Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- Cyp_the_trestacz
- VWexpert
- Příspěvky: 3192
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
Ahoj chlapi,
tak jsem se pustil do výměny manžet a těsnících gumiček ve třmenech u Passata 1.9TDI 81kW 1999.
Nejdřív jsem dolil brzdovku, pak ucpal víčko, aby byl podtlak a nevytékala mi, vyšlapal zadní pístky, vložil nové těsnění a prachovku, odvzdušnil.. Vše se zdálo být OK..
Pak jsem rozdělal předek a hle - na jedné straně polovina destiček a na druhé netknuté.
Dotaz A) Vadí něčemu, když na každou stranu dám jednu tu novou a jednu tu poloviční??? Já myslim, že by nemuselo, když ty třmeny jsou plovoucí, ale raději se zeptám. Konkrétně by byla na jedné straně tlustá s uchycením do pístku a na druhé straně naopak (takže ani ne symetricky )
Dále mě ale vypekla další věc.. Pístek je decentně orezlej na kraji a má několik malejch fleků i v ploše..
B) Mám to cenu to tam dávat - viz foto?, nebo to budou jen problémy? Kolik stojí pístek?
Poslední problém byl, že opravná sada na předek nesedí stejně jako na zadku.. Všechno je o chloupek menší, takže když vezmu starej těsnící kroužek a novej, tak se mi skoro vejdou do sebe. Navíc když jsem to vložil do toho žlábku, tak mi dole ležel v pořádku na dně a nahoře mi trochu visel (to u zadků nebylo). No a výslednej efekt byl ten, že když jsem tam dal pístek na zkoušku, tak jsem to těsnění pístkem přecvak. Dělám něco blbě, nebo mám špatnou opravnou sadu? U zadků totiž byly velikosti starýho těsnění a novýho témeř identický. Na předku se lišej.. Tak jestli se mám snažit to udělat jinak, nebo běžet pro další opravnou sadu?
No a nakonec dotaz tento: Když to nechám přes noc s tím podtlakem (utěsněné víčko nádržky) - zavzdušní se mi ABS? Může se to stát? Co se pak dá dělat?
Díky moc za rady.. Je to peklo.. Ten zadek šel tak hezky
tak jsem se pustil do výměny manžet a těsnících gumiček ve třmenech u Passata 1.9TDI 81kW 1999.
Nejdřív jsem dolil brzdovku, pak ucpal víčko, aby byl podtlak a nevytékala mi, vyšlapal zadní pístky, vložil nové těsnění a prachovku, odvzdušnil.. Vše se zdálo být OK..
Pak jsem rozdělal předek a hle - na jedné straně polovina destiček a na druhé netknuté.
Dotaz A) Vadí něčemu, když na každou stranu dám jednu tu novou a jednu tu poloviční??? Já myslim, že by nemuselo, když ty třmeny jsou plovoucí, ale raději se zeptám. Konkrétně by byla na jedné straně tlustá s uchycením do pístku a na druhé straně naopak (takže ani ne symetricky )
Dále mě ale vypekla další věc.. Pístek je decentně orezlej na kraji a má několik malejch fleků i v ploše..
B) Mám to cenu to tam dávat - viz foto?, nebo to budou jen problémy? Kolik stojí pístek?
Poslední problém byl, že opravná sada na předek nesedí stejně jako na zadku.. Všechno je o chloupek menší, takže když vezmu starej těsnící kroužek a novej, tak se mi skoro vejdou do sebe. Navíc když jsem to vložil do toho žlábku, tak mi dole ležel v pořádku na dně a nahoře mi trochu visel (to u zadků nebylo). No a výslednej efekt byl ten, že když jsem tam dal pístek na zkoušku, tak jsem to těsnění pístkem přecvak. Dělám něco blbě, nebo mám špatnou opravnou sadu? U zadků totiž byly velikosti starýho těsnění a novýho témeř identický. Na předku se lišej.. Tak jestli se mám snažit to udělat jinak, nebo běžet pro další opravnou sadu?
No a nakonec dotaz tento: Když to nechám přes noc s tím podtlakem (utěsněné víčko nádržky) - zavzdušní se mi ABS? Může se to stát? Co se pak dá dělat?
