MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF
tak tak, kámoš to má v kamionu a když dojde, ztratí výkon a žere jako kráva. Močovině se říká AD blue
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF
Motor BMM v Octavii II opravdu existuje (i když se už dlouho nevyrábí), je to 2,0 TDi s osmi ventily. Je to ale motor určený především pro zahraniční trh. U nás se moc nevyskytuje, spíš se tu prodává 16V verze s kódem AZV (100kW) nebo BKD (103kW). Navíc díky zpřísněným podmínkám se přestaly vyrábět motory PD, takže nyní jsou v nabídce pouze motory Common-Rail, které mají úplně jiné kódy.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 13.02.2018 10:47, celkem upraveno 2 x.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF
Ta "močovina" sa pouziva aj pri osobnych autach a aj pri VW. Nadrz moze byt napr. v priestore rezervy (priklad Superb). Z nej je po natankovani (cize zvyseni hladiny nafty v nadrzi nameranej plavakom) elektrickym cerpadlom precerpane adekvatne mnozstvo aditiva - močoviny do naftovej nadrze. RJ budikov informuje RJ motora o zvyseni hladiny PHM - nafty. Dalej RJ motora iniciuje docerpanie aditiva. V podstate ta "močovina" je latka osahujuca zelezo ktorá je rozpustena v zmesi uhlovodikov. Pomer v palivovej nadrzi je cca 2800:1. Pomaha pri regenaracii filtra nakolko k spaleniu jeho obsahu nie je potrebne generovat taku velku teplotu zvysenym vykonom motora. Navyse filter DPF nemusi byt nutne za motorom ale moze byt aj dalej v ramci vyfukoveho traktu kde uz nie su take vysoke teploty ktore su pre jeho regeneraciu nutne. A to je dovod na pouzitie aditiva. Bod splanutia sadzi je cca 600 - 650 stupnov. Z pouzitim tohoto aditiva staci 500 stupnov.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF
Ano, existuje více způsobů regenerace DPF.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 13.02.2018 10:48, celkem upraveno 2 x.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 01.05.2010 19:26
- Bydliště: Semily
Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF
Tak dnes jsem ho viděl na živo - BMM. Má ho kámoš v Octávii Scoutabeljozef píše:Ano existuje motor BMM 8V ale na zivo som ho este v oktavke II nevidel. Co som tu zatial mal boli BKD 16V. Ale zaciname byt hodne OT takze presun do inej temy.
- ondrash18
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 05.01.2010 13:50
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF
Tak ted jsem resil problem s DPF filtrem - Motor 2,0 TDI PD ( BRT ) najeto cca 105.000. Jedu po dalnici cca 120 km/h na tempomat a najednou zacala blikat kontrolka zhaveni a upozorneni "motor do servisu". Zajel jsem k pumpe a nechal motor cca 5 minut vypnuty. Po nastartovani nic neblikalo.
Ale po ujeti cca 10 km a v rychlosti kolem 110 km/h ta sama situace.
Po Praze to ale pres tyden ani nebliklo. O vikendu na dalnici - a opet kontrolka.
Na VAGu to ukazalo ucpany DPF filtr a prazdnou nadobku s aditivem. Oprava cca 35-40 tisic.
Nebo druha moznost - zregenerovat, odstranit filtr a upravit software ŘJ cca 13 tisic.
Takze je asi jasne, co jsem si vybral... Pokud bude nejaky problem, tak to sem napisu.
Ale po ujeti cca 10 km a v rychlosti kolem 110 km/h ta sama situace.
Po Praze to ale pres tyden ani nebliklo. O vikendu na dalnici - a opet kontrolka.
Na VAGu to ukazalo ucpany DPF filtr a prazdnou nadobku s aditivem. Oprava cca 35-40 tisic.
Nebo druha moznost - zregenerovat, odstranit filtr a upravit software ŘJ cca 13 tisic.
