově zdá být dost tvrdý - takovej traktor a je slyšet nějaký jakoby šustění, ale není moc poznat odkud. Někdo mi říkal, že je možný, že zůstává viset tryska, ale nejsem si tim jistej.

rozvody mě dělal pán kterej mi je dělal už i na passatu AFN, ale říkal že tady na alhambře nějak prostě nejde uplně dobře doštelovat předvstřik, že to nastavil aby to jelo, ale že to není ideální.

jinak auto jezdí naprosto normálně, výkon normální, spotřeba taky v pohodě. Nevím co s tim mám dělat, nebo komu to svěřit. Věděl by někdo co s tim ?

Díky
Naposledy upravil(a) katany dne 05.02.2013 19:46, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: problémy s motorem AFN

Příspěvek od hiero »

Že by dvojhmotný zotrvák bol v ťahu? Tak je rozhádzaný, že riadiaca jednotka nevie určiť polohu kľuky. Je to tu niekde písané. :)

Uživatelský avatar
katany
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 394
Registrován: 03.02.2008 21:01
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

Re: problémy s motorem AFN

Příspěvek od katany »

spojka se setrvakem dělaná před 30tis km., jinak žádný negativní vlastnosti setrváku nepozoruju, řek bych že tim to nebude.

Uživatelský avatar
kubix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 17.02.2008 17:15
Bydliště: Náchodsko/BROUMOVW

Re: problémy s motorem AFN

Příspěvek od kubix »

ta strta vykonu ma spojitost s regulaci lopatek na turbu ud zalehly neo prodřená hadička podtlaku!

BrendlJiri
Člen klubu
Příspěvky: 319
Registrován: 29.09.2007 12:33
Bydliště: jablonec nad nisou

Re: problémy s motorem AFN

Příspěvek od BrendlJiri »

Jestli piše regulace vstřiku tak koukni na čerpadlo vpravo na něm je na 22klič čidlo vymontuj lechce potukej pomačkej ten pístek vymaž chyby a uš byto mělo jít anic nepsat prostě tam jde málo nafty,ten předvstřik de nastavit lechce asi skus jinyho pána :wink:
Sharan tdi afn 81kw

Uživatelský avatar
parizek_ltm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2659
Registrován: 01.10.2008 22:01
Bydliště: Praga

Re: problémy s motorem AFN

Příspěvek od parizek_ltm »

ja ti teda asi neporadim motorove, ale pokud pises, ze to pan "neumi" nastavit, tak by to byla absolutne prvni vec, na co se zamerit...To je ma ciste logicka uvaha...

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: problémy s motorem AFN

Příspěvek od Marek77 »

To škubání a chcípání nemusí být žádnou vadnou řídicí jednotkou (mně to hlásí taky, dělá to mnoha autům, a jede mi to úplně v pohodě). Vsadil bych na netěsnost v systému nafty, přisávání vzduchu a zavzdušňování. Nejčastějším místem je těsnicí kroužek na termoventilu naftového filtru.

Předvstřik na Alhambře nastavit jde - naprosto stejně spolehlivě a přesně, jako na kterémkoli jiném autě. Je vidět, že "pan mechanik" je asi velký odborník, jen co je pravda. Celý ten problém s tvrdostí chodu, nepravidelností, kouřivostí a kdovíčím vším může způsobovat nesprávně nastavený předvstřik (pootočení čerpadla). Pokud toto není správně, nemá cenu hledat cokoli jiného a je to ztráta času. Mimochodem - nesprávně nastaveným počátkem vstřiku můžeš zničit motor. To jen pro úplnost.

Nejprve nastav správně předvstřik tak, aby dynamicky byl mezi čarami TDi grafu ve VAGu, pak se můžeme bavit o případných dalších závadách.





BrendlJiri píše:Jestli piše regulace vstřiku tak koukni na čerpadlo vpravo na něm je na 22klič čidlo vymontuj lechce potukej pomačkej ten pístek vymaž chyby a uš byto mělo jít anic nepsat prostě tam jde málo nafty,ten předvstřik de nastavit lechce asi skus jinyho pána :wink:
To není ventil regulace předvstřiku, proboha!!! To je ventil uzavření přívodu paliva!!!

Uživatelský avatar
bodyvlk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 514
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: východní čechy

Re: problémy s motorem AFN

Příspěvek od bodyvlk »

Jenom k tomu nastavení předvstřiku. Já osobně jej mám mimo toleranci, kterou ukazuje VAG, alébrž to v tomto místě chytá dobře, táhne skvěle, nekouří po startu a jede potichu. Nastavoval mi to mechanik už před 2 lety a funguje to doteď. Ale třeba to je správně nastaveno, ale nějakou jinou závadou mi to píše počátek vstřiku mimo toleranci. Nepátrám po tom. Jezdím.