Díky moc za rady.. Je to peklo.. Ten zadek šel tak hezky
-
- Řidič
- Příspěvky: 83
- Registrován: 11.03.2008 11:07
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
Je mozne ze mas opravnu sadu na 54mm piestik a v pasate su 57mm piestiky tie 54mm su na golfoch, oktach a leonoch .
- Cyp_the_trestacz
- VWexpert
- Příspěvky: 3192
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
To bude ONO... Nikde jsem to nenašel.. Děkuju!!!!!! a co ten pístek? Mám raději koupit novej?komin píše:Je mozne ze mas opravnu sadu na 54mm piestik a v pasate su 57mm piestiky tie 54mm su na golfoch, oktach a leonoch .
-
- Jezdec
- Příspěvky: 343
- Registrován: 09.08.2009 07:30
Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
Když už to máš tak rozdělaný, tak pístek kup novej (pokud máš peněz dost tak bych rovnou kopil a vyměnil oba dva. Pokud jsou na každé straně jinak sjetý desky, tak právě bude nejspíš problém v tom pístku. Desky bych dal taky nový, pokud jsou nerovnoměrně obržděný - riziko, že by jedna strana mohla víc přibržďovat.Cyp_the_trestacz píše:To bude ONO... Nikde jsem to nenašel.. Děkuju!!!!!! a co ten pístek? Mám raději koupit novej?komin píše:Je mozne ze mas opravnu sadu na 54mm piestik a v pasate su 57mm piestiky tie 54mm su na golfoch, oktach a leonoch .
- Cyp_the_trestacz
- VWexpert
- Příspěvky: 3192
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
Blbý je, že teď absolutně nemam prache a kupoval jsem desky zimmermann drahý jak pes k vrtanejm kotoučům. Naví by to asi mělo bejt jedno, ne? Protože si to sedne tak daleko, jak to bude chtít - tzn někde blíž a někde dál a pak už to bude brzdit stejným tlakem na všechny destičky, ne?llukass píše:Když už to máš tak rozdělaný, tak pístek kup novej (pokud máš peněz dost tak bych rovnou kopil a vyměnil oba dva. Pokud jsou na každé straně jinak sjetý desky, tak právě bude nejspíš problém v tom pístku. Desky bych dal taky nový, pokud jsou nerovnoměrně obržděný - riziko, že by jedna strana mohla víc přibržďovat.Cyp_the_trestacz píše: To bude ONO... Nikde jsem to nenašel.. Děkuju!!!!!! a co ten pístek? Mám raději koupit novej?
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
To nerovnoměrné opotřebení destiček mívají na svědomí i zarezlé vodící tyčky. Rozhodně bych nedával new destičky jen na jednu stranu.
Řešil jsem to samé (ale na zadku) minulý týden. Vnější destička skoro jako v den, kdy jsem jí tam dával a vnitřní byla smetená až do půlky nosného plechu plus vydřený kotouč. Jezdím denně, prachovky byly v pořádku a přitom byly vodící tyčky tak zarezlé, že pomohlo až brutální násilí. I pístek nešel zamáčknout ani s originál nástrojem k tomu určenýmu. Zohýbal jsem ho jak párátko. Takže pístek ven. Nejhorší je, že ani důsledné odvzdušnění nebylo 100%. Když se koukneš do zadního pístku, je dutý s všelijakýma záhybama kvůli samoštelu a za nějakýma právě zůstávaj bublinky. Proto doporučuju odvzdušnit, projet a zase odzdušnit. Mě až na čtvrté odvzdušnění přestaly jít bublinky. Taky když jsem si už myslel, že nejde žádný vzduch, stačilo poklepat na třmen a hle - další vzduch.
Ty prachovky a těsnění musí sedět, takže opravdu máš asi sadu na jiné brzdy.
Na promazání a ošetření pístků a prachovek používej jen přípravky k tomu určené. Rozhodně ne, žádné WD spreje apod. Při brždění vznikají až několikaset stupňové teploty a běžná vazelína se speče.
Firma TRW vyrábí takovou kapalinu na ošetření všech součástek přicházející do styku s agresivní kapalinou. Vypadá to jako oční kapky. To vždy nakapu pod prachovky. Dále TRW dělá vazelínu na vodící tyčky - v takových sáčcích jak od na prezervativy. Stojí to pár korun, ale už to není úplně k sehnání, prej se to přestává distribuovat.