Takze je asi jasne, co jsem si vybral... Pokud bude nejaky problem, tak to sem napisu.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 07.06.2010 17:17
Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF
urcite napis,
me to zatim neblikalo, ale stale divne skube, i spotreba je vyssi - nevim jakou jsi mel ty predtim..
zvazuji stejnou moznost s dpf kou jako ty..
kde jsi nechal upravu delat?
a jak nyni vykon, spotreba, atd..?
dik
me to zatim neblikalo, ale stale divne skube, i spotreba je vyssi - nevim jakou jsi mel ty predtim..
zvazuji stejnou moznost s dpf kou jako ty..
kde jsi nechal upravu delat?
a jak nyni vykon, spotreba, atd..?
dik
- ondrash18
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 05.01.2010 13:50
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF
spotrebu jsem mel okolo 8 litru, ale jezdim hlavne po Praze + vikendy na chalupu po dalnici.
Odpojeni probehlo minuly tyden, takze zmenu spotreby jsem zatim nemeril. Pocitove se mi zda, ze auto neskube ( driv se mi stalo, pri prudkem pridani plynu, ze plyn jakoby na vterinku proklouzl ) a pri studenem motoru ma lepsi tah. Pokud mohu udelat neplacenou reklamu, tak mi to delal pan z GS auto ( http://www.gs-auto.cz" onclick="window.open(this.href);return false; ). Pro auto si prijel a druhy den vecer mi ho zase privezl a spolu jsme ho jeste projeli.
Odpojeni probehlo minuly tyden, takze zmenu spotreby jsem zatim nemeril. Pocitove se mi zda, ze auto neskube ( driv se mi stalo, pri prudkem pridani plynu, ze plyn jakoby na vterinku proklouzl ) a pri studenem motoru ma lepsi tah. Pokud mohu udelat neplacenou reklamu, tak mi to delal pan z GS auto ( http://www.gs-auto.cz" onclick="window.open(this.href);return false; ). Pro auto si prijel a druhy den vecer mi ho zase privezl a spolu jsme ho jeste projeli.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 07.06.2010 17:17
Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF
No ja taky jezdim hodne mesto, at uz prahu, nebo zena kdyz ho ma, tak jen kratší vzdálenosti...což filtru škodí- všude píšou..cuká to občas- nepravidelně zničeho nic při přidání plynu, ale pak dlouho třeba zase nic...
a spotřeba oproti jiným non DPF sharanum je o kus vyšší - u mě taky okolo 8, spíše k 9 litrum.
Ty jsi ho nechal i načipovat, nebo ponechal jen verzi s odstraněným DPF?
Zjišťoval jsem o tom info, někdo mi tvrdil (myslím že oficiální servis VW), že se pak ničí řídící jednotka, atd..
va
a spotřeba oproti jiným non DPF sharanum je o kus vyšší - u mě taky okolo 8, spíše k 9 litrum.
Ty jsi ho nechal i načipovat, nebo ponechal jen verzi s odstraněným DPF?
Zjišťoval jsem o tom info, někdo mi tvrdil (myslím že oficiální servis VW), že se pak ničí řídící jednotka, atd..
va
- anydraj
- Jezdec
- Příspěvky: 242
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF
Jednotka se urcite nenici :)Je to jako by jsi nahral fotku na flashdisk.
- ondrash18
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 05.01.2010 13:50
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF
Nacipovat na upravu vykonu jsem to zatim nenechal. Cidla jsou normalne zapojena, ale nebudou nic hlasit jelikoz soft ŘJ je upraveny.
Jinak mi jeste technik rikal, ze az s tim pojedu treba do autorizovanyho servisu, at reknu, ze to mam načipovaný. Protoze kdyby mi nahrali zpet puvodni software, začalo by to opet hlasit chybu.