BrendlJiri
Člen klubu
Příspěvky: 319
Registrován: 29.09.2007 12:33
Bydliště: jablonec nad nisou

Re: problémy s motorem AFN

Příspěvek od BrendlJiri »

Marek77 píše:To škubání a chcípání nemusí být žádnou vadnou řídicí jednotkou (mně to hlásí taky, dělá to mnoha autům, a jede mi to úplně v pohodě). Vsadil bych na netěsnost v systému nafty, přisávání vzduchu a zavzdušňování. Nejčastějším místem je těsnicí kroužek na termoventilu naftového filtru.

Předvstřik na Alhambře nastavit jde - naprosto stejně spolehlivě a přesně, jako na kterémkoli jiném autě. Je vidět, že "pan mechanik" je asi velký odborník, jen co je pravda. Celý ten problém s tvrdostí chodu, nepravidelností, kouřivostí a kdovíčím vším může způsobovat nesprávně nastavený předvstřik (pootočení čerpadla). Pokud toto není správně, nemá cenu hledat cokoli jiného a je to ztráta času. Mimochodem - nesprávně nastaveným počátkem vstřiku můžeš zničit motor. To jen pro úplnost.

Nejprve nastav správně předvstřik tak, aby dynamicky byl mezi čarami TDi grafu ve VAGu, pak se můžeme bavit o případných dalších závadách.





BrendlJiri píše:Jestli piše regulace vstřiku tak koukni na čerpadlo vpravo na něm je na 22klič čidlo vymontuj lechce potukej pomačkej ten pístek vymaž chyby a uš byto mělo jít anic nepsat prostě tam jde málo nafty,ten předvstřik de nastavit lechce asi skus jinyho pána :wink:
To není ventil regulace předvstřiku, proboha!!! To je ventil uzavření přívodu paliva!!!
Já neřek že je mněto psalo toto a byl v prdeli ten elektro magnetickej ventil takto to bylo myšleno PROBOHA
Sharan tdi afn 81kw

Uživatelský avatar
ls
Řidič
Řidič
Příspěvky: 174
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Re: problémy s motorem AFN

Příspěvek od ls »

Když to napíchneš na VAG nelítáti na grafu předvstřik pokud ano máš povolené kolečko na klice Stim bych moc nejezdil zkontroluj to.

Uživatelský avatar
katany
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 394
Registrován: 03.02.2008 21:01
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

Re: problémy s motorem AFN

Příspěvek od katany »

ne tdi graf píše že počátek vstřiku přichází příliš brzy, nebo tak něco, zkusim k někomu zajet na ten předvstřik. Ten mechanik co dělal rozvody to běžně dělá, minulý auto nastavil pokaždý přesně mezi rysky, ale říkal, že u tohodle to prostě nejde, zkusim teda ještě někoho jinýho. Neměli byste tip na někoho ? Byl bych ochotnej s tim i někam zajet, poněvadž mě to celkem zneklidňuje. :)

Uživatelský avatar
bodyvlk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 514
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: východní čechy

Re: problémy s motorem AFN

Příspěvek od bodyvlk »

Taky bych se zaměřil na kolečko. Nastavení předvstřiku na našich autech prostě jde. Ovšem, pokud je vše v pořádku.

Uživatelský avatar
katany
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 394
Registrován: 03.02.2008 21:01
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

Re: problémy s motorem AFN

Příspěvek od katany »

to kolečko na klice ... jak to vypadá, toho by si snad všimnul při výměně rozvodů, že to je povolený ?! :roll:

Uživatelský avatar
bodyvlk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 514
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: východní čechy

Re: problémy s motorem AFN

Příspěvek od bodyvlk »

To je řemenice na klice. Když hází, nejde nastavit předvstřik. Dobrý mechanik si to zkontroluje, horší mechanik to nechá osudu. Jakmile se to kolečko urve, je po motoru.

Uživatelský avatar
katany
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 394
Registrován: 03.02.2008 21:01
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Kontaktovat uživatele:

Re: problémy s motorem AFN

Příspěvek od katany »

chlapy jak to zkontroluju? je to viditelny na remenici co na ni je plochej remen ?, nebo musim sundat dekl ? Proste mi napiste jak mam zjistit vuli, jestli tam je :) jakoze asi jo, protoze to auto se chova pokazdy jinak ...


ted mi zas zaclo tahnout az od 2 tis ot. s prapodivne rychlym nastupem. do 2 tis nic, od 2 tis tahne razantneji nez obvykle.


Popripade neumite to nekdo dat do kupy ? Prijel bych ;)

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“