Řešil jsem to samé (ale na zadku) minulý týden. Vnější destička skoro jako v den, kdy jsem jí tam dával a vnitřní byla smetená až do půlky nosného plechu plus vydřený kotouč. Jezdím denně, prachovky byly v pořádku a přitom byly vodící tyčky tak zarezlé, že pomohlo až brutální násilí. I pístek nešel zamáčknout ani s originál nástrojem k tomu určenýmu. Zohýbal jsem ho jak párátko. Takže pístek ven. Nejhorší je, že ani důsledné odvzdušnění nebylo 100%. Když se koukneš do zadního pístku, je dutý s všelijakýma záhybama kvůli samoštelu a za nějakýma právě zůstávaj bublinky. Proto doporučuju odvzdušnit, projet a zase odzdušnit. Mě až na čtvrté odvzdušnění přestaly jít bublinky. Taky když jsem si už myslel, že nejde žádný vzduch, stačilo poklepat na třmen a hle - další vzduch.
Ty prachovky a těsnění musí sedět, takže opravdu máš asi sadu na jiné brzdy.
Na promazání a ošetření pístků a prachovek používej jen přípravky k tomu určené. Rozhodně ne, žádné WD spreje apod. Při brždění vznikají až několikaset stupňové teploty a běžná vazelína se speče.
Firma TRW vyrábí takovou kapalinu na ošetření všech součástek přicházející do styku s agresivní kapalinou. Vypadá to jako oční kapky. To vždy nakapu pod prachovky. Dále TRW dělá vazelínu na vodící tyčky - v takových sáčcích jak od na prezervativy. Stojí to pár korun, ale už to není úplně k sehnání, prej se to přestává distribuovat.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- Cyp_the_trestacz
- VWexpert
- Příspěvky: 3192
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
Aha s tim odvzdušněním bude ještě legrace.majkl1 píše:To nerovnoměrné opotřebení destiček mívají na svědomí i zarezlé vodící tyčky. Rozhodně bych nedával new destičky jen na jednu stranu.
Řešil jsem to samé (ale na zadku) minulý týden. .................................:
Ale k těm destičkám.. Vodící čepy mám v pořádku, ale pístek špatně chodil, takže PP kolo jak nové LP kolo poloviční desky. TZN: Musim fakt kupovat nový desky? Nebo to můžu nechat jak to je? Já myslel, že bych prohodil jednu desku z leva do prava a naopak, takže by v každým třmenu byla jedna nová a jedna poloviční. Jako než to vyhodit, to je raději ubrousím na půlku i ty nový
Jinak pístek se musí mazat? myslel jsem že je mazanej zevnitř brzdovkou.. To mám ty zadky zase rozebrat, abych je namazal pod manžetou? To mi neříkej..
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
Pokud jsou desky aspoň poloviční, tak bych je tam na nějakej čas asi dal, ale hlavně neprohazuj a dej je tam tak, jak byly!!!
A stím mazáním? Hele, mazaný to je jenom zevnitř, ale co je za těsnícímkroužkem je přístupné pro vzduch, a ta vazelína či kapalina udělá vrstvičku právě aby ti nevznikaly ty fleky na pístku. Takže je to na tobě. Sundat kolo, povolit dva šrouby na vodících tyčkách, odklopení brzdiče a kápnutí pod prachovku je práce na 5 minut.
A stím mazáním? Hele, mazaný to je jenom zevnitř, ale co je za těsnícímkroužkem je přístupné pro vzduch, a ta vazelína či kapalina udělá vrstvičku právě aby ti nevznikaly ty fleky na pístku. Takže je to na tobě. Sundat kolo, povolit dva šrouby na vodících tyčkách, odklopení brzdiče a kápnutí pod prachovku je práce na 5 minut.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- Cyp_the_trestacz
- VWexpert
- Příspěvky: 3192
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
Stejně to budu odvzdušňovat, tak je to jedno.. Díky chlape - já Tě nemít..majkl1 píše:Pokud jsou desky aspoň poloviční, tak bych je tam na nějakej čas asi dal, ale hlavně neprohazuj a dej je tam tak, jak byly!!!