Jinak mi jeste technik rikal, ze az s tim pojedu treba do autorizovanyho servisu, at reknu, ze to mam načipovaný. Protoze kdyby mi nahrali zpet puvodni software, začalo by to opet hlasit chybu.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 01.05.2010 19:26
- Bydliště: Semily
Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF
Zdravím,
chci se zeptat majitelů 2.0 Tdi (BRT) v našich autech. Tento motor má vyvažovací hřídele a olejové čerpadlo je poháněno unašečem (tuším šestihran). U audi to dost řeší, že se unašeč proklouzne ať už je to způsobeno vadným olejovým čerpadlem nebo samotným pohonem, každopádně to přestane mazat a to bez jakéhokoli varování.
Slyšel jste někdo o tomto problému u aut SAG ? Dík
chci se zeptat majitelů 2.0 Tdi (BRT) v našich autech. Tento motor má vyvažovací hřídele a olejové čerpadlo je poháněno unašečem (tuším šestihran). U audi to dost řeší, že se unašeč proklouzne ať už je to způsobeno vadným olejovým čerpadlem nebo samotným pohonem, každopádně to přestane mazat a to bez jakéhokoli varování.
Slyšel jste někdo o tomto problému u aut SAG ? Dík
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF
Zatial som o ziadnom SAGu s tymto problemom nepocul. Ale pocul som ho hodne pri skodovkach. Mozem na to pozriet ale to uz nepatri do tejto temy.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 07.06.2010 17:17
Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF
Dá se nějak poznat že dochází močovina v nádržce, aniž by svítila kontrolka? nebo jen nepřímo, že stoupá spotřeba...či to ukáže VAG?Matuf píše:Ta močovina je udajně aditivum ktere se davkuje automaticky při natankování samo auto. Ano bez močoviny by filtr udělal pápá ohledně nárustu spotřeby ????z.bury píše:Já mám tenhle motor taky i rok 2007, jenže bez DPF. Když jezdím v klídku tak jsem na 6,4l, ale není problém se dostat kolem 9l/100km. Záleží na způsobu jízdy.
Jinak nevím jestli je to ještě aktuální, ale jeden známej má DPF a najednou mu začala stoupat spotřeba asi jako Tobě. V servisu mu doplnili za 1800,- nějakou "močovinu" a je zase v pohodě. Kdyby se na to doplnění vykašlal tak by ho prý časem pozdravoval nový filtr pevných částic. Moc o tom nevím, ale snad aspoň to pomůže.
S překvapením jsem zjistil, že mám taky DPF s AD blue(nádržka místo rezervy) a protože to žere hodně, tak o tom přemýšlím...
-
- Řidič
- Příspěvky: 136
- Registrován: 27.09.2008 00:37
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF
nezda sa mi ze by malo aditiva sposobovalo vyssiu spotrebu ale zdoraznujem ze nemam skusenosti. Vyssiu spotrebu ale urcite spravia zle nastavene rozvody po vymene - pokial ich neskontrolujes VAGom a nemas synchronizaciu vacka/kluka 0.0, tak je zle. Osobne som stretol zopar pripadov kedy spotreba klesla z "pod 10l v meste sa nedostanem" na "sest aj daco a jazdim tie iste trasy daleko rychlejsie ako predtym".
z.burymu : ten sesthran ma katalogove cislo 03G 115 281D, stoji dve eura a doporucujem vymenit pri kazdej druhej vymene oleja teda 30.000km longlife neuznavam a zvlast pri sialene citlivom 2.0tdi. Vymenit preto aby sa nevymlatil ten protikus v ktorom to je lebo potom to je ranec.
z.burymu : ten sesthran ma katalogove cislo 03G 115 281D, stoji dve eura a doporucujem vymenit pri kazdej druhej vymene oleja teda 30.000km longlife neuznavam a zvlast pri sialene citlivom 2.0tdi. Vymenit preto aby sa nevymlatil ten protikus v ktorom to je lebo potom to je ranec.