A stím mazáním? Hele, mazaný to je jenom zevnitř, ale co je za těsnícímkroužkem je přístupné pro vzduch, a ta vazelína či kapalina udělá vrstvičku právě aby ti nevznikaly ty fleky na pístku. Takže je to na tobě. Sundat kolo, povolit dva šrouby na vodících tyčkách, odklopení brzdiče a kápnutí pod prachovku je práce na 5 minut.
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
Já s teď sehnal průhlednout hadičku (tuším 4mm vnitřní průměr) a malou petlahev s tím zacvakávacím uzávěrem. Vyvrtal přesnou díru a zasunul tu hadičku. Drží fest. Teď už je odvzdušnění hračka. Vidím, co z toho leze, nic nezaprasím a nakonec mohu zmáčknutím té lahve nahrnout kapalinu zpět. Mě obyčejně stačí, jen povolit odvzdušňovák, tlakem kapaliny se to odvzdušňuje samo. Sice pomalu, ale jde to. Jen musí být pochopitelně lahev níž než je nádobka. Jediný, co neumím je odvzdušnit ABS. Prý tam jsou taky odvzdušňováky, ale žádný jsem nenašel. Takže když jsem potřeboval odvzdušnit ABS, tak jsem povolil ty horní hadičky. Vše je ale potom poblitý.
Moje verze vagu (304)mi nedovolí odvzdušnění touto cestou.
Moje verze vagu (304)mi nedovolí odvzdušnění touto cestou.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- Cyp_the_trestacz
- VWexpert
- Příspěvky: 3192
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
No, to mě hádám čeká takymajkl1 píše:Já s teď sehnal průhlednout hadičku (tuším 4mm vnitřní průměr) a malou petlahev s tím zacvakávacím uzávěrem. Vyvrtal přesnou díru a zasunul tu hadičku. Drží fest. Teď už je odvzdušnění hračka. Vidím, co z toho leze, nic nezaprasím a nakonec mohu zmáčknutím té lahve nahrnout kapalinu zpět. Mě obyčejně stačí, jen povolit odvzdušňovák, tlakem kapaliny se to odvzdušňuje samo. Sice pomalu, ale jde to. Jen musí být pochopitelně lahev níž než je nádobka. Jediný, co neumím je odvzdušnit ABS. Prý tam jsou taky odvzdušňováky, ale žádný jsem nenašel. Takže když jsem potřeboval odvzdušnit ABS, tak jsem povolil ty horní hadičky. Vše je ale potom poblitý.
Moje verze vagu (304)mi nedovolí odvzdušnění touto cestou.
-
- Řidič
- Příspěvky: 83
- Registrován: 11.03.2008 11:07
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
Co sa tyka toho mazania tak kup medenu vazelinu predava sa aj v spreji nestoji to moc a je to odolne do 1200stupnov a namaz tym jak tie vodiace tycky tak prachovky z vnutra a bude po probleme
- Cyp_the_trestacz
- VWexpert
- Příspěvky: 3192
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
Mám jakousi průhlednou sračku od ATE přímo na brzdy.. Takže líp to snad už nejde Loni jsem to koupil a byla to tuba jak vemeno pro nějaký velkoservisy, takže můžu mazat a mazat Ale díky za tip.. měděná je super, ale upřímně, do brzd bych jí nedával.. má dost velký částečky tý mědi v sobě a myslim, že to může fungovat i jako abrazivo..komin píše:Co sa tyka toho mazania tak kup medenu vazelinu predava sa aj v spreji nestoji to moc a je to odolne do 1200stupnov a namaz tym jak tie vodiace tycky tak prachovky z vnutra a bude po probleme
-
- Řidič
- Příspěvky: 83
- Registrován: 11.03.2008 11:07
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
myslel som na tu cast piestika ktora ti dnu nezachadza to jest presne ta co mas hrdzave na tom starom. ta sracka bude urcite nieco podobne asi grafitova.
- Cyp_the_trestacz
- VWexpert
- Příspěvky: 3192
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Passat B5 - opravná sada, mám to tam vůbec dávat. OREZLÉ!
Ahááá, tak to jasnýkomin píše:myslel som na tu cast piestika ktora ti dnu nezachadza to jest presne ta co mas hrdzave na tom starom. ta sracka bude urcite nieco podobne asi grafitova.